Niistä katakombeista

Kannu

Kuulkaapa, matkaesitteen sivulla oli maininta, että Soussen kaupungin ulkopuolella on mahdollisuus käydä kristittyjen katakombeissa. Niistä ei kukaan puhu mitään.
Taksillako mennään, onko ne käymisen arvoisia näin muuten?
Kertoisitteko vielä siitä Saharan retkestä? Useimmat kehuvat, onko rahansa väärtti vai pelkkää bussissa istumsita ja turismia?

5

1523

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Linda

Katakombeihin pääsee kun kävelee Soussen medinasta 1,5 kilometrin matkan eli taksia eipi varmaankaan tarvitse. Itse ainakin olen menossa katsomaan, tiedä sitten onko ne katsomisen arvoisia.

Saharan retkille lähtevien kannattaisi harkita omatoimi retkeä vuokraamalla auto ja tehdä sama reissu itsekseen. Varmaankin näkee enemmän kuin ohjatulla retkellä. Kaikki kyllä kehuu retkiä tosiaankin. Sittenhän sen taas näkee, kun itse kokee.

• Katjumuru

Itse kävin pari viikkoa sitten Saharan retkellä, kyseessä oli Deturin järjestämä keikka. Mielestäni on rahansa väärti vaikka onkin suurimmaksi osaksi bussissa istumista ja ehdottomasti turismia, retkeläisiä paimennetaan kuin karjalaumaa sisään-ulos kohteesta toiseen. Mutta silti, jaksoin mainosti kaksi päivää tuijottaa ulos bussin ikkunasta ja ihailla maisemia. Pysähdyksiä matkan varrella oli tarpeeksi ja nähtävää ja ihmeteltävää löytyi. Mielenkiintoisimmat kohteet matkalla olivat Matmatan luolakylä sekä Chott el Jeridin suolajärvi, ja Saharaa yskittiin vielä pari päivää kameliratsastuksen jälkeen...^_^

• Kannu

Kiitos infosta. Mukava tietää, että retki kannattaa sisällyttää matkaan, vaikka lomaa onkin vain viikko. Harvemmin sitä kuitenkin Saharassa piipahtaa...

• arvoitus

Olen myös lähdössä Matka-Monten matkalle Hammametiin. Olitko tyytyväinen matkanjärjestäjään? Entä lentoyhtiöön? (karthago airlines)

• Katakombeista en tiedä mitään,kun en siellä käynyt. Saharassa sen sijaan käytiin ja suurimmaksi osaksi tykättiin. Kuten joku muukin sanoi, tuo autossa istuminen hieman arvelutti mutta kyllä sen hyvin jaksoi. Matkaopas (aurinkomatkat) puhua pulpatti pari päivää ja hyvin oli homma hanskassa..topakka täti.Sopivasti taukoja pitkin matkaa ja PALJON nähtävää. Kannattaa mennä.
      p.s. kameliratsastusta kannattaa harkita parikin kertaa. Minun kameli oli pirun äksy ja haisi ihan p..kalle.Omistajakin oli tippiä vailla jo puolimatkassa...tää miinusta Saharasta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2789
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      19
      2605
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      43
      2288
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1881
    5. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      38
      1654
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      51
      1575
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1493
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      25
      1373
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      34
      1271
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26