Soderin puuhailu-Söder

Kyllästynyt

Söderhän on ollut jo konkurssissa jo viime vuonna. Samat huijarit ovat aloittaneet ”uuden” firman nimellä soder(ilman öönpisteitä). Toimitusjohtajana häärii Tommi Söder puh 050 562 318(puhelin ei käytössä)Tässä kokemuksia:
eilen 19.3.2005 lento avx-103lentokentällä ilmoitettiin että lento Ivalosta Kittilän kautta Helsinkiin meneekin Tampereelle. Syitä kerrottiin monia lentohenkilökunnan tuntien täyttymisestä (matkan pituusero alle 20min), mutta asiaa stuertilta tiedusteltuamme ilmeni että kone oli jatkamassa Ouluun jääkiekkojoukkueen kanssa. Toiseksi syyksi ilmoitettiin, ettei lentohenkilökunta ei ollut syönyt mitään aamiaisen jälkeen, joten he lähtivät taksilla Pirkkalan ABC:lle syömään. Eikö soderilla ollut omia aikatauluja tiedossa etukäteen? Tampereelta olisi ollut bussikuljetus, mutta koska se lähti vasta 17:15, (koneen piti olla Helsingissä 17:00)en voinut sillä enää mennä.

nettisivun tiedot tänään 11:08


IVALO - HELSINKI lentoaika koneen tyyppi Lisätietoja


.. -
19.3.2005 LAUANTAI 14:15 - 17:00 2:45 MD-80 AVX103 Kittilän kautta

eli huom. Ivalo-Helsinki(ei Tampere)
sain Airpron edustajalta puhelinnumeron 0405817111 joka on 24h soderin numero johon voi soittaa kun on kysyttävää/varmistettavaa. Soitin n 10 kertaa; puhelin soi, siihen ei vastattu ja takaisin ei soitettu. Joudun menemään läpivalaisusta takaisinpäin lähtöselvitystiskille josta sain 2 uutta numeroa.

Sain lopulta Station Manager(hah!) Tero Pohjan kiinni 5 yrittämällä. Hän kertoi että Airpron edustaja ei olisi saanut antaa edes hänen puhelinnumeroaan. Kerroin nauhoittavani puhelun.
Hän ei suostunut antamaan tj. Tommi Söderin puhelinnumeroa vedoten siihen, että asia ei. kuulu hänelle!?? Kenelle sitten? Koko huijaustoiminta perustuu siihen ettei ko. firman edustajia saada kiinni, Soderin edustajia ei ole lentokentillä ja heidän puhelinnumeroaan ei saa tai ei vastata, joten firma voi aina vedota korvausvaatimuksissa siihen, ettei asiaa ole sovittu yhtiön kanssa ennen lentoa.

Kyseinen firma syyllistyy siis tietoisesti epäeettisyyteen liiketoiminnassa, petokseen, törkeään harhauttamiseen.

Lisätietoja:
Lähtiessämme Helsingistä Ivaloon AVX101:llä 12.3. firma olikin päättänyt ryhtyä veloittamaan 10€ suksipussista(eikä lisäpainosta niin kuin matkaehdoissa mainittiin). Lentovarauksessa erikseen mainittiin suksipussin olevan ilmainen ja ko. kohta oli varattuna. Airpron edustaja Helsinki-Vantaalla kertoi että asiasta on tiedotettu tekstiviestillä puhelinnumeroon, joka oli varauksessa. Näin ei kuitenkaan oltu tehty.
Edes edellisenä päivänä 11.03 klo23:15 nettisivuilla(jotka matkaehtojen mukaan tulee tarkastaa aikataulumuutosten osalta 1vrk ennen lentoa)ei ollut asiasta mitään tietoa.

mitä tästä opimme:
soittakaa aina ennen kuin maksatte 050–4061359 Tero Pohjalle(24h)tiedustellaksenne sen päivän lentoehdoista ja määränpäistä ja varatkaa vasta kentältä puhelimitse matka, kun tiedätte mihin kone menee. Vinkkinä hinnat vaihtelevat päivittäin, halpenevat lähempänä lähtöpäivää.

Nettisivuilla mainostettu Germanian lentohenkilökunta ei tosin pidä paikkansa; Alitalialta ostettu chartattua konetta lentävät Bulgarialainen porukka(ei kokemusta suomen ilmastosta, jonka huomaatte laskeutuessa.) kippari ja 1 prm. tosin Aviapaslaugalta Liettuasta). Pelottava yhdistelmä.

Mitä räikeisiin turvallisuusmääräysten rikkomiseen tulee, sen raportoin suoraan lentoturvallisuusviranomaisille.

22

10400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mausteilla vai ilman

      Kiitos kokemuksista, toivottavasti nämä iänikuiset nurisijat ja Finnairin haukkujat lukevat, että saavat esimakua halpisten ihannemaailmasta.

      • menee

        tavallisten kansalaisten edelle. On se perkelettä ja Tappara vielä hävisi pelinsä. Oikein niille kusipäille.

        Minkähän takia antoivat yhden konkurssin tehneen vielä yrittää matkustajien hermojen koettelemista??


      • Silmäilijä

        Väität Soderia halpalentoyhtiöksi, vaan suosittelen vakiohintoihin tutustumista ennen moisia väitteitä

        http://www.soder.fi/index.html

        esim. Tampere-Oulu-Tampere economy 238 euroa ja business 390 euroa,

        jos tämä on mielestäsi edullista lentämistä niin hymyillen ynnäilen intoasi maksaa esim. mannertenvälisten lentojen tuhansien eurojen lippuhintoja.

        Valintahan on täysin sinun ;)


      • petri

        Oikeat halpalentoyhtiöt operoivat yhtä varmasti ja jopa luotettavammin kuin perinteiset lentoyhtiöt. Soder on vain huono vitsi. Ei ole mitään tekemistä oikean halpalentoyhtiön kanssa.


    • hyvä ihminen!

      Vedä syvään henkeä ja koita jaksaa vielä huomiseen! Ei läheskään kaikilla lentoyhtiöillä ole asiakaspalvelua viikonloppuisin!Eli malta mielesi huomiseen, ja Söderin nettisivuilta kyllä löytyy asiakaspalvelun puh.nro (lankanumero), fax nro. ja s-postiosoite. Kannattaa mielummin antaa palaute aina suoraan lentoyhtiöille eikä sen yhteistyökumppaneille (Airpro), joiden vika asia ei edes varsinaisesti ole...
      Ja ihan turha yrittää tavoitella jotain toimitusjohtajaa...Jos sinun Nokiasi hajoaa, niin tavoitteletko ensimmäisenä Nokian toimitusjohtajaa??huh huh! Tuollaisia mokia varten on ASIAKASPALVELUT, jotka ottavat vastaan risut ja ruusut, he sitten puolestaan ovat yhteydessä TJhin, että miten asia korvataan jos korvataan.

      Raportoi vaan turvallisuusmääräysten rikkomiset ilmailuviranomaisille, mutta sen verran tiedoksi, että koneen pitää noudattaa sen maan turvamääräyksiä minkä rekisterissä kone on (Italia). Italialaiset ilmailumääräykset ovat vähän eri luokkaa kuin Suomen. Kyllä FCAA eli Suomen Ilmailulaitos on käynyt tarkistamassa ko. koneen, se on ihan normaali proseduuri ja pitäisi olla hyväksyttävässä kunnossa. Sinulle ei ole välttämättä selvää mitkä kaikki kuuluu ilmailumääräyksiin.

      • juppe-puputti

        Raportoi vaan turvallisuusmääräysten rikkomiset ilmailuviranomaisille, mutta sen verran tiedoksi, että koneen pitää noudattaa sen maan turvamääräyksiä minkä rekisterissä kone on (Italia). KONEET KUITENKIN LIENEVÄT BULGARIAN ILMA-ALUS REKISTERISSÄ? JA TOISEKSI PITÄÄ NOUDATTAA KAIKEN ILMALIIKENTEEN ON NOUDATETTAVA ICAO:n- JA OPEROINTILUVAN ANTOMAAN MÄÄRÄYKSIÄ, NIIN ETTÄ TIUKIMMAN MUKAAN MENNÄÄN...


      • oli vaan veikkaus
        juppe-puputti kirjoitti:

        Raportoi vaan turvallisuusmääräysten rikkomiset ilmailuviranomaisille, mutta sen verran tiedoksi, että koneen pitää noudattaa sen maan turvamääräyksiä minkä rekisterissä kone on (Italia). KONEET KUITENKIN LIENEVÄT BULGARIAN ILMA-ALUS REKISTERISSÄ? JA TOISEKSI PITÄÄ NOUDATTAA KAIKEN ILMALIIKENTEEN ON NOUDATETTAVA ICAO:n- JA OPEROINTILUVAN ANTOMAAN MÄÄRÄYKSIÄ, NIIN ETTÄ TIUKIMMAN MUKAAN MENNÄÄN...

        Juu, siis se oli ihan vain veikkaus, että ko. on italian rekisterissä...
        Mutta ei se Suomessa lentelis jos se ei ole Suomen Ilmailulaitoksen hyväksymä...


    • Söderille

      Jos nyt osoittaisit valituksesi ensin Söderille niin siitä olisi hyvä aloittaa...Täysin naurettavaa on, että haukut täällä ihmisiä joita asia ei koske (ja kirjoitat puhelinnumeroita...)Kyllä lentoytiö on velvollinen korvaamaan, koska olet maksanut kuitenkin lennon Helsinkiin etkä Tampereelle.
      Mutta jos palautteesi Söderille on samaa tasoa kuin kirjoituksesi tälle palstalle niin et varmasti tule samaan mitään vastausta, koska fiksut lentoyhtiöt eivät vastaa tuollaisiin älyttömiin asiakaspalautteisiin. Eli pikkaisen asiallisuutta niin hyvin menee...

      • sommi töder

        HAHAHAHAHAHAHAHA.....
        TAIS EDELLISET OLLA SODER-AIRLINESIN KIRJOITTAMIA...

        Sehän on ollut vitsi jo ennen ekaa konkkaa, ihme et annettiin "jatkaa" hommaa...
        No seuratkaa vaan, kyl se vielä kaatuu...
        Mielummin muulla matkustava.


      • tarvitse
        sommi töder kirjoitti:

        HAHAHAHAHAHAHAHA.....
        TAIS EDELLISET OLLA SODER-AIRLINESIN KIRJOITTAMIA...

        Sehän on ollut vitsi jo ennen ekaa konkkaa, ihme et annettiin "jatkaa" hommaa...
        No seuratkaa vaan, kyl se vielä kaatuu...
        Mielummin muulla matkustava.

        olla kuin asiakaspalvelu työssä niin tajuaa että ei ole ihan fiksu joka kirjoittaa tuollaisen valituksen.
        Kyseessä nyt on vain Söder, jolla on vain entuudestaan hieman huono maine, mutta mitäs jos tuo olisi sattunut jollekkin muulle lentoyhtiölle? ei sekään ole mahdotonta...


      • iii-iii
        tarvitse kirjoitti:

        olla kuin asiakaspalvelu työssä niin tajuaa että ei ole ihan fiksu joka kirjoittaa tuollaisen valituksen.
        Kyseessä nyt on vain Söder, jolla on vain entuudestaan hieman huono maine, mutta mitäs jos tuo olisi sattunut jollekkin muulle lentoyhtiölle? ei sekään ole mahdotonta...

        mikään muu lentoyhtiö ei muuta reittiä keskenkaiken....
        ei mikään muu.... siis tätä ei olisi voinut käydä millekkään muulle yhtiölle....
        ja sumusta ei oo puhuttu missään vaiheessa missää keskustelussa...


      • yllättää...
        iii-iii kirjoitti:

        mikään muu lentoyhtiö ei muuta reittiä keskenkaiken....
        ei mikään muu.... siis tätä ei olisi voinut käydä millekkään muulle yhtiölle....
        ja sumusta ei oo puhuttu missään vaiheessa missää keskustelussa...

        No, itse en vain ole jotenkin yllättynyt, koska Söderin ns. "kotimaja" on Tampereella, ja sieltä ko. jääkiekkojoukkue- charter (ovat muuten lentoyhtiöille todella rahakkaita keikkoja, kannattavampaa lentää yksi tilauslento kuin vajaa reittivuoro?) oli lähdössä. Ja matkustajille kuitenkin tarjottiin bussikuljetusta tarinan mukaan Tampereelta Helsinkiin. En usko,että isoissa lentoyhtiöissä tapahtuu vastaavanlaista (yhtä näkyvästi), kun on enemmän kaluastoakin käytössä, mutta noin yleisesti lentoyhtiöt osaavat kyllä yllättää ja kaikkea ei matkustajille kerrotta...milloin mistäkin syystä joku lento on peruttu, lentoyhtiöt ovat maailman parhaimpia valehtelijoita.

        ja p.s. en ole Söderillä töissä...Ja sitä paitsi eihän Soder Airlinesia ole enää olemassakaan, vaan käsittääkseni on Söder Aviation, joka toimii lennnon välittäjänä, ei muuta. Voin tietysti olla väärässäkin.


      • sooteri
        yllättää... kirjoitti:

        No, itse en vain ole jotenkin yllättynyt, koska Söderin ns. "kotimaja" on Tampereella, ja sieltä ko. jääkiekkojoukkue- charter (ovat muuten lentoyhtiöille todella rahakkaita keikkoja, kannattavampaa lentää yksi tilauslento kuin vajaa reittivuoro?) oli lähdössä. Ja matkustajille kuitenkin tarjottiin bussikuljetusta tarinan mukaan Tampereelta Helsinkiin. En usko,että isoissa lentoyhtiöissä tapahtuu vastaavanlaista (yhtä näkyvästi), kun on enemmän kaluastoakin käytössä, mutta noin yleisesti lentoyhtiöt osaavat kyllä yllättää ja kaikkea ei matkustajille kerrotta...milloin mistäkin syystä joku lento on peruttu, lentoyhtiöt ovat maailman parhaimpia valehtelijoita.

        ja p.s. en ole Söderillä töissä...Ja sitä paitsi eihän Soder Airlinesia ole enää olemassakaan, vaan käsittääkseni on Söder Aviation, joka toimii lennnon välittäjänä, ei muuta. Voin tietysti olla väärässäkin.

        Koskahan tämä ilmailuturvallisuutta vaarantava ja harrastelijaporukan kyhäämä yhtiö menee konkurssiin. Toivottavasti pian! Nooh, enpä onneks tarvi Sooterin surkeita palveluja, tai siis eihän nyt palvelusta voi puhua edes samana päivänä... =)


      • expert1
        sooteri kirjoitti:

        Koskahan tämä ilmailuturvallisuutta vaarantava ja harrastelijaporukan kyhäämä yhtiö menee konkurssiin. Toivottavasti pian! Nooh, enpä onneks tarvi Sooterin surkeita palveluja, tai siis eihän nyt palvelusta voi puhua edes samana päivänä... =)

        Nykyinen Soder ei ole lentoyhtiö, koska sillä ei ole omaa operaattorilupaa (edellyttää huomattavaa osakepääomaa ja organisaatiota), ei ole matkatoimisto vaikka Kuluttajavirasto yrittikin Soderiä matkatoimistoksi väittää, mutta kun ei järjestänyt silloin charter-lentoja vaan vain välitti toisen operaattorin "reittilentoja", niin vältettiin matkatoimistolta edellytettävät vakuudet..Nyt, kun Soder on järjestänyt lätkäjoukkueille charterlennot, se kai olisikin matkatoimisto? No, herää kysymys mikä Soder on ja mihin siitä voi valittaa. Koneet omistaa Bulgarian Air Charter, sinne on turha valittaa, kun ei kuulu EU:hun. Konetta operoi liettualainen Aviapaslauga, jolla on operaattorilupa. Sinne voisi siis nykysääntöjen mukaan valittaa, mutta eipä taida auttaa. Koska liettualaisilla ei ole MD-koneeseen kelpaavia pilotteja, lentäjät ovat saksalaisen Germanian lainaamia. Lentäjät eivät ole mistään muusta vastuussa paitsi lentämisestä, joten sinne on turha valittaa. Suomalainen matkustamohenkilökunta taitaa olla Virosta, joten sinne on turha valittaa. Soder on siis vain markkinointiyhtiö, jonka palkkalistoilla on vain jokunen puhelinmyyjä ja 2 johtajaa. Jollei niille voi valittaa, kun kukaan ei vastaa puhelimeen, niin Kuluttajavirasto on kai ainoa paikka, johon voi valittaa. Tai sitten tehdä rikosilmoituksen petoksesta. Kaikki porsaanreiät siis toistaiseksi löytänyt markkinointiyhtiö Soder. Jos olet lipun ostanut, toivotan onnea.


      • Jos olisikin Söder
        expert1 kirjoitti:

        Nykyinen Soder ei ole lentoyhtiö, koska sillä ei ole omaa operaattorilupaa (edellyttää huomattavaa osakepääomaa ja organisaatiota), ei ole matkatoimisto vaikka Kuluttajavirasto yrittikin Soderiä matkatoimistoksi väittää, mutta kun ei järjestänyt silloin charter-lentoja vaan vain välitti toisen operaattorin "reittilentoja", niin vältettiin matkatoimistolta edellytettävät vakuudet..Nyt, kun Soder on järjestänyt lätkäjoukkueille charterlennot, se kai olisikin matkatoimisto? No, herää kysymys mikä Soder on ja mihin siitä voi valittaa. Koneet omistaa Bulgarian Air Charter, sinne on turha valittaa, kun ei kuulu EU:hun. Konetta operoi liettualainen Aviapaslauga, jolla on operaattorilupa. Sinne voisi siis nykysääntöjen mukaan valittaa, mutta eipä taida auttaa. Koska liettualaisilla ei ole MD-koneeseen kelpaavia pilotteja, lentäjät ovat saksalaisen Germanian lainaamia. Lentäjät eivät ole mistään muusta vastuussa paitsi lentämisestä, joten sinne on turha valittaa. Suomalainen matkustamohenkilökunta taitaa olla Virosta, joten sinne on turha valittaa. Soder on siis vain markkinointiyhtiö, jonka palkkalistoilla on vain jokunen puhelinmyyjä ja 2 johtajaa. Jollei niille voi valittaa, kun kukaan ei vastaa puhelimeen, niin Kuluttajavirasto on kai ainoa paikka, johon voi valittaa. Tai sitten tehdä rikosilmoituksen petoksesta. Kaikki porsaanreiät siis toistaiseksi löytänyt markkinointiyhtiö Soder. Jos olet lipun ostanut, toivotan onnea.

        löytänyt kaikki porsaanreiät, kuten ilmaiset, niin tunnut kyllä itse etsineen kaikkia mahdollisia reittejä valittaa. Taitaa tulla työn puolesta tuo sinulla vai oletko vain perusvalittajatyyppiä?

        Vaikuttaa siltä, ettei tuon Söderin taival kovin ruusuinen ole ollut, mutta on hyvä, että on sitkeitä yrittäjiä. Samasta syystä kunnioitan kilpailijoita myös omalla alallani (kauppa). On tärkeää, että yritetään. Moni suomalainen ei yritä, vaan jää kotiin sosiaaliturvalla makoilemaan. Eikö tämä Söder kuitenkin lennä joka about joka päivä? Suurin osa lennoista sujuu siis OK?


      • trvlr
        sommi töder kirjoitti:

        HAHAHAHAHAHAHAHA.....
        TAIS EDELLISET OLLA SODER-AIRLINESIN KIRJOITTAMIA...

        Sehän on ollut vitsi jo ennen ekaa konkkaa, ihme et annettiin "jatkaa" hommaa...
        No seuratkaa vaan, kyl se vielä kaatuu...
        Mielummin muulla matkustava.

        Mm. USA:ssa asuneena luen mielenkiinnolla näitä ollut-konkassa-häh-häh-kirjoituksia. Olisiko väärin yleistää, että USA:ssa yrittäjyys on kunniassa ja pääasia on, että on yrittänyt kun taas Suomessa pääasia on, ettei ole epäonnistunut? Eli voisi ottaa varman päälle ja jättää yrittämättä kokonaan ettei vain tulisi track recordiin epäonnistumista? No, näin Suomessa moni tekeekin ja ihme, että veronmaksajat siihen suostuvat eli maksavat myös työkykyisten makoilijoiden elämisen.

        USA:ssa ja muuallakin on hyvin tavallista, että lentoyhtiön taival on taloudellisesti karikkoinen. Epävarmuustekijöitä on monia ja tulevaisuutta on vaikea ennustaa. On lapsellista parjata yrittänyttä.

        Joka tapauksessa, Söderille tsemppiä. Toivottavasti edessä ovat paremmat ajat.


      • Fiktiota
        Jos olisikin Söder kirjoitti:

        löytänyt kaikki porsaanreiät, kuten ilmaiset, niin tunnut kyllä itse etsineen kaikkia mahdollisia reittejä valittaa. Taitaa tulla työn puolesta tuo sinulla vai oletko vain perusvalittajatyyppiä?

        Vaikuttaa siltä, ettei tuon Söderin taival kovin ruusuinen ole ollut, mutta on hyvä, että on sitkeitä yrittäjiä. Samasta syystä kunnioitan kilpailijoita myös omalla alallani (kauppa). On tärkeää, että yritetään. Moni suomalainen ei yritä, vaan jää kotiin sosiaaliturvalla makoilemaan. Eikö tämä Söder kuitenkin lennä joka about joka päivä? Suurin osa lennoista sujuu siis OK?

        Suurin osa lennoista taitaa jäädä lentämättä. Ne jotka lennetään, sujuu tiettävästi ihan siedettävällä tavalla.

        On hyvä että on sitkeitä yrittäjiä. Nostan hattua Söderille siinä. Mutta pitäisi myös ymmärtää antaa periksi siinä vaiheessa kun mopo karkaa kokonaan käsistä.

        En tiedä millä kaupan alalla olet, mutta jos satut olemaan vaikka K-kauppias, niin kai sentään et myy ylivuotista jauhelihaa? Kyllä asiakkaalla on oikeus vaatia rahalleen vastinetta. Ei se ole sosiaaliturvalla makoilua.


      • noinkosemeni
        trvlr kirjoitti:

        Mm. USA:ssa asuneena luen mielenkiinnolla näitä ollut-konkassa-häh-häh-kirjoituksia. Olisiko väärin yleistää, että USA:ssa yrittäjyys on kunniassa ja pääasia on, että on yrittänyt kun taas Suomessa pääasia on, ettei ole epäonnistunut? Eli voisi ottaa varman päälle ja jättää yrittämättä kokonaan ettei vain tulisi track recordiin epäonnistumista? No, näin Suomessa moni tekeekin ja ihme, että veronmaksajat siihen suostuvat eli maksavat myös työkykyisten makoilijoiden elämisen.

        USA:ssa ja muuallakin on hyvin tavallista, että lentoyhtiön taival on taloudellisesti karikkoinen. Epävarmuustekijöitä on monia ja tulevaisuutta on vaikea ennustaa. On lapsellista parjata yrittänyttä.

        Joka tapauksessa, Söderille tsemppiä. Toivottavasti edessä ovat paremmat ajat.

        Kyllä yrittää saa ja pitääkin, mutta kerran velat muiden niskaan kaataneen EI SAISI ENÄÄ RYHTYÄ MIHINKÄÄN, koska suuri vaara on että näin käy uudestaan...
        Ja hei, oon mäkin muualla asunu ku suomessa, Saksa, Hollanti, Israel, HongKong, Talinna.... siinä muutama esimerkki...
        EIKÄ MITÄÄN OLE JÄTETTY MAKSAMATTA !


      • ABC
        yllättää... kirjoitti:

        No, itse en vain ole jotenkin yllättynyt, koska Söderin ns. "kotimaja" on Tampereella, ja sieltä ko. jääkiekkojoukkue- charter (ovat muuten lentoyhtiöille todella rahakkaita keikkoja, kannattavampaa lentää yksi tilauslento kuin vajaa reittivuoro?) oli lähdössä. Ja matkustajille kuitenkin tarjottiin bussikuljetusta tarinan mukaan Tampereelta Helsinkiin. En usko,että isoissa lentoyhtiöissä tapahtuu vastaavanlaista (yhtä näkyvästi), kun on enemmän kaluastoakin käytössä, mutta noin yleisesti lentoyhtiöt osaavat kyllä yllättää ja kaikkea ei matkustajille kerrotta...milloin mistäkin syystä joku lento on peruttu, lentoyhtiöt ovat maailman parhaimpia valehtelijoita.

        ja p.s. en ole Söderillä töissä...Ja sitä paitsi eihän Soder Airlinesia ole enää olemassakaan, vaan käsittääkseni on Söder Aviation, joka toimii lennnon välittäjänä, ei muuta. Voin tietysti olla väärässäkin.

        Soder Airlinehan voisi ottaa seuraavaksi nimekseen pelkästään Soder Linen ja siirtyä pelkkiin bussikuljetuksiin, mihin nykyisinkin varsin usein joudutaan turvautumaan. Miehistökin pääsisi siinä ohessa ruokailemaan ABC:lle ihan suit sait..


    • NUMEROSTA

      "Toimitusjohtajana häärii Tommi Söder puh 050 562 318(puhelin ei käytössä)"

      Eikä ole koskaan ollutkaan.
      Tuosta kun puuttuu yksi numero.

    • Moimoi.

      Kerran oltiin lähössä Leville laskettelemaan, isäni varasi Söderiltä lennot, sitten se meni konkurssiin ennen kuin lähettiin eikä mitään rahoja saatu.
      Lisäksi sanottiin että koneen istuimissakin oli jotain vikaa.
      ....


      Huijareita.

    • Anonyymi

      No nyt pääsi linnaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      43
      1805
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      164
      1637
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1378
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      239
      1333
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      207
      1238
    6. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1145
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      332
      1137
    8. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1086
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      314
      1057
    10. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1057
    Aihe