Kawasaki kx 80 keuliminen ei onnistu

Anonyymi

Moi, olen 12vuotias poika ja minulla on kawasaki kx 80 1992 pyörä.
Haluaisin oppia keulimaan ja olen harjoitellut mutta ongelmana on se että kun annan kytkinpommin meidän hiekkatien loivassa ylämäessä 2 vaihteella, tuloksena on se että takarengas rupee vaan sutimaan ja keula ei nouse.
Olen katsonut videoita youtubesta jossa ne keulii rossipyörillä jossain pehmeellä hiekalla ja keula nousee tosta vaan ja renkaat kyllä niilläkin sutii mutta ei niin paljoa ja keula nousee siltikin... ja kun asvalttitiellekkään en vielä uskalla mennä. Pellollakin olen kokeillut mutta sama tulos eli rengaa vaan sutii. Olisin todella kiitollinen jos joku osaisi auttaa.
Kiitos

12

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onkohan jousituksen säädöt ihan kohdillaan jos noin tuppaa sutimaan?

      Itsellä oli kasikymppi aikoinaan, ykkösellä nousee keula ilman kytkinpommia esim kovalla hiekkatiellä.

      Eli koitappa ykkösellä päästää piikille ja kerro sitten lisää niin tutkaillaan asiaa.

      • Anonyymi

        Jouset on aika löysällä ja toinen pumppu vuotaa eli stefat pitäisi vaihtaa. Voisiko tämä jousten löysyys olla syy tähän "sutimiseen" keuliessa ja millaisiksi jouset pitäisi säätää? Ja kun ylämäessä koitan ykkösvaihteella pelkän kaasun kanssa niin joskus sutii ja joskus keula nousee mutta menee heti piikille koska 1 vaihde niin lyhyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jouset on aika löysällä ja toinen pumppu vuotaa eli stefat pitäisi vaihtaa. Voisiko tämä jousten löysyys olla syy tähän "sutimiseen" keuliessa ja millaisiksi jouset pitäisi säätää? Ja kun ylämäessä koitan ykkösvaihteella pelkän kaasun kanssa niin joskus sutii ja joskus keula nousee mutta menee heti piikille koska 1 vaihde niin lyhyt.

        Kaasu kahvaa kientämällä kawa keulii eikä millää kytkin paukulla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaasu kahvaa kientämällä kawa keulii eikä millää kytkin paukulla?

        Mulla ei ainakaan koska on alakierroksilla niin laiska ja renkaat vaan sutii kun yrittää nostaa keulaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla ei ainakaan koska on alakierroksilla niin laiska ja renkaat vaan sutii kun yrittää nostaa keulaa

        Kunnon nappula kumit alle niin saa pitoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnon nappula kumit alle niin saa pitoa!

        On jo laadukkaat ja hyvät pidot niissä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jouset on aika löysällä ja toinen pumppu vuotaa eli stefat pitäisi vaihtaa. Voisiko tämä jousten löysyys olla syy tähän "sutimiseen" keuliessa ja millaisiksi jouset pitäisi säätää? Ja kun ylämäessä koitan ykkösvaihteella pelkän kaasun kanssa niin joskus sutii ja joskus keula nousee mutta menee heti piikille koska 1 vaihde niin lyhyt.

        Juu siis jos iskunvaimennus ei pelitä niin meno on hankalaa, eli laita alusta kuntoon niin pääset nauttimaan ajosta. Ja kyllä Kawa keulii ykkösellä jos on ehjä.


      • Anonyymi
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Juu siis jos iskunvaimennus ei pelitä niin meno on hankalaa, eli laita alusta kuntoon niin pääset nauttimaan ajosta. Ja kyllä Kawa keulii ykkösellä jos on ehjä.

        Millaisiksi jouset pitäisi laittaa että olisi hyvät?
        Sellaisiksi että "kiristäisin" vähän etujousia ja takaiskarit enemmän kireälle?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Millaisiksi jouset pitäisi laittaa että olisi hyvät?
        Sellaisiksi että "kiristäisin" vähän etujousia ja takaiskarit enemmän kireälle?

        Nuo on aina yksilökohtaisia ja riippuu kuskin painosta ynnä muista seikoista. Mutta jos on ehjä KX 80 niin keulii kyllä, jos ei keuli niin jossain on vikaa. Liika sutiminen viittaa alustan ongelmiin tai sileisiin renkaisiin. Jos saat ne kuntoon niin alkaa keulia.


    • Anonyymi

      Ei tarvi mitään alustaa säätää. Renkaat korkeintaan kannattaa vaihtaa jos on ihan sileät.
      Kaasun ja kytkimen käyttö vaan täytyy oppia että saa sen keulan ylös sutimatta liikaa. Ehdottaisin että harjottelet nyt jossain asfaltilla, vaikka aluksi toinen jalka maassa ja toinen jarrulla jos jänskättää. Ja takajarru kannattaa opetella pikimmiten ettei mene ympäri.

      • Anonyymi

        Juu👍


      • Kyllä jos ajaa meinaa niin se alustakin pitää olla kunnossa. Jousitus/Iskarit on se tekijä joka pitää sen renkaan tiessä jotta siinä voi olla pitoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1759
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1664
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      61
      1500
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1495
    5. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1458
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1385
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1359
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1192
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe