Olisin tyytyväinen, jos saisin avun. Minulla on noin vuoden käytöstä pois ollut puhelin Nokia 3210 eikä sen akku lähde enää latautumaan. Olen yrittänyt jo kohta 12 tuntia tuloksetta.
Ennen kuin jätin puhelimen kaappin, niin akku oli lähes uusi.
Nokia 3210 - miksei akku lataudu?
9
1814
Vastaukset
- Ei enää Mokiaa!
Tää on tyypillinen vika kysesessä mallissa. Älä osta uutta akkua koska se ei vikaa poista.
Tää on erityisesti 3210:n tyypillinen vika. Mokian malleissa ne viat tuppaavat olemaan ominaisuuksia ei valmistusvirheitä. - Kimmo
Moi, sama vika minun 3210:sä. Olettaisin, että akku on purkautunut itsekseen liian tyhjäksi jolloin se ei enää "herää" vastaanottamaan virtaa.
Tämä akkujen ikävä ominaisuus ei koske ainoastaan Nokian puhelimia vaan se koskee kaikkia laitteita jotka toimivat tälläisillä kuiva akuilla. Niin puhelimia kuin esim. akkuporakoneita tai vaikkapa sitten ladattavaa hammasharjaa joten Nokian haukkuminen tältä osin on turhaa...muuten voi sitten olla mitä mieltä haluaa.- Kimmo
Jäi vielä maitsematta, että tein itse sen pahan virheen, että jätin akun paikoilleen puhelimeen vaikkakin ladattuna. Jos akku jää pidemmäksi aikaa "varastoon" se pitää ensiksi ladata täyteen ja sitten ehdottomasti irroittaa toimilaitteestaan. Tämä hidastaa akun itsepurkautumista jonkin verran.
- orientti
Kimmo kirjoitti:
Jäi vielä maitsematta, että tein itse sen pahan virheen, että jätin akun paikoilleen puhelimeen vaikkakin ladattuna. Jos akku jää pidemmäksi aikaa "varastoon" se pitää ensiksi ladata täyteen ja sitten ehdottomasti irroittaa toimilaitteestaan. Tämä hidastaa akun itsepurkautumista jonkin verran.
Kiitos Kimmo tiedosta.
Näin uskoisin minullekin käyneen.
Akku olisi pitänyt ladata täyteen ja sitten irroittaa puhelimesta.
Onko nyt enää mitään tehtävissä vanhan akun suhteen? - Kimmo
orientti kirjoitti:
Kiitos Kimmo tiedosta.
Näin uskoisin minullekin käyneen.
Akku olisi pitänyt ladata täyteen ja sitten irroittaa puhelimesta.
Onko nyt enää mitään tehtävissä vanhan akun suhteen?Jaa-a mitenköhän lienee. Kokeilin omaani varmuuden vuoksi, mutta ei mitään toivoa. Ilman akkua puhelin piippasi, mutta akun kanssa aivan hiljainen kuin se kuuluisa huopatossutehdas loman aikana. Ellei joku muu osaa neuvoa, niin ei muuta kuin kauppaan ja uusi akku, valitettavasti
- Ei enää Mokiaa!
Muista että mä varotin sua kun menet ostamaan sen uuden akun ja Mokiasi ei edelleenkään toimi. Tämä on OIKEASTI kyseisen mallin tyypillinen vika.
Saisitko keneltäkään lainaan toimivaa akkua? Minä en nimittäin tässä asiassa ottaisi riskiä. - Kimmo
Moi, kaivoin kaapinpohjalta vanhan alkuperäisen akun josta aikoinaan oli jo puhti pois eli ei kestänyt täyttä päivää niin yllätys yllätys sepäs lähti heti lataamaan... no ei se siitä tuskin sen paremmaksi ole tullut... joten tästäpä äkkiä päättelemme että se toinen akku mikä ei ota latausta vastaan on tyhjentynyt, ollessaan puhelimessa kiinni, niin tyystin ettei se toimi lainkaan.
- orientti
Sain tänään vanhan käyttökelpoisen akun ja lataus lähti heti käyntiin kun liitin puhelimen laturiin.
Kännykkä toimii nyt moitteettomasti niin kuin ennenkin.
Pitäisi vain muistaa vastaisuudessa ettei akkua sovi jättää käyttämättömään puhelimeen liian pitkäksi aikaa.
- Anonyymi
Mulla sama kun löysin tämän Nokian niin ei alkanut lataa perkele
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1424263
Milloin nainen saan sinut?
Kanssani eroottisiin hetkiin? Tiedät ja tunnet kovan haluni, hellyyden myös. Onko vastauksesi edelleen, että en tiedä, e222395Haluan että tiedät tämän
Jos luet täällä. En ole sinulle vihainen, vaikka asiat menivät niinkuin menivät. Ajattelin, että et tykkää minusta, jonk971989Trump syyttää sodasta Ukrainaa.
Vieläkö persut jaksavat naureskella sille kun väitetään Putinin ja Trumpin olevan parhaita kavereita? https://yle.fi/a/3911615- 371475
Johanna Turja, Putinin agentti Alavudelta
Johanna Turja: Ukraina on osa Venäjää https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a4d2ab92-3cc7-41bc-9630-0b48f898e263301456Pride saapuu Iisalmeen
Miksi tällaista tapahtumaa pitää käsitellä kaupungin hallituksessa? Ihan sama kun pistäisi pystyyn umpikännimarssin ja k1771442- 2501295
- 781174
- 2781162