Parkkipaikan koko

Anonyymi

Onko parkkipaikkoihin standardia?
Rivitalossamme yksi paikka on 2m20cm leveä.

11

707

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Käsittääkseni ei ole mitään standardia olemassa. Rakennusohjeissa on tosin maininta 2,5m minimikoosta, mutta sekin on aika ahdas nykyautoille. Vanhemmissa yhtiöissä on monessa se ongelma, että ne ovat mitoitettu vanhemmille autoille, eli vaikkapa tuo 2,2m, jotka olivat kapeampia kuin nykyiset.
      Levittäminen voi olla hankalaa, jos tilaa ei ole, eli silloin paikkojen määrä vähenee. Lisäksi vaatii mahdollisten sähkötolppien siirtoa myös.

      Lisäksi kaavamääräyksissä saattaa olla määräys paikkojen määrästä.

      • Anonyymi

        kiitos vastauksesta.


    • Anonyymi

      Entäs kun eräässä rivitaloyhtiössä reunimmainen parkkipaikka alkaa jo heti viereisen talon päädyn tasalta. Ei siinä muuten kai mitään, mutta kun porraskiveys jatkaa talon päätyä niin, että parkkiruutuun ajaessa joutuu väistämään sitä porraskiveystä.
      Kukahan ääliö lie kännipäissään(?) tuollaisen suunnittelun kukkasen saanut aikaan...

      • Anonyymi

        On aivan ymmärrettävää ettei alueen leveys ole aina jaollinen 2,5 metrillä. Paha on parkkipaikkaa mennä leventämäänkään jos tulee seinä vastaan tai naapirin tontti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On aivan ymmärrettävää ettei alueen leveys ole aina jaollinen 2,5 metrillä. Paha on parkkipaikkaa mennä leventämäänkään jos tulee seinä vastaan tai naapirin tontti.

        Paha sitä on autoa rusikoida kapeammaksikaan että sopisi ruutuun, kun eräät ei sitten osaa pysäköidä niin, että kaikki autot mahtuisivat noihin insinöörien suunnittelun kukkasiin... turhia riitoja tulee tuollaisista.


    • Anonyymi00006

      Suomessa on yleensä noin 2.5m x 5m
      Ameriikassa on noin 2.75m x 5.75m
      Kumpaan mielummin laittaisit?

      • Anonyymi00007

        Suomalaiseen koska Ameriika on niin kaukana.


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Suomalaiseen koska Ameriika on niin kaukana.

        Asuisin mieluummin Ameriikassa ja pysäköisin
        vaikka Floridassa!
        Ei tarvisi koskaan vaihtaa 2 kertaa vuodessa
        renkaita edes takas!
        Ei tarvisi katsastuttaakaan autoa ollenkaan!
        Bensakin olisi puolet halvempaa n. $1 litra!
        Floridassa LIFE'S A BEACH!
        Suomessa LIFE'S A BITCH!


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Asuisin mieluummin Ameriikassa ja pysäköisin
        vaikka Floridassa!
        Ei tarvisi koskaan vaihtaa 2 kertaa vuodessa
        renkaita edes takas!
        Ei tarvisi katsastuttaakaan autoa ollenkaan!
        Bensakin olisi puolet halvempaa n. $1 litra!
        Floridassa LIFE'S A BEACH!
        Suomessa LIFE'S A BITCH!

        Mitä täällä sitten itket? Mars lentolippua ostamaan!


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Mitä täällä sitten itket? Mars lentolippua ostamaan!

        Monet asuu Suomessa vasten tahtoaan, MONET, minäkin!
        Tuolla on monissa maissa paljonkin ihmisiä vasten tahtoaan
        esim. Virossa, Bulgariassa, Irakissa, Somaliassa ym ym ym
        listaa........riittää...........paljon ihmisiä monissa maissa, tietysti Suomessakin,
        vai näkyykö Suomessa missään LÄNSIMAISIA SIIRTOLAISIA??
        V: Ei tietenkään, kaikki ovat tulleet maista joista halutaan pois minne vaan!
        Mutta esim Yhdysvallat, Canada ja Austraalia eivät ole sellaisia maita
        ei niistä haluta muuttaa.....minne?....... jonnekin?........EI!
        Mutta niihin maihin kyllä halutaan vaikka mistä länsimaista ja
        tietysti myös kaikkialta muualta!
        Minä lähtisin pois itä-Euroopan Suomesta alta aika yksikön jos voisin,
        MUTTA EN VOI!!


    • Anonyymi00011

      Parkkipaikka, mikä ihana tekosyy, seisottaa, tyhjästä ilmestyneitä autoja, viikkokausia. Kesällä ennen hankittiin auto jotta voitiin mennä..... nykyään vain pjparkkipaikan täytteeksi ja näytteeksi, meillä on millä seisottaa....vaikka kiusankin vuoksi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      202
      2133
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      22
      824
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      741
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe