Haso Kuusikkotie peruutuspaikat

Anonyymi

Onko kukaan saanut peruutuspaikalta asuntoa? Milloin? Minkälaisen asunnon? Oliko miten kiire tehdä paperit ja muut?
Mietin että vieläköhän sieltä irtoaisi.

11

665

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miten nämä peruutukset menee? Voinko siis hakea tänne kohteeseen vielä? Jos laitan hakemuksen, ja minulla on riittävän pieni numero ja joku peruuttaa, tarjotaanko asuntoa minulle? Onko kenellekään käynyt näin? Tosi harmi kun herättiin ihan liian myöhään tähän kohteeseen. Olisi vaan täydellinen meille sijainniltaan, ja nyt kun vauvakin on tulossa.

      • Anonyymi

        Kysy AT:lta.


    • Anonyymi

      Kuusikkotie on myöhästynyt pahasti alkuperäisestä, joten peruutuksia saattaa tulla

    • Anonyymi

      Sain itse juuri Kuusikkotieltä asunnon peruutuksen johdosta. Olin ilmoittautunut jonoon jälkikäteen, se onnistuu AT:n sivuilta tulostettavalla hakulomakkeella joka pitää toimittaa allekirjoitettuna sinne. Asuntoa tarjottiin minulle suoraan eikä se tullut nettiin, ja vastausaikaa oli viikko. Olin siis 12 vuotta vanhalla numerollani kyseiseen asuntoon ensimmäisenä jonossa, mutta jono jälkeeni oli kuulemma pitkä.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.haso.fi/kohteet/valmistuvat-kohteet
        On oltava netissä kaikki haettavat.

        Luulisi tietenkin, että jos loppuu jonkun asunnon kohdalta hakuaikana tulleet hakemukset, niin AT laittaisi sitten asunnon nettiin haettavaksi. Aiemmin ei näin ole toimittu. Kaipa AT katsoo, että hakuajan jälkeen voi vielä muuttaa sitä hakemustaan (näin ehkä tuossa ylläolevassa tapauksessa on toimittu tms.).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulisi tietenkin, että jos loppuu jonkun asunnon kohdalta hakuaikana tulleet hakemukset, niin AT laittaisi sitten asunnon nettiin haettavaksi. Aiemmin ei näin ole toimittu. Kaipa AT katsoo, että hakuajan jälkeen voi vielä muuttaa sitä hakemustaan (näin ehkä tuossa ylläolevassa tapauksessa on toimittu tms.).

        Ei, vaan nimenomaan olin ilmoittautunut jonoon jälkikäteen. Ihan turhaan te täällä spekuloitte ja esitätte tietävänne, kun ette oikeasti tiedä. Ketä asia oikeasti kiinnostaa kysyy AT:lta ja saa toimintaohjeet miten rakenteilla oleviin kohteisiin pääsee jonoon. Nettihaku ei todellakaan aukea kaikista peruuntuneista asunnoista, miksi avautuisikaan jos jonossa riittää valmiiksi hakijoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan nimenomaan olin ilmoittautunut jonoon jälkikäteen. Ihan turhaan te täällä spekuloitte ja esitätte tietävänne, kun ette oikeasti tiedä. Ketä asia oikeasti kiinnostaa kysyy AT:lta ja saa toimintaohjeet miten rakenteilla oleviin kohteisiin pääsee jonoon. Nettihaku ei todellakaan aukea kaikista peruuntuneista asunnoista, miksi avautuisikaan jos jonossa riittää valmiiksi hakijoita.

        Kyllä on uskottu tähän jo alkuaankin. Olen lukenut ilmoittautumisista uusiin kohteisiin hakuajan jälkeen. Nyt mentiin sitten vähän tarkemmalle tasolle. Kerrottiin, että ihan paperille täytetyn hakulomakkeen avulla onnistuu.

        Yksityiskohtia jää vielä vapaaksi. Jos näin toimii vaikkapa kolme päivää hakuajan päättymisen jälkeen, niin kiilaako myöhemmin jätetty hakemus ajoissa lähetetyn hakemuksen edelle. Jos myöhemmin jätetyllä on pienempi numero. Ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on uskottu tähän jo alkuaankin. Olen lukenut ilmoittautumisista uusiin kohteisiin hakuajan jälkeen. Nyt mentiin sitten vähän tarkemmalle tasolle. Kerrottiin, että ihan paperille täytetyn hakulomakkeen avulla onnistuu.

        Yksityiskohtia jää vielä vapaaksi. Jos näin toimii vaikkapa kolme päivää hakuajan päättymisen jälkeen, niin kiilaako myöhemmin jätetty hakemus ajoissa lähetetyn hakemuksen edelle. Jos myöhemmin jätetyllä on pienempi numero. Ym.

        Ensimmäisessä haussa ei kiilaa. AT:n sivuillahan on aina uuden kohteen ensimmäisen haun päättymisen jälkeen teksti jotakuinkin näin: "hakuaikana saapuneet hakemukset käsitellään ensin". Eli mattimyöhäiset ovat mukana vasta jämien ja peruutusten jaossa. Sitä en tiedä ovatko jo ns. toisella kierroksella mukana, kun jonojen ykköset ovat kieltäytyneet. Jonoon voi mennä toki vaikka vuottakin myöhemmin viimehetken peruutusten toivossa.

        Oikeasti näitä asioita ei kannattaisi kysellä täällä, kun vastauksen saa helposti AT:lta itse kysymällä ja on varmemmin oikein. Niin minäkin tein, kun täällä foorumeilla on tosi paljon mutua ja suoranaisia trolleja hämmentämässä. Etenkin asumisoikeusasioissa disinformaatiota levitellään keskustelupalstoilla paljon - ilmeisesti siksi ettei kilpailevia hakijoita tulisi muka niin paljon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäisessä haussa ei kiilaa. AT:n sivuillahan on aina uuden kohteen ensimmäisen haun päättymisen jälkeen teksti jotakuinkin näin: "hakuaikana saapuneet hakemukset käsitellään ensin". Eli mattimyöhäiset ovat mukana vasta jämien ja peruutusten jaossa. Sitä en tiedä ovatko jo ns. toisella kierroksella mukana, kun jonojen ykköset ovat kieltäytyneet. Jonoon voi mennä toki vaikka vuottakin myöhemmin viimehetken peruutusten toivossa.

        Oikeasti näitä asioita ei kannattaisi kysellä täällä, kun vastauksen saa helposti AT:lta itse kysymällä ja on varmemmin oikein. Niin minäkin tein, kun täällä foorumeilla on tosi paljon mutua ja suoranaisia trolleja hämmentämässä. Etenkin asumisoikeusasioissa disinformaatiota levitellään keskustelupalstoilla paljon - ilmeisesti siksi ettei kilpailevia hakijoita tulisi muka niin paljon?

        Ihan en usko tuohon selitykseen hakuajan jälkeen tiskin alta myymiseen, koska asumisoikeuslaissa on varsin yksiselitteisesti rajattu hakuajan ilmoittamisen reunaehdot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan en usko tuohon selitykseen hakuajan jälkeen tiskin alta myymiseen, koska asumisoikeuslaissa on varsin yksiselitteisesti rajattu hakuajan ilmoittamisen reunaehdot.

        Olet ymmärtänyt jotakin väärin, eihän kyse ole millään lailla tiskin alta myymisestä. Mitä tahansa kohteita miltä tahansa yhtiöltä voi hakea koska tahansa, vaikka juuri sillä hetkellä vapaita asuntoja ei olisikaan. Ilmoittautua jonoon siis. Ei tässä ole eroa onko kohde rakenteilla vai valmis. Kerran haettavaksi tullut kohde on kaikkien haettavissa aina siihen asti kunnes talo puretaan asumisoikeuskäytöstä. Ehkä sinua hämää se Hason:n/AT:n erityispiirre, että kohteen hallinnoija ja täten myös hakemusten käsittelijä vaihtuu välillä, kun kohde siirtyy valmistuttuaan AT:lta Hasolle? Tai se, että AT ilmoittelee netissä silloin kun jonossakaan ei ole ottajia ja tarvitaan lisää uusia hakemuksia?

        Mitä tuohon asumisoikeuslakiin tulee niin sekoitatkohan asumisoikeuslain määräyksiin jononumeroiden haettavaksi asettamiseen?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe