Talirauhaset/finnit emättimessä

Anonyymi

Olen jo pitkään kärsinyt alapään alueeella, enemmän karvoituksen alueella karvatupentulehduksista, välillä tulee limakalvoille, häpyhuuleen
Tosi kipeitä näppylöitä.
Lisäksi kutinaa esiintyy lähes kokoajan.
Pahimmillaan näppylöitä, josta tulee kelllertävää nestettä ja verta oli 3.
Herpes on tutkittu verikokeessa. Ja sukupuolitauti on poissuljettu.
Oon käynyt useamman kerran lääkärillä kyseisen vaivan takia. Mutta apua ei tunnu saavan.
Oon 10 vuoden ajan saanut, lääkkeitä reseptillä ja ilman..
Kysymys onkin onko mahdollista ottaa emättimen limakalvolta näyte
/mitä tää voisi olla, tai näppylästä. Ikinä ei oo otettu mitään näytettä paitsi papa..
Nää näppylät on vaivannut noin 5v.. mut muuten sitä ennen oon rampannut gynellä just kutinan ja pahan hajun takia.
Oon kyllä siistinyt alapäätä höylällä joka altistaa tietty bakteereille, mutta kun antaa karvoituksen olla siltikin kutisee.
Oon niin kyllästynyt tähän vaivaan..

9

1902

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ois kiva saada jotain neovvoja/kokemuksia!? :)

    • Anonyymi

      Auttaisko jokin antiseptinen, desinfioiva voide karvojen ajon jälkeen?

      Liiallinen peseminen, kutina yms. varmaan aiheutuu juuri noista karvatupintulehduksista, siis näppyjä tarkoitan.
      Itellä tullut myös vaivaksi kun ajelen karvoja.

      Ainakin ajelun, suihkuttelun jälkeen jokin voide voisi hillitä , ettei näppylöistä tule paiseita. Veikkaan hiivan aiheuttamaksi kun iho on altis tulehdukselle kun on ajeltu.

      • Anonyymi

        Kiitoksia Anonyymi vastauksesta. Osaatko
        Vastata mikä oli sellainen voide mitä karvojen ajelun jälkee kannattais laittaa, joka tappais bakteereja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitoksia Anonyymi vastauksesta. Osaatko
        Vastata mikä oli sellainen voide mitä karvojen ajelun jälkee kannattais laittaa, joka tappais bakteereja?

        Varmaankin jokin kasvovoide, käsirasva tai muu vastaava?

        Kokeilemalla varmasti selviää!


    • Anonyymi

      Se herpes kannattais käydä testauttamassa uudelleen silloin kun näppyjä on, jotta näytteen voi ottaa suoraan niistä. Verikoe etsii hsv1/2 -viruksen vasta-aineita eikä ole täysin luotettava. Muistaakseni testi missaa jotain 8% luokkaa hsv2-tapauksista, ja hsv1:siä vielä enemmän.

      • Anonyymi

        Kiitos Anonyymi vastauksesta.
        Tuota en ollut ajatellutkaan ettei näkyisi verokokeessa ilman näppyjä,niitä on kyllä ollut jo pari vuotta lähes kokoajan ja niitä on katsonut ainakin 5 eri gynekologisen/ lääkeriä ja todennut että ovat talitauhaisia/ finnejä
        Ja et niitä vaan jonkulle tulee...?!
        Voidetta olen saanut joka Tappaa bakteereja mut ne uusiutuvat siltä viikko toisensa jälkeen..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos Anonyymi vastauksesta.
        Tuota en ollut ajatellutkaan ettei näkyisi verokokeessa ilman näppyjä,niitä on kyllä ollut jo pari vuotta lähes kokoajan ja niitä on katsonut ainakin 5 eri gynekologisen/ lääkeriä ja todennut että ovat talitauhaisia/ finnejä
        Ja et niitä vaan jonkulle tulee...?!
        Voidetta olen saanut joka Tappaa bakteereja mut ne uusiutuvat siltä viikko toisensa jälkeen..

        Sanoinkohan mä vähän epäselvästi, yritän uudestaan :) Se onko näppyjä vai ei, ei vaikuta siihen mitä verikoe sanoo. Mutta verikoe ei koskaan ole täysin luotettava, vaan varman vastauksen saa kun virusnäyte otetaan suoraan näpyistä. Se on siis eri testi kuin verikokeena otettava ja tarvii olla tuoreet rakkulat joista näytteen voi ottaa. Verestä vasta-aineet voi testata koska vaan vähintään 3 kk kuluttua mahdollisesta tartunnasta, siihen ei vaikuta onko herpes aktiivinen vai ei.

        Mutta noin kun kuvailet niin ei tuo ihan tyypilliseltä herpekseltäkään kuulosta, ja jos viisi eri lääkäriä on kattonut niin ehkä heihin voi luottaa. Herpes vaan on vähän hankala tunnistettava välillä ja tosiaan ne verikokeet ei täysin luotettavia, sillähän se niin salakavalasti leviääkin. Ja siksi julkisella puolella ei välttämättä edes suostuta tekemään verikoetta jos on vain epäily tartunnasta mutta ei oireita.


    • Anonyymi

      Tämä voi kuulostaa ällöttävälle mutta tuleeko näpyistä mätää? Herpes sisältää solunestettä, ei mätää niin kuin jotkut luulevat,rakkulassa ja finnissä on huomattava ero. Mutta, mulla on sama juttu,nuoresta lähtien häppäreissä noita taliklönttejä. Joillakin vain on sellainen rakenne, ei sille voi mitään. Meillä on luultavasti isommat huokoset kuin yleensä..Kiva neulalla puhkoa noita patteja kun tulee ^-^

      • Anonyymi

        Joo aina kun pystyy niitä puristaan tulee valkoista mätää ja verta.
        Alkuun niitä tuli vaan parin kk välein. Nyt viimisen 3 vuoden aikana niitä on
        Lähes kokoajan 1-3 kokoajan.
        Alaapäätä siistin koska karvoitus on voimakasta ja epäsiistiä jos ei niitä ajelisi.
        Voi olla että se liittyy siihen mutta kun välillä pidän taukoa sheivauksesta ni tulee silloinkin.
        Karvoituksen alueelle yms


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe