Talon maalaus

Anonyymi

Paljonko maksaa omakotitalon maalauttaminen? Mistään ei löydy hinta-arviota antamatta omia tietoja ja mä haluaisin vaan kartottaa tilannetta.

12

<50

Vastaukset

• Tästä on monia ketjuja näillä palstoilla. On useita tekijöitä jotka vaikuttavat hintaan, sellaisia kuten pitääkö vanhaa maalia poistaa, millä talo maalataan (lateksi on halpaa ja huonoa), talon koko ja muoto, käytetäänkö useita värejä ym.ym.

Itse maalasin itse muutama vuosi sitten oikealla eli öljymaalilla, maksoi vajaan tonnin, vanhalle ei tarvinnut tehdä mitään. Telineitä ei ollut 1-kerroksisessa talossa, onnistui alumiinitikkailta ihan hyvin. Teettäen voisi olla 5000 euroa.

• Kiitos tosi paljon vastauksestasi. Mulle riittää jo tämä arvio, kun oma ajatus meni aika paljon yli ton. Pitää sit vaan kysellä tarjouksia ja maalauttaa se tänä ens keväänä.

• Tuskinpa näin marraskuussa kannattaa kysellä ulkomaalaisen hintaa. Todennäköisesti saat vain makeat naurut kasvoillesi. Kysymyksesi ei ole ajankohtainen.

• Jep. Onneks mä sentään jotain ymmärrän ja ajoitan maalaamisen keväälle, kesään ☺️

• Nyt on just sopiva aika pyytää tarjouksia. Kun tekee sopimuksen hyvissä ajoin saa työn loppukevään-alkukesän aikaan joka on parasta maalausaikaa. Tarjouspyynnössä pitää eritellä asiat, erikoisesti maalityyppi. Ehdottomasti öljymaali jos seinäi ei ole ehditty pilata lateksilla eli vesiohenteisella maalilla.

• Taloni on maalattu vesiohenteisilla maalilla, joten ei viitsitä olla niin ehdottomia sen suttaavan ja käryävän öljymaalin kanssa.

• En tiedä millä värillä isä autuas maalautti talonsa 25 v sitten , kuiteskin hometta melkein jokapuolella :(

• Jos vanha maali on vesiohenteista niin pitää laskea maalin poistoon ehkä muutama tonni lisää. Lisäksi maalaus maksaa enemmän kun se pitää tehdä useampaan kertaan. Varaa urakkaan 4-5 tonnia lisää rahaa aikaisemmin ilmoittamastani 5000 eurosta.
        En ole missään tavannut suttaavaa ja käryävää öljymaalia.

• Minkälainen laudoitus talossa on, onko ilmarako välissä, jos ei ole niin maalin pysyvyys ei ole hyvä silloin talon seinässä.

• Maalin pysyvyys on sama kuin tähänkin asti.

• Hinta on siinä kymppitonnin kun pitää poistaa ensin vanha maali.

• Yksi kerros ruiskulla, vanhan maalin päälle. ei takuuta hp. 1500€

suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuosi Tinderissä oli järkytys

Ei mikään ihme. Tinder on ihan syvältä. https://yle.fi/uutiset/3-11212319
      Sinkut
      139
      7079
    2. Tietäisittepä

Mitä meidänkin työpaikalla varatut touhaavat työpäivän aikana... Kesken työpäivän ottavat vapaata pari tuntia että puolisot luulevat olevan töissä ja
      Uskottomuus
      42
      1387
    3. Haavisto aikoo jatkaa

ulkoministerinä ri­ko­se­päi­lyis­tä huolimatta https://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/pekka-haavisto-kommentoi-esitutkintapyyntoa-aikoo-jatkaa-ulkomin
      Maailman menoa
      111
      1220
    4. Maisa perhelomalla Levillä

Mikko ilmestyi myös Leville odottamatta. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ystavanpaivana-avioitunut-maisa-torppa-koki-romanttisen-yllatyksen-per
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      1214