Mitä pankkia suosittelette arvo-osuustilille?

Olen aikeissa siirtää arvo-osuutilin muualle nykyisestä Nordnetista. Mitä pankkia suosittelette vähän kauppaa käyvälle? Toiveissa olisi kohtuullinen hintataso.

Kiitos

18

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Suosittelen nordnettiä.

• Anonyymi

Mie kävin kusemassa Nallen riihen (nordea) porstuaan.

• Anonyymi

nordea ihan ok

• Anonyymi

FIM meni huonoksi. Siellä ei enää voi sijoittaa USA:n tai Saksan markkinoille. Ainoastaan pohjoismaihin. Rahastoihin en uskalla enää myöskään sijoittaa, koska ne joko sulautuvat toiseen rahastoon, jolloin merkinnöistä ja hallintapalkkioista tulee kalliita tai sitten ne siirtyvät toisen pankin hallinnoimaksi, jolloin täytyy ryhtyä sen asiakkaaksi. Näin monta kertaa pettyneenä voin kertoa sinulle tämän, enkä todellakaan suosittele FIM:ä.

• Anonyymi

Ihmettelen vielä, että miksi haluat vaihtaa Nordnetista? Eikös se juuri olekin halvemmasta päästä ja pystyt ostamaan osakkeita/rahastoja monesta maasta ympäri maailmaa? Itse en vaihtaisi enää, jollet paljon kauppojakan käy.

• Anonyymi

Nordnetin palveluvalikoima on hyvä, mutta pienillä summilla sijoittavalle se on kyllä nykyään sieltä kalleimmasta päästä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nordnetin palveluvalikoima on hyvä, mutta pienillä summilla sijoittavalle se on kyllä nykyään sieltä kalleimmasta päästä.

Kannattaa kuitenkin selvittää, että paljonko maksat arvo-osuustilin siirrosta seuraavaan pankkiin. Sekään ei ole halpaa riippuen yhtiöiden määrästä, joihin olet sijoittanut. Itselläni kertyisi yli 300€,joten olen päättänyt pitää nykyisen pankin ja tehdä viimeiset pari sijoitusta. Jossain vaiheessa kuluille tulee katetta ajan kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaa kuitenkin selvittää, että paljonko maksat arvo-osuustilin siirrosta seuraavaan pankkiin. Sekään ei ole halpaa riippuen yhtiöiden määrästä, joihin olet sijoittanut. Itselläni kertyisi yli 300€,joten olen päättänyt pitää nykyisen pankin ja tehdä viimeiset pari sijoitusta. Jossain vaiheessa kuluille tulee katetta ajan kanssa.

Kotimaisen arvo-osuustilin siirto on ilmaista. Ulkomaisista lajeista sitten joutuu maksamaa. Toisaalta hintaero Nordnetin vahingoksi korostuu nimenomaan ulkomaisten osakkeiden välityspalkkiossa, joten ei muuta kuin laskinta käteen. Jos hinnalla siis on väliä. Nordnet on viimeaikoina "uudistanut" palveluaan sen verta, että taidan itse ottaa hatkat ihan periaatteesta. Uutta leiskaa väännetään kolme vuotta ja jotenkin siitä saadaan silti hirveästi vanhaa huonompi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kotimaisen arvo-osuustilin siirto on ilmaista. Ulkomaisista lajeista sitten joutuu maksamaa. Toisaalta hintaero Nordnetin vahingoksi korostuu nimenomaan ulkomaisten osakkeiden välityspalkkiossa, joten ei muuta kuin laskinta käteen. Jos hinnalla siis on väliä. Nordnet on viimeaikoina "uudistanut" palveluaan sen verta, että taidan itse ottaa hatkat ihan periaatteesta. Uutta leiskaa väännetään kolme vuotta ja jotenkin siitä saadaan silti hirveästi vanhaa huonompi.

Et kuitenkaan laittanut mitään ajatusta siitä, että mikä sitten olisi parempi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et kuitenkaan laittanut mitään ajatusta siitä, että mikä sitten olisi parempi.

En kokenut tarpeelliseksi, koska siihen annettiin täällä jo ihan hyvä ehdotus: Nordea. Ulkkareista Interactive Brokers voisi minulle olla vaihtoehto myös.

• Anonyymi

Mandatumissa on kaupankäyntikulut max 0,05% min 10 eur perustasolla seuraavalla plus tasolla 0,04% ja min 6 eur, eikä paremmalle tasolle päästäkseen tarvitse kuin olla salkkua 50 t e ei siis tarvitse olla käytynä kauppaa

T Aloittaja Asikainen

• Anonyymi

No huono olet sijoittamaan jos välittäjän kuluilla on jotain merkitystä.

• Anonyymi

Mää huonona tosaan kaipaan tollaisia apupyöriä. 0,2-1% kaupankäyntikululla on vaan helpompi onnistua kuin vaikka 15% kuluilla. Ammattimiehelle ei sitten oo merkitystä ;)

• Anonyymi

Itse käytän Degiroa. Hiukan halvempi kuin Nordnet, mutta veroilmoitukset, yms. pitää itse laskea. Teen niin vähän kauppaa ettei se haittaa.

• Anonyymi

Mandatumissa on hinnat kohdallaan, mutta jarruja pisti päälle osittain englanninkieliset monisivuiset sopimusehdot, joita en ymmärtänyt ja jotka tulee hyväksyä. Pankki ei kommentoi sopimusehtoja sanallisesti. Monet kivijalkapankit veloittavat säilytyksestä ja sellaiseenkaan ei tekisi mieli siirtyä.

Noita hintoja kannattaa miettiä, vaikka sijoituksen kokonaistuottoon on totta kai lapun valinta se ratkaisevin tekijä. Jokainen sijoittaja miettii ostoksestaan, kuinka se tulevaisuudessa kehittyy. Kun pankin hinnat nousevat jyrkästi, ne nousevat myöhemminkin. Esim perikunta ennen 100e 9.12 alk 300e. Veikkaan lähivuosina kiinteitä säilytysmaksuja

Asikainen

• Anonyymi

Tämänhetkisin tiedoin osakesäästötiliä ei normaalisijoittajan kannata avata

Puhuin viimeviikolla Nordnetin Private Banking -puolen kanssa ja myönsivät että treidailija on ainoa jolle kannattaa. Voitot saa jättää verottomina tilille

BTW: Lopettaminen maksaa 50€, sijoitustappion hyödyntämisen este!

• Anonyymi

Ylläolevan kanssa samaa mieltä osakesäästötilistä. Perus arvo-osuustili pörssiosakkeilla on mielestäni sijoittamiseen paras vaihtoehto. Kulut ovat pienemmät kuin esim rahastoissa tai muissa sijoitustuotteissa.

Sain Mandatumilta engl kieliset sopimusehdot sähköpostiini, n 67 sivua, sopimuskumppani Saxo Bank, Tanskan lakia sovelletaan, sopimusehdoissa paljon eri termien selityksiä ym Sähköpostitse vastasivat kysymykseeni, että Suomen Finanssivalvonta valvoo heitä. Ehdot vaikuttivat mielestäni normaaleilta. Pitää vielä varmistaa, että he ilmoittavat osingot yms suoraan verottajalle ettei niitä tarvitse itse täyttää vaan esitäytetyssä veroilmoituksessa näkyvät

Asikainen

• Anonyymi

Mandatumiin siirtyminen on todella haasteellista, jos osakkeita on paljon ja hankittu useissa erissä. Esimerkiksi olet tehnyt aikoinaan lyhyempää kauppaa, jonka jäljiltä yhtä osakelajia on monella rivillä salkkuraportissa, jossa osakkeet ostoerittäin.

Kaikki hankintahinnat, määrät ja ostoajat joutuu syöttämään omin käsin järjestelmään. (Ne kannattaa olla vanhasta pankista tulostettuna ennen siirtymistä.) Jos merkitsee väärin, Mandatum veloittaa tietojen korjauksesta muistaakseni 10e per rivi.

Vanhan pankin tiedot häviävät siirrossa ja niitä saa myöhemmin vain maksamalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 501
      7471
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      228
      2608
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2571
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      159
      1889
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      114
      1758
    6. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      3
      1479
    7. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      0
      1357
    8. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1158
    9. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      75
      1153
    10. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1145
    Aihe