JOS ja työaikapankki

Anonyymi

Uudessa työpaikassa ei ole työajanseurantaan ohjelmaa, ja ajattelin vähemmän näppäränä tyttönä tehdää Exceliin kaavat sitä varten. Saan yksittäiset asiat toimimaan, mutta en osaa niitä yhdistää.

C3 = tuloaika
D3 = lähtöaika
E3 = lounasaika (0:30)
G3 = kokonaistyöaika
H3 = normaalityöaika 0 % (7,5 h, kun lounas laskettu pois, tai mikäli jää alle 7,5, niin sitten se)

Sitten kuitenkin haluaisin laskea pankkitunnit =
ylityötunnit (mikäli päivän työaika ylittää normaalityöajan 7,5h)
- miinustunnit (mikäli alle 7,5h)

ja tämän kaiken vielä haluaisin niin, että päivän kohdalla näytetään laskelma vain, jos päivän kohdalle on merkitty työaikaan jotain.

6

298

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ruutupaperi ja lyijykynä. Kelpaa myös oikeudessa mahdollisissa riitatilanteissa.

• Anonyymi

Siitä vaan nikkaroimaan. Onhan tuo tehtävissä. Tosin itse laiskana ihmisenä laittaisin tiedot tietokantaan, koska taulukoiden nysvääminen ja ylläpito on melko työlästä.

• Anonyymi

Onko M-Karista tullut laiskakin?

• Anonyymi

Minä en viitsisi edes tietokantoja nyysvätä, tekisin Lazaruksella ohjelman tuohon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko M-Karista tullut laiskakin?

Mikä tuo on? Tietokantaan vaan timestampit alku- ja loppuajoista. Kyselyllä kokonaisaika ja halutessa tarvittavat vähennykset ja/tai kertoimet.

• Anonyymi

G3=JOS(D3="";"";D3-C3)- kokonaistyöaika - vastaus näkyy vasta kun lähtöaika on annettu (D3)
      H3=JOS(D3="";"";(D3-C3)-E3) - tehokas työaika (-lounas)
      Excelillä aikalaskenta on hyvin "hankalaa" jos pitää laskea "aliaikoja", koska Excel ei osaa laskea negatiivisia aikoja, mutta ainahan voi ajat muuttaa desimaalimuotoon
      G3=JOS(D3="";"";D3-C3)*24 - nyt aika näkyy desimaalimuodossa (esim 7,5) ja vähennys/yhteenlasku onnistuu. Solumuotoilu "Luku" tai "Yleinen" ja tarvittava määrä desimaaleja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      242
      5646
    2. Näin asia on

Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k
      Ikävä
      30
      4094
    3. Taas varoitusta lumesta ja jäästä

Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,
      Maailman menoa
      19
      2394
    4. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      295
      2220
    5. Aavistan tai oikeastaan

tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      48
      1451
    6. Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?

Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?
      Suhteet
      161
      1309
    7. Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin
      Maailman menoa
      132
      1202
    8. Örebro kuolleet lisääntyy.

Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.
      Maailman menoa
      131
      1190
    9. Sulla on upeat pakarahalihakset

todella hyvä muoto...
      Ikävä
      35
      984
    10. J. Et tullut.

Ei se mitään. Perjantaina tulee joku muu. M.
      Ikävä
      169
      895
    Aihe