Hassu tumppu.

Luonnonkuitujen miellyttävyys ihoa vasten ja niiden ekologisuus on paljon keskusteltu puheenaihe. Näin joulun lähestyessä kannattaa kiinnittää huomiota pehmeiden pakettien sisältöä valittaessa tuotteen materiaaliin ja valmistuksen ympäristö- ja työllisyysvaikutuksiin. Useilla myyjäisillä tällaisia kotiteollisuuden tuotteita onkin kiitettävästi tarjolla. Samaten on liikeyrityksiä (en mainosta tässä), joilla on suuri valikoima monipuolisista raaka-aineista tehtyjä tuotteita. Mutta onko luonnonkuiduilla terapeuttista vaikutusta? Auttaako villasella painaminen paremmin kuin särkylääke? Sana on vapaa.

28

359

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kotiteollisuuden tuotteet ovat varmasti ilon aihe monessa taloudessa ja juhlatilaisuudessa. Luonnonkuitujen sähköisyyden vähyys suhteessa keinokuituihin on talvipakkasilla huomionarvoinen seikka. Ajatellaan esimerkiksi henkilöä, joka on muuttanut kauas kaupungista ja luopunut allergiansa vuoksi muun muassa sähkölaitteista. Hänelle etenkin luonnonkuiduista valmistetut tekstiilit lienevät ainoa vaihtoehto.

      • Mutta kissan turkki on luonnonmateriaalia jos mikä, ja kissahan se vasta sähköiseksi tulee kuivalla pakkasilmalla. Lienee poikkeus, joka vahvistaa säännön. Edellä mainitun allergikon ei kannata hankkia kissaa, koska sitä joutuisi sitten talvipakkasilla pitämään ulkona, mikä olisi eläinrääkkäystä. Sähkön tutkijat aikoinaan sähköistivät eboniittisauvaa hankaamalla sitä kissannahalla (varmaankin sellaisella, jossa on karvat tallella). Sauvahan siitä sähköistyi. On huomattava, että kyseessä olivat tieteilijät, joten tällä palstalla koetta ei pidetä varmaankaan uskottavana. Eikä allergikon näinollen kannata tehdä oviensa nuppeja eboniitista.


      • virvatulenjohtaja kirjoitti:

        Mutta kissan turkki on luonnonmateriaalia jos mikä, ja kissahan se vasta sähköiseksi tulee kuivalla pakkasilmalla. Lienee poikkeus, joka vahvistaa säännön. Edellä mainitun allergikon ei kannata hankkia kissaa, koska sitä joutuisi sitten talvipakkasilla pitämään ulkona, mikä olisi eläinrääkkäystä. Sähkön tutkijat aikoinaan sähköistivät eboniittisauvaa hankaamalla sitä kissannahalla (varmaankin sellaisella, jossa on karvat tallella). Sauvahan siitä sähköistyi. On huomattava, että kyseessä olivat tieteilijät, joten tällä palstalla koetta ei pidetä varmaankaan uskottavana. Eikä allergikon näinollen kannata tehdä oviensa nuppeja eboniitista.

        Tähän viestiketjuun kohta kommentoinee eräs anonyymi, jonka nuppi ainakin on läpeensä eboniitista.


      • Anonyymi
        virvatulenjohtaja kirjoitti:

        Mutta kissan turkki on luonnonmateriaalia jos mikä, ja kissahan se vasta sähköiseksi tulee kuivalla pakkasilmalla. Lienee poikkeus, joka vahvistaa säännön. Edellä mainitun allergikon ei kannata hankkia kissaa, koska sitä joutuisi sitten talvipakkasilla pitämään ulkona, mikä olisi eläinrääkkäystä. Sähkön tutkijat aikoinaan sähköistivät eboniittisauvaa hankaamalla sitä kissannahalla (varmaankin sellaisella, jossa on karvat tallella). Sauvahan siitä sähköistyi. On huomattava, että kyseessä olivat tieteilijät, joten tällä palstalla koetta ei pidetä varmaankaan uskottavana. Eikä allergikon näinollen kannata tehdä oviensa nuppeja eboniitista.

        " Sauvahan siitä sähköistyi. "
        Oletko sinäkin kissan tumputtaja?


      • Anonyymi

        On naturisti. En käytä mitään kuituja.

        Lilli Kuula


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On naturisti. En käytä mitään kuituja.

        Lilli Kuula

        Älä varasta toisten nimimerkkejä,v.v.


      • Anonyymi

        Rasistinen ja juutalaisvastainen sivusto.


      • Anonyymi
        Pippuri-Tiina kirjoitti:

        Tähän viestiketjuun kohta kommentoinee eräs anonyymi, jonka nuppi ainakin on läpeensä eboniitista.

        Ainakin yksi eboniitti nuppi löytyy Inkeroisista, ellei peräti kaksikin täydellistä ja kaunista eboniitti nuppia!


      • Anonyymi

        Eboniitti nupin kommentti Inkeroisista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rasistinen ja juutalaisvastainen sivusto.

        Sinä olet palstan rasisti ja täys natsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rasistinen ja juutalaisvastainen sivusto.

        Sinä olet palstan rasisti ja täys natsi.


      • Magneettimedia on rasistinen, juutalaisvastainen valeuutisia levittävä tekele.


    • Anonyymi

      Kyllä villainen tumputus on paljon parempaa, kuin ilman!
      Kerro vain omat kokemuksesi luonnonkuitu-tumputuksestasi!

      hassu_tumputtaja

    • Anonyymi

      pilvee pilvee viime pimmee

      • Anonyymi

        Ahaa!
        Palstan runoilija iski jälleen!
        Lienee tuo vinksahtanut paperiarkkipiispan.


    • Anonyymi

      Pitkä ja sekava vuodatus sinulta.

    • Anonyymi

      Onko merinovilla lääketieteellinen ja parantava luonnonkuitu?

      Reumaatikko

      • Anonyymi

        Jos se tuntuu hyvältä, niin kai se on hyvästä paitsi lompakolle.


    • Anonyymi

      Ei kun kd-lahkossa se on tuo rokotevastaisuudella tällä kertaa hihhuloiva. Ei se ole ainoastaan seurannut vaan torbetoinut tätäkin palstaa.
      Myös alkoholi palstalla se provoilee. On muuten S24 pahin provoilija.

      Toivo Sorbus

      • Anonyymi

        KD on puolue, ei lahko.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ennen Hassun Tumputusta kannattaa rukoilla:
      Herra siunatkoon teitä ja varjelkoon teitä.
      Herra kirkastakoon kasvonsa teille ja olkoon
      teille armollinen. Herra kääntäköön kasvonsa
      teidän puoleenne ja antakoon teille rauhan.
      Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
      Aamen.

    • Anonyymi

      Kerrassaan upeaa.
      Nimimerkeillä oikein ajatusta terästetään.

    • Anonyymi

      villa vaatteiden kesä säilytyksessä koit voivat syödä pitää olla paradimaal tapletit jossei ole EU unioni kieltänyt

      • Anonyymi

        Tonttu!
        Ei aamunkoi ainakaan syö yhtään mitään!


    Ketjusta on poistettu 56 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1316
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      100
      1013
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      944
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      927
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      299
      807
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      97
      770
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      673
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      55
      613
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      141
      602
    Aihe