Ilmankaan ei pärjää kun pankkiasioihinkin tarvitsee älylaitetta. Minkämerkkisiä puhelimia teillä on käytössä ja mistä puhelimessa arvostatte?
Haussa älypuhelin ihan peruskäyttöön
41
<50
Vastaukset
Ja mikä on mielestänne kohtuuhinta perusälypuhelimesta?
- Anonyymi
Osta jos tykkäät, mutta pankkiasioihin ei tarvitse älykännyä.
Mulla on Nordea-tili, ei tarvitse, kaverilla Op-tili, ei tarvitse,
Danske-pankkiin ei tarvitse.- Anonyymi
Minulla on toinen älypuhelin käytössä: Lumia 128€ ja Huawei. 99€ niillä olen surfailut ja somejutut hoidellut. Kamerat eivät ole ihan priimaa, mutta muuten ihan ok.
Verkkopankkia en halua kannella mukanani, vaan laskut ym hoitelen pöytäkoneella . - Anonyymi
Nii siis edellyttää, että henkilöllä on tietokone tai tabletti.
Tabletit on "aika halpoja" nykyään. Hinnat on laskeneet, vuosi sitten ostin tarjouksesta 139,
nyt taitaa olla jo 99 ?
1eero
Puhelinta soittamiseen.
Pankkiasiat tabletilla tai pöytäkoneella, en koskaan puhelimella.
Samsung j5 on kestänyt 4-5 vuotta, alkaa aika käytetty jos tulee vikaa ei toinna korjata, hintakin oli jotain 150 €.
Uudet puhelimet on tulleet kapea malliseksi, mun 5 " on yhtä leveä mitä uudet 6 ".
Uusi puhelin saisi olla vaikka 7 tuumainen kun leveyttä olisi, se menisi pienenä tablettina johon olisi helpompi kirjoitella, isoilla kömpelöillä sormilla on se kehnoa noihin kaposiin.- Anonyymi
Vinkkiä.
Hanki styluskynä. Mä en juurikaan käytä puhelinta, kuin soittamiseen, mutta kynällä töpötteleminen yllättävänkin näppärää ja nopeaa. Eivät maksa, kuin muutaman eken ja samalla on sitten kuulakärkikynäkin aina mukana.
=DW= - Anonyymi
Töpö eli kosketuskynä jeesaa hyvin näpyttelyssä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Töpö eli kosketuskynä jeesaa hyvin näpyttelyssä.
Minulla on töpöt sormet, kelpaa kosketuskynän korvikkeina.
Mulla sekä op että danskebank-tilit. Molemmissa tarvii (ei pakko) älypuhelinta varmistamaan. Minusta kätsyä.
Anonyymi kirjoitti:
Vinkkiä.
Hanki styluskynä. Mä en juurikaan käytä puhelinta, kuin soittamiseen, mutta kynällä töpötteleminen yllättävänkin näppärää ja nopeaa. Eivät maksa, kuin muutaman eken ja samalla on sitten kuulakärkikynäkin aina mukana.
=DW=Joo itänee hankkia tuo töpötyskynä. Vaikkei kauheen isot kädet, näppylät niin pieniä että virheitä tulee jo senkin vuoksi :).
- Anonyymi
?
Mun käsittääkseni puhelinta tarvitaan kai tunnistautumiseen, ei muuhun. Kai sulla tekstarit toimii?
Sinällään en ota puhelimiin kantaa, halpa on halvempi.
=DW=Kyllä mul oli puhelimessa mobiilipankki. Sai siirreltyä rahaa tililtä toiselle. Ja maksaa e-laskuja.
- Anonyymi
En tiedä, jokainen maun mukaan. Minulla 3 puhelinta hintaluokissa 599 - 1099 eur.
Yhtä käytän pankkitunnistautumisessa ja saldojen vilkaisuun. Reissuissa uutiset.
Itse pankkiasiat hoidan tietokoneilla. Samoin meilit.
Kaksi luuria on hieman toimettomia, niin harvakseltaan tulee tekstareita. Soittoja vielä vähemmän.
Täytyy noita pistää katveeseen vuoden vaihteessa ja lopetella sopimuksia. Olleet tärkeitä entisessä elämässä vielä viime kesänä. - Anonyymi
Jos olisin aloittaja niin kyllä taas ärsyttäisi. Että vastataan siihen mitä ei kysytä. Jos on ajatellut hankkia älypuhelimen, niin miksi pitää ohjeistaa että älä hanki. Sain perinnöksi keväällä käyttöön ensimmäisen linkissä olevan mallin, malli nro 5, niitä ei enää myydä, eli 10 on seuraava. Minusta oikein hyvä. On ollut töissä Nokia, en muista enää mallia (ei huono sekään) niin että olen pitkäaikainen älykännykän käyttäjä, henkilökohtaisena oli muummukännykkä kevääseen asti. Tarvitsin navigaattorin takia, kun nyt eläkkeellä ajelen enemmän.
https://www.power.fi/puhelimet-ja-tarvikkeet/puhelimet/samsung-galaxy-a10-musta-32-gb/p-991914/?gclid=EAIaIQobChMI0YGCmvry5QIV04bVCh3magmGEAQYASABEgJg_PD_BwEMulla tuo rikkimennyt samsyn galaxy S Edge 7. Kolmisen vuotta palveli hyvin mutta nyt sitten aiemmin tipahti asfalttiin ja särö ruutuun, toimi kuitenkin hyvin. Eilen sitten "kuoli". Ei mitään eloa. Joten oastin uuven ja puolta halvemman.
- Anonyymi
siilivain kirjoitti:
Mulla tuo rikkimennyt samsyn galaxy S Edge 7. Kolmisen vuotta palveli hyvin mutta nyt sitten aiemmin tipahti asfalttiin ja särö ruutuun, toimi kuitenkin hyvin. Eilen sitten "kuoli". Ei mitään eloa. Joten oastin uuven ja puolta halvemman.
Loppu hyvin kaikki hyvin. Ostithan myös suojakalvon näytön päälle tai suljettavat läpinäkyvät kuoret? Tai siliconisen kuoren josta saa hyvän otteen?
Anonyymi kirjoitti:
Loppu hyvin kaikki hyvin. Ostithan myös suojakalvon näytön päälle tai suljettavat läpinäkyvät kuoret? Tai siliconisen kuoren josta saa hyvän otteen?
Aiemmassa oli läpinäkyvät kuoret, nyt ostin läpinäkymättömät. Panssarilas oli aiemmassa puhelimessa, nyt en ostanu.
siilivain kirjoitti:
Aiemmassa oli läpinäkyvät kuoret, nyt ostin läpinäkymättömät. Panssarilas oli aiemmassa puhelimessa, nyt en ostanu.
Tässä ilta värkkääntynt että sai kaikki sovellukset toimimaan kuten aiemmassa. Valokuvat jäi entiseen puhelimeen. Enpä ollu tietnkää laittanu niitä pilveen vaan puhelimeen.
- Anonyymi
Eiköhän kaikki puhelimet toimi suhteellisen hyvin, liittymä on tärkeämpi, mistä nopeudesta haluat maksaa, paljonko puheaikaa jne.
Itse olen huomannut, että halvempi on käytössä kallista parempi, toimii luotettavammin ja jos vielä on tehokas akku, ei tarvitse joka päivä ladata. - Anonyymi
Iphonet on parhaita! Sellaisia ollut itsellä parikymmentävuotta.
- Anonyymi
Iphoneissa on teholtaan huono akku.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Iphoneissa on teholtaan huono akku.
Kyllä se on ensimmäisenä akku, josta tingitään kaikissa puhelinmalleissa.
Tietysti riippuu puhelimen tehoista ja sovelluksistakin, prosessoreista sun muista kuinka paljon kuluttaa akkua.
Naisillahan ei akut kestä kuin hetken kun juoruavat luureissa tuntikausia, joka päivä pitää soittaa kaikki lapset ja lastenlapset läpitte, noin niin kuin suurinpiirtein. He heh.
Edellisen kerran kun itsellä oli iPhone, akku kesti viikon verran ennen kuin oli 20%.
Noilla nyky luureilla tulee nytkähdettyä sen verran, että akku kestää about 3-4 yötä-päivää ennen kuin on 20% jälellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se on ensimmäisenä akku, josta tingitään kaikissa puhelinmalleissa.
Tietysti riippuu puhelimen tehoista ja sovelluksistakin, prosessoreista sun muista kuinka paljon kuluttaa akkua.
Naisillahan ei akut kestä kuin hetken kun juoruavat luureissa tuntikausia, joka päivä pitää soittaa kaikki lapset ja lastenlapset läpitte, noin niin kuin suurinpiirtein. He heh.
Edellisen kerran kun itsellä oli iPhone, akku kesti viikon verran ennen kuin oli 20%.
Noilla nyky luureilla tulee nytkähdettyä sen verran, että akku kestää about 3-4 yötä-päivää ennen kuin on 20% jälellä.Puhuminen ei juurikaan akun tehoa vie, netti tyhjentää nopeastikin. Mulla on toisessa puhelimessa netti ja sitä saa ladata joka toinen päivä, toisessa vaan soitellaan ja akku kestää jopa viikon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhuminen ei juurikaan akun tehoa vie, netti tyhjentää nopeastikin. Mulla on toisessa puhelimessa netti ja sitä saa ladata joka toinen päivä, toisessa vaan soitellaan ja akku kestää jopa viikon.
Jos ainoastaan puhuu ja textareita , niin älypuhelin on turhake, vanha nokialalainen tai vastaava on paras.
Iso älypuhelin pelkkään puhumiseen on kolho monilta osin: koko , käytettävyys, epäkäytännöllinen.
Oman älypuhelimen akkua pitää pari kertaa päivässä ladata, vaikka on normaali akku, mutta nettisurfailu ja youtube syö virtaa.
Pelkät puhelut ehkä pari-kolme viikossa ei juuri akkua kuluta Anonyymi kirjoitti:
Jos ainoastaan puhuu ja textareita , niin älypuhelin on turhake, vanha nokialalainen tai vastaava on paras.
Iso älypuhelin pelkkään puhumiseen on kolho monilta osin: koko , käytettävyys, epäkäytännöllinen.
Oman älypuhelimen akkua pitää pari kertaa päivässä ladata, vaikka on normaali akku, mutta nettisurfailu ja youtube syö virtaa.
Pelkät puhelut ehkä pari-kolme viikossa ei juuri akkua kulutaVoipi olla. Itse käytän puhelinta muuhunkin kuin puheluihin, itse asiassa niihin harvemmin. Tekstarit mesessä ja watsupissa ja facebook enemmänkin. Lisäksi pankkiasiat. Ja netti ja ja ja :D. Tietokone pienoiskoossa :).
- Anonyymi
Tarvitseeko persukäyttöönkin älypuhelinta?
- Anonyymi
Ei. Ei missään nimessä tarvitse koska perussuomalaiset ovat suomalaisten, lähimmäispuolue. Halaamaan pääsee ilman puhelintakin.
Mitä tulee kaikkiin muihin puolueisiin, puhelinta tarvitaan koska heitä ei tavoita muuten, hyvä jos tavoittaa puhelimellakaan, ovat niin etäisiä kansasta.
Voi olla tyhymä kysymys mutta jos puhelimessa on paikka kahdelle simkortille ja itse käytät vain yhtä onko sama kumpaan koloon sim-kortin laitat, ykkös vai kakkos paikalle?
- Anonyymi
Ei ole mitään väliä.
- Anonyymi
Eipä ole eroa muuten kuin puhelin kyllä tunnistaa kortin. Mutta sinun on asetettava käsin kumpaa 1 vai 2 aukkoa käytät. Puhelin valitsee sen 1. Mutta jos sim kortti on ruudussa 2, joudut ruksaamaan sen kolmeen (3) kohtaan. Asetukset / SIM-kortin hallinta
Puhelut
Tekstiviestit
Moboolidata - Anonyymi
Tuskin kakkoseen, tässä vähän ohjeita
https://www.youtube.com/watch?v=nfvJAIir0Sg&list=RDnfvJAIir0Sg&start_radio=1 Anonyymi kirjoitti:
Eipä ole eroa muuten kuin puhelin kyllä tunnistaa kortin. Mutta sinun on asetettava käsin kumpaa 1 vai 2 aukkoa käytät. Puhelin valitsee sen 1. Mutta jos sim kortti on ruudussa 2, joudut ruksaamaan sen kolmeen (3) kohtaan. Asetukset / SIM-kortin hallinta
Puhelut
Tekstiviestit
MoboolidataKiitos neuvosta. Tarkistin tuon ja puhelimessa oli automaattisesti kaikki nuo kolme SIM 2:ssa ja SIM 1:ssä luki et ei korttia.
- Anonyymi
Tämä LG yllätti. Näppärä ottaa käyttöön. On kuin tietokone "yhtä yksinkertainen kuin käyttäjänsäkin". Puolen kymmentä kertaa pudonnut lattialle eikä ole tykännyt huonoa.
Oma känny on Noikia 9 Pure View.
Siksi että se on eniten SF.
Enkä usko sen olevan Huawei-vakoilija.
H..hunksz kirjoitti:
...Nokia
H.Ihmiset valitsevat nykyisin puhelimen kameran perusteella. Viisi kameraa ?
Tuossa mun ostamassa kolme vaikka ei vissiin kaikkein parasta tekniikkaa.- Anonyymi
hunksz kirjoitti:
...Nokia
H.Minun puhelin on Buah hah hah wei ykkönen
- Anonyymi
Applen uusinta taplettia käytän kaikkeen nettihommiin ja puhelut hoidan puhelimella. Ei ole mitään pöytäkoneen ongelmia ja päivitykset tapahtuu aivan huomaamatta, ei takkuile ja kaikki toimii. Suosittelen.
- Anonyymi
Mikä on puhelimesi, onko peräti uusin iphone?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on puhelimesi, onko peräti uusin iphone?
DANSKEN lukulaite, maailman helpoin käyttää. Painat harmaata kolmionappulaa, se antaa luvun.
- Anonyymi
Vanhempi mummeli sai ensimmäisen kännykkänsä....lähti tohkeissaan sitä naapurille näyttämään... sitten se pirahtikin soimaan ...tytär kyseli vointia ...mummeli ihan ihmeissään...Kuinka sinä osasit tänne naapuriin soittaa minulle...
et sillee sitten ....
mimmimum-..mi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763432
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t302071Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681939Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian191500- 281411
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261348Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61316Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu671267Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101207Kerro nainen
Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.531035