Nikon is dying

Anonyymi

Tony & Chelsea Northrupin erinomainen esitys Nikonin taloudellisesta tilanteesta ja edessä häämöttävästä konkurssista.

Kirjoittakaa "Nikon is dying" googleen niin esitys löytyy.

71

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vuoden 2010 työntekijöiden määrä oli 17 tuhatta ja se on pudonnut 10 tuhanteen 2019.

      Vuoden 2015 liikevaihto pudonnut noin kolmannekseen 2019 ja liikevaihdon romahduksen ennustetaan jatkuvan edelleen.

      Liikevoitto on pudonnut samaa tahtia ja ensi vuoden liikevoitto painuu miinukselle.

      Markkinaosuus supistuu jatkuvasti.

      Nikonin tilanne on todella kriittinen, vaikka nuo Nikon uskovaiset kuinka täälläkin itkevät ja esittelevät aivopierujaan .

      • Anonyymi

        Pääsyy Nikonin surkeuteen on se, että siellä ei ole nähty markkinoiden kehityssuuntaa, eikä ole kyetty kehittämään uusia kilpailukykyisiä tuotteita.
        Kuluttajien suuret massat ovat huomanneet sen ja jättäneet Nikonin vanhanaikaiset romut kauppoihin.

        Panasonic sekä Olympus ovat valmistaneet peilittömiä järjestelmiä jo 10 vuotta ja Sonykin lähes yhtä kauan.
        Peilittömät ovat saavuttaneet niin suuren ja vakaan aseman, että sitä ei enää mikään kaada.

        Vanhanaikaiset peilikamerat sensijaan hiipuvat pikku hiljaa pois markkinoilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääsyy Nikonin surkeuteen on se, että siellä ei ole nähty markkinoiden kehityssuuntaa, eikä ole kyetty kehittämään uusia kilpailukykyisiä tuotteita.
        Kuluttajien suuret massat ovat huomanneet sen ja jättäneet Nikonin vanhanaikaiset romut kauppoihin.

        Panasonic sekä Olympus ovat valmistaneet peilittömiä järjestelmiä jo 10 vuotta ja Sonykin lähes yhtä kauan.
        Peilittömät ovat saavuttaneet niin suuren ja vakaan aseman, että sitä ei enää mikään kaada.

        Vanhanaikaiset peilikamerat sensijaan hiipuvat pikku hiljaa pois markkinoilta.

        Vielä nyt saa halvoissa kameroissa paremman vastineen rahalleen peilikameroissa kuin peilittömissä. Itsekin olen kuvannut jo vuosia pääasiassa peilittömällä, mutta syyt ovat jotain ihan muuta kuin hinta.

        Kilpailun peilillisen ja peilittömän välillä ratkaisee aika pitkälti Canonin EF/RF ammattirunkojen tulevaisuus. Ne ovat suunnannäyttäjiä, joita seurataan, vaikka siinä omassa rungossa on vain murto osa ammattirunkojen ominaisuuksista ja ostajalla ei ole tarkoitustakaan ostaa muuta objektiivia kuin rungon mukana tuleva suttu. Tokion olympialaiset 2020 ovat varmasti vedenjakaja.

        Tokion olympialaisissa tullaan tämän hetkisen tiedon mukaan näkemään kentän laidalla kameramerkeistä tutut Canon ja Nikon sekä uutena Fuji. Jos Nikon putoaa pois, on vain Canon ja Fuji.

        Toinen uutuus, jonka lanseerataan Tokion olympialaisissa on 8K video. Se alkaa vähitellen syrjäyttämään sisällön tuotannossa 4K:ta. Olisi ihan kiva, jos Suomessa saataisiin YLE:n kanavat edes 4K tasolle ennen olympialaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä nyt saa halvoissa kameroissa paremman vastineen rahalleen peilikameroissa kuin peilittömissä. Itsekin olen kuvannut jo vuosia pääasiassa peilittömällä, mutta syyt ovat jotain ihan muuta kuin hinta.

        Kilpailun peilillisen ja peilittömän välillä ratkaisee aika pitkälti Canonin EF/RF ammattirunkojen tulevaisuus. Ne ovat suunnannäyttäjiä, joita seurataan, vaikka siinä omassa rungossa on vain murto osa ammattirunkojen ominaisuuksista ja ostajalla ei ole tarkoitustakaan ostaa muuta objektiivia kuin rungon mukana tuleva suttu. Tokion olympialaiset 2020 ovat varmasti vedenjakaja.

        Tokion olympialaisissa tullaan tämän hetkisen tiedon mukaan näkemään kentän laidalla kameramerkeistä tutut Canon ja Nikon sekä uutena Fuji. Jos Nikon putoaa pois, on vain Canon ja Fuji.

        Toinen uutuus, jonka lanseerataan Tokion olympialaisissa on 8K video. Se alkaa vähitellen syrjäyttämään sisällön tuotannossa 4K:ta. Olisi ihan kiva, jos Suomessa saataisiin YLE:n kanavat edes 4K tasolle ennen olympialaisia.

        Ai oletat, että Nikon on konkurssissa alle vuodessa. Jospa käykin niin, että Sony ostaa Nikonin pois kuleksimasta, ja siinä sivussa Fujinkin. Nytkin jo valmistaa kennot näille. Jospa jääkin vain Canon ja Sony.


      • Katsoin tuon filmin lähes kokonaan, kuka maksoi tuli ensin mieleen!

        Siinä moitittiin esim D850 liveview toimintaa mutta mitä sillä yleensä edes tekee? Liveview on minulla käytössä vain ajoittain makrokuvissa jos kuvaan lähes maantasossa jolloin ei enää tarvitse mennä mahalleen maahan nähdäkseen.

        Kun moititaan videota niin sekin on minulla vailla käyttöä, mihin sitä tarvitsee?

        Aikoinaan sorruin videoon joskus -80 -90 luvulla enkä mitään ole niin katunut kuin sitä kummaa päätöstä. Niitä vga videoita ei tule enää katseltua,niistä ei kunnon stilliä saa irti kunnon koossa. Siltä ajalta ei oikein ole montaakaan kunnon kuvaa, koska uskoin videoon. Siihen ei usko enää palaavani. Tästä on vain yksi poikkeus, ajoittain, mielenkiintoiseksi ajattelemissani paikoissa, laitan tuulilasikameran käyntiin, se ottaa HD laatuista videota.

        Jos vain kertoo sen mitä on itse kokenut niiden kameroiden myötä, joita on käyttänyt, niin se ei ole uskontoa, en kykene arvostelemaan muita vaikka olenkin kysynyt, miten arvelet valokuvan peilittömällä olevan parempi kuin peilillisellä järkkärillä otetun ja mistähän syystä? Tuohon kysymykseenhän peilitön uskovaiset eivät ole koskaan vastanneet ja se kertoo sen, etteivät he tiedä, heillä ei ole kokemusta monellakaan edes peilittömistä mutta haaveissaan ovat katselleet kaiken maailman mainosroskaa ja uskovat siihen kuin pöljät!

        Minä en ole Nikon uskovainen, minulla vaan ei ole sen vertaa muista kokemusta, jotta voisin arvostella mutta kysyä voin, miksi?

        Vielä voisin sanoa, markkinat vaihtelevat aina! Ne tuskin isommin vaikuttavat vaikkapa D850 mahdollisuuksiin kuvaamisessa!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Katsoin tuon filmin lähes kokonaan, kuka maksoi tuli ensin mieleen!

        Siinä moitittiin esim D850 liveview toimintaa mutta mitä sillä yleensä edes tekee? Liveview on minulla käytössä vain ajoittain makrokuvissa jos kuvaan lähes maantasossa jolloin ei enää tarvitse mennä mahalleen maahan nähdäkseen.

        Kun moititaan videota niin sekin on minulla vailla käyttöä, mihin sitä tarvitsee?

        Aikoinaan sorruin videoon joskus -80 -90 luvulla enkä mitään ole niin katunut kuin sitä kummaa päätöstä. Niitä vga videoita ei tule enää katseltua,niistä ei kunnon stilliä saa irti kunnon koossa. Siltä ajalta ei oikein ole montaakaan kunnon kuvaa, koska uskoin videoon. Siihen ei usko enää palaavani. Tästä on vain yksi poikkeus, ajoittain, mielenkiintoiseksi ajattelemissani paikoissa, laitan tuulilasikameran käyntiin, se ottaa HD laatuista videota.

        Jos vain kertoo sen mitä on itse kokenut niiden kameroiden myötä, joita on käyttänyt, niin se ei ole uskontoa, en kykene arvostelemaan muita vaikka olenkin kysynyt, miten arvelet valokuvan peilittömällä olevan parempi kuin peilillisellä järkkärillä otetun ja mistähän syystä? Tuohon kysymykseenhän peilitön uskovaiset eivät ole koskaan vastanneet ja se kertoo sen, etteivät he tiedä, heillä ei ole kokemusta monellakaan edes peilittömistä mutta haaveissaan ovat katselleet kaiken maailman mainosroskaa ja uskovat siihen kuin pöljät!

        Minä en ole Nikon uskovainen, minulla vaan ei ole sen vertaa muista kokemusta, jotta voisin arvostella mutta kysyä voin, miksi?

        Vielä voisin sanoa, markkinat vaihtelevat aina! Ne tuskin isommin vaikuttavat vaikkapa D850 mahdollisuuksiin kuvaamisessa!

        Mitähän mieltä ne siellä Nasevassa olisivat näistä törky kirjoitteluistasi ja muiden kirjoittajien nimittelystäsi?

        Olen vakavasti harkinnut soittamista sinne ja samalla kysyisin heiltä oletko sinä aivan täysillä matkassa.


      • Anonyymi

        Selvä juttu.
        Sinä siis haluat että soitan Nasevaan ja pariin muuhunkin paikkaan, se kyllä minulle sopii.

        Samalla voin kysyä oletko sinä aivan täysillä matkassa, koska en ole lainkaan vakuuttunut siitä.

        Sinä muuten voisit edes joskus katsoa peiliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selvä juttu.
        Sinä siis haluat että soitan Nasevaan ja pariin muuhunkin paikkaan, se kyllä minulle sopii.

        Samalla voin kysyä oletko sinä aivan täysillä matkassa, koska en ole lainkaan vakuuttunut siitä.

        Sinä muuten voisit edes joskus katsoa peiliin.

        Mihin asiaan luulet soittamisesi vaikuttavan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selvä juttu.
        Sinä siis haluat että soitan Nasevaan ja pariin muuhunkin paikkaan, se kyllä minulle sopii.

        Samalla voin kysyä oletko sinä aivan täysillä matkassa, koska en ole lainkaan vakuuttunut siitä.

        Sinä muuten voisit edes joskus katsoa peiliin.

        Taasko piti ylläpidolle valittaa kun ei yksin pärjää? Jos alkaa niin pitää kestää myös seuraukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin asiaan luulet soittamisesi vaikuttavan?

        Lisääkö se tuon tyypin arvostusta reaalimaailmassa, kun kanssaihmiset kuulevat millaisella tyylillä hän kirjoittelee netissä.

        On nimittäin olemassa fiksusti netissä käyttäytyviä ihmisiä ja sitten on niitä toisenlaisia.
        Arvaatko kumpaan ryhmään tuollainen nimittelijä kuuluu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taasko piti ylläpidolle valittaa kun ei yksin pärjää? Jos alkaa niin pitää kestää myös seuraukset.

        Nimenomaan niin.
        Jos alkaa, niin sitten pitää ottaa huomioon sekin, että jopa henkilöllisyys voi paljastua tavalla tai toisella ja se ei varmaankaan ole kiva juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisääkö se tuon tyypin arvostusta reaalimaailmassa, kun kanssaihmiset kuulevat millaisella tyylillä hän kirjoittelee netissä.

        On nimittäin olemassa fiksusti netissä käyttäytyviä ihmisiä ja sitten on niitä toisenlaisia.
        Arvaatko kumpaan ryhmään tuollainen nimittelijä kuuluu?

        Ei ole myöskään fiksua provosoida ja sitten provosoitua itse kun vastataan samalla mitalla. Varsinkaan kenenkään henkilöllisyyden paljastamista anonyymissä keskustelussa ei voida pitää fiksuna käytöksenä. Täällä ollaan jo aika rajoilla ettei asiat mene käräjille. Täällä on ollut myös nähtävissä käytöstä jota voidaan kutsua kiusaamiseksi. Ei ole fiksua sekään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole myöskään fiksua provosoida ja sitten provosoitua itse kun vastataan samalla mitalla. Varsinkaan kenenkään henkilöllisyyden paljastamista anonyymissä keskustelussa ei voida pitää fiksuna käytöksenä. Täällä ollaan jo aika rajoilla ettei asiat mene käräjille. Täällä on ollut myös nähtävissä käytöstä jota voidaan kutsua kiusaamiseksi. Ei ole fiksua sekään.

        Kuka provosoi ja ketä?

        Sekö joka kertoo täällä firma x:n taloustilanteesta (tosiasioita), vai se joka tosiasioiden kertomisesta suuttuu ja lähtee nimittely sekä haukkumis linjalle?

        Sitäpaitsi yrityksellä ei ole kunniaa jota voisi loukata.


      • Anonyymi

        Missä roolissa aiot siellä poliisiasemalla esiintyä?
        Muista se, että kantajana ei missään nimessä saa syyllistyä tuollaiseen törkeään haukkumiseen ja nimittelyyn.

        Muista sekin, että olet kuitenkin täällä anonyymi.
        Et ole kertonut nimeäsi, kuten en ole minäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä roolissa aiot siellä poliisiasemalla esiintyä?
        Muista se, että kantajana ei missään nimessä saa syyllistyä tuollaiseen törkeään haukkumiseen ja nimittelyyn.

        Muista sekin, että olet kuitenkin täällä anonyymi.
        Et ole kertonut nimeäsi, kuten en ole minäkään.

        Jos sinua ärsyttää noin paljon, kun joku kertoo tosiasioita siitä Nikonista, sen tuotteista ja yrityksen taloustilanteesta, niin älä lue näitä keskusteluja. Älä myöskään kommentoi näitä millään tavalla.

        Totuuden saa aina kertoa ja normaaleja ihmisiä sen ei pitäisi ärsyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinua ärsyttää noin paljon, kun joku kertoo tosiasioita siitä Nikonista, sen tuotteista ja yrityksen taloustilanteesta, niin älä lue näitä keskusteluja. Älä myöskään kommentoi näitä millään tavalla.

        Totuuden saa aina kertoa ja normaaleja ihmisiä sen ei pitäisi ärsyttää.

        Tuo ohje oli "extyökkärille" tarkoitettu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ohje oli "extyökkärille" tarkoitettu.

        Eikö saa sanoa mielipidettään asiassa ja kysyä perusteluja?

        Onko sananvapaus jotenkin katkolla? Osittain ainakin?


      • Anonyymi

        Nyt nuo juttusi menevät jo aivan naurettaviksi.

        Sekoitat jo imaamitkin tähän keskusteluun.
        Mene vain keskustelemaan asiasta poliisin kanssa. Saavatpahan hekin jotain naurun aihetta.

        Et kuitenkaan tiedä minusta yhtään mitään, joten sinuna olisin kuitenkin aivan hipi hiljaa.

        Poliisi ainoastaan tutkii rikoksia, ja sellaisiin en ole syyllistynyt. Käräjillä sitten tuomitaan, jos siihen aihetta ilmenee, mutta poliisi ei tuomitse ketään tällaisten asioiden tiimoilta.

        Sinulla ei selvästikään ole minkäänlaista lakimies taustaa, mutta mahdatkohan arvata kenellä sitä on.

        Ehkäpä siitä johtuen tiedän mikä on rikollista ja mikä ei sitä ole.
        Mietipä sitä ennenkuin jatkat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt nuo juttusi menevät jo aivan naurettaviksi.

        Sekoitat jo imaamitkin tähän keskusteluun.
        Mene vain keskustelemaan asiasta poliisin kanssa. Saavatpahan hekin jotain naurun aihetta.

        Et kuitenkaan tiedä minusta yhtään mitään, joten sinuna olisin kuitenkin aivan hipi hiljaa.

        Poliisi ainoastaan tutkii rikoksia, ja sellaisiin en ole syyllistynyt. Käräjillä sitten tuomitaan, jos siihen aihetta ilmenee, mutta poliisi ei tuomitse ketään tällaisten asioiden tiimoilta.

        Sinulla ei selvästikään ole minkäänlaista lakimies taustaa, mutta mahdatkohan arvata kenellä sitä on.

        Ehkäpä siitä johtuen tiedän mikä on rikollista ja mikä ei sitä ole.
        Mietipä sitä ennenkuin jatkat.

        Ei nikkiä, ei nimeä!


      • Anonyymi

        "märisee"

        Tuosta sanasta päätellen olet niitä köyhän ja ankean pohjoisen syrjäseudun juntteja.

        Ehkäpä teillä siellä kehitysalueella niitä apinan näköisiä on enemmänkin.

        Täällä meilläpäin en ole sellaisia nähnytkään, en edes omassa peilissäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "märisee"

        Tuosta sanasta päätellen olet niitä köyhän ja ankean pohjoisen syrjäseudun juntteja.

        Ehkäpä teillä siellä kehitysalueella niitä apinan näköisiä on enemmänkin.

        Täällä meilläpäin en ole sellaisia nähnytkään, en edes omassa peilissäni.

        Ihan sama minkä näköinen oot omasta mielestäsi, mutta märyapina mikä märyapina, minkäs itsellesi voit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka provosoi ja ketä?

        Sekö joka kertoo täällä firma x:n taloustilanteesta (tosiasioita), vai se joka tosiasioiden kertomisesta suuttuu ja lähtee nimittely sekä haukkumis linjalle?

        Sitäpaitsi yrityksellä ei ole kunniaa jota voisi loukata.

        Kyllä sen jo otsikosta näkee mikä aloittajan motiivi on ollut. Asiat voi kertoa myös neutraalisti kuten laatumediat tekevät. Video oli ihan hauska mutta ei se ollut muuta kuin mielipide ja tulkinta asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan niin.
        Jos alkaa, niin sitten pitää ottaa huomioon sekin, että jopa henkilöllisyys voi paljastua tavalla tai toisella ja se ei varmaankaan ole kiva juttu.

        Aivan turhaa kiusantekoa ja vainoamista. Ei ole mitenkään perusteltavissa että aletaan paljastella nimiä yms. asioita anonyymissä keskustelussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan turhaa kiusantekoa ja vainoamista. Ei ole mitenkään perusteltavissa että aletaan paljastella nimiä yms. asioita anonyymissä keskustelussa.

        Hei haloo, nyt valot päälle.
        Tässä ketjussa kukaan ei tietääkseni ole kirjoittanut omalla nimellään.

        Eräälle toiselle saitille joku kirjoitti nimellään ja kirjoitustyyli oli täysin sama kuin yhdellä tänne kirjoittavalla.

        Täällä kukaan ei ole maininnut mitään muuta kuin pelkästään oletetun etunimen.
        Se ei vielä ole henkilöllisyyden paljastamista, eikä vainoamista tai kiusaamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei haloo, nyt valot päälle.
        Tässä ketjussa kukaan ei tietääkseni ole kirjoittanut omalla nimellään.

        Eräälle toiselle saitille joku kirjoitti nimellään ja kirjoitustyyli oli täysin sama kuin yhdellä tänne kirjoittavalla.

        Täällä kukaan ei ole maininnut mitään muuta kuin pelkästään oletetun etunimen.
        Se ei vielä ole henkilöllisyyden paljastamista, eikä vainoamista tai kiusaamista.

        Oli mitä oli mutta turhaa on eikä liity mitenkään nikoniin.


      • Extyökkäri kirjoitti:

        Katsoin tuon filmin lähes kokonaan, kuka maksoi tuli ensin mieleen!

        Siinä moitittiin esim D850 liveview toimintaa mutta mitä sillä yleensä edes tekee? Liveview on minulla käytössä vain ajoittain makrokuvissa jos kuvaan lähes maantasossa jolloin ei enää tarvitse mennä mahalleen maahan nähdäkseen.

        Kun moititaan videota niin sekin on minulla vailla käyttöä, mihin sitä tarvitsee?

        Aikoinaan sorruin videoon joskus -80 -90 luvulla enkä mitään ole niin katunut kuin sitä kummaa päätöstä. Niitä vga videoita ei tule enää katseltua,niistä ei kunnon stilliä saa irti kunnon koossa. Siltä ajalta ei oikein ole montaakaan kunnon kuvaa, koska uskoin videoon. Siihen ei usko enää palaavani. Tästä on vain yksi poikkeus, ajoittain, mielenkiintoiseksi ajattelemissani paikoissa, laitan tuulilasikameran käyntiin, se ottaa HD laatuista videota.

        Jos vain kertoo sen mitä on itse kokenut niiden kameroiden myötä, joita on käyttänyt, niin se ei ole uskontoa, en kykene arvostelemaan muita vaikka olenkin kysynyt, miten arvelet valokuvan peilittömällä olevan parempi kuin peilillisellä järkkärillä otetun ja mistähän syystä? Tuohon kysymykseenhän peilitön uskovaiset eivät ole koskaan vastanneet ja se kertoo sen, etteivät he tiedä, heillä ei ole kokemusta monellakaan edes peilittömistä mutta haaveissaan ovat katselleet kaiken maailman mainosroskaa ja uskovat siihen kuin pöljät!

        Minä en ole Nikon uskovainen, minulla vaan ei ole sen vertaa muista kokemusta, jotta voisin arvostella mutta kysyä voin, miksi?

        Vielä voisin sanoa, markkinat vaihtelevat aina! Ne tuskin isommin vaikuttavat vaikkapa D850 mahdollisuuksiin kuvaamisessa!

        Älä yleistä omista käsityksistä. Live Viewn laatu olennainen, kun siirrytään peilittömiin, kun siellä muuta ei olekaan. Video on yhä merkittävämmässä osassa.


      • okaro kirjoitti:

        Älä yleistä omista käsityksistä. Live Viewn laatu olennainen, kun siirrytään peilittömiin, kun siellä muuta ei olekaan. Video on yhä merkittävämmässä osassa.

        Yleistä? Muistaakseni vain esitin asiaan oman kantani, kerroin niin liveview:n tarpeistani, kuin käytöstäni enkä puuttunut siihen miten sinä niihin suhtaudut. Kannattaa lukea tarkemmin!

        Videostakin vain sanoin oman mielipiteeni, en vaatinut muilta samaa asennetta.

        Olen nääs oikea vapaa-ajattelija, ilman minkään muun opin kuin oman kokemukseni kahleita!

        Videon ongelma MINUN mielestäni on sen vaatima laitteisto sen näkemiseen kun valokuvan voi esittää paperin palalla. Kuvista voin retken jälkeen koostaa kirjan, jota ilman lisälaitteita voin vielä vuosien jälkeen katsella, kuten muutkin halukkaat.

        Videon suosio saa olla mikä hyvänsä noin yleisesti, minun omaan mielipiteeseeni se tuskin isommin vaikuttaa, olenhan vapaa-ajattelija.


      • Extyökkäri kirjoitti:

        Yleistä? Muistaakseni vain esitin asiaan oman kantani, kerroin niin liveview:n tarpeistani, kuin käytöstäni enkä puuttunut siihen miten sinä niihin suhtaudut. Kannattaa lukea tarkemmin!

        Videostakin vain sanoin oman mielipiteeni, en vaatinut muilta samaa asennetta.

        Olen nääs oikea vapaa-ajattelija, ilman minkään muun opin kuin oman kokemukseni kahleita!

        Videon ongelma MINUN mielestäni on sen vaatima laitteisto sen näkemiseen kun valokuvan voi esittää paperin palalla. Kuvista voin retken jälkeen koostaa kirjan, jota ilman lisälaitteita voin vielä vuosien jälkeen katsella, kuten muutkin halukkaat.

        Videon suosio saa olla mikä hyvänsä noin yleisesti, minun omaan mielipiteeseeni se tuskin isommin vaikuttaa, olenhan vapaa-ajattelija.

        Tämän ketjun aihe on "Nikon is dying", joten se liittyy nimenomaan ihmisten yleisiin tarpeisiin. Nikon ei seiso tai kaadu sinun henkilökohtaisten tarpeittesi mukaan. Siksi oletin, että pyrit yleistämään omista käsityksistä. Muussa tapauksessa viestisi on irrelevantti aiheen kannalta.


      • okaro kirjoitti:

        Tämän ketjun aihe on "Nikon is dying", joten se liittyy nimenomaan ihmisten yleisiin tarpeisiin. Nikon ei seiso tai kaadu sinun henkilökohtaisten tarpeittesi mukaan. Siksi oletin, että pyrit yleistämään omista käsityksistä. Muussa tapauksessa viestisi on irrelevantti aiheen kannalta.

        But it's still living, Nikon!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        But it's still living, Nikon!

        Ja sinä muka et ole Nikon uskovainen.
        Olet sinä kyllä valehdellut jo niin paljon muutakin, että tuskinpa itsekään pysyt kartalla siitä mitä olet milloinkin väittänyt.

        Tuskinpa sinä olet kartalla koskaan ollutkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinä muka et ole Nikon uskovainen.
        Olet sinä kyllä valehdellut jo niin paljon muutakin, että tuskinpa itsekään pysyt kartalla siitä mitä olet milloinkin väittänyt.

        Tuskinpa sinä olet kartalla koskaan ollutkaan.

        En minä ole mikään uskovainen vaan vapaa-ajattelija sanan varsinaisessa merkityksessä. Minä en tosin kykene arvioimaan muita kuin Nikon kameroita siltä osin kuin niitä olen käyttänyt. Tosin joskus, muistaakseni -80 luvun alkupuolella ostin ekan järkkärini Pentax-ME merkkisen jolla kuvasin vuosikausia mutta sitten tuli siirryttyä Nikoniin ja siinä olen pysynyt. Minulle se on edullisin vaihtoehto koska on viljalti varusteita kuten linssejä Nikoniin ja ne tuskin sopivat muualle/muihin!

        Nytkin viimeksi, viimeisen noin 3 vuoden aikana kun olen vaihtanut D7100 ja D800 uusiin D500 ja D850 runkoihin uusin vain sen täyskennoisen peruslinssin koska edellinen meni D800 mukana suvun alemmille polville. Samoin kävi aikoinaan D7100 kohdalla!

        Se ei ole uskontoa vaan käytäntöä, te pölvästit!

        Olenkin useamman kerran kysynyt mkiksi arvelette saavanne parempia kuvia niillä uskontonne kohteilla kuin minä Nikonillani, vaan eipä ole selventävää vastausta löytynyt kuin korkeintaan mielipiteen muodossa joka taas ei minulle vakuuta mitään jos joku sanoo jotain paremmaksi ellei sitä perustella ja kerrota syitä jotka siihen parempaan johtavat!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        En minä ole mikään uskovainen vaan vapaa-ajattelija sanan varsinaisessa merkityksessä. Minä en tosin kykene arvioimaan muita kuin Nikon kameroita siltä osin kuin niitä olen käyttänyt. Tosin joskus, muistaakseni -80 luvun alkupuolella ostin ekan järkkärini Pentax-ME merkkisen jolla kuvasin vuosikausia mutta sitten tuli siirryttyä Nikoniin ja siinä olen pysynyt. Minulle se on edullisin vaihtoehto koska on viljalti varusteita kuten linssejä Nikoniin ja ne tuskin sopivat muualle/muihin!

        Nytkin viimeksi, viimeisen noin 3 vuoden aikana kun olen vaihtanut D7100 ja D800 uusiin D500 ja D850 runkoihin uusin vain sen täyskennoisen peruslinssin koska edellinen meni D800 mukana suvun alemmille polville. Samoin kävi aikoinaan D7100 kohdalla!

        Se ei ole uskontoa vaan käytäntöä, te pölvästit!

        Olenkin useamman kerran kysynyt mkiksi arvelette saavanne parempia kuvia niillä uskontonne kohteilla kuin minä Nikonillani, vaan eipä ole selventävää vastausta löytynyt kuin korkeintaan mielipiteen muodossa joka taas ei minulle vakuuta mitään jos joku sanoo jotain paremmaksi ellei sitä perustella ja kerrota syitä jotka siihen parempaan johtavat!

        Vai olet sinä vapaa-ajattelija.

        Selvästi olet sitä myös uskonnollisessa mielessä, koska pilkkaat uskontoja, uskontojen arvoja ja myös uskovaisia ihmisiä aina tilaisuuden tullen ja vaikka tilaisuutta ei tulisikaan.

        Olet siis ateisti.
        Voin heti ja rehellisesti kertoa, että minä en sitä ole, minusta ei sellaista tule, enkä pidä ateisteja ja heidän typeristä typerimpiä mielipiteitä missään arvossa.
        Sitäpaitsi ateistit ovat tässä maassa pieni, mutta ärsyttävä äänekäs marginaali porukka.

        Perinteisti ateismi ja kommunismi liittyvät läheisesti toisiinsa, koska kommunistit ovat yleensä aina myös ateisteja ja se kommunismihan on hyvin lähellä sydäntäsi.
        Mainitset sen niin usein täälläkin.

        Ateistit ja kommunistit ovat yleensä myös melkoisia rääväsuita.
        Jollakin selittämättömällä tavalla sekin tuntuu liittyvän läheisesti sinun persoonaasi.


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        En minä ole mikään uskovainen vaan vapaa-ajattelija sanan varsinaisessa merkityksessä. Minä en tosin kykene arvioimaan muita kuin Nikon kameroita siltä osin kuin niitä olen käyttänyt. Tosin joskus, muistaakseni -80 luvun alkupuolella ostin ekan järkkärini Pentax-ME merkkisen jolla kuvasin vuosikausia mutta sitten tuli siirryttyä Nikoniin ja siinä olen pysynyt. Minulle se on edullisin vaihtoehto koska on viljalti varusteita kuten linssejä Nikoniin ja ne tuskin sopivat muualle/muihin!

        Nytkin viimeksi, viimeisen noin 3 vuoden aikana kun olen vaihtanut D7100 ja D800 uusiin D500 ja D850 runkoihin uusin vain sen täyskennoisen peruslinssin koska edellinen meni D800 mukana suvun alemmille polville. Samoin kävi aikoinaan D7100 kohdalla!

        Se ei ole uskontoa vaan käytäntöä, te pölvästit!

        Olenkin useamman kerran kysynyt mkiksi arvelette saavanne parempia kuvia niillä uskontonne kohteilla kuin minä Nikonillani, vaan eipä ole selventävää vastausta löytynyt kuin korkeintaan mielipiteen muodossa joka taas ei minulle vakuuta mitään jos joku sanoo jotain paremmaksi ellei sitä perustella ja kerrota syitä jotka siihen parempaan johtavat!

        Etkö sinä vieläkään ymmärrä sitä, että kannattaisi rauhoittua ja lopettaa räyhääminen ja muiden kirjoittajien nimitteleminen?

        Henkilöllisyytesi on paljastunut melko monille, joten tuollainen kirjoittelu ei ole kovin viisasta.


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        En minä ole mikään uskovainen vaan vapaa-ajattelija sanan varsinaisessa merkityksessä. Minä en tosin kykene arvioimaan muita kuin Nikon kameroita siltä osin kuin niitä olen käyttänyt. Tosin joskus, muistaakseni -80 luvun alkupuolella ostin ekan järkkärini Pentax-ME merkkisen jolla kuvasin vuosikausia mutta sitten tuli siirryttyä Nikoniin ja siinä olen pysynyt. Minulle se on edullisin vaihtoehto koska on viljalti varusteita kuten linssejä Nikoniin ja ne tuskin sopivat muualle/muihin!

        Nytkin viimeksi, viimeisen noin 3 vuoden aikana kun olen vaihtanut D7100 ja D800 uusiin D500 ja D850 runkoihin uusin vain sen täyskennoisen peruslinssin koska edellinen meni D800 mukana suvun alemmille polville. Samoin kävi aikoinaan D7100 kohdalla!

        Se ei ole uskontoa vaan käytäntöä, te pölvästit!

        Olenkin useamman kerran kysynyt mkiksi arvelette saavanne parempia kuvia niillä uskontonne kohteilla kuin minä Nikonillani, vaan eipä ole selventävää vastausta löytynyt kuin korkeintaan mielipiteen muodossa joka taas ei minulle vakuuta mitään jos joku sanoo jotain paremmaksi ellei sitä perustella ja kerrota syitä jotka siihen parempaan johtavat!

        JOS minun henkilöllisyyteni joskus paljastuisi tällaisella palstalla, niin aivan varmasti olisin sen jälkeen hyvin varovainen siinä mitä kirjoitan. Niin olisivat varmasti kaikki muutkin NORMAALIT ihmiset.

        Mietipä sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö sinä vieläkään ymmärrä sitä, että kannattaisi rauhoittua ja lopettaa räyhääminen ja muiden kirjoittajien nimitteleminen?

        Henkilöllisyytesi on paljastunut melko monille, joten tuollainen kirjoittelu ei ole kovin viisasta.

        Aika valistunut veikkaus on että henkilöllisyys on arvattu väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika valistunut veikkaus on että henkilöllisyys on arvattu väärin.

        Enpä usko sitä.

        Teepä hiukan taustatyötä niin mielipiteesi muuttuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vai olet sinä vapaa-ajattelija.

        Selvästi olet sitä myös uskonnollisessa mielessä, koska pilkkaat uskontoja, uskontojen arvoja ja myös uskovaisia ihmisiä aina tilaisuuden tullen ja vaikka tilaisuutta ei tulisikaan.

        Olet siis ateisti.
        Voin heti ja rehellisesti kertoa, että minä en sitä ole, minusta ei sellaista tule, enkä pidä ateisteja ja heidän typeristä typerimpiä mielipiteitä missään arvossa.
        Sitäpaitsi ateistit ovat tässä maassa pieni, mutta ärsyttävä äänekäs marginaali porukka.

        Perinteisti ateismi ja kommunismi liittyvät läheisesti toisiinsa, koska kommunistit ovat yleensä aina myös ateisteja ja se kommunismihan on hyvin lähellä sydäntäsi.
        Mainitset sen niin usein täälläkin.

        Ateistit ja kommunistit ovat yleensä myös melkoisia rääväsuita.
        Jollakin selittämättömällä tavalla sekin tuntuu liittyvän läheisesti sinun persoonaasi.

        Missä ja koska olen pilkannut uskontoa/ -ja? Äkkiä ei tule mieleen muutoin kuin sosialismi ja kommunismi nimisiä poliittisia uskontoja! Nuohan ovat niitä jotka ovat osaa ihmiskunnasta jo pitkään kiduttaneet

        Minä en kuulu muuhun kuin siviilirekisteriin mutta tunnen useita uskontoon vakavasti suhtauituvia enkä lähtisi heitä siitä moittimaan. Olen vapaa-ajattelija samnan varsinaisessa merkityksessä, en Vapaa-ajattelija siinä kovin rajoitetussa ja piikkilangoin aidatussa merkityksessä, johon tuon "uskonnon" yhdistän.

        En ole myöskään ateisti sillä minä en tiedä varsinaisesti onko ateismikaan mikään sellainen uskonto, johon olisi perusteita kuulua. Vapaa ajattelu ei taida olla kaltaisesi komuloisen vahvimpia puolia, sen tuosta vuodatuksestasi näkee!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö sinä vieläkään ymmärrä sitä, että kannattaisi rauhoittua ja lopettaa räyhääminen ja muiden kirjoittajien nimitteleminen?

        Henkilöllisyytesi on paljastunut melko monille, joten tuollainen kirjoittelu ei ole kovin viisasta.

        Lopeta itse ensin!


      • Anonyymi kirjoitti:

        JOS minun henkilöllisyyteni joskus paljastuisi tällaisella palstalla, niin aivan varmasti olisin sen jälkeen hyvin varovainen siinä mitä kirjoitan. Niin olisivat varmasti kaikki muutkin NORMAALIT ihmiset.

        Mietipä sitä.

        Onko paljastunut vai kuvittelettoko? Siinä se avainkysymys!

        Toisaalta vastoin kuin te Anaalilyylituskallan olla julkisestikin sitä mieltä mitä olen. Sitähän ei teistä tolloista voi sanoa koska ette edes uskalla rekisteröityä!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Onko paljastunut vai kuvittelettoko? Siinä se avainkysymys!

        Toisaalta vastoin kuin te Anaalilyylituskallan olla julkisestikin sitä mieltä mitä olen. Sitähän ei teistä tolloista voi sanoa koska ette edes uskalla rekisteröityä!

        Kuulepas Tap...
        Yllättävän voimakkaasti sinä reagoit siihen, että nimesi paljastui kun olit kirjoittanut sen lehden saitille.

        Sinun tyylisi on todella helppoa tunnistaa.
        Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
        Niinhän sitä sanotaan.

        Olen myös nähnyt ottamiasi kuvia (esim Norjasta, Latviasta, kukista ym. ym.) eivätkä ne kovin kummoisia olleet.

        Ps. Kerro terveisiä Tan...e
        Olethan istunut hänen kanssaan kokouksessa monta kertaa.


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Onko paljastunut vai kuvittelettoko? Siinä se avainkysymys!

        Toisaalta vastoin kuin te Anaalilyylituskallan olla julkisestikin sitä mieltä mitä olen. Sitähän ei teistä tolloista voi sanoa koska ette edes uskalla rekisteröityä!

        Vai uskallat olla julkisesti sitä mieltä mitä olet.
        Kyse onkin siitä, millä tavalla asiansa esittää ja onkohan sinun tapasi ollut aivan paras mahdollinen.

        Eihän siinä mitään kummallista ole, kyllähän me muutkin uskallamme.
        Ero on siinä, että me emme todellakaan haluaisi että nimemme paljastuisi Suomi 24:ssä.

        Itsekin olen julkisessa virassa ja viran hoidon suhteen nimeni on jatkuvasti esillä.
        Silloin tosin ei missään tapauksessa saa olla asiaton, eikä saa omalla nimellään kirjoittaa lausua mitään asiatonta julkisuuteen.

        Esimerkiksi ei saa nimitellä herjaavasti yhtään ketään.

        Sitä herjaamista sinä olet täällä harrastanut jatkuvasti.


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Missä ja koska olen pilkannut uskontoa/ -ja? Äkkiä ei tule mieleen muutoin kuin sosialismi ja kommunismi nimisiä poliittisia uskontoja! Nuohan ovat niitä jotka ovat osaa ihmiskunnasta jo pitkään kiduttaneet

        Minä en kuulu muuhun kuin siviilirekisteriin mutta tunnen useita uskontoon vakavasti suhtauituvia enkä lähtisi heitä siitä moittimaan. Olen vapaa-ajattelija samnan varsinaisessa merkityksessä, en Vapaa-ajattelija siinä kovin rajoitetussa ja piikkilangoin aidatussa merkityksessä, johon tuon "uskonnon" yhdistän.

        En ole myöskään ateisti sillä minä en tiedä varsinaisesti onko ateismikaan mikään sellainen uskonto, johon olisi perusteita kuulua. Vapaa ajattelu ei taida olla kaltaisesi komuloisen vahvimpia puolia, sen tuosta vuodatuksestasi näkee!

        Ateismi ei ole uskonto.
        Ateistit eli Jumalan kieltäjät eivät usko mihinkään korkeampaan voimaan.

        Hanki edes hiukan perustietoa näistä asioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ateismi ei ole uskonto.
        Ateistit eli Jumalan kieltäjät eivät usko mihinkään korkeampaan voimaan.

        Hanki edes hiukan perustietoa näistä asioista.

        Palvokaa mun puolesta vaikka saatanaa mutta tämä on kamerapalsta!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ateismi ei ole uskonto.
        Ateistit eli Jumalan kieltäjät eivät usko mihinkään korkeampaan voimaan.

        Hanki edes hiukan perustietoa näistä asioista.

        Juurihan itse todistit ateismin olevan uskonto! Siinä pitää uskoa siihen, ettei ole mitään korkeampaa voimaa mihin voisi uskoa. Mitä muuta se on kuin uskonto?

        En usko kenenkään edes kykenevän todistamaan ettei ole korkeampia voimia, joskin toisinkin todistaminen lienee vaikeaa. Nuo kaikki vaativat uskoa eli ovat uskontoja!

        Tässä sinulle perustietoa uskonnoista ja uskomisesta! Saat sen tästä, ettei tarvitse lähteä muualta hakemaan!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole myöskään fiksua provosoida ja sitten provosoitua itse kun vastataan samalla mitalla. Varsinkaan kenenkään henkilöllisyyden paljastamista anonyymissä keskustelussa ei voida pitää fiksuna käytöksenä. Täällä ollaan jo aika rajoilla ettei asiat mene käräjille. Täällä on ollut myös nähtävissä käytöstä jota voidaan kutsua kiusaamiseksi. Ei ole fiksua sekään.

        Se on hieman hankalaa muutamille kun eivät osaa puolustautua asioilla niin pyritään henkilökotaisuuksiin jolla yritetään pelotella vaikenemaan.

        Tuo on tyypillistä vähäjärkisille, heiltähän ne faktat loppuvat ensimmäisenä. Täällä se oikein huomaa.

        Nyt on vain uhattu levittää tietoa mutta seuraava vaihe lienee "tiedän missä asut" ja "tiedän missä lapsesi ovat hoidossa" jne. Siis selvää uhkailua. Se on sitä kun järki loppuu niin pitää alkaa hommamaan astaloita, jotta toinen kuulisi ja olisi hiljaa, heittäisi näppiksensä Jortaniin ja häipyisi maasta.

        Tuo noiden pälliäisten toiminta vaikuttaa samalta kuin kommunistien aikoinaan, siinähän vääräuskoiset joko haudattiin lähimpään kaatopaikkaan tai kuskattiin paikalliseen Siperiaan kuolemaan. Tyhmyreille kun väärinajattelijat ovat niitä vaarallisimpia vihollisia koska ne monesti tuovat totuuden esiin! Totuus on vaarallinen asia sillä se pakottaa muuttamaan ajatusmaailmaa jos on edes vähän fiksu

        Jos totta puhutaan niin jos alkaa täällä mennä henkilökohtaisuuksiin niin olisi syytä allekirjoittaa tekstinsä omalla nimellään ja mieluiten emailillaankin. Se olisi reilua meininkiä mutta sitä on tolloilta turhaa odottaa, heille erilaiset uhkailut ovat sitä hengen ravintoa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö sinä vieläkään ymmärrä sitä, että kannattaisi rauhoittua ja lopettaa räyhääminen ja muiden kirjoittajien nimitteleminen?

        Henkilöllisyytesi on paljastunut melko monille, joten tuollainen kirjoittelu ei ole kovin viisasta.

        Itsehän te typeryyksissänne annatte hyviä vihjeitä siitä millaisia te oikeasti olette. Siitähän se nimittely alkaa. Kun itse alatte asiallisiksi niin ehkä kaikki korjaantuu. Asiallisuus tarkoittaa rekisteröitymistä! Muutoin on pelkkä puskahuutaja mikä taas ei missään mielessä ole asiallista. Ei ainakaan jos aiotaan keskustella!


    • Anonyymi

      Saahan sitä kirjoitella ja spekuloida miten paljon huvittaa. Tonyllakin taitaa olla edelleenkin yksi kameroista Nikonin dsrl runko. Onhan noita maailmalla ollu paljon muitakin isoja tekijöitä, joille on tullut loppu, miksi ei Nikonillekin, mutta mitäpä me pienet ihmiset moisista, anna sinäkin asian olla ja rauhoita mielesi, eläkä menetä yöunia. Jos nyt ihan meinaa pää mennä sekaisin, niin hae ihmeessä ammattiapua, nimittäin kirjoittelet Nikonin huonosta menestyksestä jo sen verran paljon, että se ei ihan terveen pään merkki.

      • Anonyymi

        Ollaan täällä mitä mieltä tahansa kenestäkin ja mistäkin niin toivoisin että kunnioitettaisiin silti sananvapautta ja anonyymiä keskustelua ja pidetään omana tietona jos tunnetaan kirjoittaja. Tässä voi vielä käydä niinkin että kaikkien on kirjoitettava omalla nimellä ja tunnistauduttava pankkitunnuksilla, silloin taitaa keskustelu käydä aika vähiin. Nyt mennään aika tummanharmaalla alueella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ollaan täällä mitä mieltä tahansa kenestäkin ja mistäkin niin toivoisin että kunnioitettaisiin silti sananvapautta ja anonyymiä keskustelua ja pidetään omana tietona jos tunnetaan kirjoittaja. Tässä voi vielä käydä niinkin että kaikkien on kirjoitettava omalla nimellä ja tunnistauduttava pankkitunnuksilla, silloin taitaa keskustelu käydä aika vähiin. Nyt mennään aika tummanharmaalla alueella.

        Puolusteletko sinä tuota erästä kirjautunutta täysin yhden totuuden Nikon uskovaista kirjoittajaa?

        Hänhän on haukkunut muita kommentoijia anaalilyyleiksi, tolloiksi, kommunisteiksi ja monilla muillakin törkeyksillä nimitellyt täysin perusteettomasti.

        Onko mielestäsi sellainen asiallista käytöstä netissä ja saako sellaiseen reagoida?

        Jos puolustat häntä, niin voitko ystävällisesti kertoa syyn?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puolusteletko sinä tuota erästä kirjautunutta täysin yhden totuuden Nikon uskovaista kirjoittajaa?

        Hänhän on haukkunut muita kommentoijia anaalilyyleiksi, tolloiksi, kommunisteiksi ja monilla muillakin törkeyksillä nimitellyt täysin perusteettomasti.

        Onko mielestäsi sellainen asiallista käytöstä netissä ja saako sellaiseen reagoida?

        Jos puolustat häntä, niin voitko ystävällisesti kertoa syyn?

        Kyllä maailmaan ääntä mahtuu ja kaikkeen ei tarvitse aina reagoida. Aika moni täällä on yhden asian tai totuuden kannalla, kuka mistäkin syystä tai ihan syyttään. Aika harvassa positiinen kommentointi, hyvä jos neutraalin asiallista löytyy. Rakentavaa keskustelua en uskalla edes toivoa. Jos yksi tekee jotain niin antaako se muille oikeuden tehdä jotain? Asian voi tietysti tulkita niinkin. Jos kaikki aina vain reagoivat entistä voimakkaammin niin lopputulos on täysi kaaos. Silloin tämä keskustelu saattaa loppua kokonaan. Miten silloin käy sananvapauden ja demokratian? Miten silloin keskustellaan oikeasti tärkeistä asioista kun naurettava kameranahistelukin riistäytyy käsistä. Sananvapaus on hieno asia ja mahdollistaa myös anonyymin keskustelun. Sitä minä puolustan. Mielestäni jokaisella ihmisellä on oikeus anonyymiin keskusteluun ja oikeus pysyä anonyyminä. Tuskin sinäkään haluat nimeäsi julki koska et kirjoita edes nimimerkillä. Kenellekkään ei ole mitään hyötyä tietää kuka kukin on. Sen sijaan asianomaiselle siitä voi olla hyvinkin suurta haittaa. Joten toivon että edes yritettäisiin ottaa vähän rauhallisemmin ja pysyä asiassa ja asiallisina.
        Koskee myös penttiä vai mikä se oli...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ollaan täällä mitä mieltä tahansa kenestäkin ja mistäkin niin toivoisin että kunnioitettaisiin silti sananvapautta ja anonyymiä keskustelua ja pidetään omana tietona jos tunnetaan kirjoittaja. Tässä voi vielä käydä niinkin että kaikkien on kirjoitettava omalla nimellä ja tunnistauduttava pankkitunnuksilla, silloin taitaa keskustelu käydä aika vähiin. Nyt mennään aika tummanharmaalla alueella.

        Noin on tapahtunut ainakin Karavaanareiden palstalla. Siellä alkoivat jutut olla samaa luokkaa kuin täällä kirjautumattomilla ja homma pantiin poikki. Pari kuukautta oli hiljaista mutta sen jälkeen homma alkoi toimia ja siistinpänä sekä asiallisempana kuin täällä koskaan.

        Suosittelen sitä tännekin vähintään kirjautumispakolla nikkeineen ja henkilötietoineen ylläpitäjälle. Se saisi palstat järkevämmiksi koska sitä sontaa mätä tänne nyt lykätään ei monikaan sen jälkeen enää haluaisi olla tänne ulostamassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin on tapahtunut ainakin Karavaanareiden palstalla. Siellä alkoivat jutut olla samaa luokkaa kuin täällä kirjautumattomilla ja homma pantiin poikki. Pari kuukautta oli hiljaista mutta sen jälkeen homma alkoi toimia ja siistinpänä sekä asiallisempana kuin täällä koskaan.

        Suosittelen sitä tännekin vähintään kirjautumispakolla nikkeineen ja henkilötietoineen ylläpitäjälle. Se saisi palstat järkevämmiksi koska sitä sontaa mätä tänne nyt lykätään ei monikaan sen jälkeen enää haluaisi olla tänne ulostamassa.

        Etkö muka ole huomannut, että tässäkin ketjussa (ja monessa muussakin) se kaikkein pahin räyhääjä ja muiden kirjoittajien solvaaja on nimenomaan eräs kirjautunut nimimerkki.

        Joten mitä hyötyä esittämästäsi kirjautumispakosta muka olisi?

        Sitäpaitsi minua ei tippaakaan kiinnosta teiden tukkojen keskustelupalstan käytännöt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö muka ole huomannut, että tässäkin ketjussa (ja monessa muussakin) se kaikkein pahin räyhääjä ja muiden kirjoittajien solvaaja on nimenomaan eräs kirjautunut nimimerkki.

        Joten mitä hyötyä esittämästäsi kirjautumispakosta muka olisi?

        Sitäpaitsi minua ei tippaakaan kiinnosta teiden tukkojen keskustelupalstan käytännöt.

        Onko faktoissa pysyttäytyminen solvaamista? Me taidamme käyttää eri sanakirjaa!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Onko faktoissa pysyttäytyminen solvaamista? Me taidamme käyttää eri sanakirjaa!

        Nimittely ja perusteeton haukkuminen on aina solvaamista.
        Kirjoitin jo aiemmin, että sinulla ei selvästikään ole minkäänlaista lakimies taustaa.

        Sen näkee aivan jokaisesta kommentistasi.

        Mutta onkohan sinulle liian vaikeaa arvata, kenellä sitä taustaa löytyy?

        Siksi olen hyvin perillä siitä, mikä on kunnianloukkaus ja solvaamista.

        Mietipä kerrankin tätä asiaa edes kaksi minuuttia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nimittely ja perusteeton haukkuminen on aina solvaamista.
        Kirjoitin jo aiemmin, että sinulla ei selvästikään ole minkäänlaista lakimies taustaa.

        Sen näkee aivan jokaisesta kommentistasi.

        Mutta onkohan sinulle liian vaikeaa arvata, kenellä sitä taustaa löytyy?

        Siksi olen hyvin perillä siitä, mikä on kunnianloukkaus ja solvaamista.

        Mietipä kerrankin tätä asiaa edes kaksi minuuttia.

        Esität syytteitä ja väitteitä todistamattapelkkinä mielipiteinä eli vähintään syyllistyt samaan mistä muita syytät!

        Minä pysyn faktoissa, enkä pidä faktaa solvauksena enkähaukkumisena

        Jos jotain haluat todistaa niin todista missä johonkin lausumaani ei ole ollut perusteita!


    • Noita kommentteja kun lueskelee niin huomaa, etteivät pojat/tytöt oikein itsekään tiedä kun taitaa vain yksi kirjoitella nikistä päätellen!

    • Anonyymi

      Jos tässä joku merkki on katoamassa niin eiköhän se ole pentax. Muuten tämän jatkuvan jonkin merkin haukkuminen voisi jo lopettaa. Kyllä täällä muutkin osaa jos tarves vaatii.

    • Anonyymi

      Voihan se ollakin niin, että Nikonilla menee taloudellisesti huonosti, mutta ei se siitä huolimatta tarkoita sitä, että Nikon valmistaisi huonoja kameroita, objektiiveja ja kiikareita. Melkeinpä päinvastoin. Saattaapa peräti olla niin, että hinta/laatusuhde on merkillä liian hyvä, kun kerran tulee taloudellisesti takkiin.

      Oman kokemuksen mukaan peililliset Nikonit ovat viimeisten kymmenen vuoden aikana olleet lajinsa parhaita, ja sen näkee siellä missä ammattilaiset kokoontuvat. Jos markkinoitten muutos olisikin viemässä Nikonia ennenaikaiseen hautaan, se ei tähän asti valmistettujen kameroitten erinomaiseen laatuun vaikuta sitä eikä tätä. Sama kiikareissa, Nikonin paras kiikarimallisto haastaa ja päihittää jopa Swarovskin joillakin malleillaan. Jos firma laskuttaa niistä liian vähän, niin vielä suurempi syy rientää sellainen ostamaan vielä kun niitä saa.

      Häämöttävä konkurssi? Jos liikevaihto laskee ja epäillään firman menevän miinukselle, ei se vielä merkitse automaattisesti konkurssia. Jos kerran tähän asti on oltu plussalla, niin konkurssiin on vielä melkoinen matka.

      • Anonyymi

        Suomessakin on moni suuri yritys käynyt pohjalla ja silti ovat vielä olemassa ja voivat hyvin. Pörssiyhtiöt harvemmin menevät konkurssiin. Nikon saattaa lopettaa kuluttajakameroiden valmistuksen jos se ei kannata mutta aika epätodennäköistä. Yritys ei siihen kaadu.


      • Anonyymi

        Liikevaihdon laskutrendi on ollut todella raju ja sen ennustetaan myös jatkuvan. Nykyään myös liikevoitto on romahtanut säästötoimista huolimatta.
        Jos niissä asioissa ei ole käännettä näkyvissä, niin lopputulos ei ole kovinkaan hyvä.

        Kyllä kaikkien pitäisi se ymmärtää, eikä siitä kenenkään pitäisi vetää herneitä nenäänsä.
        Niin eräs on kuitenkin tehnyt.


      • Anonyymi

        Ei tarkoita automaattisesti irtisanomisia, ehkä henkilöstön vähennys, palkkojen alennus, mitä näitä nyt on totuttu myös suomessa näkemään jo niin, että kait siitä on tullut jo muoti-ilmiö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarkoita automaattisesti irtisanomisia, ehkä henkilöstön vähennys, palkkojen alennus, mitä näitä nyt on totuttu myös suomessa näkemään jo niin, että kait siitä on tullut jo muoti-ilmiö?

        Siis ei tarkoita automaattisesti konkurssia...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarkoita automaattisesti irtisanomisia, ehkä henkilöstön vähennys, palkkojen alennus, mitä näitä nyt on totuttu myös suomessa näkemään jo niin, että kait siitä on tullut jo muoti-ilmiö?

        Aika moni teknologiayritys ulkoistaa tuotantoaan nykyisin. Applella ei taida olla enää yhtään omaa tehdasta.


    • Anonyymi

      Jos kaksi ketälie esittää netissä muutaman luvun niin siitäkö sitten pitäisi jotain päätellä. Aika paljon oli arvailua ja spekulaatiota. Pitäisi aika paljon asiaan perehtyä että jotain faktaa löytyisi mille ennustukset voisi perustaa. Täällä tuskin moni omistaa japanilaisten kameravalmistajien osakkeita joten ei panikkia kansalaiset. Ja kameroita varmaan riittää tulevaisuudessakin.

      • Anonyymi

        Minulla on suomalaisten, ruotsalaisten, hollantilaisten, kanadalaisten ja yhdysvaltalaisten pörssiyhtiöiden osakkeita ja ymmärrän kyllä tilinpäätösten ja osavuosikatsausten luvut sekä niiden merkityksen yhtiöiden liiketoiminnalle.

        Nikonin luvut ovat melko huonoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on suomalaisten, ruotsalaisten, hollantilaisten, kanadalaisten ja yhdysvaltalaisten pörssiyhtiöiden osakkeita ja ymmärrän kyllä tilinpäätösten ja osavuosikatsausten luvut sekä niiden merkityksen yhtiöiden liiketoiminnalle.

        Nikonin luvut ovat melko huonoja.

        Nikon on Japanille syystä tai toisesta strateginen yritys ja sen tulevaisuudesta on puhuttu jo muutama vuosi. Kuluttajasegmentti tuskin tekee siitä strategisesti merkittävää, mutta näyttää siltä, että yritystä ollaan valmiita puolustamaan mm. kiinalaisten valtausyritystä vastaan. Kiinalaiset taas pyrkivät ostamaan ennen kaikkea sotateknistä tietotaitoa omaavia yrityksiä.

        Aika näyttää, miten Nikonin käy. Ainakaan Fuji ei suostunut pelastajaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nikon on Japanille syystä tai toisesta strateginen yritys ja sen tulevaisuudesta on puhuttu jo muutama vuosi. Kuluttajasegmentti tuskin tekee siitä strategisesti merkittävää, mutta näyttää siltä, että yritystä ollaan valmiita puolustamaan mm. kiinalaisten valtausyritystä vastaan. Kiinalaiset taas pyrkivät ostamaan ennen kaikkea sotateknistä tietotaitoa omaavia yrityksiä.

        Aika näyttää, miten Nikonin käy. Ainakaan Fuji ei suostunut pelastajaksi.

        Nikon kuuluu mitsubishi konserniin johon wikipedian mukaan kuuluu 42 yritystä joten mitään ulkopuolista pelastajaa tuskin tarvitaan.


    • Anonyymi

      Aloittajalle. Suomessa luvut kirjoittetaan tyyliin 17 000 ja 10 000 eli ei sekoiteta kirjaimia ja numeroita.

      • Anonyymi

        Suomessa ei koskaan tule pistettä yhden sanan jälkeen tuossa yhteydessä.
        Oikea kirjoitusmuoto olisi ollut "Aloittajalle:"

        Lisäksi 10 000:n jälkeen olisi kuulunut pilkku.


      • Anonyymi

        "kirjoittetaan"

        Suomessa tuon sanan oikea muoto on "kirjoitetaan".


    • P900 flättäreiden suosikki. Eliitti vie Nikonin konkkaan jotta totuus ei paljastuisi.

    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3075
    3. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3074
    4. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3070
    5. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    6. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    7. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3065
    8. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    9. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe