Paha ahdistus ja unihäiriöt

Anonyymi

Mulla todettiin adhd jo penskana ja siihen en saanut mitään tukee keltään kaverit mitä oli pitivät mun liika energisyyttä huonona opettajat rankaisi koko ajan soitti vanhenmille jatkuvasti. Nyt vuosia myöhemmin mulla on viiltelyä ollut lääkkeitten yliannostus kaksi kertaa kahdesti katko käyty huumaus aineita käytetty nyt on iltaisin vaikea päästä nukkumaan ja kun nukahtaa unet on tosi levottomia käytän ssri lääkkeitä mutta en saa niistä mitään hyötyä olen suurimman osan päivästä miettimässä että miksi minä mitä tein väärin että mua näillä vaivoilla rangaistaan tarviin neuvoo jos joku osais auttaa

4

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä ota tätä loukkauksena, kun kysyn, että minkälaisia ponnisteluja sinä itse olet tehnyt tilanteesi parantamiseksi?

      Kysyn tuota siksi, että kukaan ei voi tarjota sinulle hyvää elämää lusikalla syöttämällä. Kukaan muu ei ole myöskään pistänyt sinua viiltelemään tai työntänyt huumeita elimistöösi puolestasi. ADHD tietysti monimutkaistaa asioita ja tekee asioista sinulle vaikeampia, mutta ei mahdottomia. Ei ole olemassa mitään oikotietä onneen ja elämä osaa joskus olla todella ärsyttävä ja vaikea paikka.

      Silti se ei kuitenkaan vaadi mitään muuta kuin sen, että määrittelet itsellesi realistiset tavoitteet, otat itseäsi niskasta kiinni ja alat tekemään asioita niiden tavoitteiden saavuttamiseksi. Siinä voi olla todella paljon työtä, mutta kukaan ei voi sitä työtä puolestasi tehdä.

      Toivotan oikeasti onnea yritykseen.

      Yksi apukeino on järjestää itselleen muuta mietittävää, kun omat ongelmat. Omaan kämppään ei kannata syrjäytyä. Mene käymään vaikka kirjastossa.

    • Anonyymi

      mä olen yrittänyt liikkua paljon jotta nukkuisin huumeet on ollut elämästä neljä vuotta poissa. mulle on sosiaalinen elämä välillä vaikeaa käyn myös puhumassa asioista psykologille

    • Hei,

      Hyvä, että kirjoitit tilanteestasi tänne! Joskus pelkkä kirjoittaminen helpottaa ja selkeyttää ajatuksia. Toisaalta myös ulkopuolinen tuki voisi olla hyvä voimavara. Et kertonut minkälaista apua ja tukea jo mahdollisesti saat ja onko se riittävää. Asioista keskusteleminen yleensä kuitenkin auttaa jäsentämään omia ajatuksia ja helpottaa jaksamista.

      Tässä tiedoksesi muutama paikka, joihin voit halutessasi olle yhteydessä, jos haluat keskustella tilanteestasi. Näihin voi olla yhtyedessä matalalla kynnyksellä ja anonyymisti:

      - Tukinet -tukipisteesi netissä, https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilön löydät kohdasta iIeli Tukisuhde. Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.

      - Valtakunnallinen kriisipuhelin

      Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää numerossa 09 252 5010 arkisin klo 9-07 ja viikonloppuisin sekä juhlapyhinä klo 15-07.

      - Kriisikeskukset

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Niiden yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/fi/tukea-ja-apua/kasvokkain/kriisikeskusverkosto

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

      • Anonyymi

        Ei olla keskusteluissa päästy ikinä siihen asti mikä selittäisi ongelmia ja siinä säheltää vielä ylimielinen sossu joka koko ajan mollaa jos sanon että oon ollut tipaton kohta 3kk sossu tuumaa se ei merkkaa mitään ratkeet kuitenkin niin tosi kannustava reaktio katkolle on joka toinen päivä työntämässä jos mun elämässä tulee pientä taka pakkia vaikka en joisi. Voin sanoo että katkolla olo on yhtä helvettiä kun pitää kökkiä neljän seinän sisällä. Mulla on tuon takia mennyt hieman luotto noihin keskusteluihin kun pitää valehdella että menee hyvin että ei joudu turhaan masentuu katkolle joten ei noi keskustelut tuota mitään tulosta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2693
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1452
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1208
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe