Kyky Halu Tarve Tahto

Anonyymi

Tämä oli mielestäni hyvä kommentti numballin ainaiseen jankkaamiseen siitä miten vaikeaa hänen mielestään on asua Thaimaassa:

"et ymmärrä että kaikki ei edes halua muuttaa Thaimaahan. Useimmat suomalaiset ei muuttaisi vaikka pystyisivätkin. Useimmat suomalaiset ei muuttaisi Thaimaahan vaikka heille maksettaisiin siitä palkkaa. Useimmat suomalaiset haluaa asua Suomessa isänmaassaan, jossa heidän läheisensä ja esi-isänsä asuvat ja ovat asuneet. Monilla on rakas kotitalo tai tila, lapset ja vaimot. Hyvin harva HALUAA muuttaa Thaimaahan. Useimmat PYSTYY mutta harvat haluaa.
Ne jotka haluaa niin he myös sinne PÄÄSEE järjestelemällä asiat siten että se onnistuu.
Se ei ole mistään muusta kiinni kuin tahdosta. Asiat järjestyy kun ne laitetaan järjestymään"

Lisäisin tuohon että on suuri joukko hyväosaisia suomalaisia jotka ei matkustele ollenkaan. On sellaisiakin jotka pitävät ulkomaille muuttoa eräänlaisena luusereiden touhuna ja pakomatkana. Sanovat että "se ei pärjännyt Suomessa".
Eipä ole siis mitään syytä rehvastella Thaimaassa asumisella, eikä sitä kukaan muu teekään kuin numball. Ei ne kymmenet tuhannet Floridassakaan asuvat suomalaiset rehvastele asumisellaan syystä että siinä ei ole mitään rehvasteltavaa. Se on pelkkä valinta.

Totta on myös se että monen muuttajan motiivi muuttoon todellakin on eräänlainen pakomatka. Minä olen yksi pakenijoista.
Muutin siksi kun olen eronnut, lapset on jo aikuisia, tykkään lämpimästä, tykkään golfata, minulla ei ole erityistä sidettä Suomeen, talot myytiin jo erossa, ei ole mitään kotitilaa, lapsilla on oma elämä ja ollaan sähköisesti yhteydessä ja pari kertaa vuodessa nähdään, minun selkäni ei kestä kylmää, tykkään thairuoasta ja rakastan thaikulttuuria ja buddhismia, tykkään Thaimaan luonnosta, olen eläinten ystävä ja meillä on täällä kohta melkoinen katras monenlaisia eläimiä.

Thai tyttöystäväni ei halua Suomeen enkä minäkään. Minulla siis oli monta hyvää syytä jäädä pysyvästi Thaimaahan ja minulla ei ollut oikein mitään syytä jäädä Suomeen. Talousasioista minun ei tarvitse enää huolehtia.

Kyky, halu, tarve, elämäntilanne ja tahto määrittelevät sen mitä kukin elämältään haluaa ja missä. Sama pätee siihen kun jotkut sanoo että "et saa Suomessa ja siksi muutit Thaimaahan". On osittain tottakin tuo väite mutta suurimmaksi osaksi se johtuu siitä että en halua saada Suomessa koska Suomessa en saa sellaista mitä haluan. Tarjonta ei kohtaa kysyntää.

GolfAri

78

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mielenkiintoinen aloitus,osittan hyvin samaa mieltä.
      Paitsi että bumball ei asu thaimaassa.

      • Anonyymi

        Saattaapi se välillä asuakin.
        Veikkaan että kyseessä on perikunnan tölli. Faijansa nakkas veivin ja kämppä hua hinissa on myymättä vieläkin. Kaikki muu on höpöä ja löpöä. Hän kuvittelee että hänelle ollaan asumisesta kateellisia. Mihin sellainen kateus voisi perustua?
        Ukkeli istuskelee tulikuuman töllin pikku huoneessa netin ääressä kun ei ole varaa ilmastointia käyttää ja haaveilee naisesta, jahdeista, rikkauksista, moottoripyöristä, nuoruudesta, seisokista ja elämästä.

        Eväinään on nuudeleita, makkaraa ja spagettia. Halvinta mitä löytyy. Julkisilla kulkuneuvoilla liikkuu pari kertaa vuodessa jonnekin eikä harrasta yhtään mitään muuta kuin netissä istumista. Ei saanut enää vakuutusta iän vuoksi ja on siitä katkera. Matkavakuutuksella käy siellä perikunnan kämpässä pari kertaa vuodessa ja sitten äkkiä takaisin Suomeen kelan ja terveyskeskusten huostaan ja turvaan. Sairaudet on elämänsä sisältönä nykyisin ja kelakortti.


    • Anonyymi

      Aloittaja 2010 / GolfAri ja kommentoija alituisesti jankkaa Numbasta, siis ainakin otsikon lerpatus-tahto oikeellinen.

      • Anonyymi

        Voit kutsua ihan Ariksi vaan. Olen aika tuore Thaimaan asukki ja en asu Pattayalla. Eka kerta Thaimaassa ja golfaamassakin täällä vasta tällä vuosikymmenellä. Täällä keskustelupalstalla ei voi välttyä tuolta mitä kutsut lerpatukseksi, koska jokaisessa ketjussa olet väittelemässä kummia ikävällä tyylillä herjoja tasaisesti nakellen. Kavereita et tuolla tavalla saa jos niitä olet hakemassa.

        GolfAri


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit kutsua ihan Ariksi vaan. Olen aika tuore Thaimaan asukki ja en asu Pattayalla. Eka kerta Thaimaassa ja golfaamassakin täällä vasta tällä vuosikymmenellä. Täällä keskustelupalstalla ei voi välttyä tuolta mitä kutsut lerpatukseksi, koska jokaisessa ketjussa olet väittelemässä kummia ikävällä tyylillä herjoja tasaisesti nakellen. Kavereita et tuolla tavalla saa jos niitä olet hakemassa.

        GolfAri

        Anteeksi, tällä palstalla on lerpatellut sitten saman nimimerkin valinnut ja kas kummaa samoin sanoin ja mielipitein, mutta sehän onkin ihan vakio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit kutsua ihan Ariksi vaan. Olen aika tuore Thaimaan asukki ja en asu Pattayalla. Eka kerta Thaimaassa ja golfaamassakin täällä vasta tällä vuosikymmenellä. Täällä keskustelupalstalla ei voi välttyä tuolta mitä kutsut lerpatukseksi, koska jokaisessa ketjussa olet väittelemässä kummia ikävällä tyylillä herjoja tasaisesti nakellen. Kavereita et tuolla tavalla saa jos niitä olet hakemassa.

        GolfAri

        Pattaya on lämminhenkinen mesta. Huutoa ja riitelyä ei ole ollenkaan siten kuin monessa muussa lomakohteessa. Jokainen tietää ettei siitä hyvä seuraa jos alkaa ärhentelemään Pattayalla. Aina jääpi hopealle ja tuomiot on kovia, jos väkivaltaan sorrut. Minulla ollut monta lomaromanssia ja tytöt on ihan aidosti halunneet olla seurassani uudestaankin ja ilman rahaakin. 

        Yhden tytön olen tuntenut jo 9 vuotta. Hän oli viisi vuotta eräässä suositussa go go baarissa duunissa muistaakseni viisi vuotta. Niihin aikoihin hän otti viinaa aika reippaasti jaksaakseen kovassa ammatissa. Vein häntä lomille jotta pääsee hetkeksi niistä kuvioista eroon ja ostelin kaikkea kivaa. Hän valkkasi itse asiakkaansa ja suosi meitä "vanhoja tuttuja" seurakseen. Viikon aikana hänellä ei välillä ollut ketään ja osasi olla ilkeä hankalille tai epämiellyttäville asiakkaille ja pääsi heistä helposti eroon. Kaikki rahansa hän laittoi kotipuoleen, eikä tuhlannut niitä meikkeihin ja kauneushoitoihin kuten monet muut baaritytöt. Kulki samassa Argentiinan jalkapallopaidassa ja farkuissa arkena hiukset nutturalla.

        Paremmin tutustuttua yllätyin miten kunnollinen, vastuuntuntoinen ja fiksu hän oli. Ei mikään huoleton ilolintu eikä tyhjäpäinen baariruusu. Hänen ystävänsä arvostivat häntä suuresti ja hän on johtaja-ainesta, missä ikinä onkaan. Kotipuolessa lapset ja aikuiset kunnoittavat hyväntekijäänsä ja kuuntelevat tarkkaan mitä hän puhuu. Hän on vaatimattomasta ja nöyrästä olemuksestaan huolimatta saavuttanut suuren luottamusaseman yhteisöissä. Harras buddhisti myös ja järjestää kimppakyytejä temppeleihin viikottain ja siinä hartaudessa ei ole pienintäkään vilppiä. Olen itse ollut rinnallaan usein polvillaan temppeleissä ja se aitous on koskettavaa, miten hän suhtautuu uskontoonsa.

        Baarielämästä irtaantuminen ei sujunut ihan tuosta vaan. Rahaa piti jotenkin tienata sen jälkeenkin ja maksaa lasten koulumaksut ja äitin elanto. Makselin hänelle muutamia satasia kuukaudessa Suomestakin käsin ja lomilla matkusteltiin taas yhdessä. Rahapula stressasi häntä. Olin itse tuolloin varakkaampi ja oli varaa sponssata häntä enemmänkin. Välillä hän kävi noihin aikoihin Bangkokissa heittämässä keikkaa jollekin vanhalle sulholleen. Ei koskaan puhunut niistä tarkemmin mutta oli ylpeä ammatistaan ja kertoi minulle että haluaa säilyttää oman arvokkuutensa aina ja arvostaa sekä kunnioittaa hyviä asiakkaita myös. 

        Joskus kolme vuotta sitten hän lopetti miesten avulla elämisen ja asettui kotipuoleensa kunnolla. Perheellään on kaikenlaisia pieniä lähinnä ruokaan liittyviä bisneksiä joissa hän on mukana. Rikastumaan eivät pääse mutta hyvät talot, autot ja toimeentulot riittää lasten kouluihin ja peruselämään.

        Nyt kun hän on sinut nykytilanteensa ja elämänsä kanssa, niin hän on suorastaan puhjennut kukkaan. Niin luomua tyttöä ei ole olemassakaan kuin hän. Hymyilee ja nauraa aina ja kova laskemaan leikkiä. Vien häntä edelleen lomille ja sukuloin hänen perheensä luona joka lomalla. Rahaa minulla ei ole ylimääräistä laittaa enää hänelle oman elämäntilanteeni vuoksi, mutta ei hän sitä ole pyytänytkään vaan on iloinen että hänellä on Suomessa mies joka välittää hänestä ja on kaveri. Kummallakaan puolella asiassa ei ole mitään vilppiä. Kuulumisia vaihdellaan liki päivittäin edelleen ja varmaankin elämämme loppuun saakka. Se pelastaa minun päiväni aina kun saan häneltä kuvia, ääniviestejä ja videoita tai puhelun. Viimeksi tänään.

        Rikas mies jos oisin, niin muuttaisin heidän luokseen ja olisin osa sitä poppoota. Ehkä tässä vielä saa palettia kasaan sen verran että se vielä toteutuu. Lapsensa, kaverinsa ja sukulaisensa laittelevat myös viestiä että milloin tuut, varsinkin jos heillä on juhlat tulossa että kerkeenkö niihin. En ole Suomessa koskaan kokenut samaa kuin heidän kanssaan. Suomalaiset ei ymmärrä mitä yhteisöllisyys merkitsee, ennenkuin pääsee tuollaisten mahtavien ihmisten keskuuteen.

        T GolfAri. Kuunnelkaa ja kunnioittakaa toisianne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pattaya on lämminhenkinen mesta. Huutoa ja riitelyä ei ole ollenkaan siten kuin monessa muussa lomakohteessa. Jokainen tietää ettei siitä hyvä seuraa jos alkaa ärhentelemään Pattayalla. Aina jääpi hopealle ja tuomiot on kovia, jos väkivaltaan sorrut. Minulla ollut monta lomaromanssia ja tytöt on ihan aidosti halunneet olla seurassani uudestaankin ja ilman rahaakin. 

        Yhden tytön olen tuntenut jo 9 vuotta. Hän oli viisi vuotta eräässä suositussa go go baarissa duunissa muistaakseni viisi vuotta. Niihin aikoihin hän otti viinaa aika reippaasti jaksaakseen kovassa ammatissa. Vein häntä lomille jotta pääsee hetkeksi niistä kuvioista eroon ja ostelin kaikkea kivaa. Hän valkkasi itse asiakkaansa ja suosi meitä "vanhoja tuttuja" seurakseen. Viikon aikana hänellä ei välillä ollut ketään ja osasi olla ilkeä hankalille tai epämiellyttäville asiakkaille ja pääsi heistä helposti eroon. Kaikki rahansa hän laittoi kotipuoleen, eikä tuhlannut niitä meikkeihin ja kauneushoitoihin kuten monet muut baaritytöt. Kulki samassa Argentiinan jalkapallopaidassa ja farkuissa arkena hiukset nutturalla.

        Paremmin tutustuttua yllätyin miten kunnollinen, vastuuntuntoinen ja fiksu hän oli. Ei mikään huoleton ilolintu eikä tyhjäpäinen baariruusu. Hänen ystävänsä arvostivat häntä suuresti ja hän on johtaja-ainesta, missä ikinä onkaan. Kotipuolessa lapset ja aikuiset kunnoittavat hyväntekijäänsä ja kuuntelevat tarkkaan mitä hän puhuu. Hän on vaatimattomasta ja nöyrästä olemuksestaan huolimatta saavuttanut suuren luottamusaseman yhteisöissä. Harras buddhisti myös ja järjestää kimppakyytejä temppeleihin viikottain ja siinä hartaudessa ei ole pienintäkään vilppiä. Olen itse ollut rinnallaan usein polvillaan temppeleissä ja se aitous on koskettavaa, miten hän suhtautuu uskontoonsa.

        Baarielämästä irtaantuminen ei sujunut ihan tuosta vaan. Rahaa piti jotenkin tienata sen jälkeenkin ja maksaa lasten koulumaksut ja äitin elanto. Makselin hänelle muutamia satasia kuukaudessa Suomestakin käsin ja lomilla matkusteltiin taas yhdessä. Rahapula stressasi häntä. Olin itse tuolloin varakkaampi ja oli varaa sponssata häntä enemmänkin. Välillä hän kävi noihin aikoihin Bangkokissa heittämässä keikkaa jollekin vanhalle sulholleen. Ei koskaan puhunut niistä tarkemmin mutta oli ylpeä ammatistaan ja kertoi minulle että haluaa säilyttää oman arvokkuutensa aina ja arvostaa sekä kunnioittaa hyviä asiakkaita myös. 

        Joskus kolme vuotta sitten hän lopetti miesten avulla elämisen ja asettui kotipuoleensa kunnolla. Perheellään on kaikenlaisia pieniä lähinnä ruokaan liittyviä bisneksiä joissa hän on mukana. Rikastumaan eivät pääse mutta hyvät talot, autot ja toimeentulot riittää lasten kouluihin ja peruselämään.

        Nyt kun hän on sinut nykytilanteensa ja elämänsä kanssa, niin hän on suorastaan puhjennut kukkaan. Niin luomua tyttöä ei ole olemassakaan kuin hän. Hymyilee ja nauraa aina ja kova laskemaan leikkiä. Vien häntä edelleen lomille ja sukuloin hänen perheensä luona joka lomalla. Rahaa minulla ei ole ylimääräistä laittaa enää hänelle oman elämäntilanteeni vuoksi, mutta ei hän sitä ole pyytänytkään vaan on iloinen että hänellä on Suomessa mies joka välittää hänestä ja on kaveri. Kummallakaan puolella asiassa ei ole mitään vilppiä. Kuulumisia vaihdellaan liki päivittäin edelleen ja varmaankin elämämme loppuun saakka. Se pelastaa minun päiväni aina kun saan häneltä kuvia, ääniviestejä ja videoita tai puhelun. Viimeksi tänään.

        Rikas mies jos oisin, niin muuttaisin heidän luokseen ja olisin osa sitä poppoota. Ehkä tässä vielä saa palettia kasaan sen verran että se vielä toteutuu. Lapsensa, kaverinsa ja sukulaisensa laittelevat myös viestiä että milloin tuut, varsinkin jos heillä on juhlat tulossa että kerkeenkö niihin. En ole Suomessa koskaan kokenut samaa kuin heidän kanssaan. Suomalaiset ei ymmärrä mitä yhteisöllisyys merkitsee, ennenkuin pääsee tuollaisten mahtavien ihmisten keskuuteen.

        T GolfAri. Kuunnelkaa ja kunnioittakaa toisianne.

        Eikös tämä "Ari" voisi nyt tässä kohden päättää onko tytöllä "Ari" suomessa, vai thaimaassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pattaya on lämminhenkinen mesta. Huutoa ja riitelyä ei ole ollenkaan siten kuin monessa muussa lomakohteessa. Jokainen tietää ettei siitä hyvä seuraa jos alkaa ärhentelemään Pattayalla. Aina jääpi hopealle ja tuomiot on kovia, jos väkivaltaan sorrut. Minulla ollut monta lomaromanssia ja tytöt on ihan aidosti halunneet olla seurassani uudestaankin ja ilman rahaakin. 

        Yhden tytön olen tuntenut jo 9 vuotta. Hän oli viisi vuotta eräässä suositussa go go baarissa duunissa muistaakseni viisi vuotta. Niihin aikoihin hän otti viinaa aika reippaasti jaksaakseen kovassa ammatissa. Vein häntä lomille jotta pääsee hetkeksi niistä kuvioista eroon ja ostelin kaikkea kivaa. Hän valkkasi itse asiakkaansa ja suosi meitä "vanhoja tuttuja" seurakseen. Viikon aikana hänellä ei välillä ollut ketään ja osasi olla ilkeä hankalille tai epämiellyttäville asiakkaille ja pääsi heistä helposti eroon. Kaikki rahansa hän laittoi kotipuoleen, eikä tuhlannut niitä meikkeihin ja kauneushoitoihin kuten monet muut baaritytöt. Kulki samassa Argentiinan jalkapallopaidassa ja farkuissa arkena hiukset nutturalla.

        Paremmin tutustuttua yllätyin miten kunnollinen, vastuuntuntoinen ja fiksu hän oli. Ei mikään huoleton ilolintu eikä tyhjäpäinen baariruusu. Hänen ystävänsä arvostivat häntä suuresti ja hän on johtaja-ainesta, missä ikinä onkaan. Kotipuolessa lapset ja aikuiset kunnoittavat hyväntekijäänsä ja kuuntelevat tarkkaan mitä hän puhuu. Hän on vaatimattomasta ja nöyrästä olemuksestaan huolimatta saavuttanut suuren luottamusaseman yhteisöissä. Harras buddhisti myös ja järjestää kimppakyytejä temppeleihin viikottain ja siinä hartaudessa ei ole pienintäkään vilppiä. Olen itse ollut rinnallaan usein polvillaan temppeleissä ja se aitous on koskettavaa, miten hän suhtautuu uskontoonsa.

        Baarielämästä irtaantuminen ei sujunut ihan tuosta vaan. Rahaa piti jotenkin tienata sen jälkeenkin ja maksaa lasten koulumaksut ja äitin elanto. Makselin hänelle muutamia satasia kuukaudessa Suomestakin käsin ja lomilla matkusteltiin taas yhdessä. Rahapula stressasi häntä. Olin itse tuolloin varakkaampi ja oli varaa sponssata häntä enemmänkin. Välillä hän kävi noihin aikoihin Bangkokissa heittämässä keikkaa jollekin vanhalle sulholleen. Ei koskaan puhunut niistä tarkemmin mutta oli ylpeä ammatistaan ja kertoi minulle että haluaa säilyttää oman arvokkuutensa aina ja arvostaa sekä kunnioittaa hyviä asiakkaita myös. 

        Joskus kolme vuotta sitten hän lopetti miesten avulla elämisen ja asettui kotipuoleensa kunnolla. Perheellään on kaikenlaisia pieniä lähinnä ruokaan liittyviä bisneksiä joissa hän on mukana. Rikastumaan eivät pääse mutta hyvät talot, autot ja toimeentulot riittää lasten kouluihin ja peruselämään.

        Nyt kun hän on sinut nykytilanteensa ja elämänsä kanssa, niin hän on suorastaan puhjennut kukkaan. Niin luomua tyttöä ei ole olemassakaan kuin hän. Hymyilee ja nauraa aina ja kova laskemaan leikkiä. Vien häntä edelleen lomille ja sukuloin hänen perheensä luona joka lomalla. Rahaa minulla ei ole ylimääräistä laittaa enää hänelle oman elämäntilanteeni vuoksi, mutta ei hän sitä ole pyytänytkään vaan on iloinen että hänellä on Suomessa mies joka välittää hänestä ja on kaveri. Kummallakaan puolella asiassa ei ole mitään vilppiä. Kuulumisia vaihdellaan liki päivittäin edelleen ja varmaankin elämämme loppuun saakka. Se pelastaa minun päiväni aina kun saan häneltä kuvia, ääniviestejä ja videoita tai puhelun. Viimeksi tänään.

        Rikas mies jos oisin, niin muuttaisin heidän luokseen ja olisin osa sitä poppoota. Ehkä tässä vielä saa palettia kasaan sen verran että se vielä toteutuu. Lapsensa, kaverinsa ja sukulaisensa laittelevat myös viestiä että milloin tuut, varsinkin jos heillä on juhlat tulossa että kerkeenkö niihin. En ole Suomessa koskaan kokenut samaa kuin heidän kanssaan. Suomalaiset ei ymmärrä mitä yhteisöllisyys merkitsee, ennenkuin pääsee tuollaisten mahtavien ihmisten keskuuteen.

        T GolfAri. Kuunnelkaa ja kunnioittakaa toisianne.

        Nimimerkkirosvo, väärennös tai toinen Ari. On eri Ari kuin minä. Voihan meitä olla useitakin.

        Oikea Golfari GolfAri


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimimerkkirosvo, väärennös tai toinen Ari. On eri Ari kuin minä. Voihan meitä olla useitakin.

        Oikea Golfari GolfAri

        Kyllä kyllä mutta mutta eihän täällä palstalla nyt suinkaan nimimerkkivarkauksia ole ilmennyt.
        Onnea vaan ja kaikkea hyvää 2010 ...... rauhaa ja rakkautta.... kuunnelkaa jakunnioittakaa toisianne .... kuten 2010 nasua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimimerkkirosvo, väärennös tai toinen Ari. On eri Ari kuin minä. Voihan meitä olla useitakin.

        Oikea Golfari GolfAri

        Harmittavia nämä "nimimerkkivarkaudet" onkos hellakoukku67 asialla ollut?

        Golf-Ari
        On pesty anuskin joka kerta. Miksi ei olisi? Pitäähän sekin pestä. Ammattilainen tietää miten miehen saa laukeamaan. Jotkut laukeaa nopeammin kun roplaa hieman rektaalia. Kaikki ei tykkää mutta pro testaa tykkäätkö, jos ei meinaa nalli palaa. Ei mitään eilisen teeren tyttöjä. Perseen nuoleminenkin onnistuu useimpien naisten kanssa. Tervetuloa 2018 luvulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmittavia nämä "nimimerkkivarkaudet" onkos hellakoukku67 asialla ollut?

        Golf-Ari
        On pesty anuskin joka kerta. Miksi ei olisi? Pitäähän sekin pestä. Ammattilainen tietää miten miehen saa laukeamaan. Jotkut laukeaa nopeammin kun roplaa hieman rektaalia. Kaikki ei tykkää mutta pro testaa tykkäätkö, jos ei meinaa nalli palaa. Ei mitään eilisen teeren tyttöjä. Perseen nuoleminenkin onnistuu useimpien naisten kanssa. Tervetuloa 2018 luvulle.

        Sensukka hei. Minkä "tasoiseksi" sinä arvioisit omat höpinäsi jos lukisit niitä ulkopuolisina?

        Olet Suomessa terveydellisistä syistä koska varallisuutesi ja vakuutuksesi ei riitä hoitoihin ja sairaalapäiviin Thaimaassa.
        Näin olet ihan itse kertonut ja kertonut että kaikki muut kertomuksesi rikkauksista ja kulkupeleistä ja rantahuviloista ovat "villalankaa" eli valetta joilla kuvittelet tekeväsi kateelliseksi jonkun ja tunnet itsesi maailmanmieheksi. Vaimosi (jos se vielä on) kanssa et ole väleissä. Katkeruutesi johtuu yksinkertaisesti lukuisista sairauksista, lääkkeistä, köyhyydestä, yksinäisyydestä ja kaveritkin on ilmeisen vähissä. Tarinasi ovat sinänsä viihdyttäviä mutta niistä uupuu totaalisesti todellisuudentaju sekä suhteellisuudentaju.
        Poistata vaan. Minä laitan uudestaan.


    • Anonyymi

      Amerikkaan ja Ruotsiin lähdettiin ennenvanhaan vuolemaan kultaa. Elintaso oli parempi kuin Suomessa. Seikkailijoita kadehdittiin ja kaivattiin. Monet tuli takaisin ja harvempi rikastui niillä reissuilla. Ajat on muuttuneet ja Thaimaa on oma lukunsa.
      Rauhaa ja rakkautta sieltä etupäässä lähdetään hakemaan ja vaalimaan kun työura Suomessa tai muualla alkaa olla pulkassa.

      • Anonyymi

        Exä kehuskeli mummonsa vanhempien Amerikan seikkailuita ja muisteli että nämä olivat siellä tehneet kaupankäynnillä sievoisen omaisuuden. Kysyttiin asiaa mummoltaan. Mummo sanoi että perunoita ne oli siellä kuorimassa. Ei olleet pisnesmiehiä eikä naisia sittenkään.


    • Anonyymi

      Aina mielenkiintoinen aihe keskustella, ja tästähän on keskusteltukin. Minulla ei ole ollut mitään hinkua muuttaa thaimaahan asumaan, tällähetkellä vietän thaikuissa sen 4-5 kuukautta vuodesta, tulevaisuudessa loka- toukokuun välisen ajan. Vaikka minulla on mahdollisuus, miksi muuttaisin.? Miksen asuisi kahdessa paikassa..?
      Ei tarvitse olla mikään supermies pystyäkseen asumaan Thaimaassa vaikka sitä eräs palstalainen päivittäin hehkuttaakin...Jossain ketjussa joku hyvin kirjoittikin että jos eläkeikään työtä tehneenä ei ole senverta pesämunaa saanut aikaiseksi että viisumin ja vakuutuksen saa, on asiansa huonosti hoitanut...
      Mutta asia toisinpäin, eukon kanssa pidetty yhtä liki 10 vuotta. (ei naimisissa)
      Olen sitä joskus kiusannut että jospa suomeen muutettaisiin, vastaus on aina ollut selvä. Ei missään tapauksessa. No miksi.? Siksi että minulla on hyvä työ täällä ( kasikorn) ja mellä nätti talo.. No jonka ostoon tietysti olen osallistunut. Tykkää kyllä käydä suomessa, olisiko syksyllä ollut seitsemäs kerta. Aina sieltä jossain vaiheessa tulee se tuttu kommentti "miten kukaan voi asua täällä",.. Oli ekat yöpakkaset, auton lasit umpijäässä aamulla ja säkkipimeää.

      Asiantravel

      • On oikeasti minun kirjoittama.:
        Aina mielenkiintoinen aihe keskustella, ja tästähän on keskusteltukin. Minulla ei ole ollut mitään hinkua muuttaa thaimaahan asumaan, tällähetkellä vietän thaikuissa sen 4-5 kuukautta vuodesta, tulevaisuudessa loka- toukokuun välisen ajan. Vaikka minulla on mahdollisuus, miksi muuttaisin.? Miksen asuisi kahdessa paikassa..?
        Ei tarvitse olla mikään supermies pystyäkseen asumaan Thaimaassa vaikka sitä eräs palstalainen päivittäin hehkuttaakin...Jossain ketjussa joku hyvin kirjoittikin että jos eläkeikään työtä tehneenä ei ole senverta pesämunaa saanut aikaiseksi että viisumin ja vakuutuksen saa, on asiansa huonosti hoitanut...
        Mutta asia toisinpäin, eukon kanssa pidetty yhtä liki 10 vuotta. (ei naimisissa)
        Olen sitä joskus kiusannut että jospa suomeen muutettaisiin, vastaus on aina ollut selvä. Ei missään tapauksessa. No miksi.? Siksi että minulla on hyvä työ täällä ( kasikorn) ja mellä nätti talo.. No jonka ostoon tietysti olen osallistunut. Tykkää kyllä käydä suomessa, olisiko syksyllä ollut seitsemäs kerta. Aina sieltä jossain vaiheessa tulee se tuttu kommentti "miten kukaan voi asua täällä",.. Oli ekat yöpakkaset, auton lasit umpijäässä aamulla ja säkkipimeää.


      • Anonyymi

        Niinpä joo kun vuodessa on 12 kuukautta ja 4-5 kuukautta on thaimaassa omassa talossaan, ei koe asuvansa kahdessa paikassa.

        Meidän perheelläkin on vuodessa 12 kuukautta ja niiden kuukausien asumisen olemme jakaneet thaimaahan, suomeen ja espanjaan, sekä ns. matkusteluun muihinkin maihin.

        Mikä siis matkustelua ja mikä asumista, kokekoot kukin itse tavallaan.

        S


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä joo kun vuodessa on 12 kuukautta ja 4-5 kuukautta on thaimaassa omassa talossaan, ei koe asuvansa kahdessa paikassa.

        Meidän perheelläkin on vuodessa 12 kuukautta ja niiden kuukausien asumisen olemme jakaneet thaimaahan, suomeen ja espanjaan, sekä ns. matkusteluun muihinkin maihin.

        Mikä siis matkustelua ja mikä asumista, kokekoot kukin itse tavallaan.

        S

        Tuon 4-5 kuukautta olen kahdessa jaksossa, syys-lokakuussa ja tammi-huhtikuussa, se ei mielestäni ole Thaimaassa asumista. Tulevaisuudessa tuo loka -toukokuu tulee olemaan yhtäjaksoista joten voitaneen katsoa kahdessa paikassa asumiseksi. Viiden vuoden sisällä.
        Vielä tuosta että talo ei ole oma, on eukon nimissä..


      • Anonyymi
        asiantravel kirjoitti:

        Tuon 4-5 kuukautta olen kahdessa jaksossa, syys-lokakuussa ja tammi-huhtikuussa, se ei mielestäni ole Thaimaassa asumista. Tulevaisuudessa tuo loka -toukokuu tulee olemaan yhtäjaksoista joten voitaneen katsoa kahdessa paikassa asumiseksi. Viiden vuoden sisällä.
        Vielä tuosta että talo ei ole oma, on eukon nimissä..

        "Eukon" nimissä se omaisuus meidänkin perheessä on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Eukon" nimissä se omaisuus meidänkin perheessä on.

        Skootteri on ihan ikioma...


      • Anonyymi

        Kommentoijan kirjoituksen sisällöstä voi tehdä päätelmän kirjoittajan tarpeesta tarkkailla omaa terveydentilaansa enemmälti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommentoijan kirjoituksen sisällöstä voi tehdä päätelmän kirjoittajan tarpeesta tarkkailla omaa terveydentilaansa enemmälti.

        Näytti Utopia hoitavan asian, koska tällä Pattayan rakkaiden katkerimmalla tuo ulosanti on tasoa ..... kotikasvatuksen laiminlyönnin tulos.


      • Anonyymi

        Aamulla aikaisin tuo senssu muuttuu taas hyvin kätevästi numballiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aamulla aikaisin tuo senssu muuttuu taas hyvin kätevästi numballiksi.

        Onko anonyymillä mielessään muita ogelmia, vai onko tämä ainoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko anonyymillä mielessään muita ogelmia, vai onko tämä ainoa?

        Sensutus olet täysin feikki. Olet sen tunnustanut monasti että ainoa tarkoituksesi on vain härnätä ihmisiä ajankuluksi.


      • asiantravel kirjoitti:

        Tuon 4-5 kuukautta olen kahdessa jaksossa, syys-lokakuussa ja tammi-huhtikuussa, se ei mielestäni ole Thaimaassa asumista. Tulevaisuudessa tuo loka -toukokuu tulee olemaan yhtäjaksoista joten voitaneen katsoa kahdessa paikassa asumiseksi. Viiden vuoden sisällä.
        Vielä tuosta että talo ei ole oma, on eukon nimissä..

        Kannattaa huomioida että kela ei pidä listoillaan jos olet suomesta poissa yli kuusi kuukautta vuodessa, eli siitä menee takuu ja kansaneläke saman tien, mutta on psyykkisesti erittäin hieno asia jättää kela ja suomen valtio taakseen, ja kokeilla miten pärjää maailmalla ilman yhteiskunnan tukiverkkoa, niinkuin sanoin jos tiliotteella näkyy paljon tulonsiirtoja siis kelan maksuja, tulopuolella, kannattaa vaan pysyä suomessa., mutta myös kuten sanoin THaimaa on huono vaihtoehto sinulla pitää olla 800.000 paateron vuosieläke käteen tai jää viisumit saamatta ja sitten palataan kotiin kelan hellään hoivaan...


      • Anonyymi
        Numball kirjoitti:

        Kannattaa huomioida että kela ei pidä listoillaan jos olet suomesta poissa yli kuusi kuukautta vuodessa, eli siitä menee takuu ja kansaneläke saman tien, mutta on psyykkisesti erittäin hieno asia jättää kela ja suomen valtio taakseen, ja kokeilla miten pärjää maailmalla ilman yhteiskunnan tukiverkkoa, niinkuin sanoin jos tiliotteella näkyy paljon tulonsiirtoja siis kelan maksuja, tulopuolella, kannattaa vaan pysyä suomessa., mutta myös kuten sanoin THaimaa on huono vaihtoehto sinulla pitää olla 800.000 paateron vuosieläke käteen tai jää viisumit saamatta ja sitten palataan kotiin kelan hellään hoivaan...

        Mainitsisin tuohon mikäli sallitaan, että kun Kelan etuisuuksista keskustellaan, niin säännöksissä puututaan etuisuuksien maksamiseen.
        Se ei tarkoita terveydenhoitoon liittyvien palvelujen poistumista Suomen kansalaiselta, eikä keneltäkään Kela-kortin haltijalta.

        Ohessa ymmärryksen vuoksi lisää väiteltävää aiheesta:

        Suomesta ulkomaille

        Ulkomaille muutosta on ilmoitettava Kelaan, jos sinulle maksetaan Kelasta etuuksia.
        Myös Suomesta myönnetty eurooppalainen sairaanhoitokortti katsotaan etuudeksi.

        Jos muutat ulkomaille tilapäisesti eli alle 6 kuukaudeksi, olet yleensä oikeutettu Kelan etuuksiin.
        Muuttoasi pidetään vakinaisena, jos muutat pysyvästi ulkomaille tai oleskelet muualla kuin EU- tai Eta-maassa tai Sveitsissä yli 6 kuukautta.
        Tällöin oikeutesi Kelan etuuksiin päättyy yleensä muuttopäivään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mainitsisin tuohon mikäli sallitaan, että kun Kelan etuisuuksista keskustellaan, niin säännöksissä puututaan etuisuuksien maksamiseen.
        Se ei tarkoita terveydenhoitoon liittyvien palvelujen poistumista Suomen kansalaiselta, eikä keneltäkään Kela-kortin haltijalta.

        Ohessa ymmärryksen vuoksi lisää väiteltävää aiheesta:

        Suomesta ulkomaille

        Ulkomaille muutosta on ilmoitettava Kelaan, jos sinulle maksetaan Kelasta etuuksia.
        Myös Suomesta myönnetty eurooppalainen sairaanhoitokortti katsotaan etuudeksi.

        Jos muutat ulkomaille tilapäisesti eli alle 6 kuukaudeksi, olet yleensä oikeutettu Kelan etuuksiin.
        Muuttoasi pidetään vakinaisena, jos muutat pysyvästi ulkomaille tai oleskelet muualla kuin EU- tai Eta-maassa tai Sveitsissä yli 6 kuukautta.
        Tällöin oikeutesi Kelan etuuksiin päättyy yleensä muuttopäivään.

        Kyllä se vaan tarkoittaa jos olet vuodessa yli kuusi kk menetät oikeutesi kelan kustantamaan terveydenhoitoon, samoin lääkekorvauksiin, kuten myös muihinkin kelan maksamiin tukiin ja ettuksiin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se vaan tarkoittaa jos olet vuodessa yli kuusi kk menetät oikeutesi kelan kustantamaan terveydenhoitoon, samoin lääkekorvauksiin, kuten myös muihinkin kelan maksamiin tukiin ja ettuksiin...

        Suomen valtion kustantamaan terveydenhoitoon ei menetä oikeuttaan ja kysyn koska eräs leijonaveli asui thaimaassa, miksi hänet pyrittiin saamaan suomen terveydenhoidon piiriin.

        Omalta osaltani vastaan kokemukseen perustuen, että en ole menettänyt oikeuttani.
        Viimeksi suomessa piipahtaessani kävin magneettikuvauksessa vasemman pohkeeni verenkiertohäiriön johdosta, eikä laskua ole tullut, vaan sen sijaan ilmoitus jonoon asettamisesta yhden verisuoniosuuden ns. pallolaajennuksesta.

        Suosittelen sinulle pallolaajennusta palloosi ikiterve.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen valtion kustantamaan terveydenhoitoon ei menetä oikeuttaan ja kysyn koska eräs leijonaveli asui thaimaassa, miksi hänet pyrittiin saamaan suomen terveydenhoidon piiriin.

        Omalta osaltani vastaan kokemukseen perustuen, että en ole menettänyt oikeuttani.
        Viimeksi suomessa piipahtaessani kävin magneettikuvauksessa vasemman pohkeeni verenkiertohäiriön johdosta, eikä laskua ole tullut, vaan sen sijaan ilmoitus jonoon asettamisesta yhden verisuoniosuuden ns. pallolaajennuksesta.

        Suosittelen sinulle pallolaajennusta palloosi ikiterve.

        Olin suomessa syys lokakuussa kuukauden, kävin mehiläisessä lääkärissä ja otin pariin kertaan reseptilääkkeitä apteekista, kummassakin tapauksessa kelakortti ei oikeuttanut vähennykseen, kävin kysymässä asiaa kelasta, totesivat että olet asunut suomen ulkopuolella et ole oikeutettu suomen sosiaaliturvaan, tein asiasta valituksen, ensin itseoikaisuna, sitten vakuutusoikeuteen, itseoikaisu oli kelan kannallla, vakuutusoikeus tekee päätöksen kahdessa vuodessa, sitten korkein hallinto-oikeus, mutta todennäköisesti häviän asian lähes varmasti joten en lähde kho:n, jos olet eu talousalueen alueella yli 6 kk, kalenterivuodessa et kuulu suomen sosiaaliturvaan, laki muuttui 1.4.2019... sorry vaan asia on 100% näin., kelan sivuilta asia selviää, helposti., tai lue finlexistä tuo laki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin suomessa syys lokakuussa kuukauden, kävin mehiläisessä lääkärissä ja otin pariin kertaan reseptilääkkeitä apteekista, kummassakin tapauksessa kelakortti ei oikeuttanut vähennykseen, kävin kysymässä asiaa kelasta, totesivat että olet asunut suomen ulkopuolella et ole oikeutettu suomen sosiaaliturvaan, tein asiasta valituksen, ensin itseoikaisuna, sitten vakuutusoikeuteen, itseoikaisu oli kelan kannallla, vakuutusoikeus tekee päätöksen kahdessa vuodessa, sitten korkein hallinto-oikeus, mutta todennäköisesti häviän asian lähes varmasti joten en lähde kho:n, jos olet eu talousalueen alueella yli 6 kk, kalenterivuodessa et kuulu suomen sosiaaliturvaan, laki muuttui 1.4.2019... sorry vaan asia on 100% näin., kelan sivuilta asia selviää, helposti., tai lue finlexistä tuo laki.

        Siis jos olet poissa euroopan talousalueelta tai suomesta yli 6kk kalenterivuoden aikana, menetät oikeutesi kelan sosiaaliturvaan, siis ei tarvitse olla pois suomesta yhdellä kertaa yli kuusikuukautta riittää että ole vaikkapa 3kk ja sitten toisen 3kk ja yhden päivän menetät oikeutesi kelan korvauksiin.

        En tiedä mitä sinua on kuvattu tai jätetty kuvaamatta, mutta lakikirjan teksi on selvää pässinlihaa, eikä se siitä vääntämällä muuksi muutu...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis jos olet poissa euroopan talousalueelta tai suomesta yli 6kk kalenterivuoden aikana, menetät oikeutesi kelan sosiaaliturvaan, siis ei tarvitse olla pois suomesta yhdellä kertaa yli kuusikuukautta riittää että ole vaikkapa 3kk ja sitten toisen 3kk ja yhden päivän menetät oikeutesi kelan korvauksiin.

        En tiedä mitä sinua on kuvattu tai jätetty kuvaamatta, mutta lakikirjan teksi on selvää pässinlihaa, eikä se siitä vääntämällä muuksi muutu...

        No minkälaisen laskun mahdan saada Meilahden sairaalan magneettikuvauksesta, onkos siellä sääntösuomessa hinnastoa ja koska mahtavat laskuttaa?

        En vaihda puheenaihetta yksityissairaanhoitoon Mehiläiseen, enkä Kelan osuuksiin lääkekorvauksista.

        Saanko vastauksen miksi leijonavelin terveydenhoitopaikaksi jopa kuljetuskustannuksineen katsottiin suomi?

        Pässinliha-lakikirjat ...... juurihan muutama päiväsitten 2010 tietäväinen kertoi olevan moninaisia keinoja suomalaisen thaimaassa saavan olekella ....... pässinlihaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin suomessa syys lokakuussa kuukauden, kävin mehiläisessä lääkärissä ja otin pariin kertaan reseptilääkkeitä apteekista, kummassakin tapauksessa kelakortti ei oikeuttanut vähennykseen, kävin kysymässä asiaa kelasta, totesivat että olet asunut suomen ulkopuolella et ole oikeutettu suomen sosiaaliturvaan, tein asiasta valituksen, ensin itseoikaisuna, sitten vakuutusoikeuteen, itseoikaisu oli kelan kannallla, vakuutusoikeus tekee päätöksen kahdessa vuodessa, sitten korkein hallinto-oikeus, mutta todennäköisesti häviän asian lähes varmasti joten en lähde kho:n, jos olet eu talousalueen alueella yli 6 kk, kalenterivuodessa et kuulu suomen sosiaaliturvaan, laki muuttui 1.4.2019... sorry vaan asia on 100% näin., kelan sivuilta asia selviää, helposti., tai lue finlexistä tuo laki.

        Mikä Herran Mehiläisessä käynnin terveydellinen syy on mahtanut olla ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä Herran Mehiläisessä käynnin terveydellinen syy on mahtanut olla ?

        Syynä oli leikkauksen jälkitarkastus, leikkaus oli tehty kuten pitääkin samoin leikkauksen jälkihoito, olin toisin käynyt bangkokissa ennen lentoa jälkitarkastuksessa josta sain lentoluvan, tämän maksoi vakuutus... Suomessa tehtyä tarkastusta ei maksanut...

        Mielestäni olen oikeutettu kelan korvauksiin sen takia että maksan ennakonpidätykseni suomeen, yle veroa en enää maksa joka teki noin 240e verohuojennuksen vuodessa, lakikirjan teksti on erittäin selkeä, jos olet maasta pois yli 180 vrk, menetät oikeutesi suomen sosiaaliturvaan, näin se vain on...

        Sillä että olet suomen kansalainen ja maksat ennakonpidätykset suomeen, eivät vaikuta asiaan mitään... minusta se on vastoin perustuslakia, että kaikki suomen kansalaiset ovat tasavertaisia lainedessä, näin ei tässä tapauksessa ole.

        Mehiläinen maksoi 240 euroa, ja lääkkeet 100 euroa, eli summa on pieni, mutta kyse on periaattesta.

        Toki minulla oli sveitsistä matkavakuutus, mutta se oli tarkoitettu siihen että jos jotain isompaa sattuu sieltä korvataan, ei sattunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syynä oli leikkauksen jälkitarkastus, leikkaus oli tehty kuten pitääkin samoin leikkauksen jälkihoito, olin toisin käynyt bangkokissa ennen lentoa jälkitarkastuksessa josta sain lentoluvan, tämän maksoi vakuutus... Suomessa tehtyä tarkastusta ei maksanut...

        Mielestäni olen oikeutettu kelan korvauksiin sen takia että maksan ennakonpidätykseni suomeen, yle veroa en enää maksa joka teki noin 240e verohuojennuksen vuodessa, lakikirjan teksti on erittäin selkeä, jos olet maasta pois yli 180 vrk, menetät oikeutesi suomen sosiaaliturvaan, näin se vain on...

        Sillä että olet suomen kansalainen ja maksat ennakonpidätykset suomeen, eivät vaikuta asiaan mitään... minusta se on vastoin perustuslakia, että kaikki suomen kansalaiset ovat tasavertaisia lainedessä, näin ei tässä tapauksessa ole.

        Mehiläinen maksoi 240 euroa, ja lääkkeet 100 euroa, eli summa on pieni, mutta kyse on periaattesta.

        Toki minulla oli sveitsistä matkavakuutus, mutta se oli tarkoitettu siihen että jos jotain isompaa sattuu sieltä korvataan, ei sattunut.

        Harminen sentään Herra Mehiläisessä käynyt, että sinua kohdellaan noin eriarvoisesti, onhan viitteitä aivan rasismista, tai sitten omasta tavastasi toimia.

        Minun thaimaan kansalainen vaimoni, jolla suomen kelakortti, sai tuossa juuri sähköisen omapostin kautta kutsun: Tervetuloa maksuttomaan kohdunkaulasyöpää ehkäisevään seulontaan.
        Kehoitettiin sopimaan ajanvarauksesta HusLab / Papaseulonta.

        Pyrimme varaamaan kyseisen ajan soveltuvaksi minun verisuonijutun pallolaajennuksen kanssa samaan ajankohtaan, jolloin piipahdamme molemmat sinne Junttilaan veloituksettomille terveydenhoidoille.

        Vakuutuksia emme ole tarvinneet ottaa sveitsistä, ihan suomalaiset ja thaimaalaiset on kelvannut.

        uudistan kysymykseni leijonaveliasiassa vaikka tiedänkin vastauksen puuttuen, koska bablaa.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syynä oli leikkauksen jälkitarkastus, leikkaus oli tehty kuten pitääkin samoin leikkauksen jälkihoito, olin toisin käynyt bangkokissa ennen lentoa jälkitarkastuksessa josta sain lentoluvan, tämän maksoi vakuutus... Suomessa tehtyä tarkastusta ei maksanut...

        Mielestäni olen oikeutettu kelan korvauksiin sen takia että maksan ennakonpidätykseni suomeen, yle veroa en enää maksa joka teki noin 240e verohuojennuksen vuodessa, lakikirjan teksti on erittäin selkeä, jos olet maasta pois yli 180 vrk, menetät oikeutesi suomen sosiaaliturvaan, näin se vain on...

        Sillä että olet suomen kansalainen ja maksat ennakonpidätykset suomeen, eivät vaikuta asiaan mitään... minusta se on vastoin perustuslakia, että kaikki suomen kansalaiset ovat tasavertaisia lainedessä, näin ei tässä tapauksessa ole.

        Mehiläinen maksoi 240 euroa, ja lääkkeet 100 euroa, eli summa on pieni, mutta kyse on periaattesta.

        Toki minulla oli sveitsistä matkavakuutus, mutta se oli tarkoitettu siihen että jos jotain isompaa sattuu sieltä korvataan, ei sattunut.

        Mikä mahtoi olla Herra Mehiläisessä käyneen terveydellinen ongelma, kun lentoluvan tarvitsi?

        Outoa että kuukauden reissulla thaimaasta suomeen täytyy suorittaa thaimaassa suoritetun leikkauksen jälkitarkastus suomessa, eikä sitä jälkitarkastusta voinut suorittaa lentoluvan antanut thaimaassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harminen sentään Herra Mehiläisessä käynyt, että sinua kohdellaan noin eriarvoisesti, onhan viitteitä aivan rasismista, tai sitten omasta tavastasi toimia.

        Minun thaimaan kansalainen vaimoni, jolla suomen kelakortti, sai tuossa juuri sähköisen omapostin kautta kutsun: Tervetuloa maksuttomaan kohdunkaulasyöpää ehkäisevään seulontaan.
        Kehoitettiin sopimaan ajanvarauksesta HusLab / Papaseulonta.

        Pyrimme varaamaan kyseisen ajan soveltuvaksi minun verisuonijutun pallolaajennuksen kanssa samaan ajankohtaan, jolloin piipahdamme molemmat sinne Junttilaan veloituksettomille terveydenhoidoille.

        Vakuutuksia emme ole tarvinneet ottaa sveitsistä, ihan suomalaiset ja thaimaalaiset on kelvannut.

        uudistan kysymykseni leijonaveliasiassa vaikka tiedänkin vastauksen puuttuen, koska bablaa.....

        Niinkö minun vaimoni kävi muutama kuukausi sitten papakokeessa ja rintasyöpä seulonnassa bangkok hospitalissa, ei ole tarvetta kelan palveluille näin ollen... maksoi yhteensä 2400 paateroa...

        Asiasta on turha vääntää, tuolta löytyy linkki...

        https://www.kela.fi/muutoksia-maahan-ja-maastamuuttavien-oikeuksiin-saada-etuuksia-1.4.2019-alkaen?inheritRedirect=true


      • Numball kirjoitti:

        Kannattaa huomioida että kela ei pidä listoillaan jos olet suomesta poissa yli kuusi kuukautta vuodessa, eli siitä menee takuu ja kansaneläke saman tien, mutta on psyykkisesti erittäin hieno asia jättää kela ja suomen valtio taakseen, ja kokeilla miten pärjää maailmalla ilman yhteiskunnan tukiverkkoa, niinkuin sanoin jos tiliotteella näkyy paljon tulonsiirtoja siis kelan maksuja, tulopuolella, kannattaa vaan pysyä suomessa., mutta myös kuten sanoin THaimaa on huono vaihtoehto sinulla pitää olla 800.000 paateron vuosieläke käteen tai jää viisumit saamatta ja sitten palataan kotiin kelan hellään hoivaan...

        Kyllä olen ihan työlllä itseni tähänpäivään asti elättänyt, ei kannata olla huolissaan minun viisumeista kuten tuossa aiemmin kirjoitin. Kokemusta Thaimaan viisumeista on aivan riittävästi ja täältä saa kertauksena lukea ihan viikottain.:)
        Osoite tulee kuitenkin aina pysymään suomessa.


    • Anonyymi

      Hauskaa taasen kerran.

      Rakkailla on toinen toistaan kattavampia vakuutuksia, mutta Herra Mehiläisessä käynyt on joutunut synnyinmaassaan tekemään sairaalakäynnistään valituksen tuomiosituinkäsittelyyn.

      Mitä jos kyseinen Herra olisi thaimaassa käynyt vastaanotolla, mihin tuolloin valitus, vai onko Herralla vakuutus josta karsittu pois suomi, kattaenmuun maailman.

      Se siis siitä jälleen.

      • Anonyymi

        Hauskaa on että mehiläismies on numball. Etkös huomannut vai riiteletkö itsesi kanssa?
        Kelamies jutellut yksinään lempiaiheistaan. Sairaalakuluista, lääkekuluista, vaimon alapäähuolista, kelakortin välttämättömyydestä ja toimivuudesta Suomessa ja Thaimaassa riidellen korvauksista kelan kanssa.

        Samalla neljässä eri maassa asuvalla oleskeluluvattomalla miehellä piti olla miljoonaomaisuus ja monen tuhannen euron vakuutukset (summa pienentynyt kymppitonnista) Thaimaassa joita hän mainostaa aktiivisesti kuinka ne korvaa ihan kaiken. Hänellä pitäisi olla tiedossa myös se
        että Thaimaassa on vähintään yhtä laadukkaat terveys ja sairaalapalvelut ja sairaalat kuin Suomessa. Kenenkään ei tarvi sieltä Suomeen lähteä mehiläiseen ja kelakortilla lääkkeitä noutamaan jos on on asiansa vähänkin hyvin hoitanut.

        Käsittämättömiä ristiriitoja noissa jutuissa joissa ainoa totta oleva asia on se että kirjoittaja on sairas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hauskaa on että mehiläismies on numball. Etkös huomannut vai riiteletkö itsesi kanssa?
        Kelamies jutellut yksinään lempiaiheistaan. Sairaalakuluista, lääkekuluista, vaimon alapäähuolista, kelakortin välttämättömyydestä ja toimivuudesta Suomessa ja Thaimaassa riidellen korvauksista kelan kanssa.

        Samalla neljässä eri maassa asuvalla oleskeluluvattomalla miehellä piti olla miljoonaomaisuus ja monen tuhannen euron vakuutukset (summa pienentynyt kymppitonnista) Thaimaassa joita hän mainostaa aktiivisesti kuinka ne korvaa ihan kaiken. Hänellä pitäisi olla tiedossa myös se
        että Thaimaassa on vähintään yhtä laadukkaat terveys ja sairaalapalvelut ja sairaalat kuin Suomessa. Kenenkään ei tarvi sieltä Suomeen lähteä mehiläiseen ja kelakortilla lääkkeitä noutamaan jos on on asiansa vähänkin hyvin hoitanut.

        Käsittämättömiä ristiriitoja noissa jutuissa joissa ainoa totta oleva asia on se että kirjoittaja on sairas.

        Minulle on yhdentekevää kuka on kommentoija, kuten sinäkin minulle pelkkä pärrääjä.

        Kirjoitan asiaa asiasta, sinun sen sijaan vääntäen ja kääntäen asioita ainoana tarkoituksenasi riita.


      • Anonyymi

        Umpisuolileikkaus, vakuutus sveitsistä, huippukallis vakuutus Thaimaasta "vakuutusmeklarilta" leikkaus hua hinissa ja VIP huoneessa jälkihoito, jälkitarkastus Bangkokissa, jälkitarkastus mehiläisessä, suonet tukossa, verenkiertohäiriöt, riitelyä, pallolaajennuksia, "lentolupa" Thaimaasta Suomeen, hesan operaatio ilmaiseksi edessä miljonäärille, maksuton kohdunkaulasyöpä-seulonta Suomessa vaimolle (joka maksaa Thaimaassa 50 euroa)
        kelakorvausoikeus, lääkehintojen alennuskeskustelua, veloitukseton terveydenhoito junttilassa, verohuojennos, lääkekorvaus, etuudet, etuuksien menettäminen, paateroita, tulorajoja, oikeus asumiseen.

        Tuo Kelakortin haltija on kuin Jumalasta seuraava henkilö ja siinä ne on lerpakan kaikki puheenaiheet pähkinänkuoressa eli sairauksia, leikkauksia, operaatioita, lääkkeitä, kelakorvauksia ja riitelyä kelakorvauksista. Sellaista sekoilua että apteekkarikaan ei saa tuosta selvää. Psykiatrian osastolla selvinnee lopullinen diagnoosinsa.

        Taustalla soi laulu "Thaimaa kun taakse jäi.. mietin hiljaa mielessäin, paljonko mä menetin"


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hauskaa on että mehiläismies on numball. Etkös huomannut vai riiteletkö itsesi kanssa?
        Kelamies jutellut yksinään lempiaiheistaan. Sairaalakuluista, lääkekuluista, vaimon alapäähuolista, kelakortin välttämättömyydestä ja toimivuudesta Suomessa ja Thaimaassa riidellen korvauksista kelan kanssa.

        Samalla neljässä eri maassa asuvalla oleskeluluvattomalla miehellä piti olla miljoonaomaisuus ja monen tuhannen euron vakuutukset (summa pienentynyt kymppitonnista) Thaimaassa joita hän mainostaa aktiivisesti kuinka ne korvaa ihan kaiken. Hänellä pitäisi olla tiedossa myös se
        että Thaimaassa on vähintään yhtä laadukkaat terveys ja sairaalapalvelut ja sairaalat kuin Suomessa. Kenenkään ei tarvi sieltä Suomeen lähteä mehiläiseen ja kelakortilla lääkkeitä noutamaan jos on on asiansa vähänkin hyvin hoitanut.

        Käsittämättömiä ristiriitoja noissa jutuissa joissa ainoa totta oleva asia on se että kirjoittaja on sairas.

        Muuten ihan vaan tiedoksi, jos ostat suomesta matkavakuutuksen yli kuuden kuukauden matkalle, jos niitä enää edes myydään ainakin muutama vuosi sitten ålandia myi, tuo 1.4.2019 lainmuutos tuo toisen aika vakavan rajoituksen, eli kaikissa vakuutuksissa on maininta että vakuutus on voimassa vain jos sinulla on oikeus kelan sosiaaliturvaan, tästä tulee helposti eteen tilanne että jos sairastut tuon 6kk jälkeen , ja vaikka olet ostanut vakuutuksen vuodeksi, vakuutus ei korvaa... kannattaa siis selvittää vakuutukset ajoissa mitä ne kattavat ja kuinka kauan... matkanpituudesta riippuen...

        Älkääkö taas alkako vääntämään vaan tarkastakaa vakuutusehtonne...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Umpisuolileikkaus, vakuutus sveitsistä, huippukallis vakuutus Thaimaasta "vakuutusmeklarilta" leikkaus hua hinissa ja VIP huoneessa jälkihoito, jälkitarkastus Bangkokissa, jälkitarkastus mehiläisessä, suonet tukossa, verenkiertohäiriöt, riitelyä, pallolaajennuksia, "lentolupa" Thaimaasta Suomeen, hesan operaatio ilmaiseksi edessä miljonäärille, maksuton kohdunkaulasyöpä-seulonta Suomessa vaimolle (joka maksaa Thaimaassa 50 euroa)
        kelakorvausoikeus, lääkehintojen alennuskeskustelua, veloitukseton terveydenhoito junttilassa, verohuojennos, lääkekorvaus, etuudet, etuuksien menettäminen, paateroita, tulorajoja, oikeus asumiseen.

        Tuo Kelakortin haltija on kuin Jumalasta seuraava henkilö ja siinä ne on lerpakan kaikki puheenaiheet pähkinänkuoressa eli sairauksia, leikkauksia, operaatioita, lääkkeitä, kelakorvauksia ja riitelyä kelakorvauksista. Sellaista sekoilua että apteekkarikaan ei saa tuosta selvää. Psykiatrian osastolla selvinnee lopullinen diagnoosinsa.

        Taustalla soi laulu "Thaimaa kun taakse jäi.. mietin hiljaa mielessäin, paljonko mä menetin"

        SInä ole todella omalaatuinen, tunnut saavan jotain nautintoa tuosta paskanjauhamaisesta, minulla on vakuutus siis sairauskulu ja tapaturma bupalta, ja matkavakuutus sveitsistä koska bupan vakuutus kattaa kulut vain thaimaassa, nekin rajoitetusti, tuo kahdenkuukauden matkavakuutus maksoi 60 euroa...

        Voi olla että sinusta kelakortinhaltija on jumalasta seuraava, minulla se on mutta sillä ei tee mitään koska se ei vaan toimi, kun olen ollut suomesta pois yhtäjaksoisesti yli viisi vuotta paitsi tuo matka...

        Jos jotain tiedät thaimaan asioista voisit korjata jos olen kirjoittanut jotain väärin, voit korjata virheeni, mutta etpä sinä maasta mitään tiedä mitä ei netistä löydy.

        Toivottavasti en ikinä tapaa sinua, mutta ei huolta liki 10.000 km on sopiva hajurako sinuun ja kaltaisiisi... reppana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Umpisuolileikkaus, vakuutus sveitsistä, huippukallis vakuutus Thaimaasta "vakuutusmeklarilta" leikkaus hua hinissa ja VIP huoneessa jälkihoito, jälkitarkastus Bangkokissa, jälkitarkastus mehiläisessä, suonet tukossa, verenkiertohäiriöt, riitelyä, pallolaajennuksia, "lentolupa" Thaimaasta Suomeen, hesan operaatio ilmaiseksi edessä miljonäärille, maksuton kohdunkaulasyöpä-seulonta Suomessa vaimolle (joka maksaa Thaimaassa 50 euroa)
        kelakorvausoikeus, lääkehintojen alennuskeskustelua, veloitukseton terveydenhoito junttilassa, verohuojennos, lääkekorvaus, etuudet, etuuksien menettäminen, paateroita, tulorajoja, oikeus asumiseen.

        Tuo Kelakortin haltija on kuin Jumalasta seuraava henkilö ja siinä ne on lerpakan kaikki puheenaiheet pähkinänkuoressa eli sairauksia, leikkauksia, operaatioita, lääkkeitä, kelakorvauksia ja riitelyä kelakorvauksista. Sellaista sekoilua että apteekkarikaan ei saa tuosta selvää. Psykiatrian osastolla selvinnee lopullinen diagnoosinsa.

        Taustalla soi laulu "Thaimaa kun taakse jäi.. mietin hiljaa mielessäin, paljonko mä menetin"

        Reppana tuolta voit ostaa halvalla matkavakuutuksen suomeen, https://swisscare.com/


    • Ja niin on minä nimenomaan kävi suomessa muutama kuukausi sitten, minulta leikattiin umppari kolmea viikkoa ennen lentoa, joten kävin päivää ennen lentoa bangkokissa lopputarkastuksessa ja mikäli kirurgisia toimenpiteitä on tehty kuukautta ennen lentoa pitää olla lentolupa lääkäriltä... Sain sen helposti vaikka leikkaushaava ei ollut vielä kunnolla kiinni.

      Lisäksi halusin vielä käydä mehiläisessä tarkastamassa onko leikkaus tehty kuten pitää, tätä ei tietenkään thaimaalainen vakuutus maksanut, joten maksoin sen itse, se maksoi 240 euroa lisäksi sain vielä lääkkeitä varmuuden vuoksi 100 euroa, tästä aiheutui siis 340 euron kulut jotka itse maksoin, eikä kelakortti kelvannut joten kävin kelassa asiaa selvittämässä, ja pyysin vakuutusyhtiötä joka kela on korjaamaan tekemäänsä päätöstä, eivät korjanneet joten valitus lähti vakuutusoikeuteen... summa ei ole suuren suuri mutta kyse on periaatteesta...

      Minulla oli toki sveitsistä ostettu matkavakuutus joka olisi korvannut jos olisin sairastunut matkalla... näin se vain menee...

    • Morjens vänkääjät.

      Laitetaanpa tuohon puheiden lopettamiseksi kuka on Numba ja kuka Senssu, aiheesta aijaus.

      https://aijaa.com/cyk9pD

      Mitä tulee katkeran alituisiin omaisuuksiin ilmoitan kohteliaimmin, että mikäli katkera kokee omaisuuksien olevan vaikuttava tekijä, niin alkakoot keräämään omaisuutta, sekä ohjeistamaan myös exiään ja jälkikasvuaan luopumaan itsensä ohella kotimaansa taloutta rasittamasta.

      • Anonyymi

        Huhhuh. Sairas ja sairaalakertomukset kuuluvat vanhainkoteihin, sairaalan odotustiloihin ja terveyskeskuksiin. Ne eivät kuulu matkailupalstalle. On mukavaa ja hieno asia että Suomessa köyhiä ja sairaita hoidetaan, tuetaan ja tarkkaillaan veronmaksajien varoilla, mutta kuten sanottu niin tänne palstalle nuo keskustelut eivät kuulu.
        Matkavakuutukset ja vakuutusehdot on jokaisen helppo tarkastella ja valita itselleen sopiva. Helpointa ja halvinta se on hoitaa Suomessa "oman" vakuutusyhtiön kanssa, jos olet luottokelpoinen. Kotivakuutukseen saa liitettyä erittäin edullisen ja kattavan matkavakuutuksen. Toivon että tällä Pattayan matkailupalstalla ei enää näy miljonääriperheen äidille lähetettyjä kuvia kutsusta ilmaiseen papatutkimukseen, joka Thaimaassa maksaa 50 euroa lähimmässä sairaalassa tai klinikalla.

        Kiitos.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huhhuh. Sairas ja sairaalakertomukset kuuluvat vanhainkoteihin, sairaalan odotustiloihin ja terveyskeskuksiin. Ne eivät kuulu matkailupalstalle. On mukavaa ja hieno asia että Suomessa köyhiä ja sairaita hoidetaan, tuetaan ja tarkkaillaan veronmaksajien varoilla, mutta kuten sanottu niin tänne palstalle nuo keskustelut eivät kuulu.
        Matkavakuutukset ja vakuutusehdot on jokaisen helppo tarkastella ja valita itselleen sopiva. Helpointa ja halvinta se on hoitaa Suomessa "oman" vakuutusyhtiön kanssa, jos olet luottokelpoinen. Kotivakuutukseen saa liitettyä erittäin edullisen ja kattavan matkavakuutuksen. Toivon että tällä Pattayan matkailupalstalla ei enää näy miljonääriperheen äidille lähetettyjä kuvia kutsusta ilmaiseen papatutkimukseen, joka Thaimaassa maksaa 50 euroa lähimmässä sairaalassa tai klinikalla.

        Kiitos.

        Jos eivät kuulu niin voinet lopettaa jokapäiväiset Niuvasi.

        Ohessa kuvaan liittyen mitä mahtanee maksaa?

        https://aijaa.com/gblXr7

        Vastaisitko samalla ystävällisesti mitä maksaa papahoidot, jos syöpää aletan hoitamaan eteerisen kauniille tai jopa sinun vaimollesi arvoisa katkera ikiterve.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huhhuh. Sairas ja sairaalakertomukset kuuluvat vanhainkoteihin, sairaalan odotustiloihin ja terveyskeskuksiin. Ne eivät kuulu matkailupalstalle. On mukavaa ja hieno asia että Suomessa köyhiä ja sairaita hoidetaan, tuetaan ja tarkkaillaan veronmaksajien varoilla, mutta kuten sanottu niin tänne palstalle nuo keskustelut eivät kuulu.
        Matkavakuutukset ja vakuutusehdot on jokaisen helppo tarkastella ja valita itselleen sopiva. Helpointa ja halvinta se on hoitaa Suomessa "oman" vakuutusyhtiön kanssa, jos olet luottokelpoinen. Kotivakuutukseen saa liitettyä erittäin edullisen ja kattavan matkavakuutuksen. Toivon että tällä Pattayan matkailupalstalla ei enää näy miljonääriperheen äidille lähetettyjä kuvia kutsusta ilmaiseen papatutkimukseen, joka Thaimaassa maksaa 50 euroa lähimmässä sairaalassa tai klinikalla.

        Kiitos.

        Luottokelpoisuudesta mainitsen sen verran että se vaikuttaa vakuutuksien hintoihin niin ajoneuvojen vakuutuksissa kuin matkavakuutuksissakin. Luottokelvoton on vakuutusyhtiön silmissä epäluotettava. Luottokelvoton ei saa maksaa vakuutuksiaan osissa vaan ne on maksettava vuodeksi kerralla. Tiedän tämän koska olen ottanut nimiini joskus toisten ajoneuvoja tästä syystä. Erään kulkuneuvon vakuus maksoi minulle 500 euroa vuodessa kun taas se olisi maksanut kaverille 2600 euroa vuodessa. Ikä ja terveys taas vaikuttaa radikaalisti pitkäaikaisiin henki ja matkavakuutuksiin.


      • Anonyymi
        SENSSU kirjoitti:

        Jos eivät kuulu niin voinet lopettaa jokapäiväiset Niuvasi.

        Ohessa kuvaan liittyen mitä mahtanee maksaa?

        https://aijaa.com/gblXr7

        Vastaisitko samalla ystävällisesti mitä maksaa papahoidot, jos syöpää aletan hoitamaan eteerisen kauniille tai jopa sinun vaimollesi arvoisa katkera ikiterve.

        Ihan oikeasti mene ruikuttamaan omia ja vaimosi sairauksia niille kuuluville palstoille tai terveyskeskukseen. Ne eivät kuulu tänne ja kelakortilla ei voi kehuskella eikä saada säälipisteitäkään. Otan osaa että olet köyhä ja sairas mutta ei noita jaksa kukaan lukea.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan oikeasti mene ruikuttamaan omia ja vaimosi sairauksia niille kuuluville palstoille tai terveyskeskukseen. Ne eivät kuulu tänne ja kelakortilla ei voi kehuskella eikä saada säälipisteitäkään. Otan osaa että olet köyhä ja sairas mutta ei noita jaksa kukaan lukea.

        Voi mitä pönttöpäitä herranjestas sentään.

        Siis Pattayan matkailijat kuuluvat kastiin jotka katsovat olevansa kaiken yläpuolella tarvitsematta kotimaansa hyvinvointipalveluita, vaikka neuvolasta lähtien on niitä hyödyntänyt.

        Suoessa siis terveydenhoitopalveluita käyttää vain varattomat, ei varakkaat ja kaiken lisäksi Pattayan matkailijat veromaksuillansa kustantavat tämän kaiken.

        Pattayan rakkaat ne myös tietää kaikkien toimenpiteiden thaimaahinnastot, vaan ei suomen hintoja.

        Pattayan rakkaille kaikki perustuu vakuutuksiin, siis eikansalaisuuteensa edes omassa kotimaassaan.

        Voi pojjut teitä, muistelkaa kirjoituksianne kun tulette miehen ikään ikiterveinä.


      • No mutta tämäpä mukava uuden uutukainen tieto, siis matkailupalsta.

        Jäänkin sitten tässä odottelemaan tulevaa ja lopetan kommentointini tältä osin tähän, jatkaen kun aihetta ilmenee.

        Terveiset aloittajalle Lippu kun liputtaa.


      • SENSSU kirjoitti:

        No mutta tämäpä mukava uuden uutukainen tieto, siis matkailupalsta.

        Jäänkin sitten tässä odottelemaan tulevaa ja lopetan kommentointini tältä osin tähän, jatkaen kun aihetta ilmenee.

        Terveiset aloittajalle Lippu kun liputtaa.

        Ai niin vielä sorry, Nasunussunen lienee myös ohjeistusta noudattavan.


      • Anonyymi
        SENSSU kirjoitti:

        No mutta tämäpä mukava uuden uutukainen tieto, siis matkailupalsta.

        Jäänkin sitten tässä odottelemaan tulevaa ja lopetan kommentointini tältä osin tähän, jatkaen kun aihetta ilmenee.

        Terveiset aloittajalle Lippu kun liputtaa.

        Sinulla tuota aihetta ilmenee aivan turhan usein.


      • Anonyymi
        SENSSU kirjoitti:

        No mutta tämäpä mukava uuden uutukainen tieto, siis matkailupalsta.

        Jäänkin sitten tässä odottelemaan tulevaa ja lopetan kommentointini tältä osin tähän, jatkaen kun aihetta ilmenee.

        Terveiset aloittajalle Lippu kun liputtaa.

        Vanha ja viisas mies neuvoi minulle vuosia sitten: -Älä ota ittelles vanhaa akkaa. Saat vaan kuskata sitä terveyskeskuksiin ja mitää muuta et sitte saakkaa.
        (hän 67v ja tyttöystävänsä 27v suomalainen)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha ja viisas mies neuvoi minulle vuosia sitten: -Älä ota ittelles vanhaa akkaa. Saat vaan kuskata sitä terveyskeskuksiin ja mitää muuta et sitte saakkaa.
        (hän 67v ja tyttöystävänsä 27v suomalainen)

        Avaa silmäsi äläkä elä elämääsi muiden viisaiden neuvojen mukaan.

        Silmäsi avattuasi voit nähdä naisten, jopa nuorten naisten kuskaavan ja huolta pitävän vanhemmista miehistään ja nyt en tietenkään tarkoita Pattayan rakkaita, joihin mikään sairaus ei iske.

        Voit jopa nähdä nuoria sairaita naisiakin.

        Peilistäsi varmuudella näet ... no jääköön sanomatta koska tämä on matkailuaiheinen palsta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avaa silmäsi äläkä elä elämääsi muiden viisaiden neuvojen mukaan.

        Silmäsi avattuasi voit nähdä naisten, jopa nuorten naisten kuskaavan ja huolta pitävän vanhemmista miehistään ja nyt en tietenkään tarkoita Pattayan rakkaita, joihin mikään sairaus ei iske.

        Voit jopa nähdä nuoria sairaita naisiakin.

        Peilistäsi varmuudella näet ... no jääköön sanomatta koska tämä on matkailuaiheinen palsta.

        Kela ja omaishoitaja. Elämä on ihanaa ja putket alapäässä ei kiinnosta. Tosi rakkautta ja romantiikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avaa silmäsi äläkä elä elämääsi muiden viisaiden neuvojen mukaan.

        Silmäsi avattuasi voit nähdä naisten, jopa nuorten naisten kuskaavan ja huolta pitävän vanhemmista miehistään ja nyt en tietenkään tarkoita Pattayan rakkaita, joihin mikään sairaus ei iske.

        Voit jopa nähdä nuoria sairaita naisiakin.

        Peilistäsi varmuudella näet ... no jääköön sanomatta koska tämä on matkailuaiheinen palsta.

        22 minuuttia, ja taas sitä aihetta ilmeni...
        Tosin en muista, milloin olisit noinkin kauan hiljaa ollut..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha ja viisas mies neuvoi minulle vuosia sitten: -Älä ota ittelles vanhaa akkaa. Saat vaan kuskata sitä terveyskeskuksiin ja mitää muuta et sitte saakkaa.
        (hän 67v ja tyttöystävänsä 27v suomalainen)

        Kun viisas 67 vuotias on 97v, niin tyttöystävänsä 57v.
        Kumpi kuskaa ja minne?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun viisas 67 vuotias on 97v, niin tyttöystävänsä 57v.
        Kumpi kuskaa ja minne?

        Itse ajattelisin niin että en ikinä vanhana ja sairaana kiusaisi rakkaita läheisiäni tekemällä heistä omaishoitajiani vaikka sitä tarvisinkin. Käyttäisin ulkopuolista apua tai sitten olisin mieluummin yksin loppuun saakka jos ulkopuolista apua ei olisi saatavilla.
        Saattaisin myös lopettaa tarinani ihan itse, jos minusta ei olisi enää iloa tai hyötyä kenellekään.
        En ikimaailmassa haluaisi vangita läheisiäni vaihtelemaan vaippojani tai kuuntelemaan katselemaan sekoamistani. Suurinta rakkautta joissakin tilanteissa on päästää rakas menemään ja antaa heidän elää omaa elämäänsä. Toki voi olla olemassa toimiviakin diilejä läheisenkin kanssa, mutta haitaksi ei saa jäädä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse ajattelisin niin että en ikinä vanhana ja sairaana kiusaisi rakkaita läheisiäni tekemällä heistä omaishoitajiani vaikka sitä tarvisinkin. Käyttäisin ulkopuolista apua tai sitten olisin mieluummin yksin loppuun saakka jos ulkopuolista apua ei olisi saatavilla.
        Saattaisin myös lopettaa tarinani ihan itse, jos minusta ei olisi enää iloa tai hyötyä kenellekään.
        En ikimaailmassa haluaisi vangita läheisiäni vaihtelemaan vaippojani tai kuuntelemaan katselemaan sekoamistani. Suurinta rakkautta joissakin tilanteissa on päästää rakas menemään ja antaa heidän elää omaa elämäänsä. Toki voi olla olemassa toimiviakin diilejä läheisenkin kanssa, mutta haitaksi ei saa jäädä.

        Päästä menemään
        https://www.youtube.com/watch?v=BIHrkqBFUL4


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse ajattelisin niin että en ikinä vanhana ja sairaana kiusaisi rakkaita läheisiäni tekemällä heistä omaishoitajiani vaikka sitä tarvisinkin. Käyttäisin ulkopuolista apua tai sitten olisin mieluummin yksin loppuun saakka jos ulkopuolista apua ei olisi saatavilla.
        Saattaisin myös lopettaa tarinani ihan itse, jos minusta ei olisi enää iloa tai hyötyä kenellekään.
        En ikimaailmassa haluaisi vangita läheisiäni vaihtelemaan vaippojani tai kuuntelemaan katselemaan sekoamistani. Suurinta rakkautta joissakin tilanteissa on päästää rakas menemään ja antaa heidän elää omaa elämäänsä. Toki voi olla olemassa toimiviakin diilejä läheisenkin kanssa, mutta haitaksi ei saa jäädä.

        Sinulla lienee pitkä taival vielä vanhaksi.

        Ei avioliiton jatkuminen vuosia kertyen yhdessä tarkoita omaishoitoa.

        Ei myöskään tuo sinun alituinen vaippajuttus natsaa ja seonnuthan olet jo.

        Kovasti taasen ristiriitaista kommenttia, kun 50-60v herrat itselleen nuorukaisia puolisoikseen halajaa.

        Totta tietysti että ei saa haitata, mutta yleistäminen asiassa tavallasi on pöhköä jälleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla lienee pitkä taival vielä vanhaksi.

        Ei avioliiton jatkuminen vuosia kertyen yhdessä tarkoita omaishoitoa.

        Ei myöskään tuo sinun alituinen vaippajuttus natsaa ja seonnuthan olet jo.

        Kovasti taasen ristiriitaista kommenttia, kun 50-60v herrat itselleen nuorukaisia puolisoikseen halajaa.

        Totta tietysti että ei saa haitata, mutta yleistäminen asiassa tavallasi on pöhköä jälleen.

        "Nuorukainen" sanana tarkoittaa miespuoleista ja "nuorikko" sana naista.
        En ole toistaiseksi nähnyt yhtäkään suomalaista 50-60 vuotiasta miestä tuoneen itselleen miespuoleista nuorukaista Thaimaasta. Ikäerot heteroillakaan ei ole sellaisia kuin urbaaneissa legendoissa. Kuuskymppiset ei taluttele kaksikymppisiä kuin tarinoissa. En puhunut yleistäen enkä kenestäkään muusta kuin vaan itsestäni tilanteesta jossa menisin niin huonoon kuntoon että tuottaisin vain harmia toisille ja joku joutuisi pilaamaan elämänsä vuokseni. Sitä tarkoitin. Opettele lukemaan. Oletko itse ratkaissut asian niin että mökötät koneella jotta et häiritse liikaa omaishoitajaksi hankkimaasi vaimoa vai kuinka?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nuorukainen" sanana tarkoittaa miespuoleista ja "nuorikko" sana naista.
        En ole toistaiseksi nähnyt yhtäkään suomalaista 50-60 vuotiasta miestä tuoneen itselleen miespuoleista nuorukaista Thaimaasta. Ikäerot heteroillakaan ei ole sellaisia kuin urbaaneissa legendoissa. Kuuskymppiset ei taluttele kaksikymppisiä kuin tarinoissa. En puhunut yleistäen enkä kenestäkään muusta kuin vaan itsestäni tilanteesta jossa menisin niin huonoon kuntoon että tuottaisin vain harmia toisille ja joku joutuisi pilaamaan elämänsä vuokseni. Sitä tarkoitin. Opettele lukemaan. Oletko itse ratkaissut asian niin että mökötät koneella jotta et häiritse liikaa omaishoitajaksi hankkimaasi vaimoa vai kuinka?

        Voipi helpottaa sun oloo jos menisit anuspesuun GolfArin kans


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voipi helpottaa sun oloo jos menisit anuspesuun GolfArin kans

        Numba kertoo:
        "bupan vakuutus kattaa kulut vain thaimaassa, nekin rajoitetusti"

        Ostit huippukalliin vakuutuksen Thaimaassa vakuutusmeklarilta, joka myi sinulle brittiläisen huippukalliin ja kattavan vakuutuksen.
        Millainen on tuo lähes 10 000 euron hintainen vakuutus brittiläiseltä bupalta Thaimaassa, joka korvaa kulut vain Thaimaassa ja sielläkin rajoitetusti, mutta oikeuttaa VIP huoneisiin Hua Hinissa ja jopa miljardien eurojen leikkauksiin, kuten olet kertonut?

        Miksi multimiljonääri haastoi sadan euron lääkkeiden takia Kelan vakuutusoikeuteen ja hoviin, vaikka tiesi ettei ole oikeutettu alennuksiin asuttuaan Thaimaassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Numba kertoo:
        "bupan vakuutus kattaa kulut vain thaimaassa, nekin rajoitetusti"

        Ostit huippukalliin vakuutuksen Thaimaassa vakuutusmeklarilta, joka myi sinulle brittiläisen huippukalliin ja kattavan vakuutuksen.
        Millainen on tuo lähes 10 000 euron hintainen vakuutus brittiläiseltä bupalta Thaimaassa, joka korvaa kulut vain Thaimaassa ja sielläkin rajoitetusti, mutta oikeuttaa VIP huoneisiin Hua Hinissa ja jopa miljardien eurojen leikkauksiin, kuten olet kertonut?

        Miksi multimiljonääri haastoi sadan euron lääkkeiden takia Kelan vakuutusoikeuteen ja hoviin, vaikka tiesi ettei ole oikeutettu alennuksiin asuttuaan Thaimaassa?

        Kaikkihan me totuuden tiedämme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Numba kertoo:
        "bupan vakuutus kattaa kulut vain thaimaassa, nekin rajoitetusti"

        Ostit huippukalliin vakuutuksen Thaimaassa vakuutusmeklarilta, joka myi sinulle brittiläisen huippukalliin ja kattavan vakuutuksen.
        Millainen on tuo lähes 10 000 euron hintainen vakuutus brittiläiseltä bupalta Thaimaassa, joka korvaa kulut vain Thaimaassa ja sielläkin rajoitetusti, mutta oikeuttaa VIP huoneisiin Hua Hinissa ja jopa miljardien eurojen leikkauksiin, kuten olet kertonut?

        Miksi multimiljonääri haastoi sadan euron lääkkeiden takia Kelan vakuutusoikeuteen ja hoviin, vaikka tiesi ettei ole oikeutettu alennuksiin asuttuaan Thaimaassa?

        Voit tarkastaa bupan vakuutukset omalta vakuutusmeklariltasi... kuten myös niiden hinnat, muuhun olennaiseen vastasin jo aiemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit tarkastaa bupan vakuutukset omalta vakuutusmeklariltasi... kuten myös niiden hinnat, muuhun olennaiseen vastasin jo aiemmin.

        tai sitten tuolta, https://www.bupaglobal.com/en/international-health-insurance


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tai sitten tuolta, https://www.bupaglobal.com/en/international-health-insurance

        Pitkiin kattaviin sairausvakuutuksiin haittakorvauksineen ja henkivakuutuksineen tarvitaan perusteellinen lääkärintarkastus ja todistus siitä. Miten se hoidetaan käytännössä Thaimaassa asuessa, jos haluan Bupalta vakuutustarjouksen? Kelpuuttaako ne thaimaalaisen lääkärintodistuksen Suomen kansalaiselta terveydentilan selvittämiseksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitkiin kattaviin sairausvakuutuksiin haittakorvauksineen ja henkivakuutuksineen tarvitaan perusteellinen lääkärintarkastus ja todistus siitä. Miten se hoidetaan käytännössä Thaimaassa asuessa, jos haluan Bupalta vakuutustarjouksen? Kelpuuttaako ne thaimaalaisen lääkärintodistuksen Suomen kansalaiselta terveydentilan selvittämiseksi?

        Jos haet bupalta vakuutusta vakuutusyhtiö teetättää tarkan selvityksen terveyden tilastasi, he määräävät lääkärin, tehdään perusverikokeet, tutkitaan kaiulla sydän maksa ja munuaiset, vakuutus astuu voimaan sairaudesta riippuen 0-6 kuukauden kuluttua, siis jos otat vakuutuksen sinulle tulee vaikka infarkti sitä ei korvata ennenkuin tuo varoaika on mennyt umpeen, jos haluat bupalta tarjouksen mene oman vakuutusmeklarin luokse ja pyydä häntä avaamaan vakuutuksen, jotkut thaimaalaiset vakuutusyhtiöt hyväksyvät myös itse tehdyn terveysselvityksen, siellä yleensä kysytään että onko sinulla kroonisia sairauksia, diabetes tai sydänongelmia jos sinulla on vakuutus hylätään... Näissä tapauksissa varo aika voi olla jopa 9 kk... ennenkin vakuutus alkaa korvaamaan, yhtään mitään...

        Kaverin vaimolla on bupasta vakuutus ja vaimolla rintasyöpä epäily, puoli vuotta sitten otettu vakuutus, vakuutus yhtiö ilmoitti että teemme korvauspäätöksen 90 vrk kuluttua, kaveri maksoi koepalan oton sairaalassa omasta pussista mutta bupa maksoi sen 120 vrk päästä takaisin...

        Ehdot vaihtelee hieman vakuutuksittain, millloin ja mitä korvataan... ottavat ns. varman päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitettävää aktiivisuutta päivystäen, siellä "Thaimaassa "kellohan on 01.53....
        Aamullakin aloitit ihan kunnioitettavaan aikaan.

        Päätit sitten tuonkin factan esille ottaa kello oli tuolloin vajaa kaksi aamulla, thaimaassa... olet aikamoinen sekopää, mutta jatka samaan tahtiin, kun aamupuuro on naamassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päätit sitten tuonkin factan esille ottaa kello oli tuolloin vajaa kaksi aamulla, thaimaassa... olet aikamoinen sekopää, mutta jatka samaan tahtiin, kun aamupuuro on naamassa.

        suosittelen välittömästi olemaan yhteydessä lääkkeet sinulle määränneeseen lääkäriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päätit sitten tuonkin factan esille ottaa kello oli tuolloin vajaa kaksi aamulla, thaimaassa... olet aikamoinen sekopää, mutta jatka samaan tahtiin, kun aamupuuro on naamassa.

        OtaHanuriinPoju
        18.12.2015 22:37

        Sitä odotellessa voit varmaan laskea yhteen kaikki sinun elämäsi aikana syömäsi psyykenlääkkeet, paljon on mahtunut nuorelle miehelle mömmöjä naamaan, varsinkin jos yöllä on vaikea nukkua, käyvät hyvin lampaiden laskemisesta, reppana.

        mitens ne kauneuskilpaulut, oletko taas valmistautumassa illan koitokseen, reppana... retonkinkihamonen vaan päälle, ja hieman tanssahtelua kyllä sillä ainakin viimeinen sija pitäisi irrota, reppana...

        joskin kilpailijoisstakin on puutetta, joten saavutat kerralla ensimmäisen ja viimeisen kilpailijan tittelin kätevää eikövain, lerppatrolli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OtaHanuriinPoju
        18.12.2015 22:37

        Sitä odotellessa voit varmaan laskea yhteen kaikki sinun elämäsi aikana syömäsi psyykenlääkkeet, paljon on mahtunut nuorelle miehelle mömmöjä naamaan, varsinkin jos yöllä on vaikea nukkua, käyvät hyvin lampaiden laskemisesta, reppana.

        mitens ne kauneuskilpaulut, oletko taas valmistautumassa illan koitokseen, reppana... retonkinkihamonen vaan päälle, ja hieman tanssahtelua kyllä sillä ainakin viimeinen sija pitäisi irrota, reppana...

        joskin kilpailijoisstakin on puutetta, joten saavutat kerralla ensimmäisen ja viimeisen kilpailijan tittelin kätevää eikövain, lerppatrolli.

        No aamiainen on vedetty naamaan ja voit taas vaikuttaa palstalla useita tunteja, tuo retonkihame juttu on oikein hauska ja asiallinen, miten pärjäsit kisoissa, olit samalla ensimmäinen ja viimeinen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No aamiainen on vedetty naamaan ja voit taas vaikuttaa palstalla useita tunteja, tuo retonkihame juttu on oikein hauska ja asiallinen, miten pärjäsit kisoissa, olit samalla ensimmäinen ja viimeinen...

        Taitaa olla tuttua tekstiä reppana....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla tuttua tekstiä reppana....

        Hanurimies moro! Mitä sulle tapahtui Hiekkaharjun sossuluukun aikoihin ja sen jälkeen 2015? Mitä kuuluu? Oletko paikallisessa käynyt vielä vai onko se entinen paikallinen se buccis vai mikä se oli?


    • Anonyymi

      Erinomaista totuutta aloituksessa. Kaikki ei tosiaankaan halua mihinkään muuttaa.
      Tässä muutaman vuoden poikamiehenä ollessa on monet vaihtoehdot käyneet mielessä. Ostaako maatila Suomesta? Muuttaako talviasuttavalle mökilleni joksikin aikaa miettimään ja myydä talo? Muuttaako lämpöiseen osaksi vuotta? Töiden puolesta mahdollista. Kaikki on kuitenkin vaiheessa. Olisi helpompi tehdä päätöksiä jonkun kanssa kuin yksinään. Juttelin tästä valinnan vaikeudesta entisen hoidon kanssa ja sanoin etten voi tässä tilanteessa aloittaa vakituista suhdettakaan kun ei itekkään tiedä mitä tahtoo tulevaisuudelta. Hän ehdotti seksisuhdetta jos se helpottaisi painetta tehdä päätöksiä. Se passas mulle.

    Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      199
      4700
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      275
      2777
    3. 134
      1717
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1411
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      204
      1380
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1156
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1134
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1089
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1067
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1061
    Aihe