Windows 10 home , ihmeellinen

Olen ollut windows käyttöjärjestelmien kanssa aina aivan ensimmäisestä käyttiksestä lähtien.

Kaikki olivat hyviä, sitten tuli aikamoinen floppi 8.0 joka sitten korjattiin kohtuulliseen asemaan 8.1 versiolla, mutta se oli kuitenkin vain kiiressä tehty Windowsin ainoa ongelmallinen käyttöjärjestelmä.

Sitten kun lopulta tuli tämä Windows 10 HOME versio 1903, en ole kohdannut minkäänlaisia ongelmia missään muodossa, huom (kaikista löytyy jos etsimällä etsii vaikka jotain pientä,

HYVÄ ESIMERKKI:
Defender , voiko yksinkertaisempaa ja käytännöllisempää suojaa olla , ilmainen tietysti Microsoftin omistamana (integroitu). Huolehtii kaikesta. Sitten menette hakemaan "ilmaisia" upeita suojia ristiriitoineen defenderin kanssa ja lisäksi kaikki on huijausta trial jaksoineen .

Uskokaa olen 30 vuotta koneitten kanssa "pelannut", tehnyt vertailuja ym. tutkimuksia monella eri saralla. Luulen tietäväni koneen ja käyttiksen elämää enemmän kuin 95 % näistä kirjoitelijoita.

Nyt on löytynyt se oikea Windows joka pelastaa tietomaailman karkeasti sanottuna,

tähän prohon en ole tutustunut juurikaan kun alkaa ikääkin olla jo ettei aina jaksa istua koneella.

SUOJAUKSESTA VIELÄ SEN VERRAN , ETTÄ LUOTA 100%:STI DEFENDERIIN , SE RIITTÄÄ

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin no vaikka Defender onkin hyvä niin ei siihen eikä mihinkään muuhunkaan virustorjuntaan pidä koskaan luottaa 100%..

    • Anonyymi

      Melkoista valheenlaskettelua, muka ensimmäisestä lähtien ja vasta kasi muka huomattu huonoksi. Niin se aika kulta muistot.
      Ne ensimmäiset oli kamalia kaikki. Surullisenkuuluisa win95 ja vista nyt ensimmäisenä mieleen tulee huonosti toimivista windowseista.

      • Anonyymi

        Pääasiassa joka toinen Windows on ollut huono muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Esimerkiksi 95, Vista, Win 8..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääasiassa joka toinen Windows on ollut huono muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Esimerkiksi 95, Vista, Win 8..

        ...ME, ja paskin kaikista kymppi.

        Lapsellista kehua kymppiä pelkän virussuojan perusteella, joka sekin toimii kohtuullisesti vain estämällä kaiken tuntemattoman, kunnolliset estää vain haitalliset. Lisäksi defender testissä paljon raskaampi.


    • Anonyymi

      No se on ikävää jos paremmasta et tiedä :(

    • Anonyymi

      Kerrankin asiallinen aloitus windows 10:stä tällä palstalla. Itse olen Windowseja käyttänyt aina 3.0 alkaen.
      Ainoa joka ei kauan konellani ollut oli Windows ME, oli melkonen bugikasa. Sen jälkeen 9 vuotta xp:eetä, muutama vuosi seiskaa ja 2012 tuli 8 joka päivittyi 8.1 ja sen jälkeen päivitin 10:ksi.
      Koneet on vaihtuneet mutta Windows on ja pysyy. Joitakin linux-jakeluita on tullut kokeiltua vuosien mittaan mutta eipä ole pitempään käyttöön jääneet. PC-linuxista jonkin verran tykkäsin mutta sekin taisi jäädä unholaan kehittäjien johdosta. Ubuntusta en ole koskaan pitänyt.
      Mutta valinnan vapaushan on olemassa, käyttäkööt kukin mitä lystää, turhaa sitä muille on tuputtaa.

      • Anonyymi

        Heh, parasta eli seiskaa vain muutama vuosi, joten arvostelusi voi jättää omaan arvoonsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, parasta eli seiskaa vain muutama vuosi, joten arvostelusi voi jättää omaan arvoonsa.

        No enpä käyttänyt seiskaa kun sen parisen vuotta, ei ollut tarvetta, kutedn sanoin jokainen taaplaa tavallaan, kärsi sinä siitä ubuntustasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, parasta eli seiskaa vain muutama vuosi, joten arvostelusi voi jättää omaan arvoonsa.

        En käyttänyt seiskaa olenkaan. Vista julkaistiin ennen seiskaa ja siitä vaihdoin linuxiin. Microsoftilla oli hyvin aikaa tehdä toimiva ja miellyttävä käyttis siihen mennessä mutta ei onnistunut.
        Yhtä hyvin aloituksen voi jättää omaan arvoonsa jos ei ole käyttänyt paskimpia windowseja.


    • Anonyymi

      Itse olen käyttänyt windowseja vuodesta -94 3.11 versiosta alkaen. Vistan jälkeen sain tarpeekseni ja olen käyttänyt Linux-jakeluita siitä lähtien. Windows 8:a testasin mutta sen jälkeen ei ole kiinnostanut windowsia edes kokeilla.
      Ensi vuonna tulee 10 vuotta täyteen linux-käyttäjänä. Päivityksetkin ovat toimineet tuona aikana aina ongelmitta. Olen erittäin tyytyväinen valintaani.

    • Anonyymi

      Olen käyttänyt tietokonetta vic 20 alkaen ja kyllä varmoin systeemi o ollut dos win 10 on aiheuttanut harmia paljon enemmän.

    • Anonyymi

      Olen käyttänyt windowseja alusta alkean mutta sitten kokeilin Ubuntu 18.04:ää, AIVAN IHMEELLINEN! Ei tarvitse edes virustorjuntaa tarvitse kun ei ole niitä viruksiakaan mitä etsiä toisinkuin siinä windowsissa on aina pakko käyttää. Muuten saastuu.
      Eivät ole siellä mikrosoftilla onnistuneet kehittämään vielä toimivaa käyttistä missä ei tarvitsisi sitä taustalla skannailevaa, käyttiksen tahmaiseksi tekevää virusskanneria.

      • Anonyymi

        Defender ei hidasta, Virukset käyttäjä imuroi itse, Tietoturva päivitykset koskee kaikkia käyttiksiä, Ubuntu Linuxin suorituskyky on esim. pelikäytössä vain 60–70% Windows 10: n suorituskyvystä.


    • Anonyymi

      Jokaista kunnollista käyttistä mahdollisimman pitkään eli 98SE, XP ja nyt 7. Muuta kunnollista ei taida enää mikkisoftalta tullakaan.

    • Anonyymi

      Linux hihhulit vaihtaa kayttistä kuin mustalainen hevosta. mitään kunnollista eivät koskaan saa.

    • Anonyymi

      Minulla on ollut kaikki Windowsin käyttöjärjestelmät Vistaa lukuunottamatta WIN 95 ja WIN kympin väliltä,surkein oli ME ja seuraavana hännystelee kymppi.

      Kuka moittii WIN 8.1 on väärässä,jotain on silloin vialla omassa koneessaan jos ei toimi.

    • Anonyymi

      Huvittavaa aloittajan kehua windowsia perusteella että tarvii virustorjuntaohjelman. Heh hheh...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1858
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1798
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1761
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1567
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1118
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1102
    Aihe