minne katosivat tallentavat digipoxit?

Anonyymi

yritin löytää netistä tallentavia digipoxeja mutta näyttää siltä että power ja gigantti ym. ei niitä enää myy!!! Mistä sais topfieldin tallentavan digipoxin?

21

665

Vastaukset

• Vaikkapa Prismasta saa Topfieldin tallentavaa uutuusmallia, myös Finluxia heiltä löytyy ja Finluxia saa myös mm. Jimm's PC-Storesta ja Verkkokauppa.comista.

• Ihan fyysisesti löytyy alan kaupoista. Kaikki alan liikkeet myyvät niitä. Eivät ole mihinkään hävinneet.

• Minä ostin ihan Joensuulaisesta liikkeestä, Gigantista, oli niitä parissa muussakin myynnissä. Käy siis liikkeissä katsomassa. Jos vältämättä haluat ostaa netistä, katso jonkun nettikaupan sivu, esim compusat.fi tai satshop.fi. Postimyynnissä hintoihin lisätään postikulut ja takuureklamaatioita varten pitää laite lähettää takaisin.

• Pääsithän taas luiskauttamaan mainoksesi ketjuun.

• Anonyymi kirjoitti:

Pääsithän taas luiskauttamaan mainoksesi ketjuun.

En ole edellisen kirjoittaja mutta ihmettelen että minkä ihmeen mainoksen? Kai ihmisille saa tarjota vaihtoehtoja? Vai eikö saa?

• Prismasta kyllä löytyy Topfield CRC-7000-4K 1T -digiboksi. mutta on aika perusmalli; tallennus vain ulkoiselle kovalevylle ja vain yhtä kanavaa kerrallaan. surkea vehje. jostain syystä giantista ja powerista ei saa enään monipuolisimpia tallentavia eikä muitakaan digibokseja ei verkkokaupasta eikä myymälästä. käykää verkossa tarkistaan!
      Samsungilta ja Panasonicilta löytyy sellainen jossa dvd mutta vähäiset ominaisuudet verrattuna TOPFIELD CRC-1410CT:en. Tuolla topillahan pystyi tallentaan 4 ja samalla katsomaan viidettä kanavaa tai tallennetta ja siirtään samalla ulkoisellekin kovalevylle ohjelmia. Siinä on myös itselle tärkeä ominaisuus kun voi tallenteesta nauhoittaa vaikka lyhyen pätkän niin ei tarvi koko elokuvaa säilyttää.
      Onko tuo TOPFIELD malli ja muut kadonneet suomesta taas? pari vuotta sittenhän maahantuoja meni konkkaan mutta vissiin tämä pulju jatkoi toimintaa; https://www.batpower.fi/uutiset/Topfield_jakelutiedote-19.html
      mutta ei näytä heidän sivuillaan olevan enään kuin tuo Topfield CRC-7000-4K 1T, joka on hyvin vaatimaton peli tallennusten osalta.
      Eli mistä saan Topfield HD PVR Set-Top-Box TF-6200 tai TOPFIELD CRC-1410CT ???
      Tässä linkit: https://www.gigantti.fi/product/tv-ja-video/digiboksit-ja-kanavapaketit/TF6200HD/topfield-hd-pvr-set-top-box-tf-6200
      https://www.gigantti.fi/product/tv-ja-video/digiboksit-ja-kanavapaketit/CRC1410CT1TB/topfield-digitaalinen-tv-hybridiboxi-crc-1410ct

Ei taida olla yhtä monipuolisia suomen markkinoilla??

• Sanoit ettei Prismasta löydy kuin...
      Tämän mukaan löytyy myös unelmaboxi CRC-1410CT kaapeli ja antenniin
      https://www.prisma.fi/fi/prisma/topfield-crc-1410ct-500-gb-hd-digiboxi
      Löytyy muitakin paikkoja

7000:sta ei kannata harkitakaan. Murska-arvio Tuotearvostelussa
      https://www.veikonkone.fi/tv-aani/tuote/topfield-crc7000-4k1tb-hd-digiboxi-tallentava-1-tb/6418312152586/

Tuotekehittely on mennyt persiilleen Topparissa. 3000:nen oli mahalasku vikoineen ja nyt tuo 7000:nen huonosta käytettävyydestä.
      Joku napannut Topparin parhaat suunnittelijat? Tähän tulee tietysti eräs kauppias sanomaan:
      "Joo ne parhaat ovat tulleet meille VU-boxiin vai mikäsenytoli"

• Nyt prisman verkko kaupassakin topit loppu ja lisää ei kuulemma tule.

• Anonyymi kirjoitti:

Nyt prisman verkko kaupassakin topit loppu ja lisää ei kuulemma tule.

Kas, nopeasti kirjoitukseni aiheutti myyntibuumin! Vielä aamulla klo 7 laitteita oli.

• Eli kertokaa mistä niitä hyviä topfied poxja saa? tai vastaavia.

• Mä ainakin tsekkaan rde.fi onko sopivaa versiota se oli ainakin ihan kelpo Globo merkkinen mutta ei taida olla enää myynnissä jotakin pieniä kauneusvirheitä jotka ei vaikuta katsomiseen

• Muista nähneeni honkkarissa Denver perinteisen usb tallentava boxin

• Jos olet kaapeliverkossa kannattaisin Dna Hubin hankkimista. Kaikki kanavat tulee hd muodossa ja ohjelmien tallennus verkkoon. 4000 tuntia voit ohjemaa tallentaa. Ei paha !

• Tuliko luettua pienellä kirjoitettu teksti "Käyttäjän on mahdollista katsoa tallentamaansa ohjelmaa enintään kahden vuoden ajan sen tallennushetkestä" mikä tarkoittaa, että arkistoja ei kannata kerätä, sillä ne lähtevät aikanaan bittitaivaaseen. Siellähän ne on virtuaalipilvessä odottamassa tuhoaan.

Itse olen Telian digiboksin käyttäjä ja sillä tallennus poistuu 90 päivän kuluttua. Kerään vain muutamia sarjoja talteen ja jos ehdi niitä katsomaan, niin antaa mennä. Tallennuksia mahtuu 3000 tuntia, mutta katselulle olisi aikaa vain vähän päälle 2000 tuntia. Vajaan 100 tunnin tallenne arkisto on hyvä, sillä Netflix on olemassa ja Telia TV:llä on kirjastoja katsottavaksi.

En tunne DNA:n tallennusta, mutta jos tallentaa maksullista kanavaa, niin tarvitaanko katselun aikana tallennuksessa käytetty kanavakortti? Antenniverkon kanssa hubi ei nyt toimi, ja kaikki kanavat eivät ole HD:tä. https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/ on melko vilkasta keskustelua hubin kanssa havaituista ongelmista.

• Nettiosoiteet power.fi ja satshop.fi myyvät ainakin tänään 21.1.20 tallentavia digibokseja, jos alottaja ei viitsi koluta kivijalkakauppoja.

• Minun käsittääkseni Satshopin boxit ovat tavalliselle tallaajalle vaikeita virittää ja käyttää. Korjatkaa jos olen väärässä.

• Anonyymi kirjoitti:

Minun käsittääkseni Satshopin boxit ovat tavalliselle tallaajalle vaikeita virittää ja käyttää. Korjatkaa jos olen väärässä.

Korjaan sinua, minulla on juurikin Satshopista ostettu AB Cryptobox 752HD ja on todella helppokäyttöinen, lisäksi sama malli sopii niin antenniverkkoon, kaapeliin kuin myös sat-vastaanottoon. Eli vaikka osa Satshopin bokseista onkin edistyneemmille käyttäjille, on siellä myös tavisbokseja.

• Anonyymi kirjoitti:

Minun käsittääkseni Satshopin boxit ovat tavalliselle tallaajalle vaikeita virittää ja käyttää. Korjatkaa jos olen väärässä.

Haa, vietiin muutama kuukausi sitten 75-vuotiaalle pariskunnalle Vu+Duo2. Käyttävät sitä innoisssaan! Tallennukset on helppo tehdä ja tallenteita on helppo katsoa. Ohjelmat tallentuvat aina, toisin kuin heidän vanhalla boksilla (sitä Finnsattia piti resetoida ja palauttaa tehdasasetuksiin viikoittain kun ei tallentanut tai tallensi mitä sattuu... olisi pitänyt yrittää perua sen Finnsat-digiboksin kaupat heti kun tuli ongelmia...). Automaattiajastuksienkin teossa vielä tarvitsevat harjoitusta (niin paljon vaihtoehtoja, kuten mahdollisuus määrätä tallennuskansio jne jne).

Toki eivät he käyttöönottoa olisi itse osanneet tehdä... mutta käyttö on ollut helppoa.
        Poistin kaukosäätimen toiminnoista muutaman valikon (esim. PiP-toiminta) ja turhan Radio-napin, niin on helpompaa.
        Neuvottiin heitä painamaan Exit-nappia silloin, jos joutuvat oudompaan valikkoon. :-)

• Anonyymi kirjoitti:

Haa, vietiin muutama kuukausi sitten 75-vuotiaalle pariskunnalle Vu+Duo2. Käyttävät sitä innoisssaan! Tallennukset on helppo tehdä ja tallenteita on helppo katsoa. Ohjelmat tallentuvat aina, toisin kuin heidän vanhalla boksilla (sitä Finnsattia piti resetoida ja palauttaa tehdasasetuksiin viikoittain kun ei tallentanut tai tallensi mitä sattuu... olisi pitänyt yrittää perua sen Finnsat-digiboksin kaupat heti kun tuli ongelmia...). Automaattiajastuksienkin teossa vielä tarvitsevat harjoitusta (niin paljon vaihtoehtoja, kuten mahdollisuus määrätä tallennuskansio jne jne).

Toki eivät he käyttöönottoa olisi itse osanneet tehdä... mutta käyttö on ollut helppoa.
        Poistin kaukosäätimen toiminnoista muutaman valikon (esim. PiP-toiminta) ja turhan Radio-napin, niin on helpompaa.
        Neuvottiin heitä painamaan Exit-nappia silloin, jos joutuvat oudompaan valikkoon. :-)

No niin, saatiin taas piilomainintaa palstalle.

• Anonyymi kirjoitti:

No niin, saatiin taas piilomainintaa palstalle.

Miten niin piilomainontaa? Että vanhatkin osaavat! :)

Tuota mallia Vu+Duo2 ei ole enää myynnissäkään. Eli oli vanha boksini, jonka vein niille. Ostin itselleni uuden vastaavan 4K-mallin, johon tuli kuuden teran kovalevy ja kahdeksan kaapeliviritintä (vanhassa oli kolme viritintä ja kolme teraa levyä). On täällä mainittu tarkkoja Topfieldinkin malleja (Topfield CRC-7000-4K 1T, Topfield HD PVR Set-Top-Box TF-6200 ja TOPFIELD CRC-1410CT).

• Kaapeli kapitalistit kaapanneet kaiken tekniikan, maksua vastaan ohjelmat voi tallentaa ym.!

suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ohisalo: paperittomille työlupa jonon ohi

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/1883695a-f66c-488e-a622-ac181f96a0ff Miten on mahdollista, kaikki uutisointi mikä liittyy Ohisaloon on negatiiv
      Maailman menoa
      183
      2057
    2. Helsingissä Oodissa puukotus tekijä poistunut paikalta ei vaaraa !

No nyt noita kulttuuritekoja tehdään jo oikessa ympäristössään kirjastossa. Että silleen. ILtalehti.
      Maailman menoa
      117
      1075
    3. Hallitus halveksii Suomen nuoria

Suomessa on kymmeniä tuhansia suomalaissyntyisiä nuoria, joilla ei ole koulutusta. Nyt pitäisi tehdä kaikki mahdollinen, jotta nämä nuoret saataisiin
      Maailman menoa
      70
      1020
    4. Maisa ei ollut onnellinen Jari-Matin kanssa

Mutta Mikon kanssa kaikki sujuu hienosti ja kumpikin rakastaa toisiaan ♥️
      Kotimaiset julkkisjuorut
      81
      613
    5. Martina Puman tapahtumassa Lontoossa

Hangossa vietetyn viikonlopun jälkeen Martina lensi tänään Lontooseen, missä hän osallistuu saksalaisen Puma-brändin tapahtumaan. Pumahan on saksalain
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      481