Juhlitteko syntymäpäiviänne?

Anonyymi

Onko teillä tapana laittaa tarjoiluja syntymäpäivinänne? Joillakin ihmisillä on tapana yhä kyläillä vaikka en välittäisi laitella kummia.
Entä onko esim. 70-kymppisiä tarvis järjestää jollei halua olla huomion kohteena?

34

212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juhla-päivänäni minä kirjoitan valosta riimin.
      Kuten aina olen tehnyt.
      Riimini ei silloinkaan ole typerä: tökstökskökköki.
      Riimiini liitän tietysti musiikin, joka kertoo riimistäni.
      Yhdistäen niistä ylistyksen päivälle, jolloin valo taas alkoi nousta.
      Haluan että minuun kohdistetaan silloin paljon huomiota, kunnioitusta ja ihailun sekaista ihannointia. :)
      Olenhan NIIN hyvä.

      H.

      • Anonyymi

        Renkkurynkkyrunkkuketjusi on täynnä tökstökstöksöttelyä.
        Netissä saapi olla mielestään mikä star vaan, totuus onpi toista.


      • Anonyymi

        No niin, laitappa tulemaan riimi minulle kun täytin tässä äskettäin! Kaunis ja koskettava tietenkin. Eihän Hunkkeli tietenkään muunlaista ajattelisikaan.....


      • Anonyymi

        Sulta ei ainakaan omakehua puutu:)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Renkkurynkkyrunkkuketjusi on täynnä tökstökstöksöttelyä.
        Netissä saapi olla mielestään mikä star vaan, totuus onpi toista.

        "Anonyymi"

        Mutta eikö ollutkin hauskaa että vastasin aloitukseesi kuten toivoit/halusit?

        H.


      • Anonyymi
        hunksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Mutta eikö ollutkin hauskaa että vastasin aloitukseesi kuten toivoit/halusit?

        H.

        Tiedä häntä kun olet niin ennalta-arvattavissa oleva, sitä toistoistoistoa nääs.


      • Anonyymi
        hunksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Mutta eikö ollutkin hauskaa että vastasin aloitukseesi kuten toivoit/halusit?

        H.

        Et vastannut aloittajalle tässä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et vastannut aloittajalle tässä.

        "Anonyymi"

        Nooh.
        Hänhän käyttää kanssasi samaa nimimerkkiä.
        Voit kommentissani kuvitella aloittajan kommentoijaksi.

        H.


      • Anonyymi
        hunksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Nooh.
        Hänhän käyttää kanssasi samaa nimimerkkiä.
        Voit kommentissani kuvitella aloittajan kommentoijaksi.

        H.

        Jankutijankuti taas.
        Voin kuvitella tätä palstaa reilun kuukauden kuluttua, mikä helpotus.


    • Anonyymi

      Taviksena en järjestä synttärikutsuja, enkä halua muutenkaan keskittyä egoni ympärillä hillumiseen. Jokainen elää synttäripäivän mieltymyksensä mukaan, on ihan ok.
      Ymmärrän hyvin heitä, jotka poikkeavat omasta tyylistäni.

      Muutamat tavat ovat ehdottomia, eikä niistä edes keskustella!

    • Anonyymi

      En tapaa viettää syntymäpäiviä. Ilo minuun putkahtaa, kun muutamat ystäväni, kera lapset lähettävät tekstiviestin tai soittavat ja tuovat esiin, että "emmeme me ole unohtaneet sinun syntymäpäivääsi".
      Kun täytin 60 vuotta, niin en tohtinut kotona olla, ettei tänne putkahda porukkaa. Monet juhlivat pyöreitä vuosia. Minä en niitäkään.
      Lähdin siis pojan luo Helsinkiin ja olin tyytyväisenä siellä 60-vuotispäivänä :)
      Vuokrasin auton ja kuleksimme synttärinä sielä täälä ja kävimme syömässä hyvää ruokaa. Se oli kiva synttäri.

      Heikunkeikku

    • Anonyymi

      Hyvä kun on muitakin jotka eivät halua perinteisiä voileipäkakku/täytekakku-juhlia. Ei niissä vikaa, mutta en halua olla joukon keskipiste. Muutenkin viihdyn pienissä ympyröissä nykyään.
      Pitänee lähteä pois kotoa kunhan ne 70-kymppiset kolkuttaa.

      • Anonyymi

        Minä en välitä juhlistaa vanhenemista millään lailla.


    • Anonyymi

      Alottajalle :
      kun ei puhu etukäteen ollenkaan syntymäpäivistä,
      varsinkaan omista,
      saa varmasti olla rauhassa,
      meikä on aina hiljaa kuin hiiri,
      mitä tuosta mainostaa että täyttää pyöreitä vuosia,
      ei kannata huudella etukäteen, saa varmasti olla rauhassa,
      kukaan ei muista ei tiedä että täyttää vuosia, 60 v 70 v 80v
      eipä tarvi pitää minkäänlaisia kekkereitä,
      ---
      kun puolisoni oli vielä elossa,
      ME vain kahdestaan juhlimme merkkipäiviä
      leivoin täytekakun vain meille kandelle,
      tietenki jos joku s a t t u i tulemaan käymään tarjosimme kakku kahvit hänelle, mutta emme koskaan maininnu että meillä on synttärit
      tai jotkut kahdenkeskiset juhlat,
      emme kaivanneet kansaivaellusta koskaan synttäreillemme,
      ----
      yli viidenkym. v avion päätteeksi puolisoni kuoli vaikean sairauden murtamana,
      järjestin näyttävät nykyiseltään katsottuna suuret hautajaiset, tammiarkkuineen ja kukkamerineen,
      vieraita keskimäärin sata, ruoka ja kahvitarjoiluineen,
      oli tyyris juttu , mutta puolisoni on oli aina arvokas arvokkain rakkain tärkein ihminen elämässäni, hän oli sen arvoinen, ainoain, nuoruudesta lähtien,

      mutta nyt itselleni pyydän
      VAIN omat lapset jälkeläisineen kerääntyy jäähyväis kahville,
      kukkkia ei missän tapauksessa sylikaupalle haudalleni,
      vain ehkä yksi ruusu kaikilat,
      ei sekään ole vältämätön, läsnäolo parasta,
      kukka merta ei haudalle
      eikä arkulleni,
      se on toivomukseni,
      --
      kuolis vaan pian pois, elämä ei enää kiinosta, ei jaksa elää,,

      nauttikaa te kuusikymppiset vielä elämästänne, teillä on vielä elämää edessä ,
      tehkää loppuelämästä niin hyvä kuin se on teille mahdollista,

      tulee aika jolloin ei enään jaksa
      haluu vain pois,
      sinne missä kaikki rakkaat jo odottaa,

      alottajalle vielä,,, älä ota turhia paineita,
      mieti haluatko suuret juhlat vai haluuko viettää synttärisi hiljaa itseksesi, se kaikki on sallituua,
      siunausta elämääsi,,,

    • Anonyymi

      Emme juhli mutta varaudumme muutaman tuttavan vierailuun. Varautuminen ei merkitse mitään hössäämistä eikä materiaalivarausta vaan kyse on pelkästään asennoitumisesta.

    • Anonyymi

      Viisikymppisille vilahti yllätysvieraita kun itse en sitä noteerannut. Kuusikymppisilläkin kävi jälkivieraita. Tarjottavaakin löytyi koska "merkkipäiväni" nimineen ajoittuvat joulun ja tammikuun alun väliselle ajalle.
      Itse en päivistä perustele. Nehän ovat vain kerran vuodessa kohdalle osuvia osumia ja uusi jakso pyörii jo tulevana.
      Emmehän elä kuin päivän kerrallaan muutenkaan. On toki "saavutus" kohdata uusi vuosikymmen elämän renkaissa.

    • Anonyymi

      En juhli sen paremmin pyöreitä vuosia kuin muitakaan syntymäpäiviä. Läheiset tosin tahtovat minua välillä muistaa ja järjestää pienimuotoisia kekkereitä ihan vain meidän kesken, mutta itse en ole koskaan mitään bakkanaaleja järjestänyt.

    • Aiemmin en ole juhlinut mitään syntymäpäiviäni.
      Viime kesänä, kun täytin 70 ihan lähipiirille pienimuotoiset kekkerit pidin.
      Kahvi/tee/mehu. Kakku/riisi- ja lihapiirakoita.
      Mökkimaisemissa vietettiin. Grillattavaa vähän ostin osan toivat itse ja grillasivat itse.
      Ihan sellaista tavanomaista mökkielämää.

    • Anonyymi

      On ollut tapana jokaisena syntymäpääni lähellä olevana sunnuntaina pyytää koko perhe syömään. Nyt on tilanne muuttunut, kun itseä kiinnostaa niin monet menot, että viime vuonna en enää joutanut. Lopetan sen touhun. En tiedä mitä tulen keksimään 70-vuotissynttäreinä. Kun täytin 60, silloin oli koko sakki syömässä sunnuntaina. Varsinaisena arki-syntymäpäivänä tein pienen herkullisen täytekakun, josko joku ystävä tulisi käymään, kun monet tietävät. Kukaan ei tullut, olin vähän pettynyt, kakun söin kolmen päivän aikana yksin.

      • Anonyymi

        Ellei syntymäpäiville kutsuta, sinne ei pitäisi mennä. Joku ei halua juhlia ollenkaan ja joku voi kutsua määrätyt henkilöt päivälliselle tms.

        Jotkut vierailevat toistensa luona kutsumatta, jotkut pitävät sellaiset tavat täysin sopimattomana.

        Monenlaisia on


    • Onhan se mukava tavata sukulaisia ja tuttuja muutoinkin kun hautajaisissa.
      Järjestelyistäkin pääsee vähällä.
      Kahvia ja täytekakkua tarpeeksi, pullasta ja pikkuleivistä ei niin väliä.
      Valmiiksi kypsennetty porsas hiilloksen päällä vartaassa, parikymmentä litraa kotikaljaa, teräviä veitsiä, leipää, voimariinia ja salattia.
      Muutama pullo koskenkorvaa, punaviiniä kans muutama pullo, jos joku haluaa lihan pilata punaviinillä.
      Kaikki turhat, teennäiset rituaalit maljannostoineen, lahjoineen kannattaa jättää pois.
      Ymmärrän kyllä, ettei tämä kerrostalossa taida onnistua.

    • Synttäreitä juhlin, omia kuin muiden perheenjäsentenkin ja ystävienkin jos muistan.
      Vuoden alussa allakkaan merkkaan kaikkien synttärit, jokainen muistan, vaikka yllätyksenä. Muistaa voi kortilla tai puhelinsoitolla. EN ole kakkuja vailla, enkä muutakaan tarjoilua.
      Suku pienenee ja kutistuu, synttärit on edes yksi konsti saada läheiset saman pöydän ääreen syömään ja juomaan,

      Joskus kutsun ihan johonkin hupsuun tilaisuuteen, olen syntynyt kesällä, joten silloin on helppoa järjestää vaikka ulkona ja ainakin mansikkakakkua on kiva väsätä. Joskus ne on tarjoilut vähäiset joskus jonkun teeman mukaan runsaammat.
      Voihan ne kekkerit olla jonain muunakin päivänä kun juuri silloin synttäripäivänä.

      • Ei minunkaan kekkerit ollut varsinaisena syntymäpäivänä, vaan sellaisena päivänä, että sain lähisuvun koolle yhtäaikaa.
        Sehän siinä juuri oli mukavaa, kun kaikki lapsenlapset olivat yhtäaikaa paikalla ja 9 päivän ikäinen lapsenlapsenlapsikin.


    • Anonyymi

      Näen asian niin, etttä jos et synttäreillesi kutsu, ei tulijat voi odottaa että mitään kummempaa tarjottavaakaan olisi. Minäkään en mistään synttärijuhlista välitä enkä ole niitä pitänyt, muuten kyllä mielelläni tapaan ystäviä ja sukulaisia.

    • Anonyymi

      Kun väki vähenee, pidot halpenee.

      • Väki kun vähenee,
        pidot ainakin muuttuvat
        mutta kannattaako silti halventaa?
        Osuuskauppakin luopui halventamisen-aatteesta.

        Yksin saa lopulta juhlia juhlaa kuin juhlaa...

        https://youtu.be/4_RWr6dpstE


    • Anonyymi

      Viimeiset synttärit juhlin kun 40 täytin ja silloinkin vain pakosta kun työkaverit tuli porukalla synttäreille. Sen jälkeen olen ollut aina karkuteillä :)


      vn

    • Anonyymi

      Oikeastaan Hynkkylän teksti aivan ketjun alussa on oivaltava.

      Tämän sanoo aloittaja Anonyymi

      • Anonyymi

        Aira Samulinilla on Hyrsylän mutka,
        Hunkillako on Hynkkylän mutka?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aira Samulinilla on Hyrsylän mutka,
        Hunkillako on Hynkkylän mutka?

        Viisikymppiset tuli juhlittua sukulaisten ja tutuimpien kesken, muttei enää tällaista sen jälkeen.
        Synttärien nimissä voi tehdä muuta. Käydä jossain ravintolassa, missä ei ole vuosikymmeniin tullut käytyä syömässä. Merkkipäiviä voi pitää vaikkapa tekosyynä johonkin ekstraan, siis muuhun kuin pönötysjuhliin: piknik, muu retki, jne.
        Vuodenaika voi vähän rajoittaa juhlimisia.
        Aloitus herättelikin miettimään loppukesästä parin vuoden kuluttua tulevaa uutta kymppirajapyykkiä.
        Ei mitään perinteistä ainakaan. Pukukoodina ulkoiluvaatteet? Luonnonpuisto? Minivaellus? Leirinuotio? Tilattu ape? Musaa? Mutta talvella tähtien alla voisi olla upeaa, vaan syntymäpäivää ei kait voi siirtää....

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viisikymppiset tuli juhlittua sukulaisten ja tutuimpien kesken, muttei enää tällaista sen jälkeen.
        Synttärien nimissä voi tehdä muuta. Käydä jossain ravintolassa, missä ei ole vuosikymmeniin tullut käytyä syömässä. Merkkipäiviä voi pitää vaikkapa tekosyynä johonkin ekstraan, siis muuhun kuin pönötysjuhliin: piknik, muu retki, jne.
        Vuodenaika voi vähän rajoittaa juhlimisia.
        Aloitus herättelikin miettimään loppukesästä parin vuoden kuluttua tulevaa uutta kymppirajapyykkiä.
        Ei mitään perinteistä ainakaan. Pukukoodina ulkoiluvaatteet? Luonnonpuisto? Minivaellus? Leirinuotio? Tilattu ape? Musaa? Mutta talvella tähtien alla voisi olla upeaa, vaan syntymäpäivää ei kait voi siirtää....

        Beng

        Jos alkaisin kutsua sukulaisia, väkeä kertyisi niin paljon ettei rahat riitä. Omat läheisimmät eivät elä, mutta jotkut ovat innokkaita kokoontumaan ja pitämään kaikki juhlat yhdessä.


    • Anonyymi

      Kun on aika marraskuun lopulla ja kansa valittaa pimeyttä ja kurjuutta, juhlin syntymääni. Olen kiitollinen kun Jumala on ollut hyvä ja uskollinen armossaan.

      • Anonyymi

        Kellä on tilava koti ja riittävästi astioita, ken jaksaa leipoa ja on kylmätilaa säilytykseen, sehän käy juhlien järjestäminen.
        Minulla ei ole semmoiseen tilaa. En myöskään jaksa valvoa myöhään ja monen kuukauden pikkueläkettä ei ravintolaan muutenkaan tuhlaisi.


    • Lähipiirille ruoka ja kakkukahvit pihalla ulkona jos sää sallii, onhan kesä :).
      Töissä seuraavat pyöreät kiellan keräykset kuten viisikymppisissäkin ja eläkekahveja ei juoda eikä lajuksia kerätä. Teennäistä sananhelinää, kaikille samat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3269
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1763
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1305
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1263
    5. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1168
    6. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1159
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      52
      1087
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      974
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      916
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      64
      841
    Aihe