Sovimme vuokranantajan kanssa asunnon esittelystä. Ehdotin vuokranantajalle että remontoisin keittiön koska kaapit olivat vanhat ja huonossa kunnossa. Vuokranantaja hyväksyi idean ja pyysi kustannusarviota remontista. Kerroin laskevani hinnan ja että ilmoitan sen hänelle. Asunto tuntui muuten sopivalta ja teimme vuokrasopimuksen.
Muutaman päivän päästä kyseinen vuokranantaja oli törmännyt sattumalta kaupungilla isääni ja kertonut hänelle ettei otakkaan minua vuokralaiseksi asuntoonsa. Syyksi vuokranantaja kertoi lähinnä sen ettei hän hyväksy sitä että minä olin ottanut valokuvia hänen asunnossa. Kaiken huippu oli se että otin kyseiset kuvat vuokranantajan läsnä ollessa ennen sopimuksen allekirjoittamista.
Seuraavaksi sain puhelin soiton isältäni joka kertoi tapahtumat minulle. Sitten soi puhelin ja vuokranantaja soitti ja kertoi että ei aio ottaa minua asumaan asuntoon edellä mainituista syistä.
Muutto asuntoon piti tapahtua sopimuksen mukaan 1.4. Tämänhetkisen asunnon vuokrasopimus on irtisanottu ja se päättyy 31.3.
Kysynkin että minkälaiset korvaukset pitäisi saada sopimuksen rikkomisesta?
Asunnon vuokrasopimuksen purkaminen ennen muuttoa
2
3241
Vastaukset
- jopassentään
Siis jos teillä on allekirjoitettu vuokrasopimus, niin sinulla on vuokranantajan puolelta on normaali irtisanomisaika (3kk). Eikä se vuokranantaja voi sitä sopimusta irtisanoa kun vaan siltä sattuu tuntumaan. Vuokralaisen voi irtisanoa vain asunnon tullessa vuokranantajan omaan käyttöön tai mennessä myyntiin. Sopimuksen purkuun taas useimmiten tarvitaan käräjäoikeuden päätös.
Mitä korvaussummiin tulee, niin mä ottasin ainakin nyt yhteyden lakimieheen ja pistäisin ylös kaikki menot, mitä tän vuokrakämppäsotkun aikana tulee ajokilometreistä ja postimerkeistä lähtien. Samaten kaikki kulut, joita mahdollisesti tulee toisen asunnon etsimisestä. Joku muu tietää varmaan paremmin, millasia sanktioita sopimusrikkomuksista yleensä saa. Eipä noilla kai suomessa perinteisesti rikastumaan pääse kuitenkaan.
Sinuna en kyllä kämpän perään itkisi. Jos on vuokranantaja niin sekopää, että jostain valokuvaamisesta kilahtaa noin, niin eipä ole takeita, mitä vuokrasuhteen edetessä olisi eteen tullut.
Nyt suosittelen myös pistämään paperit vetämään joka paikkaan, kaupunki, vvo, vakuutusyhtiöt, mitä näitä nyt on. Ja vaadi toki vuokranantajaltasi kirjallisesti tämä "irtisanominen", jotta voit liittää sen asuntohakemuksiisi. Vaikka se laiton onkin, niin onpa mustaa valkoisella että kämppä menee alta. Teet siihen oheen sitten selonteon asioista. - Kalle
Kaikista huoneiston parannuksista ja niiden hinnasta pitää sopia ennen vuokrasopimuksen allekirjoittamista. Jos sopimukset on allekirjoitettu ja huoneisto on vuokrattu siinä kunnossa kun se on sopimuksen tekohetkellä niin vuokranantaja ei ole velvollinen tekemään asuntoon korjauksia/parannuksia omalla kustannuksellaan. Jos vuokranantaja on lupautunut maksamaan remontin niin onhan se selvä, että hinta pitää sopia yhteisymmärryksessä ennen sopimusten tekoa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006494
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303883törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283280Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3781783- 331408
- 271350
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471033Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11986Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11910- 42879