voiko pesittää jos lintuja on 3-4

maikki

siis samassa isossa häkissä. jos laittasin pesäpöntön sinne tai kaksi, en haluis erottaa niitä:(
mut ovat ruvenneet pesää rakentamaan häkin pohjalle nurkkaan..

4

260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -M-

      Kyllähän se saattaa onnistua, mutta on siinä riskinsäkin.
      Ensinnäkin kommuunihäkissä jos jotkut linnut ovat sukua toisilleen on aika mahdotonta varmistaa, etteivät nuo sukulaiset pääse parittelemaan (josseivät ole samaa sukupuolta..). Toinen on sitten, että jos sukupuolia ei ole tasaparit, ttai jos pönttöjä on vähemmän kuin pariskuntia tulee tappeluja aika varmasti.
      Kolmas on sitten että vaikka linnut muulloin olisivat sopuisasti keskenään saattaa pesimävire kuumentaa tunteita niin että nahinaa syntyy tai toisten läsnäolo vaan aiheuttaa sen verran yleistä levottomuutta että pesinnästä ei tule mitään...

      Mutta jos edellämainitut ottaa huomioon ja pitää koko ajan varalla mahdollisuuden erottaa linnut jos ongelmia tulee niin kokeilla toki voi...

      Voihan osan linnuista laittaa eri häkkiin niin että niillä on kuitenkin näkö-ja kuuloyhteys toisiinsa, parvituntuma säilyy, mutta nahinat jää pois, ei ne linnut eri häkeissä olemisesta mitenkään kärsi jos vaan joku rapsutuskaveri samaankin häkkiin jää, ja etenkin jos jää se paras kaveri... Jos yksi lintu joutuu eristyksiin ei sekään vielä tilapäisesti juuri haittaa, jos sillä vaan on näköyhteys muihin ja itse pidät sille vähän tavallista enemmän seuraa.

      • maikki

        siis mulla on siskokset ja veljekset, et ei pelkoa et tulis sukurutsiaa...mut tää yks lintu jäis sit ilman paria..tuli vahingos et 3-4 ku tarkotin et 4-5...
        mut tää jolla ei oo paria niin onki meidän kans aamusta iltaan, sillon kun ollaan kotona et taidan sen sit siirtää yksin tohon häkkiin ison häkin viereen.ja pesäpöntön rakennukseen sit=)
        pitää varmaan 2 tehä...


    • nymfin+undun omistaja

      minusta ei kannattaisi pitää lintuja samassa häkissä,koska linnuilla pitäisi saada olla "hautomisrauha".muut linnut saattavat rikkoa munia tai saattaa tulla kähinöitä.onnea :))

      • maikki

        nyt ne alkoi munimaan kun sitä vähiten odotin, eristin tytöt pojista niin yksi tyttö muni pohjalle 1 munan ja sitten niitä tuli 3 lisää ja nyt oli vauhdista muninut 5 munan joka oli kopsahtanut lattiaan ja tietty särkynyt, emo ei haudo niitä enää kun muutimme niin häiriintyivät, nyt linnuilla jälleen oma huone ja kaikki yhdessä, nyt tässä vaan mietin et kannattaako laittaa pesää vai ei..
        en haluis rasittaa lintuja joten ajattelin katsoa et miten linnut reagoivat uuteen ympäristöön ja jos munia alkaa ilmestyä niin laitan pöntön..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4593
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      51
      3603
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      104
      3491
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3011
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2469
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2374
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2281
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2120
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2055
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2013
    Aihe