Hiihdoladut

Anonyymi

Hiihtolatujen teko pitää lopettaa välittömästi, liian kallista touhuu kunnalle pitää latuja kunnossa muutaman vitun hiihtäjän takii,samoin kunnalla pitää sammuttaa tai mieluummin poistaa nuo yötäpäivää palavat latuvalot, rupee tulemaan säästöö kurjistuvalle kunnalle, jos joku haluu hiihtää, nii suksikoon vaikka kuhmontietä, eihän sitäkään aurata,,,,eikö ole kornii ku latuja hinkataan ja teitä ei hoijeta

42

611

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ukkohallassa voi hiihtää siellä on hyvät ladut, ei kylällä tarvi latuja. Eikä luistinratoja aivan joutavaa touhua ilkivaltaa vain siellä tekevät. Säästöä syntyisi paljon. Latukone seisomaan ja ukot muihin töihin vaikka vanhustenhoitoon siellä on töitä. Samoten joutilaat kiinteistö ja kuormaautot ja vesiukot. Samoten kunnantalolta joutilaat kaikki pihalle. Äkkiä tulee säästöä. Iskun talo kiini hirveä rahanreikä kunnalle. Eläkeläisille on muitakin tiloja yllinkyllin. Aika paljon jo säästettäisi näin äkkiä ajateltuna. Kunnanjohtaja yhteinen Ristijärven kanssa riittäsi aivan hyvin. Onhan niitä muitakin virkoja ja töitä yhdistelty kuntien kesken. Kerkiäät hoitaa molemmat ihan hyvin.

      • Anonyymi

        ASiAA, kannatan


      • Anonyymi

        Ja koirat verolle , sekä muutamia kymmeniä uusia työpaikkoja , niin avot, siitä se kunnan nousu lähtee. Kuka valtuutettuhan rupeaa hommiin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ASiAA, kannatan

        Hienoa, keneltä oletkin oppinut uuden sanan , fiksu on.


      • Anonyymi

        Minä käyn siellä "luistinradalla", eli suomeksi jääkiekkokaukolossa pelaamassa jääkiekkoa talvisin. Meitä on sellainen vajaa parikymmentä aktiivisesti pelaavaa, tule mukaan?

        Kuluvana talvena, niinkuin useasti aiemminkin jäävyteltiin sinne se jää, että saadaan itse aloittaa ulkojääkausi ja pääsee koululaiset myös luistelemaan. En tiiä mistä ilkivallasta nyt puhut, mutta harvoinpa täällä on nimettänä kirjoitettaessa mitään totuuspohjaa.

        Jos tältä kylältä lopetetaan latujen kunnostus, niin miten se palvelee lajin harrastajia, lapsiperheitä ja turisteja? Ei ne kaikki talvisesongin turistit hiihdä pelkästään ukkohallassa. Tiiän kokemuksella, oon ollu siellä töissä.

        Mainitsit nuo säästöt, että jos lopetaan latujen ja kaukalon huolto (tämä jälkimmäinen on muutenki jo säästöliekillä hoidettu, tässäkin kokemus asiasta). Haluankin perustelun, että mitä se säästää? Viimesetki harrastusmahdollisuudet pois talvella? Jos itse et käytä täältä löytyviä palveluita, niin miksi täytyisi ottaa muilta pois?

        Perusasenne, sen kun suurin osa muuttaisi, niin saattaisi olla että alkaisi kunta ja kuntalaiset voimaan paremmin.

        Terveisin
        Herkko Kurkinen

        P.s. Aloituksen viimeiselle kirjoittajalle vastaten:
        Vaikka itse kuulunkin mainitsemaasi puolueeseen, niin minulla on Hyrynsalmella tasan kolme sukulaista, omat pojat. Meillä päin ei oo ollu tapana sukulaisten kanssa muutaku kahvitella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä käyn siellä "luistinradalla", eli suomeksi jääkiekkokaukolossa pelaamassa jääkiekkoa talvisin. Meitä on sellainen vajaa parikymmentä aktiivisesti pelaavaa, tule mukaan?

        Kuluvana talvena, niinkuin useasti aiemminkin jäävyteltiin sinne se jää, että saadaan itse aloittaa ulkojääkausi ja pääsee koululaiset myös luistelemaan. En tiiä mistä ilkivallasta nyt puhut, mutta harvoinpa täällä on nimettänä kirjoitettaessa mitään totuuspohjaa.

        Jos tältä kylältä lopetetaan latujen kunnostus, niin miten se palvelee lajin harrastajia, lapsiperheitä ja turisteja? Ei ne kaikki talvisesongin turistit hiihdä pelkästään ukkohallassa. Tiiän kokemuksella, oon ollu siellä töissä.

        Mainitsit nuo säästöt, että jos lopetaan latujen ja kaukalon huolto (tämä jälkimmäinen on muutenki jo säästöliekillä hoidettu, tässäkin kokemus asiasta). Haluankin perustelun, että mitä se säästää? Viimesetki harrastusmahdollisuudet pois talvella? Jos itse et käytä täältä löytyviä palveluita, niin miksi täytyisi ottaa muilta pois?

        Perusasenne, sen kun suurin osa muuttaisi, niin saattaisi olla että alkaisi kunta ja kuntalaiset voimaan paremmin.

        Terveisin
        Herkko Kurkinen

        P.s. Aloituksen viimeiselle kirjoittajalle vastaten:
        Vaikka itse kuulunkin mainitsemaasi puolueeseen, niin minulla on Hyrynsalmella tasan kolme sukulaista, omat pojat. Meillä päin ei oo ollu tapana sukulaisten kanssa muutaku kahvitella.

        Siinäpähän uneksit,perusasenne ollut 300 vuotta sama eikä sitä parane alkaa muuttamaan,menee vielä pilalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä käyn siellä "luistinradalla", eli suomeksi jääkiekkokaukolossa pelaamassa jääkiekkoa talvisin. Meitä on sellainen vajaa parikymmentä aktiivisesti pelaavaa, tule mukaan?

        Kuluvana talvena, niinkuin useasti aiemminkin jäävyteltiin sinne se jää, että saadaan itse aloittaa ulkojääkausi ja pääsee koululaiset myös luistelemaan. En tiiä mistä ilkivallasta nyt puhut, mutta harvoinpa täällä on nimettänä kirjoitettaessa mitään totuuspohjaa.

        Jos tältä kylältä lopetetaan latujen kunnostus, niin miten se palvelee lajin harrastajia, lapsiperheitä ja turisteja? Ei ne kaikki talvisesongin turistit hiihdä pelkästään ukkohallassa. Tiiän kokemuksella, oon ollu siellä töissä.

        Mainitsit nuo säästöt, että jos lopetaan latujen ja kaukalon huolto (tämä jälkimmäinen on muutenki jo säästöliekillä hoidettu, tässäkin kokemus asiasta). Haluankin perustelun, että mitä se säästää? Viimesetki harrastusmahdollisuudet pois talvella? Jos itse et käytä täältä löytyviä palveluita, niin miksi täytyisi ottaa muilta pois?

        Perusasenne, sen kun suurin osa muuttaisi, niin saattaisi olla että alkaisi kunta ja kuntalaiset voimaan paremmin.

        Terveisin
        Herkko Kurkinen

        P.s. Aloituksen viimeiselle kirjoittajalle vastaten:
        Vaikka itse kuulunkin mainitsemaasi puolueeseen, niin minulla on Hyrynsalmella tasan kolme sukulaista, omat pojat. Meillä päin ei oo ollu tapana sukulaisten kanssa muutaku kahvitella.

        Nyt kun bianci on seinällä jäähtymässä niin liutellaan fisseriä. Herkolle hatun nosto , oikeaa asiaa puolustat. Ei ole liikaa harrastus mahollisuuksia ja jos loputkin vietäsiin niin olisi kaikilta pois. Etenkin nuoret , joille meidän leveysasteella talvikuntoilu on se luontainen , kuuluu perustarpeisiin. Latu ja luistelukenttä viimesiä josta ruveta säästämään. Latu on hyvässä kunnossa ja on siellä hiihtäjiäkin. Tänäänkin vaikka arki luulen että puolensataa. Mielen piteitähän voi esittää mutta alottajalla menny puuro ja velli sekasi, tai liekkö niin että vastuu on lukijalla kun kommentti on nimettömänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kun bianci on seinällä jäähtymässä niin liutellaan fisseriä. Herkolle hatun nosto , oikeaa asiaa puolustat. Ei ole liikaa harrastus mahollisuuksia ja jos loputkin vietäsiin niin olisi kaikilta pois. Etenkin nuoret , joille meidän leveysasteella talvikuntoilu on se luontainen , kuuluu perustarpeisiin. Latu ja luistelukenttä viimesiä josta ruveta säästämään. Latu on hyvässä kunnossa ja on siellä hiihtäjiäkin. Tänäänkin vaikka arki luulen että puolensataa. Mielen piteitähän voi esittää mutta alottajalla menny puuro ja velli sekasi, tai liekkö niin että vastuu on lukijalla kun kommentti on nimettömänä.

        Kyllä on joutilailla aikaa jos päivisin hiihtävät,varmaan tulivat sukset auton katolla kymmenien kilometrien päästä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on joutilailla aikaa jos päivisin hiihtävät,varmaan tulivat sukset auton katolla kymmenien kilometrien päästä?

        On totta että aikaa on täällä elon takapäässä. Tuonne ladulle sitä helppo tuhlata eikä se mene hukkaan vaan hyötyä on. Kyllä suuri osa liikkuu jalkapatikassa , joku tietysti ajelee pirssilläkin, ja eikait siinä väärää. Eimuutaku mukaan vaan.

        Vaikka latu on hyvä mutta toiveena koneen kuljettajalle. Voisko myötämäkiissä levittää suksien uraa toisistaan hieman erilleen. Vaikka mäet onkin nyppylöitä mutta nopeus hyvällä kelillä yli kolmekymppiä ja mutka alhaalla niin meillä kampuroilla tulee kiire kun sukset on supussa . Kaatumisia sattunu. Luulen että hydrauliikalla voi latu-uria helposti erottaa. Lähinnä louhenvaara ja honkavaara jos latu sinne asti pidetään auki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On totta että aikaa on täällä elon takapäässä. Tuonne ladulle sitä helppo tuhlata eikä se mene hukkaan vaan hyötyä on. Kyllä suuri osa liikkuu jalkapatikassa , joku tietysti ajelee pirssilläkin, ja eikait siinä väärää. Eimuutaku mukaan vaan.

        Vaikka latu on hyvä mutta toiveena koneen kuljettajalle. Voisko myötämäkiissä levittää suksien uraa toisistaan hieman erilleen. Vaikka mäet onkin nyppylöitä mutta nopeus hyvällä kelillä yli kolmekymppiä ja mutka alhaalla niin meillä kampuroilla tulee kiire kun sukset on supussa . Kaatumisia sattunu. Luulen että hydrauliikalla voi latu-uria helposti erottaa. Lähinnä louhenvaara ja honkavaara jos latu sinne asti pidetään auki.

        Alamäissä pitäisi latujen välin vaihdella 15 sentin ja metrin välillä niin ojentajalihakset säärien sivuilla saisi hyvää treeniä ja tasapaino parantuisi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On totta että aikaa on täällä elon takapäässä. Tuonne ladulle sitä helppo tuhlata eikä se mene hukkaan vaan hyötyä on. Kyllä suuri osa liikkuu jalkapatikassa , joku tietysti ajelee pirssilläkin, ja eikait siinä väärää. Eimuutaku mukaan vaan.

        Vaikka latu on hyvä mutta toiveena koneen kuljettajalle. Voisko myötämäkiissä levittää suksien uraa toisistaan hieman erilleen. Vaikka mäet onkin nyppylöitä mutta nopeus hyvällä kelillä yli kolmekymppiä ja mutka alhaalla niin meillä kampuroilla tulee kiire kun sukset on supussa . Kaatumisia sattunu. Luulen että hydrauliikalla voi latu-uria helposti erottaa. Lähinnä louhenvaara ja honkavaara jos latu sinne asti pidetään auki.

        Louhevaaran laskussa oli älytön ihmispaska keskellä latuuraa, aivan mieletön rapakasa, tainu jollain ruveta suoli toimimaan vaudissa, perseensä oli puuhkinyt vasta mäenalla, oli tukuttain paskasii nenäliinoja ja parit perseen läpi vedetyt sukat


    • Anonyymi

      Hyrynsalmi ja Suomussalmi yhteen ASAP. Uudelle kunnalle nimeksi Kianta!

      • Anonyymi

        Kannatan liittämistä suomussalmeen ja latujen teon lopettamista. Kunnantalo maantasalle.


    • Anonyymi

      Hyrynsalmi, kouransilmään nykivien kylä, varsinkin kepulaiset jotka sikiää sukulaisten kesken

    • Anonyymi

      Nyt kun kaikki muut asiat on järjestyksessä niin työttömien täytyisi saada jotain aktiviteettia, kun marjastuskausikin on jo ohisalo tältä kaudelta. Keksikäähän jonninjoutavat.

      • Anonyymi

        Pekankylään suunnitteilla 3 km valaistu luistelurata,voi hyvää päivää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pekankylään suunnitteilla 3 km valaistu luistelurata,voi hyvää päivää!

        Rakentaminen aloitettu jo.


      • Anonyymi

        Eipä näkynä marjametäsä työttömiä,liian työlästä heille.


    • Anonyymi

      Eräs mahdollisuus on rakentaa miesjuna kiertoliittymästä niin pitkälle kun se Hyryntietä yltää.

    • Anonyymi

      Mulla oisi vaan pieni toive latujen suhteen kun liikun vaivanloisesti, nii voisikko ne hiekoittaa kunnolla jotten liukastuisi kävellessäni latupohjaa, varsinkin alamäkiin voisi laittaa ihan reilusti hiekkaa, ne on todella vaarallisii meille jalankulkijoille, keskikaide olisi myös hyvä saada, siitä saisi hyvin tukea jos askel rupeaa painamaan, niin ja portaat ylämäkiin.

      • Anonyymi

        Porraskävelypaikka täältä uupuukin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Porraskävelypaikka täältä uupuukin.

        Nii j a pilluuki ois mukava saada, ei tarvis kätee vetää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii j a pilluuki ois mukava saada, ei tarvis kätee vetää

        Eipä tuo ou kelvanna,taitaa se koura olla se ykkösvaihtoehto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Porraskävelypaikka täältä uupuukin.

        Toimivat ja todella tehokkaat kesäiseen aikaan. Vaaralliset sateilla, syksyn tultua jäiset - askelmat ovat liukkaat, ei voi käyttää turvallisesti silloin, kävelykin siinä ja siinä -
        Voivat jäädä melko lyhykäiseen vuosi käyttöön.


    • Anonyymi

      Lukihäiriöisten osuus taitaa olla Hyrynsalmella huomattavan suuri, tai joku sama henkilö tehtailee kommenttejaan tieten tahtoen lukihäiriöisenä. Näihin kommentteihin toivoisi erilaista ilmettä ja asennetta.

      • Anonyymi

        Hmm... viisaus ja viisastelu se vasta lahja onkin :) kanttis laittaa hyötykäyttöön niinkuin naapuri kunnassanne pessimistijutut jo ovatkin ;)


      • Anonyymi

        Ei se ole lukihäiriö, kyllä se on asennetta . Ei kuulu tänne palstoille ja on huonoa mainosta hyrynsalmelle. Modehan nuo voi estää.


      • Anonyymi

        Valitettavasti kyse ei ole lukihäiriöstä vaan paljon vakavammasta päähän liittyvästä sairaudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmm... viisaus ja viisastelu se vasta lahja onkin :) kanttis laittaa hyötykäyttöön niinkuin naapuri kunnassanne pessimistijutut jo ovatkin ;)

        Paltamolaiset ovat jo syntyjään välkympiä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paltamolaiset ovat jo syntyjään välkympiä!

        Yhdistäkää lahjanne ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhdistäkää lahjanne ;)

        Enpä oikeen tiiä,minä kun oun enämpi niinku hetero osastoa.


    • Anonyymi

      Saako mönkijällä ajaa ladulla?

      • Anonyymi

        Totta kai,ei sillä muualla saakkaan ajaa!


    • Anonyymi

      Joko ladut on hiekoitettu? Haluaisin jo päästä kävelemään niille ilman kaatumispelkoa ja suksillakin mukavampi liikkuu kun on kunnolla pitoa.

      • Anonyymi

        Ei ole nykyne hiekka koska se on liian hiunujakosta.


    • Anonyymi

      Kyllä oli mukava lynksillä revitellä asemalta louhevaaraan ja takasi perinteisen uralla..,,,,,,

      • Anonyymi

        Lynkkä on alakuloisin kelkkamerkki ikinä!


    • Anonyymi

      Nämä hiihtävät hörhöt voisivat aivan hyvin vuoron perään pitää ladut auki ja uskoisin, että kunnalta saisi siihen tarkoitukseen suksetkin ettei olisi pakko omia suksia kuluttaa. Met vuorostamme pitäisimma ne hyvin polettuna.

      • Anonyymi

        Mustan kelkan omistaja, särit tahal l a a n latua kilometrien matkalta hämärän alussa. Jäljet johtavat .. tarkempaakin löytyy. Käy korjaamassa jäläkesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mustan kelkan omistaja, särit tahal l a a n latua kilometrien matkalta hämärän alussa. Jäljet johtavat .. tarkempaakin löytyy. Käy korjaamassa jäläkesi.

        Vanhemmat, olipa lähöt mitkä tahansa, pitäkää huoli jälkikasvustanne.


    • Anonyymi

      Kallista on touhu.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      101
      1497
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1064
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      976
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      877
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      822
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      654
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe