2-tahti bensa

!!!!

Niin kysyisin tällästä että saako bensa-asemilla enään 2-tahti koneita tankattua?

21

17946

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jorma™

      enään hyvin harvoilla asemilla on niitä "2-tahti" bensiini säiliöitä mitkä pyörillä työnnetään sisään yön ajaksi... ja toiseksi niiden prosenttipitoisuus...
      mutta kun menet tankkaamaan niin kysy kassalta onko niillä 2-tahti öljyä "irtomynnissä" aika monelta se löytyy hyvällä mittaasteikolla varustetulla mittalasilla...

      ainoa mikä sinun tulee tietää paljonko tankkaat ja moni prosenttista haluat,öljy kannattaa lisätä ennen tankkausta jotta se sekoittuisi hyvin

      toisaalta 99-prosenttisesti 2-tahti moposkoottereissa on tuoreöljyvoitelu jossa kyseinen öljy laitetaan erilliseen säiliöön josta se itsenäisesti sekoittuu polttoaineen joukkoon... ilman eri käskyä,kunhan muistaa aina välillä sitä lisätä säiliöön....

      • !!!!

        Eli tälläinen säiliö on varmaan uusimmissa skoottereissa? Mitä bensaa pitää tankata 95 98?
        ja kun laitan sen öljyn sinne säiliöön minun ei tarvitse siis mitata ku se itse menee sinne bensaa.


      • Jorma™
        !!!! kirjoitti:

        Eli tälläinen säiliö on varmaan uusimmissa skoottereissa? Mitä bensaa pitää tankata 95 98?
        ja kun laitan sen öljyn sinne säiliöön minun ei tarvitse siis mitata ku se itse menee sinne bensaa.

        siis polttoaine toiseen ja 2-tahtiöljy toiseen

        itse en ole huomannyt mitään merkitystä onko 95E vaiko 98E:tä tankissa (polttoaineena) mutta jos epäilet niin varmista maajantuojalta/skootterihuollosta


      • !!!!
        Jorma™ kirjoitti:

        siis polttoaine toiseen ja 2-tahtiöljy toiseen

        itse en ole huomannyt mitään merkitystä onko 95E vaiko 98E:tä tankissa (polttoaineena) mutta jos epäilet niin varmista maajantuojalta/skootterihuollosta

        Eli vielä kertauksena: kun menen tankkaamaan 2-tahti konetta niin ensin käyn ostamassa öljyä ja kaadan sitä eikä minun tarvi mittailla kun se itse menee sinne ja sitten menen tankkaamaan ja sama kumpaa 95 tai 98 mut kannattaa kysyä. näin olen valmis ja jatkamaan matkaa. niinkö


      • Jorma™
        !!!! kirjoitti:

        Eli vielä kertauksena: kun menen tankkaamaan 2-tahti konetta niin ensin käyn ostamassa öljyä ja kaadan sitä eikä minun tarvi mittailla kun se itse menee sinne ja sitten menen tankkaamaan ja sama kumpaa 95 tai 98 mut kannattaa kysyä. näin olen valmis ja jatkamaan matkaa. niinkö

        kertauksena vielä....
        jos skootterissasi on "tuoreöljyvoitelu" jolloin sitä tarkoitusta varten on olemassa oma säiliö jossa tulee aina olla kyseistä 2-tahtiöljyä

        jos taasen ei ole niin 2-tahtiöljy tulee mitata tankkiin ennenkuin tankkaat sinne sitä polttoainetta...

        esimerkiksi jos haluat 2% bensaa niin 1desilitra 2-tahtiöljyä ja 5-litraa bensiiniä

        näin varmistat että öljy sekoittuu hyvin polttoaineeseen,voithan toki tehdä saman 2-tahti sekoituksen jo kotona tallissa erilliseen kanisteriin josta tankkaat kotipihassa...

        koko tämä kertaushan olisi voitu välttää jos olisi ollut tiedossa skootterisi merkki,malli jne vai mitä?


      • !!!!
        Jorma™ kirjoitti:

        kertauksena vielä....
        jos skootterissasi on "tuoreöljyvoitelu" jolloin sitä tarkoitusta varten on olemassa oma säiliö jossa tulee aina olla kyseistä 2-tahtiöljyä

        jos taasen ei ole niin 2-tahtiöljy tulee mitata tankkiin ennenkuin tankkaat sinne sitä polttoainetta...

        esimerkiksi jos haluat 2% bensaa niin 1desilitra 2-tahtiöljyä ja 5-litraa bensiiniä

        näin varmistat että öljy sekoittuu hyvin polttoaineeseen,voithan toki tehdä saman 2-tahti sekoituksen jo kotona tallissa erilliseen kanisteriin josta tankkaat kotipihassa...

        koko tämä kertaushan olisi voitu välttää jos olisi ollut tiedossa skootterisi merkki,malli jne vai mitä?

        malli on keeway focus


      • Jorma™
        !!!! kirjoitti:

        malli on keeway focus

        olisipa ollut helppoa kertoa kun alussa olisi tiennyt....

        no siinä kuitenkin on AUTOMAATTINEN tuoreöljyvoitelu... ainoa mikä pitää muistaa on täyttää se 2-tahtiöljyn säiliö...

        ohessa linkki vielä kyseiseen skootteriin jossa hyvin ilmenee se että siinä on automaattinen se tuore öljyvoitelu...

        http://www.savenmaa.fi/tuotteet/1/hur990.phtml


        ole hyvä...


      • qwerty
        Jorma™ kirjoitti:

        olisipa ollut helppoa kertoa kun alussa olisi tiennyt....

        no siinä kuitenkin on AUTOMAATTINEN tuoreöljyvoitelu... ainoa mikä pitää muistaa on täyttää se 2-tahtiöljyn säiliö...

        ohessa linkki vielä kyseiseen skootteriin jossa hyvin ilmenee se että siinä on automaattinen se tuore öljyvoitelu...

        http://www.savenmaa.fi/tuotteet/1/hur990.phtml


        ole hyvä...

        Myyjän sivulla on keskenään ristiriitaista tietoa:
        - polttoaine 2-tahtibensiini
        - automaattinen tuoreöljyvoitelu.
        Valitse vapaasti!


    • Vihanen

      Vitun tyhymää ostaa 2 tahti jos täytyy tankata kahteen kertaan. xD

      • tgayga

        Ootko tyhmä?


        Ei tarvitse tankata kuin yhden helvetin kerran. Täydellä 2-tahtiöljysäiliöllä ajelee pari tuhatta kilometriä Keeway Focuksella.


    • homot :PPP

      HAhahahahahahahahahahahaa pellet ajaa skoboilla

      • . . . . .

        En tiedä ajatko skootterilla, ilmeisesti et, mutta pelle sinä olet.


        Jos näkisin sinut tai sinunlaisesi, jolla on tuollainen asenne ja ylimielisyys, tulisi yksinkertaisesti lättyyn ja lähtisin pois.


      • Niinseonvarmaan

        Milläs pelillillä itse ajelet jos skoottereilla ajelee vaan pellet. Varmaankin et ajele millään koska itselläsi ei ole varaa minkäänlaiseen ajoneuvoon ja haukut skoottereilla ajavia sentakia koska olet mustasukkainen heille ja haluat aiheuttaa heille pahaa mieltä.


    • Kysymyss

      Eli esim keewayt voi tankata iha rauhassa 95 tai 98 bensalla ilman et tulee mitää???

      • lätty

        Joo,melkei kaikki.joissakin yksittäisissä voi olla joku hylkimis juttu,jos et ole enne käyttänyt 95 bensaa niin älä tankkaa sitä jatkossakaaan .


    • 95e10 polttoaine ei sovellu 2t skootterien käyttöön joten tankatkaa AINA 98e5 bensiiniä tai erikseen myytävää pienkonebensaa
      riippumatta onko tuoreöljyvoitelu tai sekoitatte itse öljyn bensan sekaan niin koskaan ei saa käyttää tuota ysivitosta johtuen suuresta viinan määrästä bensanseassa...

    • artsi8

      ite oon aikomassa ostaa Yamaha BW'S -10 skoban ni saisko jotain järkeviä neuvoja huoltoon liittyen.

      Ja te vitun pellet jokka ei tiedä vittu mistään mitään ni sukskaa vittuu

      • crossman

        Ite ostan ehkä minicrossin ja oon 13 ja asun maalla nii mitä kannattaa tehä bensan kans


      • 5000
        crossman kirjoitti:

        Ite ostan ehkä minicrossin ja oon 13 ja asun maalla nii mitä kannattaa tehä bensan kans

        vanhan kertausta... merkki ja malli yms lisätietoja pliis


    • aksuboii

      tarviiks MBK nitro tuorevoitelua?

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1128
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1124
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe