Kävin tänään ensimmäisen kerran kasvojen laseroinnissa

Anonyymi

Ei sattunut kuin vähän. Minkä aikaa menee kun karvan kasvu loppuu. Aluksi pitää käydä viisi kertaa.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuo on hyvin yksilöllistä. Riippuu täysin, kuinka paljon sinulla kasvaa karvaa, kuinka tiheää karvoitus on ja minkä värisiä karvat ovat. Nyrkkisääntö on että karvatupista tuhoutuu pysyvästi n. 10% yhdellä käsittelykerralla. Toki kaikki mustat ja riittävän tummat karvat poistuvat kokonaan jokaisen käsittelyn jälkeen mutta suurin osa karvatupista on jossain muussa kuin aktiivisen kasvun vaiheessa. Itse olen varmaan sieltä "toivottomimmasta" päästä. Olen käynyt 17 kertaa ja lopetin, koska leuan ja ylähuulen karvoja ei saada poistettua kokonaan laserillakaan, ei vaikka ovat mustia.
      Posket, kaula ja leuanalus olivat puhtaat jo 10 kerran jälkeen mutta seuraavat 7 kertaa eivät juuri muuttaneet tilannetta. Olen lukenut että leuan alueella karvatupet ovat niin syvässä, ettei ole turvallista polttaa niitä niin suurella teholla, että kuolisivat lopullisesti. Näin ainakin minun tapauksessani mutta valtaosalla karvoituksen tiheys on selvästi vähäisempää kuin minulla. Parran alueen varjo oli lähes musta parranajon jälkeenkin.
      Olen kuitenkin tyytyväinen lopputulokseen, leuka ja ylähuuli pysyvät aisoissa pinseteillä. Käsittelyt vähensivät tiheyttä kuitenkin niin paljon.

    • Anonyymi

      Kasvuvaiheessa olleen (näkyvän) karvan kasvu käytännössä loppuu mikäli laserin teho on riittävä ja karva mahdollisimman tummaa (mieluiten mustaa). Ihon ja karvan kontrastiero määrää käytettävän tehon. Jos iho on tummempi, vaikkapa päivettynyt ja karva vähänkin vaaleampi, ei voida käyttää kovin suurta tehoa palovammojen riskin takia.

      Laserkäsittely joudutaan uusimaan noin 4-6 viikon välein kun lepovuorossa olleet karvat ovat kasvaneet esiin. Hoitokertoja toistetaan tarpeellisen määrän kunnes kaikki karvatupet ovat kuolleet. Hoidon onnistumiseen vaikuttaa myös hormoonihoito. Estrogeeni ohentaa ihoa jotta laser tehoaa paremmin ja karvankasvukin voi hieman heikentyä estrogeenihoidon aikana. Sen vuoksi parran käsittely aloitetaan yleensä vasta kun hormoonihoitoa on käytetty jonkin aikaa.

      Mainitsit ettei sattunut kuin vähän. Ilmeisesti ensimmäisellä kerralla on käytetty pienempää tehoa ja seurataan ettei siitä aiheudu ongelmia. Tuliko punoitusta ja turvotusta käsittelyn jälkeen? Tarvitsin jokaisen hoitokerran jälkeen jääpussilla jäähdyttelyn ennen kuin halusi lähteä "ihmisten ilmoille". Mutta kyllä musta parta hävisikin kokonaan seitsemällä hoitokerralla. Vain muutamia yksittäisiä karvoja jäi (välttivät säteet) joita ei edes kannata polttaa laserilla vaan nypin ne muutaman kuukauden välei pinseteillä.

      • Anonyymi

        Pikkuisen tuli punoitusta ja turvotusta ylähuulen kohdalle. Lääkäri sanoi, että kun hoidot tehty, niin ainakin kerran vuodessa pitää käydä laseroimassa


    • Anonyymi

      mie tuos karvanikasvun huomasin loppuvan 65 ko täytin ja entisettii ropis pois.siis oottele rauhaas kyl se loppuu.

    • Anonyymi

      Kävin Oulun yliopistollisessa sairaalassa kasvojen laseroinnissa, niin näkyykö kannassa käynnit?

      • Anonyymi

        Voithan itse tarkistaa näkyykö. Jos et saa näkyviin, niin ei saa muutkaan, koska kyse on somaattisesta hoidosta.


    • Anonyymi

      Siitä on nyt kolme viikkoa kun kävin kasvojen laseroinnissa. Nyt ei tarvitse sheivata , kuin joka toinen päivä.

      Alkuperäinen kirjoittaja.

      • Anonyymi

        Voiko biotiinia käyttää, kun käy kasvojen laseroinnissa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      412
      4205
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      235
      2078
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1540
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      157
      1357
    5. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      66
      1029
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1015
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      131
      988
    8. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      232
      967
    9. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      923
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      898
    Aihe