Evästeet = KYTTÄÄMISTÄ

Anonyymi

Minkä ihmeen takia nykyään on nettisivuilla hirveesti evästeidenkäyttövaatimuksia ???
Eihän kenenkään tarvitse kytätä sitä, miten toiset käyttää tietokonettaan, eikä sitä mitä toisten tietokone sisältää.
Kaikki mainoksienkin tyrkyttäminen pitäisi olla helppo estää ihan kokonaan.

KAIKKI KYTTÄÄMINEN ON TÄYSIN JÄRJETÖNTÄ, SAIRASTA JA TURHAA.
LOPETTAKAA SELLAINEN HULLUUS NYT !!!

49

234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sehän on ihan selkeä tarkoitus, että niillä saataisiin ihmisiltä vietyä rahaa.
      Maailma on muuttunut kummalliseksi.
      Kyllä nettisivun voi laittaa helposti toimimaan ilman minkäänlaisia evästeitä.
      Minä ainakin suljen sivun HETI, jos siinä vaaditaan lupaa kyttäillä.

    • Anonyymi

      Selaimien asetuksistahan voi kieltää evästeet. Tai sitten sallia. Tai sitten sallia mutta niin että ne poistetaan kun sulkee selaimen. Ja sitten voi vielä kieltää kolmannen osapuolen evästeet. Minä olen kieltänyt kolmannen osapuolen evästeet (Chromen suositus) ja muut evästeet poistuvat kun selain sammutetaan. Selainta (Chrome) käytän aina "Incognito"-tilassa niin ei tarvitse poistella selaushistoriaa käsin.
      Mainoksia taas ei näy kun käyttää mainosestoa, joko niin että se on aina päällä tai sitten laittaa sen päälle jos mainoksia on, kaikilla sivustoillahan niitä ei ole. Mainosesto-ohjelmat kun tallentavat harmittavasti selaushistorian.

      • Anonyymi

        Ei ole mitenkään järkevää, että kyttäämisevästeitä edes ehdotellaan !
        Kenelläkään ei ole mitään asiaa, eikä oikeutta tunkeutua toisen tietokoneeseen.
        Ei edes YRITTÄÄ sellaista !
        Evästeet on ihan samanlaista jos esim. postinjakajan pitäisi päästä sisään niihin asuntoihin,joihin vie postia.

        Hulluuteen on menty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitenkään järkevää, että kyttäämisevästeitä edes ehdotellaan !
        Kenelläkään ei ole mitään asiaa, eikä oikeutta tunkeutua toisen tietokoneeseen.
        Ei edes YRITTÄÄ sellaista !
        Evästeet on ihan samanlaista jos esim. postinjakajan pitäisi päästä sisään niihin asuntoihin,joihin vie postia.

        Hulluuteen on menty.

        Jos postinkantaja yrittäisi tunkeutua sisään, niin se olisi täysin järjetöntä.
        Kyllähän se tunkeutumisten yrittäminen ihmisten tietokoneisiinkin on järjetöntä.

        MIKSI SITÄ HYVÄKSYTÄÄN, EIKÄ KIELLETÄ KOKONAAN LAKISÄÄTEISESTI ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos postinkantaja yrittäisi tunkeutua sisään, niin se olisi täysin järjetöntä.
        Kyllähän se tunkeutumisten yrittäminen ihmisten tietokoneisiinkin on järjetöntä.

        MIKSI SITÄ HYVÄKSYTÄÄN, EIKÄ KIELLETÄ KOKONAAN LAKISÄÄTEISESTI ?

        MIKSI SITÄ HYVÄKSYTÄÄN, EIKÄ KIELLETÄ KOKONAAN LAKISÄÄTEISESTI ?

        Sitä minäkin ihmettelen.


    • Anonyymi

      Viranomaisten tulisi suorittaa asiasta erittäin tarkka tutkimus.

      Ja jos kyseessä on kieroutta ja toisten asioiden kyttäämistä, niin rangaistukset tulisi laittaa erittäin koviksi.
      Ihmisten täytyy saada täysin rauhassa.

    • Anonyymi

      Saman huomannut,ikinä en niitä ole hyväksynyt.Jääköön näkemättä jos siitä kiinni.Muutenki tehkääs perässä ,ole mitää järkee roinkuu neteissä,oikee elämä on tuolla ulkona,tää heittää medioiden käytön pois,ehkä loppuu nää härpäkkeet niide käyttö.Aina kun haet jotain heti tuli mainoksia,soittoja siitä mitä etsit.Samaa sano kamut.
      Jonkun on pakko stalkkaa mis liikut.Be caref there internett.

      • Anonyymi

        Sehän on ihan hirveen inhottavaa ja pitäisi ehdottomasti olla LAITONTA !!!

        Miten ihmisten luonteet ovat voineet muuttua noin PIRULLISIKSI , että pitää kytätä muita ihmisiä ??????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on ihan hirveen inhottavaa ja pitäisi ehdottomasti olla LAITONTA !!!

        Miten ihmisten luonteet ovat voineet muuttua noin PIRULLISIKSI , että pitää kytätä muita ihmisiä ??????

        Evästeet = pirullisuus.


    • Anonyymi

      Minä en avaa enää ikinä yhtäkään sivua, joilla vaaditaan sitä kyttäämistä.
      Suomi on sairastunut mielettömästi.
      Kaikki asiat pitäisi tehdä järkevästi ja rehellisesti.
      Mistään en ole lukenut järkevää selitystä siitä, miksi evästekyttäämisen hyväksymistä tyrkytetään.
      KAIKKI EVÄSTEET VOISI POISTAA !
      MAKSAN ITSE TIETOKONEENI, SEKÄ INTERNET YHTEYDET, EIKÄ MINULLE SAISI TULLA MITÄÄN JÄRJETÖNTÄ TUNKEMISTA !

      MIKSEI ASIAA KORJATA ??????????????

      • Anonyymi

        Ilmeisesti siksi koska sen korjaminen itse on niin helppoa jos todella sitä haluaisit, kuten tuolla yelmpänä todettiin evästeiden tallentamisesta. Jotkut sivustot saattaa rikkoutua kuten maksaminen nettipankissa, eli ne pitäisi mainita erikseen selaimen asetuksissa.
        Itse piilotan nuo ilmoitukset selaimen lisäosalla, mutta niiden klikkaamattomuus ei tunnu estävän evästeiden tallentamista koneelle.


    • Anonyymi

      Web sivujen piti alkaa kysymään evästeistä EUn uuden tietosujalain myötä. Aiemmin evästeistä ei vaan kyselty.

      • Anonyymi

        Tuo on totta. EU on naurettavaa mutta niin on kyttääminenkin.
        Jo vuosikymmen sitten katselin "kotisivujen" toimintaa.
        Monet palveluntuottajat käyttivät vakoiluliitännäisiä ( evästeitä) selvittämään, että kuka katsoo sivustoa ja mistä.
        Ongelma oli silloin ainoastaan esim. kirjaston koneet.

        On kuitenkin oikeustajun vastaista että kaikenlaiset vilkkuvat mainokset maksaanetin käyttäjä , kun se lataa dataa jonka mukaan maksut tulee.
        Mainokset on dataa. Esim ulkomailta jos katsot kotimaan sivustoa ja se lataa mainoksia, niin maksat niistä kalliisti. Mainoksista!!!


    • Anonyymi

      Evästeiden tyrkyttämisellä yritetään päästä ihmisten tietokoneita tarkastelemaan ja kyttäämään.
      Ja mainoksien väkivaltaiseen työntämiseen.
      Eihän kukaan tarvitse niitä pakolla syötettyjä ja täysin turhia mainoksia.
      Jos jotain on hankkimassa, niin silloin sen ITSE löytää helposti vaikkapa netistä.

      Ennen ei tuollaista mieletöntä ihmisten ahdistelua ja rauhan häirintää ollut VÄHÄÄKÄÄN.

      TEHKÄÄ JO LAKIALOITE JOSSA MOINEN IDIOOTTIMAISUUS KIELLETTÄISIIN IHAN KOKONAAN

    • Anonyymi

      Se mieletön mainosten tyrkyttäminen tuntuu aivan hirveen hermostuttavalta ja inhottavalta !!!!!!!!!!!!
      Siinä mielialan pilaamisessa ei ole MITÄÄN JÄRKEÄ !!!!!!!!

      LOPETTAKAA SE HULLUUS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Anonyymi

      Onkohan enää yhtäkään järkevää sivustoa, jossa ei vaadita sitä kyttäämistä ?
      Jos minä avaisin sivuston ,niin olisi 100 % rehellinen, enkä yrittäisi kyttäillä toisten tietoja ja tietokoneen käyttämisiä.
      Mainoksetkin tulisi voida estää ihan täysin, niin ettei yhtäkään sellaista tulisi näkyviin omalla näytöllä.
      Sellaiset sivustot, joilla mainokset hyppelee kokoajan, ovat HIRVITTÄVÄN INHOTTAVIA JA SAIRAITA.

      • Anonyymi

        Sehän on ihan samaa, kuin yritettäisiin tunkeutua ihmisten koteihin.
        Siihen ei ikinä suostuttaisi ja jos minun kotiini joku yrittäisi tunkeutua, niin turpaan saisi oikein raivolla.
        Evästeet ovat tunkeutumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on ihan samaa, kuin yritettäisiin tunkeutua ihmisten koteihin.
        Siihen ei ikinä suostuttaisi ja jos minun kotiini joku yrittäisi tunkeutua, niin turpaan saisi oikein raivolla.
        Evästeet ovat tunkeutumista.

        Lopeta netin käyttö niin ei tarvitse melskata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta netin käyttö niin ei tarvitse melskata.

        Netin käyttö tulisi olla TÄYSIN vapaata KAIKESTA kyttäämisistä !
        Minä MAKSAN netinkäytöstäni ihan itse kaiken.
        Silloin ei se kuulu vähääkään kenellekään kyttääjälle !!!

        ASIAT NORMAALEIKSI JA JÄRKEVIKSI !!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta netin käyttö niin ei tarvitse melskata.

        Siitä tunkeutumisesta, niin pitäisikö kodin käyttökin lopettaa , niin ei tarvitsisi melskata ???

        KYLLÄ ON MENNYT JUTUT JA ASENTEET SAIRAAKSI !!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on ihan samaa, kuin yritettäisiin tunkeutua ihmisten koteihin.
        Siihen ei ikinä suostuttaisi ja jos minun kotiini joku yrittäisi tunkeutua, niin turpaan saisi oikein raivolla.
        Evästeet ovat tunkeutumista.

        Yksi ratkaisu on laittaa viruksia kyttääjille?
        Kun työntää nenänsä toisten koneeseen, saakin yllätyksen?
        Onkohan tuollaista kellään käytössä?
        Joku sanoi että esim usan eräiden sivustojen käynti tekee tuon, että sinua tutkitaan pitkään ja koneellasi käydään. Varmaan Suomessakin nykyään samaa.?
        Kuka tietää.


    • Anonyymi

      Johtuu EU:n vaatimuksesta.

    • Anonyymi

      Älkää enää ikinä käyttäkö sivustoja. jotka pyrkivät kyttäämään !!!
      Evästeet = kyttäämistä.

    • Anonyymi

      Kyllä noissa kyttääjissä on helvetinmoista pirullisuutta !!!!!!

    • Anonyymi

      KYTTÄÄMISTÄ EI SAISI OLLA MILLÄÄN SIVUSTOLLA !
      EI VÄHÄÄKÄÄN !

      JÄTTÄKÄÄ IHMISET RAUHAAN !!!

    • Anonyymi

      Minä suljen sivun välittömästi, jos siinä on kyttäämisvaatimus.
      Minkähän laisia nuo kyttäämistä tyrkyttävät ihmiset oikein ovat ?
      Ei voi mitenkään olla normaaleita ja rehellisiä.
      Normaali tilanne olisi todellakin se, että yhtään mitään tunkeutumista ja häirintää ei olisi.

    • Anonyymi

      Asia pitäisi olla ihan helppoa säätää lailla täysin normaaliksi.
      Kansalta voisi kysyä yleistä mielipdettä, että haluaisivatko he kieltää kyttäämiset ja myös roskapostit ihan kokonaan.

      Vastaus olisi varmasti ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,KYLLÄ.

      Miettikää kyttääjät tätäkin ja järjellä.

      • Anonyymi

        Ei kyttääjillä ole järkeä-


    • Anonyymi

      Seurantaa voi hyvin häiritä.

      HOST-file blokkaus
      uBlock
      Spybot
      Profile Spoofer
      VPN
      NetBalancer
      NetLimiter
      Selaimen seurantasuojaus
      JNE JNE JNE

      Vaikka koneella olis keksejä yms. seuraimia, niitten keräämän tiedon lähetyksen voi estää ja tietyt ohjelmat myös poistaa kerättyä dataa halutusti.

      • Anonyymi

        Kysymyshän on varmasti siitä, että miksi niitä kyttäämisiä pitää alun perinkään olla vähääkään.

        Kun maksamme koneista ja nettiyhteyksistä , niin selaus tulisi olla täysin vapaata kyttäämisistä !!!!!!!!


    • Anonyymi

      Teidän oman ja kansalaisten mielenterveyden kannalta olisi syytä asentaa lisäosa nimeltään, I don't care about cookies.

      • Anonyymi

        Kyllähän se vaikuttaa mielenterveyteen, kun kokoajan kohtaa JÄRJETTÖMYYKSIÄ.

        MIKSEI ASIOITA HOIDETA YHTÄÄN VIISAAMMIN ?????????????????????????????


    • Anonyymi

      Se on rikollista jos evästeiden avulla kytätään ja sen lisäksi rosvotaan petollisesti toisilta rahaaa.
      On se kummallista ettei lakisäätäjät saa asiaa hoidettua kuntoon.
      Kaikki toiminta pitäisi olla 100 % rehellistä.

    • Anonyymi

      Onkohan sellaista tietokonetta olemassakaan, missä vois kaiken ylimääräisen ja harmittavan toiminnan poistaa ihan tyystin ?

      Jos minä suunnittelisin tietokoneen tai kännykän, niin niissä ei olisi mitään inhottavaa ja järjetöntä tapahtumaa.
      Jokainen saisi ITSE asentaa haluamansa toiminnot niihin.

    • Anonyymi

      Kaikkea en jaksanut lukea, mutta todella ÄRSYTTÄVIÄ nämä evästeasettelut. Tunnustan, monille sivuille en mene, jos eväsasettelu hyökkää ensimmäisenä lähes kokonaisena Nyt ainakin tiedetään (EU:n ansiosta), että jopa useimmat sivustot keräävät meistä monenlaista tietoa. Toki evästeillä saa myös parempaa toiminnallisuutta.

      Nyt pitäisi käydä EU:n lakisäätäjien kimppuun ja ottaa uusi askel. Mielestäni suurin epäkohta on eväsasettelujen erilaisuus ja monesti vaikeasti tajuttavuus. Eli asetusten tulisi olla selkeitä, yhdenmukaisia ja nopeasti tehtäviä ja "asetusevästeiden" tulisi jäädä päälle. Ei voida vaatia, että jokaisen pitäisi ymmärtää teknisiä yksityiskohtia tai heidän taitoa käyttää estäviä työkaluja. Joillakin sivuilla on asetettavana jopa kymmeniä eri kohtia. Pitäisi olla vain 3-5 kohtaa samalla nimellä kiellettävänä/sallittavana.

      Sama on tilanne GDPR:n kanssa, uusiksi sekin, mahdollisimman lyhyeksi ja yhdenmukaiseksi lakisääteisillä pääotsikoilla.

      • Anonyymi

        Kun selailet nettiä niin et voi salata tekemisiäsi millään. Lukematon määrä servereitä hoitaa tietoliikennettä ja jälkiä jää joka paikkaan. Mikään ei ole salaista verkossa. Saas nähdä kuinka "oikean" rahaliikenteen käy tässä vuoden parin sisällä. Evästeet ovat vain pienen pieni harhautus ihmisille, jotta luulisivat tietojensa olevan turvassa.


    • Anonyymi

      Eväste ikkuna häiritsee internetinkatselua,täyttää tapletissa koko selainnäkymän,oikea inhokki koko evästeikkuna,sairasta touhua.

    • Anonyymi

      Minä aina suljen heti sivun jos se vaatii evästeiden, eli kyttäämisen hyväksyntää.

      Kyllä tää maailman touhu on mennyt ihan MIELETTÖMÄN SAIRAAKSI !!!

      • Tässä lähestymistavassa ei ole mitään järkeä, oikeastaan minkä tahansa interaktiivisen nettisivun normaalitoiminta jo vaatii evästeitä koska niillä tunnistetaan esim. onko käyttäjä kirjautunut sisään.


      • Anonyymi
        Oudoksuva kirjoitti:

        Tässä lähestymistavassa ei ole mitään järkeä, oikeastaan minkä tahansa interaktiivisen nettisivun normaalitoiminta jo vaatii evästeitä koska niillä tunnistetaan esim. onko käyttäjä kirjautunut sisään.

        Tutki asiaa tarkemmin.
        Silloin jos vähänkään ymmärtää asiaa, niin inhoaa syvästi kyttäämistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tutki asiaa tarkemmin.
        Silloin jos vähänkään ymmärtää asiaa, niin inhoaa syvästi kyttäämistä.

        Jo työni puolestakin olen tutustunut evästeisiin ja muutenkin tietoturvallisuuteen hyvin läheisesti.

        Ketään ei oikeasti kiinnosta sinä henkilönä, eikä sitä tietoa muutenkaan saisi evästeistä (muuta kuin evästeen asettanut sivu) joita jokainen sivu muutenkin käyttää.


    • Anonyymi

      Se auttaa jo paljon kun selaimen asetuksista kieltää kolmannen osapuolen evästeet ja täppi kohtaan "Poista evästeet ja selaustiedot kun suljet selaimen" (sanamuoto selainkohtainen) ja/tai käyttää selainta ns. yksityisessä tilassa ja esim. Firefoxissa valitaan kohta "Älä säilytä mitään historiatietoja" ja "Seurannan estossa" täppi kohtaan "Tiukka", ja ainahan voi laittaa täpin kohtaan "Estä kaikki evästeet" tai vastaava jos sellainen on, jolloin tosin jotkin sivustot eivät aukea ollenkaan.
      Ja monesti voi nettisivustolla valita kohdan "Hylkää evästeet" tai vastaava tai "Hyväksy vain pakolliset evästeet".

    • Anonyymi

      Nyt on muutamille sivuille tullut vähän järkeä, kun siinä on kyttäyskyselyissä tuo kohde " HYLKÄÄ KAIKKI "
      Silloin on helppoa painaa siitä.

      Mainoksiakaan ei tarvitse kenellekään tunkea.
      Kun on jotain ostamassa, niin ne tuotteet löytää helposti ja pystyy vertailemaan hintoja,,,,,,,,,,,,,IHAN ITSE !!!

      MITÄÄN KYTTÄÄMISIÄ EI TARVITA.

    • Anonyymi

      Ihan samaa mieltä. Ennenkin tultiin toimeen ilman alituisia evästekyttäämisiä.

    • Anonyymi

      Ihan samaa mieltä. Kaikki vain myymixssen ja ostamisen takia - siis RAHA.

    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä.

    • Anonyymi

      Suurimmaksi osaksi evästeet liittyvät sivun toiminnallisuuteen. Esimerkki:
      Sivusto jota Aku Ankka käyttää voisi toimia näin:
      http://jo.ku.osoite.fi/palvelun/polku?käyttäjä=Aku_Ankka
      Tai sitten se voi toimia näin:
      http://jo.ku.osoite.fi/palvelun/polku
      ja asettaa evästeen http-dokumentin otsikkotietoihin:
      Set-Cookie: käyttäjä=Aku_Ankka
      Nyt käyttäjän ei tarvitse kirjoittaa pitkää ja hankalaa polkua vaan riittää palvelun tunniste. Eväste pitää tallessa käyttäjän tiedot. Samoin evästeeseen voi tallettaa esim. verkkopelin tilanteen jolloin pelaamista voi jatkaa myöhemmin. Evästeen maksimikoko on 4096 merkkiä. Käytännössä nykyselaimet pystyy kuitenkin tallettamaan jopa gigatavun evästeitä. Pelitilanteen voi siis tallettaa vaikka tallentamalla koko pelin evästeeseen.
      Yli sivurajan menevät evästeet pitää kuitenkin kieltää selaimessa jotta eri saiteilla ei voida kytätä millä sivustoilla käyttäjä käy.

    • Anonyymi

      Ihan samaa mielt.: evästehulluus pois!

    • Anonyymi

      Ihan samaa mieltä! Lopen kyllästynyt evästehulluuteen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2943
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      265
      1229
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1221
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1041
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      1003
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      980
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      936
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      897
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      41
      877
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      43
      789
    Aihe