Ehdotan että Ilveksen metsästys kielletään

Anonyymi

Ilves on tehokas peura ja kauriskannan hoitaja.

6

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No joo, mutta kun kaikki ilvekset, ei erikoistu peuran ja kauriin pyyntiin. Varsinkin nuoremmat, pysyvät pienemmissä elukoissa. Niin, ja mitäs sitten, kun meillä valtava ilveskanta ja peurat, kauriit vähenee roimasti.

    • Syötämme jäniksiä ruokintakatosissa, samalla katamme ilveksille hyvän ateriointipaikan, kyttäävät jopa katoksen katolla, tosin kanta on saatu pidettyä kohtuullisena.

    • Anonyymi

      Ilves vähentää myös kissakantaa, mikä on positiivista.

    • Anonyymi

      Ilveskanta syö peuroja ja vähentää samalla suden ruokaa eli sudetkin vähenee. Hyväilves jee. Jänis kyllä pärjää ilvekselle sillä onhan se siihen jalostunut. Metsäkanalintukantakin nousee kun supit kuolevat ilvesten toimesta.

    • Anonyymi

      Asiallinen keskustelun avaus. Tuntuukin vallan hölmöltä, että nykyisillä peura- ja kauriskannoilla vainotaan niitten luonnollista vihollista milteipä aiempaa ahkerammin. Mikäli lupaviranomaiset olisivat tehtäviensä tasalla, ei Etelä- ja Lounais-Suomessa juurikaan pitäisi tällä hetkellä ilveslupia myöntää. Vaan kuinkahan käynee taas kuluvana syksynä 2020.
      Mahdolliset ongelmayksilöt, mm. sairaat, on aina mahdollista pyytää pois poliisin käskyllä ilman ns. "kannanhoidollista" pyyntilupaa.

    • Anonyymi

      Sinä se taas ehdottelet. Ehdotat vähän väliä jonkun metsästämisen kieltämistä. Kohta taas uusi ehdotus. Onneksi näistä asioista päättää muut kuin metsästyksen vastaiset tahot. Ainahan on hyvä ehdotella sellaisten asioiden kieltämistä jolla ei omaan elämään ole merkitystä.
      Itse ehdottaisin jalkapallon, sähköautojen, työttömyysetuuksien maksamisen yms asioiden kieltoja jotka eivät omaan elämääni vaikuta. Toisaalta en kaipaa diktatuuria joten vetäisin ehdotukseni pois.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe