Onko kukaan saanut peruutuspaikalta asuntoa? Milloin? Minkälaisen asunnon? Oliko miten kiire tehdä paperit ja muut?
Mietin että vieläköhän sieltä irtoaisi.
Haso Kuusikkotie peruutuspaikat
11
704
Vastaukset
- Anonyymi
Miten nämä peruutukset menee? Voinko siis hakea tänne kohteeseen vielä? Jos laitan hakemuksen, ja minulla on riittävän pieni numero ja joku peruuttaa, tarjotaanko asuntoa minulle? Onko kenellekään käynyt näin? Tosi harmi kun herättiin ihan liian myöhään tähän kohteeseen. Olisi vaan täydellinen meille sijainniltaan, ja nyt kun vauvakin on tulossa.
- Anonyymi
Kysy AT:lta.
- Anonyymi
Kuusikkotie on myöhästynyt pahasti alkuperäisestä, joten peruutuksia saattaa tulla
- Anonyymi
Sain itse juuri Kuusikkotieltä asunnon peruutuksen johdosta. Olin ilmoittautunut jonoon jälkikäteen, se onnistuu AT:n sivuilta tulostettavalla hakulomakkeella joka pitää toimittaa allekirjoitettuna sinne. Asuntoa tarjottiin minulle suoraan eikä se tullut nettiin, ja vastausaikaa oli viikko. Olin siis 12 vuotta vanhalla numerollani kyseiseen asuntoon ensimmäisenä jonossa, mutta jono jälkeeni oli kuulemma pitkä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.haso.fi/kohteet/valmistuvat-kohteet
On oltava netissä kaikki haettavat.Luulisi tietenkin, että jos loppuu jonkun asunnon kohdalta hakuaikana tulleet hakemukset, niin AT laittaisi sitten asunnon nettiin haettavaksi. Aiemmin ei näin ole toimittu. Kaipa AT katsoo, että hakuajan jälkeen voi vielä muuttaa sitä hakemustaan (näin ehkä tuossa ylläolevassa tapauksessa on toimittu tms.).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulisi tietenkin, että jos loppuu jonkun asunnon kohdalta hakuaikana tulleet hakemukset, niin AT laittaisi sitten asunnon nettiin haettavaksi. Aiemmin ei näin ole toimittu. Kaipa AT katsoo, että hakuajan jälkeen voi vielä muuttaa sitä hakemustaan (näin ehkä tuossa ylläolevassa tapauksessa on toimittu tms.).
Ei, vaan nimenomaan olin ilmoittautunut jonoon jälkikäteen. Ihan turhaan te täällä spekuloitte ja esitätte tietävänne, kun ette oikeasti tiedä. Ketä asia oikeasti kiinnostaa kysyy AT:lta ja saa toimintaohjeet miten rakenteilla oleviin kohteisiin pääsee jonoon. Nettihaku ei todellakaan aukea kaikista peruuntuneista asunnoista, miksi avautuisikaan jos jonossa riittää valmiiksi hakijoita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, vaan nimenomaan olin ilmoittautunut jonoon jälkikäteen. Ihan turhaan te täällä spekuloitte ja esitätte tietävänne, kun ette oikeasti tiedä. Ketä asia oikeasti kiinnostaa kysyy AT:lta ja saa toimintaohjeet miten rakenteilla oleviin kohteisiin pääsee jonoon. Nettihaku ei todellakaan aukea kaikista peruuntuneista asunnoista, miksi avautuisikaan jos jonossa riittää valmiiksi hakijoita.
Kyllä on uskottu tähän jo alkuaankin. Olen lukenut ilmoittautumisista uusiin kohteisiin hakuajan jälkeen. Nyt mentiin sitten vähän tarkemmalle tasolle. Kerrottiin, että ihan paperille täytetyn hakulomakkeen avulla onnistuu.
Yksityiskohtia jää vielä vapaaksi. Jos näin toimii vaikkapa kolme päivää hakuajan päättymisen jälkeen, niin kiilaako myöhemmin jätetty hakemus ajoissa lähetetyn hakemuksen edelle. Jos myöhemmin jätetyllä on pienempi numero. Ym. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä on uskottu tähän jo alkuaankin. Olen lukenut ilmoittautumisista uusiin kohteisiin hakuajan jälkeen. Nyt mentiin sitten vähän tarkemmalle tasolle. Kerrottiin, että ihan paperille täytetyn hakulomakkeen avulla onnistuu.
Yksityiskohtia jää vielä vapaaksi. Jos näin toimii vaikkapa kolme päivää hakuajan päättymisen jälkeen, niin kiilaako myöhemmin jätetty hakemus ajoissa lähetetyn hakemuksen edelle. Jos myöhemmin jätetyllä on pienempi numero. Ym.Ensimmäisessä haussa ei kiilaa. AT:n sivuillahan on aina uuden kohteen ensimmäisen haun päättymisen jälkeen teksti jotakuinkin näin: "hakuaikana saapuneet hakemukset käsitellään ensin". Eli mattimyöhäiset ovat mukana vasta jämien ja peruutusten jaossa. Sitä en tiedä ovatko jo ns. toisella kierroksella mukana, kun jonojen ykköset ovat kieltäytyneet. Jonoon voi mennä toki vaikka vuottakin myöhemmin viimehetken peruutusten toivossa.
Oikeasti näitä asioita ei kannattaisi kysellä täällä, kun vastauksen saa helposti AT:lta itse kysymällä ja on varmemmin oikein. Niin minäkin tein, kun täällä foorumeilla on tosi paljon mutua ja suoranaisia trolleja hämmentämässä. Etenkin asumisoikeusasioissa disinformaatiota levitellään keskustelupalstoilla paljon - ilmeisesti siksi ettei kilpailevia hakijoita tulisi muka niin paljon? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensimmäisessä haussa ei kiilaa. AT:n sivuillahan on aina uuden kohteen ensimmäisen haun päättymisen jälkeen teksti jotakuinkin näin: "hakuaikana saapuneet hakemukset käsitellään ensin". Eli mattimyöhäiset ovat mukana vasta jämien ja peruutusten jaossa. Sitä en tiedä ovatko jo ns. toisella kierroksella mukana, kun jonojen ykköset ovat kieltäytyneet. Jonoon voi mennä toki vaikka vuottakin myöhemmin viimehetken peruutusten toivossa.
Oikeasti näitä asioita ei kannattaisi kysellä täällä, kun vastauksen saa helposti AT:lta itse kysymällä ja on varmemmin oikein. Niin minäkin tein, kun täällä foorumeilla on tosi paljon mutua ja suoranaisia trolleja hämmentämässä. Etenkin asumisoikeusasioissa disinformaatiota levitellään keskustelupalstoilla paljon - ilmeisesti siksi ettei kilpailevia hakijoita tulisi muka niin paljon?Ihan en usko tuohon selitykseen hakuajan jälkeen tiskin alta myymiseen, koska asumisoikeuslaissa on varsin yksiselitteisesti rajattu hakuajan ilmoittamisen reunaehdot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan en usko tuohon selitykseen hakuajan jälkeen tiskin alta myymiseen, koska asumisoikeuslaissa on varsin yksiselitteisesti rajattu hakuajan ilmoittamisen reunaehdot.
Olet ymmärtänyt jotakin väärin, eihän kyse ole millään lailla tiskin alta myymisestä. Mitä tahansa kohteita miltä tahansa yhtiöltä voi hakea koska tahansa, vaikka juuri sillä hetkellä vapaita asuntoja ei olisikaan. Ilmoittautua jonoon siis. Ei tässä ole eroa onko kohde rakenteilla vai valmis. Kerran haettavaksi tullut kohde on kaikkien haettavissa aina siihen asti kunnes talo puretaan asumisoikeuskäytöstä. Ehkä sinua hämää se Hason:n/AT:n erityispiirre, että kohteen hallinnoija ja täten myös hakemusten käsittelijä vaihtuu välillä, kun kohde siirtyy valmistuttuaan AT:lta Hasolle? Tai se, että AT ilmoittelee netissä silloin kun jonossakaan ei ole ottajia ja tarvitaan lisää uusia hakemuksia?
Mitä tuohon asumisoikeuslakiin tulee niin sekoitatkohan asumisoikeuslain määräyksiin jononumeroiden haettavaksi asettamiseen?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579