PSP vs Nintendo DS !!!!!LUE!!!!!

RonkoTeus

PSP on LIIAN iso taskukoneeksi, olisi voinut edes vähäsen sony miettiä, että minkälaisen halon siitä oikeen tekee... Nintendo DS, siinä taas on tyyliä, eikä se ole semmoinen mahottoman kokoinen loota, joka ei mahu edes taskuun, niinkuin PSP. Vaikka DS:ssä on kaksi näyttöä, se on viisaasti muotoiltu. PSP:ssä on enemmän (aavistuksen verran)tehoja, mutta pelit eivät ole yhtään niin hauskoja, kuin DS:llä. PSP:n pelit ovat kuin jotain PS2:n lörpötyksiä, eli jos omistat PS2:n, älä suotta vaivaudu hankkimaan PSP:tä.

Taskukoneessa on juuri se ideana, että se poikkeaa videopelikoneesta ja tietokoneesta, eikä se että se on vain pienoismalli tietokoneesta tai videopelikoneesta.

Jos olet sitä mieltä, että PSP on parempi kuin Nintendo DS siksi, että sillä voi katsoa elokuvia ja kuunnella MP3 musaa, olet väärässä, sillä tämä on mahdollista MYÖS Nintendo DS:llä. Olihan myös ja on edelleenkin mahdollista katsoa elokuvia ja televisiota Nintendon vanhemmalla Gameboy Advancella.

Nintendo DS:ssä on kosketusnäyttö, joka mahdollistaa vaikka minkälaisia pelikokemuksia. Tätä hienoutta ei PSP:ssä ole.

On aika tiukkaa harkita kumman valitsee, mutta Nintendo on se, joka eroaa tylsyydestä ja tavallisuudesta.

42

2605

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mieteiskelijä

mulla on nyt ds mutta ostan varmasti psp:n heti kun suomesta saa ostettua.pääsin testaamaan sellaista ja en ollut edes kuvitellut miten hyvältä sen pelit näyttää ja tuntuu.tämä ds on ihan ok jos haluaa minipelejä pelata mutta mihinkään auto,seikkailu,urheilu ym. peleihin ei tehot riitä alkuunkaan kun eipä se paljoa noita gameboy grafiikoita kummempi ole.mario 64 jaksaa pelata vain sen takia että saa minipelejä auki mitkä on kyllä aivan mahtavia ja hyvin tehty kosketusnäytölle.warioware ja sellaiset minipelit on kuin tehty ds:lle ja niitä pelaa mielellään.
      jos pitäisi valita vain toinen niin psp viee voiton ei ihan 6-0 mutta melkeen kuitenkin.tietenkin tässäkin on siitä kiinni minkälaisista peleistä tykkää ja itse pidän enemmän juuri niistä mitä psp laitteelle tehdään.
      silti jos mahdollista niin hommatkaa ihmeessä molemmat.

• Läässeee-eeee

NINTENDO DS ON TEHOKKAAMPI KUIN NINTENDO 64 JA SILLE ON TULOSSA URHEILU, AUTO, SEKÄ TOIMINTA/FPS-PELEJÄ YM SEIKKAILU... EI NE OO VITTU SEN KONEEN AINOAT PELIT NE 15 MITÄ NYT ON KAUPOISSA URPO!!!! NIITÄHÄN ON TULOSSA LISÄÄ KAATAMALLA NFSU 2, GOLDENEYE ROGUE AGENT YM. VAI LUULET KO ETTÄ KUN JOKIN LAITE JULKAISTAAN, NIIN SILLE KAIKKI TULEVAT PELIT TULEVAT SEN KONEEN YHTEYDESSÄ MARKKINOILLE!!!!?????? TULEEHAN JUKOLAUTA EX_POXILLEKKI UUSIA PELEJÄ JA CUBELLE!!!!!!
        PS.JA TURHA SITTE INISTÄ ET ON CAPS PÄÄLLÄ!!!

PSP ON HUONO LAITE, LAITTEESTA MAHTUU 1/3 TASKUUN!! NINTENDO DS ON PARAS KANNETTAVA PELIKONE JA MAHTUU HYVIN TASKUUN JA SILLÄ VOI KATTOA LEFFOJA JA MP3!!!!

EI VALITUKSIA CAPSISTA, MUN NÄPPIS ON MÄSÄNÄ.

• nukkumaan
        Läässeee-eeee kirjoitti:

NINTENDO DS ON TEHOKKAAMPI KUIN NINTENDO 64 JA SILLE ON TULOSSA URHEILU, AUTO, SEKÄ TOIMINTA/FPS-PELEJÄ YM SEIKKAILU... EI NE OO VITTU SEN KONEEN AINOAT PELIT NE 15 MITÄ NYT ON KAUPOISSA URPO!!!! NIITÄHÄN ON TULOSSA LISÄÄ KAATAMALLA NFSU 2, GOLDENEYE ROGUE AGENT YM. VAI LUULET KO ETTÄ KUN JOKIN LAITE JULKAISTAAN, NIIN SILLE KAIKKI TULEVAT PELIT TULEVAT SEN KONEEN YHTEYDESSÄ MARKKINOILLE!!!!?????? TULEEHAN JUKOLAUTA EX_POXILLEKKI UUSIA PELEJÄ JA CUBELLE!!!!!!

PSP ON HUONO LAITE, LAITTEESTA MAHTUU 1/3 TASKUUN!! NINTENDO DS ON PARAS KANNETTAVA PELIKONE JA MAHTUU HYVIN TASKUUN JA SILLÄ VOI KATTOA LEFFOJA JA MP3!!!!

eihän tuollaista nulikkaa kukaan ota tosissaan.luuletko että en tiedä mitä pelejä sille on tulossa?tehot ei vaan riitä tekemään niistä sen näköisiä että viitsisin niitä pelata.lisään vielä että ds on todella hyvä laite mutta mitään auto ym. pelejä sillä tuskin moni haluaa pelata kun psp pelit näyttää 50 kertaa paremmalta.

• RonkoTeus
        nukkumaan kirjoitti:

eihän tuollaista nulikkaa kukaan ota tosissaan.luuletko että en tiedä mitä pelejä sille on tulossa?tehot ei vaan riitä tekemään niistä sen näköisiä että viitsisin niitä pelata.lisään vielä että ds on todella hyvä laite mutta mitään auto ym. pelejä sillä tuskin moni haluaa pelata kun psp pelit näyttää 50 kertaa paremmalta.

Et edes tiedä minkä näköisiä DS:n pelit ovat, kun niitä ei ole vielä edes tullut kunnollisia!! Kun Nintendo 64:lle julkaistiin muutamia ralli ym. autopelejä, niissä oli aikamoisen hyvä grafikka ja muutenkin näytti hyvältä ja nyt ottaen huomioon ETTÄ Nintendo DS on tehokkaampi, kuin Nintendo 64, niin tulevat pelit olemaan vielä parempia, kuin 64:n aikana.

Muutenkin... miksi ostaa joku käsikonsoli esim. automatkalle, kun voi hankkia psemmoisen n. 7" LCD-näytön, kytkeä sen esim. Cubeen tai Ex-Poksiin ja akku vain kiinni (katsoo vain virran ja jännitteen vaatimukset koneesta ja ostaa sopivan akun) ja eikun pelaamaa ihan nykyaikaisia pelejä ja vielä matkalla. HUOM: ei niissä pienissä näytöissä mitään vikaa ole, kunhan ne ovat vain hyvälaatuisia. Itse värkkäsin akun Cubeen sekä LCD-näytön ja pelaan usein automatkoilla esim. Zeldaa, Resident Evil 4, MGS, NFSU2 ym.

Niin että nukkumaan ja tutumisen jälkeen vain värkkäämään omaa matkakonsolia =DDDDD, Cubesta, Ex-Poksista tai sitten siitä pleikasta. vaikka citymarketista ihan vaan mustavalko minitelkkari, jos ei välitä väreistä ja sitten Biltemasta pieni, mutta riittoisa akku, joka on volteiltaan ja virroiltaan yhteensopiva halutun laitteen kanssa.

• DS Fani

mulla on psp sekä nintendoDS mut mun mielestä ds on reilusti parempi ku psp onhan psp:eessä hieman suuremmat tehot ja parempi kuva mutta laittakaas psp:eelle mp3 musaa nii kyllä pätkii!!!!!!!! ja ds:älle on paljon paremmat pelit ja yli 120 on jo valmisteilla!!! psp:eelle on ihan pelattaviiki pelei mut silti kohtalaiset pelit ja VALTAVA HALKO!!!!!
        nyt kaikki järkevät ostamaan NintendoDS!

• tuota
        DS Fani kirjoitti:

mulla on psp sekä nintendoDS mut mun mielestä ds on reilusti parempi ku psp onhan psp:eessä hieman suuremmat tehot ja parempi kuva mutta laittakaas psp:eelle mp3 musaa nii kyllä pätkii!!!!!!!! ja ds:älle on paljon paremmat pelit ja yli 120 on jo valmisteilla!!! psp:eelle on ihan pelattaviiki pelei mut silti kohtalaiset pelit ja VALTAVA HALKO!!!!!
        nyt kaikki järkevät ostamaan NintendoDS!

miksi psp on valmiina se mp3 soitin jos ne biisit kerran pätkii? ja elokuvista sen verran että pystyypä sillä psp:lläkin elokuvia katsomaan. itse ostaisin psp:n heti kun se tulee suomeen mutta kun ei taida silloin olla rahaa!

• Lörssinörppieru
        tuota kirjoitti:

miksi psp on valmiina se mp3 soitin jos ne biisit kerran pätkii? ja elokuvista sen verran että pystyypä sillä psp:lläkin elokuvia katsomaan. itse ostaisin psp:n heti kun se tulee suomeen mutta kun ei taida silloin olla rahaa!

Jos ei kerta rahat riitä siihen valtavaan halkoon, niin älä hukkaa rahojasi siihen, vaan osta Nintendo DS, koko on huomattavasti pienempi ja kätevämpi. Kyllä kelpaa DS:llä leffoja katsoa ja Mp3 musaa kuunnella, eikä pätki yhtään =D

• sajhgasdsd
        Lörssinörppieru kirjoitti:

Jos ei kerta rahat riitä siihen valtavaan halkoon, niin älä hukkaa rahojasi siihen, vaan osta Nintendo DS, koko on huomattavasti pienempi ja kätevämpi. Kyllä kelpaa DS:llä leffoja katsoa ja Mp3 musaa kuunnella, eikä pätki yhtään =D

Itselläni oli vuosi sitten Nintendo Ds. Nyt on psp ja huomattavasti parempi kone. Mitään pelejä enää osteta kun suoraan netistä saa. dee ässältä hävisi myös ne tikut joilla pelata. Nyt on psp toiminut hyvin mp3 soittimena ja pelikoneena. Ja verratkaapa psp:n ja Ds:n peliehin grafiikoita. Toiminnasta, autopeleistä ja räiskintäpeleistä pitäville psp kuuluu. Ds on minusta tehty ennemminkin tytöille ja nuorille pelaajille.

• vastaus!
        RonkoTeus kirjoitti:

Et edes tiedä minkä näköisiä DS:n pelit ovat, kun niitä ei ole vielä edes tullut kunnollisia!! Kun Nintendo 64:lle julkaistiin muutamia ralli ym. autopelejä, niissä oli aikamoisen hyvä grafikka ja muutenkin näytti hyvältä ja nyt ottaen huomioon ETTÄ Nintendo DS on tehokkaampi, kuin Nintendo 64, niin tulevat pelit olemaan vielä parempia, kuin 64:n aikana.

Muutenkin... miksi ostaa joku käsikonsoli esim. automatkalle, kun voi hankkia psemmoisen n. 7" LCD-näytön, kytkeä sen esim. Cubeen tai Ex-Poksiin ja akku vain kiinni (katsoo vain virran ja jännitteen vaatimukset koneesta ja ostaa sopivan akun) ja eikun pelaamaa ihan nykyaikaisia pelejä ja vielä matkalla. HUOM: ei niissä pienissä näytöissä mitään vikaa ole, kunhan ne ovat vain hyvälaatuisia. Itse värkkäsin akun Cubeen sekä LCD-näytön ja pelaan usein automatkoilla esim. Zeldaa, Resident Evil 4, MGS, NFSU2 ym.

Niin että nukkumaan ja tutumisen jälkeen vain värkkäämään omaa matkakonsolia =DDDDD, Cubesta, Ex-Poksista tai sitten siitä pleikasta. vaikka citymarketista ihan vaan mustavalko minitelkkari, jos ei välitä väreistä ja sitten Biltemasta pieni, mutta riittoisa akku, joka on volteiltaan ja virroiltaan yhteensopiva halutun laitteen kanssa.

Niinpä niin ei ole tullut ds:älle eikä tulekkaan meillä on molemmat koneet ja call of duty ds:sälle on kuin repäisty gameboy advancen tehoista.

• ry

pätkii. eikä toimi. se vanha muovikasa. hahaha

• psprulez
        ry kirjoitti:

Juuri noin! PSP on parempi!

• eeeeeeeeee
        Läässeee-eeee kirjoitti:

sä et kuule tiedä peleistä mitään

• ei

Pelikonsolit on tarkoitettu pelejä varten,ei musiikin ja elokuvien.

• sony sucks!!!
        nukkumaan kirjoitti:

Sonysta tulee kujakioski jossa huumeveikot ja huumehörhöt ottavat huumetta jammun kanssa >:P Kyllä sitten nintendo päästää suustaan naurun remakan!!! :D

• Nntendo
        ry kirjoitti:

nintendo ds ei pätki kuule ollenkaan, jos ostaisit sellsen nii voisit kommentoida

• XBOX360 RULEZZZ
        RonkoTeus kirjoitti:

joo mäki ostan jonkuu pienen LCD ruudun ja laitan autoon ja siihen xbox 360. sit

mun mielest xboxsikin vois tehä käsi konsolin =D..

• MiniBox :P
        XBOX360 RULEZZZ kirjoitti:

joo mäki ostan jonkuu pienen LCD ruudun ja laitan autoon ja siihen xbox 360. sit

mun mielest xboxsikin vois tehä käsi konsolin =D..

nmp. nintendo on tehny, Ps on tehny, ainoostaan Xbox ei oo tehny :DD nimeks tullee sit MiniBox XD

• Pallipaavi
        nukkumaan kirjoitti:

Saisit kuule poika imeä minun säkkejä. Itse et käytä Caps Lockia päällä ollenkaan!

• mitoo

mun mielestä ds on tehty noin 12-7 vuotiaille siin on pelkii mario ja zelda pelei jn jn mut taas pspssä on futis ja auto pelei mitkä on mun mielee :)

• ds psp

http://shop.gameplay.co.uk/nintendo-ds/video-games/racing-car-racing/_/NDS-RACING-CARRAC/genre.html
        ku laitat ton Googlee nii löyät kaikki vuosisadan autopelit.ja ds:lle on fifa 06,07,08,09,10,11 niinku psp:llekki eli mun mielest psp ja ds on suurin piirtein yhtä hyviä...peleissä mut ds:ssä on kosketus näyttö joka tekee pelaamisen hauskemmaksi.mut mielest me muut tykätään enemmä ds:ssäst ja te psp:stä joten miks helevetissä täs koko ajan väitellään jos toiset tykkää toisest enemmä -.-

• vastaus!

No kyllähän psp on iso mutta tuo joka aloitti tämän foorumin on minusta väärässä omistta itse molemmat konsolit mutta en minä siltikään vaikka ds taskuun mahtuu niin sitä taskuun laita esim illalla menet katsomaan telkkaria ds takataskussa istut penkillä ja kräks.

• Pallipaavi

Ei niin. Se on pala lastulevyä.

• ry

haista sinä kuule psp on paras ds on ihan huono ja psp:eellä on paljon paremmat grafiikat eikä millään ds:ssällä voi kattoo mitää elokuvii tai kuunella musaa

• ry

psp on paras psp on paras. ds on huono ds on huono !

• ivu

jos olette ostamassa käsikonsolia niin ostakaa psp! mun sisko osti nintendo ds konsolin ja mä ostin psp n nintendo ds sän grafiikat on niin sairaan huonot ja psp hen voi ladata leffoja musaa kuvia videoita pelejä demoja hintaan 0 e

• Asiantunteva

MItä roskaa tänne on sanottu ! Henkilökohtaiseesta kokemuksesta voin kertoa että DS vie voiton vaikka onhan se PSP kin loisto valinta DS josta usein puhutaan luetellaan usein DS Liteksi eikä normaaliksi DS:äksi joka myös erottaa asian tuntijan ja pienen kersan tässä hieman tietoja

DS

-kykenee hankkimaan modpiirin joka mahdollistaa ilmaiset pelit
        -Kosketus näyttö mahdollistaa loistavan pelituntuman mutta myö 100e lisää hintaa
        -DS On halko jonka vuoksi valmistettiin DS Lite joka on entistä pienempi ja helppo käyttöisempi
        -DS kykenee toistamaan musiikkia ja elokuvia siinä missä PSP:kin
        -Pelit muistikortin muodossa
        (eikä ne tikut mihinkään voi noin vain kadota)

arvosana: 9

PSP

-On halko
        -Ei modpiiriä
        -Suurempi näyttö
        -Levylliset pelit
        -Analogi sauva
        -PSP toistaa musiikkia ja elokuvia siinä missä DS:kin

Arvosana: 8½

Molemmat varsin toimivia mutta DS vie omasta mielestäni Niukan voiton.

• SONY SUCKS!!!

Sonyn on perustanut Adolf Hitler!!! Joten mene takaisin Jammun sylliin tutimaan >:P

• samaa mieltä
        Asiantunteva kirjoitti:

MItä roskaa tänne on sanottu ! Henkilökohtaiseesta kokemuksesta voin kertoa että DS vie voiton vaikka onhan se PSP kin loisto valinta DS josta usein puhutaan luetellaan usein DS Liteksi eikä normaaliksi DS:äksi joka myös erottaa asian tuntijan ja pienen kersan tässä hieman tietoja

DS

-Kosketus näyttö mahdollistaa loistavan pelituntuman mutta myö 100e lisää hintaa
        -DS On halko jonka vuoksi valmistettiin DS Lite joka on entistä pienempi ja helppo käyttöisempi

PSP

-On halko
        -Ei modpiiriä
        -Suurempi näyttö
        -Levylliset pelit
        -Analogi sauva

mun mielest ds ja psp aika kovia pelikonsoleja kumpikin mut ds lite/ds vie voiton

• ilmaiset pelit haha
        Asiantunteva kirjoitti:

DS

PSP

-On halko
        -Ei modpiiriä
        -Suurempi näyttö
        -Levylliset pelit
        -Analogi sauva

tää on totta että ds:llä voi kuunnella musiikkia mutten tienny niin monen tietävän tästä. Ds on kyl nii mahtava konsoli siis oikeesti pelit on sille nykyään senttien hinnoissa, sillä....kerronko? NO OKEI ITE HALUSITTE. kirjottakaa google hakuun micro sd adapteri ja ostat sen. Sen jälkeen ostat tän ds kortin täältä
        http://discoazul.co.uk/ez-flash-vi-for-ds-dsl-dsi.html sen micro sd kortin voi laittaa tohon ds korttiin sisään ja myös siihen adapteerin eikö vain? kyl eli laitat micro sd:n adapterin sisään ja sitten lataat siihen nds peli tiedostoja täältä http://downloadfreeroms.kamranweb.com/search?q=mario ds otat esim siitä new super mario bros pelin sit siinä näkyy eri maiden urleja ja otat siitä sen eurooppa urlin ja pistät sen tonne ylös osoitteeseen kopsaamalla. sitte ootat siinä minuutin verran että voit ladata sen romin. siihen saattaa tulla toinen lataus et pitää oottaa minuutti mut sen jälkeen ku klikkaat download nii tadaa rom latautuu koneelles. lataus kestää ehkä minuutin tai pari. kun romi on latautunut menet sinne minne sen latasit ja purat kaikki tiedostot mitä siinä on. kaiken tämän jälkeen siinä nds tiedosto sm-nsmb. Nyt siirrät tämän mario pelin micro sd adapteriin jonka sisällä on micro sd esim voit siirtää vaikka kameran avulla tämän pelin siihen korttiin tai sitten usb adapterilla. kun peli on kortissa otat micro sdn pois adapterista ja laita sen siihen ds ez flash kortin sisään. ennen kun kuitenkin voit pelata tätä mario peliä sinin täytyy ladata myös siihen micro sd korttiin täältä http://filetrip.net/f12720-EZ5-Kernel-2-0-RC17.html kun tulet sivulle klikkaat sitä download selected version ja sit se latautuu ja pistät sen sitte sinne micro sd korttiin. Kun tuo juttu on sinne ladattu sisään voit itse ladata kaikki ds pelit kyseiseen korttiin. Paitsi tietenkin jos kortin tila loppuu nii ei sinne enään voi mitään laittaa. Tarkemmat mutta englannin kieliset ohjeet "EZ FLASH SOFTWARE" sivustolla. Ja nyt tähän loppuun vielä video kun itse pelaan kaikkia maailman ds pelejä tässä näin http://www.youtube.com/watch?v=JJXLOrdyDXA

• xopi44
        Asiantunteva kirjoitti:

DS

PSP

-On halko
        -Ei modpiiriä
        -Suurempi näyttö
        -Levylliset pelit
        -Analogi sauva

Taisit unohtaa et pspeellekkin saa ilmasii pelei

• Aijaa...
        Asiantunteva kirjoitti:

DS

PSP

-On halko
        -Ei modpiiriä
        -Suurempi näyttö
        -Levylliset pelit
        -Analogi sauva

PSP:lle SAA modpiirin, mutta sitä ei tarvitse koska saman homman voi tehdä lataamalla custom firmiksen.
        Pelit saa muistikortille

• pspn omistaja

On teil pienet taskutXD

• xopi44

Kaikki aina sanoo et PSP on heikko. Mut ainakin mun PSP 3004:jän kannalta ei. Koska mult tippu se vast tänään kädest aika korkeelt vahingos eikä käyny mitään. nii en sainois et se on heikko.

• xopi44

DSsäl on kämäset graffat. psp on paljon paremmat kun jollain vampul DSsäl. viel yks juttu PSP:s voi pelaa jotain flash pelei. BUHAHAHAAA DS SUCKS.

• sama se kumpi
        xopi44 kirjoitti:

DSsäl on kämäset graffat. psp on paljon paremmat kun jollain vampul DSsäl. viel yks juttu PSP:s voi pelaa jotain flash pelei. BUHAHAHAAA DS SUCKS.

Mun mielest se loppu tulos on ihan sama mun mielest kummatkin on ihan hyvii konsolei. tää väittely on pelkkää ajan hukkaa!!!!!!! eiks se oo ihan hyvä niin et toiset pitää DS:ssäst ja toiset taas PSP:stä

• zyygeli
        sama se kumpi kirjoitti:

Mun mielest se loppu tulos on ihan sama mun mielest kummatkin on ihan hyvii konsolei. tää väittely on pelkkää ajan hukkaa!!!!!!! eiks se oo ihan hyvä niin et toiset pitää DS:ssäst ja toiset taas PSP:stä

Psp on iha paska ku siin on niin pieni näyttö ei siit mitään elokuvaa viittii ees kattoo dssästä en tiiä.

• ds on voittaja

ds on ehottomasti tyylikkäämpi ku psp ja ds oon paremmat pelit vaikka ei hirveesti sotapelejä mut on silti hyvä! eli siis ds voittaa

• jasidunk

olen samaa mieltä! että ds on paras!

• kumpiki on surkeita

Joo mitä helvettiä Ds on parempi ku joku ihme psp mutta ette nyt jaksa väitellä tämmösestä taskukapulasta ku kännyköillä voi tehä melkei samat asiat :DD paitti pelejä ei ehkä saa ilmaseks... Mutta tietokone on kuitenki paras xbox360 ja ps3

• Ranodmi

Kumpi jaksaa pyörittää linuxia? ;)

• matti näsä

ronkoteus sulla ei vaa ollu varaa ostaa psp! : D

• minätyttöolenvainn

eiss mikä kakara tota 'arvostelua' on kirjottanutXD joo tota nyt ei jonnekaan ota vakavasti.yrität vaan mollata PSP:tä..nojaa,itekkin hankkisin DS:n mieluummin mutta nii(::

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      130
      7748
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      54
      5778
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      79
      3268
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2883
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1678
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      209
      1610
    7. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      326
      1314
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      335
      1172
    9. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1169
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      32
      1071
    Aihe