Meillä on astianpesukone, AEG 5270i, joka vaahtoaa jumalattomasti! Syy; oma-aloitteiset lapset jotka lisäsivät huuhtelukirkasteen sijaan Tabortia (tahranpoistoaine joka on saman värisessä pullossa)! Ainetta on siis koneessa arviolta 150 ml, pesukerralla sitä tulee ulos n. 6 ml mutta siihen määrään nähden vaahtoa on miljoona kertainen annos!!!
Onko kellään tietoa miten AVATAAN HUUHTELUKIRKASTEEN RASIA?
Kaikkemme tehneenä olemme tulleet siihen tulokseen että rasia todellakin on kiinteä... Ei viitsisi väkisin repiä sitä auki...
Jos rasia on ja pysyy kiinni, pesemme tyhjää konetta varmaan kuukauden päästäksemme eroon väärästä aineesta rasiassa... :(
Konsteja siis kaivataan!
t. "suu vaahtoaa"
Astianpesukoneen huuhtelukirkaste
7
6686
Vastaukset
- laita se
nollaan tai ihan pienelle, kirkastetta et todellakaan välttämättä tarvitse, ei meilläkään käytetty viimeiseen 20 vuoteen.
- Sarssoni
jokatapauksessa... Koko kone haisee Tabortilta! Itse kyllä tykkään käyttää kirkastetta. Kyllä se näkyy astioissa...
- huolto
Sarssoni kirjoitti:
jokatapauksessa... Koko kone haisee Tabortilta! Itse kyllä tykkään käyttää kirkastetta. Kyllä se näkyy astioissa...
Onneksi olkoon!!! en edes minä ole joutunut vastaamaan koskaan moiseen pulmaan..
itse ottaisin koko härvelin ulos ovesta ja pesisin sen kunnolla ihan ajan kanssa.
Vaatii etupellin irroittamisen ja koko pulverilokerin irroituksen.
Toinen vaihtoehto on irroittaa ovipelti ja pitää huuhteluainelokeron kelan siirtämää vipua siinä toisessa asennossa parin pesun ajan..
Noin ihan suoraan sanottuna, sinuna soittaisin lähimpään huoltoliikkeeseen ja kertoisin modelin ja produktionumeron ja pyytäisin tulemaan vaihtamaan koko lokeron. - korjaaja
huolto kirjoitti:
Onneksi olkoon!!! en edes minä ole joutunut vastaamaan koskaan moiseen pulmaan..
itse ottaisin koko härvelin ulos ovesta ja pesisin sen kunnolla ihan ajan kanssa.
Vaatii etupellin irroittamisen ja koko pulverilokerin irroituksen.
Toinen vaihtoehto on irroittaa ovipelti ja pitää huuhteluainelokeron kelan siirtämää vipua siinä toisessa asennossa parin pesun ajan..
Noin ihan suoraan sanottuna, sinuna soittaisin lähimpään huoltoliikkeeseen ja kertoisin modelin ja produktionumeron ja pyytäisin tulemaan vaihtamaan koko lokeron.Se vivun pitäminen toisessa asennossa. Mekanismin rakenne on sellainen, että vipua pitäisi nykiä koko ajan...
- tutkittu juttu
kirkasteen tehtävänä on alentaa veden pintajännitystä ja siten parantaa kuivaustulosta ja ehkäistä harmaiden pilkkujen tulo lasien pinnalle,tämän tietää aika moni mutta kirkasteen TÄRKEIN tehtävä on neutralisoida mahdollisia pesuainejäämiä astioista.
- Vanhempi suunnittelija
Onnistuisiko jonkin asteinen huuhteluoperaatio lääkeruiskulla? Tai pienireikäisellä vesisuihkulla?
Ohuella letkulla voisi imeä poiskin aineen. Ohutta letkua saa elektroniikkaliikkeistä (Bebec). Letku on kutistusmuovia. Sen voi kutistaa lääkeruiskuun kiinni ja loppuosan kutistaa mahdollisimman ohueksi. Jos sen sitten voisi ujuttaa täyttösiivilän rakosista säiliöön asti. - Rakentaja timppa
suosittelen sen tyhjennystä. Äläkä käytä konetta missään tapauksessa. Kun pesuaine vaahtoaa joi olla että korkea paine pummppu käy tyhjänä elikksiinä eiole vettä ja se voi vaurioitua.
Nimittäin on kokemusta kun aloin leikkimään astianpesuaineella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351