Hesalaenen oll kylläelemässä savossa päen kun hölömööksissään män jututtelemmaan isäntee, jolta oll vuokranna sen hetkisen maja paekkasa.. hyvät päevät toevottelvat ja hesalaenen sitten nohevana rupes kyselemmään kaeken laesta mihin isäntee vastael minkä pysty.
-kuinkas paljon ne isännän lehmät oikein lypsää?
-emäntä se meellä nuo lypsy hommat hoetaa, eenä lehmät ossoo ite tehä muuta ku kusta ja paskoo.
-Ahaa. No paljonkos sitä viljaa tuosta teidän pellostanne oikein vuosittain lähtee.
-ee siitä rehupellosta oo ennenkää viljoo suatunna.
-Hyvinkös ne postit kulkee näin maaseudulla?
-vanahat ämmäthän nuo aena kiertää juoruilemassa talosta talloon, mittee ne ee tiijä, nii siitä hyö ottaavatten selon äkkiseltään.
ja aenahan on käänynnä niin, että kesken parraimmankin seerustelun tulloo se kiusallinen hilijanen hetki..
viimeen isäntä alako vuorostaan kyselemmään
-Tietääkös se kaapunkilaenen mittee erroo on meejän lehmillä ja postilaatikolla?
-En taida tietää
-No, sitte lienee parempi että laetan poojan hakemaan päevän postin
(tästäkös hesalaenen hermostu ja isäntä vuan jatkaa kyselyään)
-No tiijättäkös työ mikä se on se hirnaakan pesä?
-no en tiedä.
-Hevosen paska kasa.
Tämän seerustelu hetken jäläkeen oll tuas ihan hilijasta. Isäntä vuan vuoleskeli puu palastaa ja hilijasuutta kestikkii sitten hyvän tovin. viimeen hesalaenen avas tuas se sana arkkusa.
-Tietääkös se isäntä millainen elävä se kilpikonna on?
-jaa'a. kyllähän tuo ihan kävelevvää lehmän paskoo muistuttaa. Poojalle hommattiin semmonen elävä mutta se taes hävitä viime kesänä lehmien laetumelle. Aenakkii lehmät oll meleko vaahkon olosia jonku aekoo.
-Minä luovutan. Ei teidän kanssanne voi keskustella kuin järkevän ihmisen kanssa, vastailette mitä mieleen juolahtaa ja pidätte ihan pilkkananne. Ja mitä te oikein koko ajan siinä vuoleksitta puukollanne
-No alakuun meenasin tehhä venneen tapin, mutta taajannii tehhä tästä kysyjän persiiseen tulupan
tuluppa
inkku
3
1836
Vastaukset
- Lissu
Tuollainen epämurre on kamalaa, mutta eipä tuossa hyvä juttu pilalle mennyt!
- inkku
mutta onse vuan niin haaskoo kyykyttee muita immeesiä.. hee hee hee
- tulus
tuluppa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821319Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä651105Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021098Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1631033Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121019Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103973Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68886Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119801Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121744- 77735