Lahjoja vain lapsille

Anonyymi

Onko täällä muita, joiden perhe/suku on päättänyt että vain lapsille ostetaan lahjoja jouluna? Meillä muutama vuosi sitten oli kuulemma näin päätetty (minä ja mies ei oltu paikalla) ja siitä lähtien ollaan saatu ostaa sisarusten lapsille lahjoja joka joulu, mutta itse ei saada mitään.. Jotenki tuntuu niin ärsyttävälle, edes vaikka villasukat olisi kiva ajatus.. Mutta ei käydä kenenkään mielessäkään, muuta kuin lahjatoiveet tulee whatsappiin. Tänään kävin taas käyttämässä palkkani 9 pakettiin, ja lipsautin kälylle että ostin hänelle ja miehellensä pienet lahjat myös. Käly siihen että: 'Jaaha, nyt joudun siis ostamaan teille jotain, kiva stressi tästäkin!'

Kaiken kukkuraksi mieheni on sairaseläkkeellä, minä hoitoapulaisena silloin kun tarvitaan, eli rahaa ei ole koskaan liikaa, jonka perhe kyllä tietää (kaikki muut kokopäivä töissä, pariskuntia). Voisi edes sitten meidän lemmikeille ostaa jotain, onhan ne meidän lapsia kuulemma.

7

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä se joulu on lapsiperheiden juhla. En ole viettänyt joulua yli kahteenkymmeneen vuoteen. Olen silti ostanut sukuni lapsille lahjoja ja he ovat ilahtuneet niistä. Tein heti alkuun selväksi etten osta aikuisille lahjoja enkä ota lahjoja vastaan. Ne joululahjat on lapsille aivan eri asia kuin aikuisille, joilla jo kaikkea on. Lapset on kuitenkin pääasia tässä maailmassa. Se lahjan antaminenkin jo ilahduttaa, kun tietää että se otetaan aidosti vastaan. En ole mikään rikas, mutta pitää satsata tulevaisuuteen ja lapset ovat tulevaisuutta. Itse olen muinaisjäänne, miksi sitä rahaa käyttäisin itseeni tai muihin muinaisjäännöksiin. Meitä itseensä kyllästyneitä keski-ikäisiä on täällä jo liikaa.

      • Anonyymi

        Sitähän mä kysyinki 😂 Taattua suomi24 kommentointia.


    • Anonyymi

      No meillä on päätetty, että vaihdetaan lahjoja nyt enää vain perheen kesken, kun kummilapsetkin ovat jo isoja. Toki isovanhemmille ostetaan jotain, muttei siis enää koko suvulle, eikä tällä hetkellä suvussa pikkulapsia olekaan. Pelkkiä aikuisia.

    • Anonyymi

      Me olemme lapsettomia eikä osteta lahjoja kenellekkään. Muuten on sisruksia ja heillä yli 10 päinen lapsenlapsilauma niin että olisimme perikadossa jos joulupukeiksi niille alkaisimme,

    • Anonyymi

      Jo olette tyhmiä niin että itse ette saa mitään muuta kuin rahoitatte toisten perheitä.

      Jos aikuisten kesken on lopetettu lahjat niin teidän ei tarvitse mitään lahjoja ostella. Teillä ei ole omia lapsia niin lahjoja ei tarvitse ostaa. Vain lapsille jos ostetaan lahjat niin ne ostavat joilla lapsia on. Olettekohan ymmärtäneet väärin ja teitä käyetään hyväksi.

      Me emme rahoita toisten lapsiperheitä lapsettomina siis emmekä osta lahjoja heille. Lapsiperheet kun ovat vielä varakkaampia kuin me lapsettomat.

    • Anonyymi

      Älä puhu tuollaista paskaa sillä meillä lapsettomillakin vietään joulua eikä se ole mikään ainoastaan lasten juhla. Alan laittamaan joulua jo marraskuussa ja somistamaan kotia joulukoristeilla. Joulukuu vietetään pikkujouluja joka viikonloppu huipentuen sitten jouluun. Olen jouluhullu eikä siihen tunnelmaan mitään lapsia tarvittu ole koskaan. Miehelläni ei ole mitään sitä vastaan että saa kuunnella joululauluja ja koti on somistettu jouluiseksi jo marraskuussa kun alkaa pimeä aika. Heti saa alkaa punaisia tunnelma valoja laittamaan pihalle ja sisälle.

    • Anonyymi

      Ihan omaa tyhmyyttänne syydätte rahaa, eikä kukaan todella sano tai kysy että onko teillä varaa. Jos ihminen on tyhmä niin saahan sitä antaa vaikka kalsarinsa jalasta eikä kukaan valita siitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      58
      5841
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3697
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1968
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1789
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1199
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      967
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      52
      962
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe