Uudessa työpaikassa ei ole työajanseurantaan ohjelmaa, ja ajattelin vähemmän näppäränä tyttönä tehdää Exceliin kaavat sitä varten. Saan yksittäiset asiat toimimaan, mutta en osaa niitä yhdistää.
C3 = tuloaika
D3 = lähtöaika
E3 = lounasaika (0:30)
G3 = kokonaistyöaika
H3 = normaalityöaika 0 % (7,5 h, kun lounas laskettu pois, tai mikäli jää alle 7,5, niin sitten se)
Sitten kuitenkin haluaisin laskea pankkitunnit =
ylityötunnit (mikäli päivän työaika ylittää normaalityöajan 7,5h)
- miinustunnit (mikäli alle 7,5h)
ja tämän kaiken vielä haluaisin niin, että päivän kohdalla näytetään laskelma vain, jos päivän kohdalle on merkitty työaikaan jotain.
JOS ja työaikapankki
6
331
Vastaukset
- Anonyymi
Ruutupaperi ja lyijykynä. Kelpaa myös oikeudessa mahdollisissa riitatilanteissa.
- Anonyymi
Siitä vaan nikkaroimaan. Onhan tuo tehtävissä. Tosin itse laiskana ihmisenä laittaisin tiedot tietokantaan, koska taulukoiden nysvääminen ja ylläpito on melko työlästä.
- Anonyymi
Onko M-Karista tullut laiskakin?
- Anonyymi
Minä en viitsisi edes tietokantoja nyysvätä, tekisin Lazaruksella ohjelman tuohon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko M-Karista tullut laiskakin?
Mikä tuo on? Tietokantaan vaan timestampit alku- ja loppuajoista. Kyselyllä kokonaisaika ja halutessa tarvittavat vähennykset ja/tai kertoimet.
- Anonyymi
G3=JOS(D3="";"";D3-C3)- kokonaistyöaika - vastaus näkyy vasta kun lähtöaika on annettu (D3)
H3=JOS(D3="";"";(D3-C3)-E3) - tehokas työaika (-lounas)
Excelillä aikalaskenta on hyvin "hankalaa" jos pitää laskea "aliaikoja", koska Excel ei osaa laskea negatiivisia aikoja, mutta ainahan voi ajat muuttaa desimaalimuotoon
G3=JOS(D3="";"";D3-C3)*24 - nyt aika näkyy desimaalimuodossa (esim 7,5) ja vähennys/yhteenlasku onnistuu. Solumuotoilu "Luku" tai "Yleinen" ja tarvittava määrä desimaaleja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1858519
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264608- 504178
- 593712
- 513186
- 502940
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262646- 412428
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382133- 292086