Miksi joku on transukupuolinen,muunsukupuolinen ym?

Anonyymi

Meneekö ihmisen kehitysvaiheessa jokin pieleen? Eikö ihminen synny kuitenkin tytöksi tai pojaksi? Tytöstä kasvaa myöhemmin nainen ja pojasta mies.Miksi pitäisi olla siis jotain muunsukupuolisia tsm?

4

244

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tutkimisesta huolimatta ei ole pystytty selvittämään miksi sukupuoliristiriita syntyy. Ei ole löydetty mitään selvää selitystä siihen että kromosomien ohjaama fyysinen ulkomuoto ei täsmääkään trans- ja muunsukupuolisilla koettuun sukupuoleen. On epäilty että taustalla voisi olla jokin neurologinen häiriö (mahdollisesti jo ennen syntymää).

• Anonyymi

elikkä nää ihmiset on tavallaan syyttömiä siihen ettei ole tyytyväinen syntymässä saamaansa sukupuoleen vaan haluaa vaihtaa sukupuolensa,eikä kyse ole siis päähänpinttymästä tsm.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

elikkä nää ihmiset on tavallaan syyttömiä siihen ettei ole tyytyväinen syntymässä saamaansa sukupuoleen vaan haluaa vaihtaa sukupuolensa,eikä kyse ole siis päähänpinttymästä tsm.

Hieman tarkennusta. Transsukupuoliset eivät vaihda sukupuoltaan, vaan he ovat jo kokemaansa sukupuolta, mutta fyysiset tunnusmerkit viittaavat vastakkaiseen sukupuoleen.

Yksikään ihminen ei voi vaikuttaa sukupuoleensa (ei edes cis-sukupuoliset). Sukupuoli määräytyy psyykkisesti eikä sitä voi muuttaa.

• Anonyymi

Selitystä on etsitty kovastikin ja jäljet viittaavat epigeneettiseen ilmiöön- Se tarkoittaa geeniä, joka voi altistaa ilmiölle vasta geenin aktivoiduttua sikiönkehityksen aikana. Edelleen se istuu loogisesti siihen tosiasiaan, että sikiön aivot sukupuolittuvat vasta kehon primäärin sukupuolittumisen jälkeen. Siis jos äidin hormonaaliset muutokset ovat ilmiölle sopivan voimakkaita, se voi aktivoida geenin.

Näitä geeniehdokkaita on pystytty määrittämään useita ja on todennäköistä, että kehitys voi olla eri geenien aiheuttama eri yksilöillä. Epigeneettiseen taustaan viittaa myös se, että identtisistä kaksosista toinen voi olla trans ja toinen ei, mutta toisaalta molempien identtisten oleminen trans on moninkertaisesti todennäköisempää kuin ei-identtisten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      94
      5372
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      56
      4161
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      29
      2292
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2138
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1825
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1484
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      33
      1312
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1128
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      1020
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1011
    Aihe