Multitaskaatko?

Anonyymi

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊

23

252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jep.

      Tahtoo olla turhan usein, turhan paljon projektia polttimossa pyörimässä samaan aikaan. Sinällään monesti toimiikin, pari pikkujuttua aktiivina ja isompaa hautuu hiljakseen taustalla. Tai toisinpäin.

      Vaan tahtoo joskus tulla hajamielisyys-tyyppistä ilmiötä. Jotenkin kyse ei ole ehkä varsinaisesta hajamielisyydestä, ongelmana lie kun liian monta juttua päällekkäin, ei niitä saa kerrasta alasajetuksi, Vaikka jonkun aktiivimman lopettaa, tulee pasiivisena ollut niinkuin tilalle.

      Ajatellut, kaikki hyvin, kun pystyy jauhamaan purukumia, sekä kävelemään yhtä aikaa.

      =DW=

    • Anonyymi

      Ei ole multaa taskuissa.

    • Anonyymi

      Lyhempi versio olisi ADHD

      • Anonyymi

        Not.

        Adhd lähinnä keskittymiskyvyn vähäisyyttä, ylivilkautta. Mun käsitys, adhd ei ehkä oikein edes kykene multitaskaamaan, koska siihen pitää keskittyä.

        =DW=


    • Onneksi noita ei kovin moni täällä käytä, ainakaan vielä.
      Niistä tulee sellainen lasten kuvakirja tunne.

      • Anonyymi

        Periaatteessa koko nykyinen tiki on aika lapsellista! Katselee vaikka ihmisiä liikennevälineissä uppoutuneina jokainen omaan tikimaailmaansa, niin onhan se koomisen näköistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Periaatteessa koko nykyinen tiki on aika lapsellista! Katselee vaikka ihmisiä liikennevälineissä uppoutuneina jokainen omaan tikimaailmaansa, niin onhan se koomisen näköistä.

        Julkisissa liikkuma välineissä usein näen olevani ainoa, joka ei silmät kierollaan ja nenä vinossa tuijota milloin mitäkin pientä näyttöruutua.
        Luurini vaikka älyä ovatkin, pysyvät visusti molemman puoleisissa rintakehän kohdalla olevissa etutaskuissa.
        Ei edes tekstiviestin kilahdus saa minua nostamaan puhelinta heti. Soidessa kuitenkin vilkaisen, kuka soittaa. Jos koen tärkeäksi, vastaan lyhyesti. Ykkösetuoikeus minun on olla Oloneuvos. Vasta sen jälkeen tulee muu elämä valintani ja hyväksymiseni mukaisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Julkisissa liikkuma välineissä usein näen olevani ainoa, joka ei silmät kierollaan ja nenä vinossa tuijota milloin mitäkin pientä näyttöruutua.
        Luurini vaikka älyä ovatkin, pysyvät visusti molemman puoleisissa rintakehän kohdalla olevissa etutaskuissa.
        Ei edes tekstiviestin kilahdus saa minua nostamaan puhelinta heti. Soidessa kuitenkin vilkaisen, kuka soittaa. Jos koen tärkeäksi, vastaan lyhyesti. Ykkösetuoikeus minun on olla Oloneuvos. Vasta sen jälkeen tulee muu elämä valintani ja hyväksymiseni mukaisesti.

        Silloin kun kävin vielä töissä ja jouduin päivittäin ajamaan bussilla ja junalla, niin minulla oli aina jotain lukemista mukanani. Ehdin lukemaan muutamankin kirjan työmatkoillani niitten vuosien aikana.
        En minä jaksanut vain istua ja töllistellä toisia matkustajia ja samoja maisemia päivä toisensa jälkeen. Sanomalehdet kahisivat toistenkin käsissä.
        Nykyisin näkee enää harvemmin kenelläkään käsissään kirjaa tai sanomalehteä, kun ne ovat siinä kännykässä, jota räplätään.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Silloin kun kävin vielä töissä ja jouduin päivittäin ajamaan bussilla ja junalla, niin minulla oli aina jotain lukemista mukanani. Ehdin lukemaan muutamankin kirjan työmatkoillani niitten vuosien aikana.
        En minä jaksanut vain istua ja töllistellä toisia matkustajia ja samoja maisemia päivä toisensa jälkeen. Sanomalehdet kahisivat toistenkin käsissä.
        Nykyisin näkee enää harvemmin kenelläkään käsissään kirjaa tai sanomalehteä, kun ne ovat siinä kännykässä, jota räplätään.

        Minä en koskaan ole voinut autossa tai junassa lukea, mutta käsitöitä kuten neulomista ja virkkausta olen voinut tehdä. Nykyään pitkillä bussimatkoilla on tabletti mukana ja siitä katson joko jotain elokuvaa tai ihan hömppää kuten kaunarit, matka menee joutuisasti. Esim Rovaniemelle kestää bussimatka n. 8 tuntia niin ei mitään ongelmaa istua kun tabletti viihdykkeenä.


    • Joo.
      Laitan ruokaa ja kirjoitan tänne.
      Jompi kumpi aina epäonnistuu.
      Kuuntelen radioo ja youtubeja ja TV päällä samaan aikaan.

    • Anonyymi

      Mä kävelen ja puren purkkaa samanaikaisesti, oonks mä multitaskaaja.

    • Väitetään että naiset pystyvät tekemään montaa asiaa yhtä aikaa.
      Pitääköhän paikkansa, tuskin on sukupuolittunut ominaisuus, enemmänkin elämäntilanteesta riippuva tai pakon sanelema juttu.
      Arkiset rutiinit menevät niin rutiinilla ja vanhoilla totutuilla kaavoilla, ettei tarvitse paljon keskittyä. Niitä tehdessä voi jopa keskittyä ihan muihin ajatuksiin.

      Harvoin katson teeveetä vain istuen ja keskittyen ohjelmaan, se on yleensä taustaa jollekin muulle tekemiselle, vaikkapa kutomiselle. Tänä aamuna vesijuoksussa mietin kaikkea muuta kun niitä liikkeitä, pelkkää toistoa, mutta itseni kanssa pidin saman aikaisesti strategiapalaveria koko sen tunnin.

    • Anonyymi

      Tuhannen tulen ja raudan miehenä nollasin tilanteet 3 kk sitten lopullisesti. No mikään ei jäänyt kesken ja tekemättä siihen astisessakaan elämässä.
      Mutta näinä uuden elämän kolmena kuukautena en ole tehnyt mitään, mikä ei ole pakollista, enkä pakollistakaan heti. Kuten normaali arki toiminta.
      Tähän ei ole lukujärjestystä, että syömään silloin ja vessaan silloin ja kahvia silloin ja matkoille tuolloin. Teen kaiken hetken mielijohteesta.

    • Anonyymi

      Voin kuvitella lapsenmielentasolle jääneen. Mitä on multitaskaaminen ja ketä se kiinnostaa 60-vuotiaana? Hävettävää, että ollaan samanikäisiä. Jotakin tolkkua sinne karvinenreppuun.

    • Anonyymi

      Aloitan nolosti, piti googlata, mistä multitaskauksessa on kyse ja valkeni,
      ainoastaan sillä saan aikaan. Tulen kaupasta ison liha- kalakimpaleen kanssa, se uuniin. Matot terassille, imuroin, sitä ennen olen laittanut pesukoneet käymään. Lattianpyyhkimisen lomassa ripustan pyykit, tiskikoneen tyhjäys jääköön tulevaisuuteen, voi tehdä joskus vaikka nukkumattomana yönä. Munakello soi parin tunnin päästä ja jätän lihan uuniin hautumaan.
      Sitten sohvalle tvtä katsomaan ruoan, kahvin tai punkun kanssa. Jossain vaiheessa viipaloin lihan annospakastuskuntoon.
      Sitten en tee huushollille mitään viikkoon ja sen on näköinenkin, just nyt on, odotan multitaskaus-kohtausta. Elän muun ajan ihan toisien asioiden parissa.
      Nyt suunnittelen, miten helpoiten voisin löytää 40n kahdenkokoisten sormi-patterien joukosta ne joissa vielä on virtaa. Voi kun olisi joku laite, ennenvanhaan ne isot litteät taskulampun patterit kokeiltiin kielellä, kipristi jos oli, voi kun vois nämäkin. Kyllä laitteita on, mutta kun pitäisi löytää sellainen joka toimii vain yhdellä.

    • Anonyymi

      Kyllä ,jep,jep.

    • Anonyymi

      Totta kai!
      Kävelen ja heiluttelen sauvoja samalla. Varon etten liukastu. Tarkistan ohi ajavien autojen merkit ja rekkarit. Mietin mihin seuraavasta risteyksestä käännyn. Katselen kaunista mualimoo - ei se aina kaunis kylläkään ole. Suunnittelen mitä teen kun tulen kotiin. Saatanpa välillä kolistaa nenän tien sivuun. Jne.
      Purkkaa en jauha. Se olisi ehkä jo liikaa...?

    • Anonyymi

      Miehets pitää tehä 10 asiaa samalla kertaa, miehets pitää puhua nopeseti ja aina olla menos. Isomunasetvnmiehet osaavat tehä monet asiat kerralla, pienimunaiset miehets ei osaa mitää. Luin tutkimuksen että isomunäiset myiehert ovasr parempia ostavat tehäs kaikki kerrassal, nykyisen pityääl olla tejokas ja saaja aikaan muuten tules loppurtili

    • Anonyymi

      Kaikki lehdet, niin paperiset kuin digilehdetkin sekä netistä uutiset luen ruokaillessani tai kahvitauoilla, muuten ne ajan puutteen vuoksi jäisivät lukematta...

    • Anonyymi

      Mitähän se sellainen oikein on?

    • Anonyymi

      Kuuntelen Rene Laulajan esittämää laulua Äidin rukous.

    • Anonyymi

      Parempi luonnehdinta ehkä "multipaskaaja" koska useampaa asiaa samanaikaisesti joku menee aina peffalleen?

    • Anonyymi

      Eikö asialle löydy suomenkielistä sanaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      76
      590
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe