Lahjoja vain lapsille

Anonyymi

Onko täällä muita, joiden perhe/suku on päättänyt että vain lapsille ostetaan lahjoja jouluna? Meillä muutama vuosi sitten oli kuulemma näin päätetty (minä ja mies ei oltu paikalla) ja siitä lähtien ollaan saatu ostaa sisarusten lapsille lahjoja joka joulu, mutta itse ei saada mitään.. Jotenki tuntuu niin ärsyttävälle, edes vaikka villasukat olisi kiva ajatus.. Mutta ei käydä kenenkään mielessäkään, muuta kuin lahjatoiveet tulee whatsappiin. Tänään kävin taas käyttämässä palkkani 9 pakettiin, ja lipsautin kälylle että ostin hänelle ja miehellensä pienet lahjat myös. Käly siihen että: 'Jaaha, nyt joudun siis ostamaan teille jotain, kiva stressi tästäkin!'

Kaiken kukkuraksi mieheni on sairaseläkkeellä, minä hoitoapulaisena silloin kun tarvitaan, eli rahaa ei ole koskaan liikaa, jonka perhe kyllä tietää (kaikki muut kokopäivä töissä, pariskuntia). Voisi edes sitten meidän lemmikeille ostaa jotain, onhan ne meidän lapsia kuulemma.

7

237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä se joulu on lapsiperheiden juhla. En ole viettänyt joulua yli kahteenkymmeneen vuoteen. Olen silti ostanut sukuni lapsille lahjoja ja he ovat ilahtuneet niistä. Tein heti alkuun selväksi etten osta aikuisille lahjoja enkä ota lahjoja vastaan. Ne joululahjat on lapsille aivan eri asia kuin aikuisille, joilla jo kaikkea on. Lapset on kuitenkin pääasia tässä maailmassa. Se lahjan antaminenkin jo ilahduttaa, kun tietää että se otetaan aidosti vastaan. En ole mikään rikas, mutta pitää satsata tulevaisuuteen ja lapset ovat tulevaisuutta. Itse olen muinaisjäänne, miksi sitä rahaa käyttäisin itseeni tai muihin muinaisjäännöksiin. Meitä itseensä kyllästyneitä keski-ikäisiä on täällä jo liikaa.

      • Anonyymi

        Sitähän mä kysyinki 😂 Taattua suomi24 kommentointia.


    • Anonyymi

      No meillä on päätetty, että vaihdetaan lahjoja nyt enää vain perheen kesken, kun kummilapsetkin ovat jo isoja. Toki isovanhemmille ostetaan jotain, muttei siis enää koko suvulle, eikä tällä hetkellä suvussa pikkulapsia olekaan. Pelkkiä aikuisia.

    • Anonyymi

      Me olemme lapsettomia eikä osteta lahjoja kenellekkään. Muuten on sisruksia ja heillä yli 10 päinen lapsenlapsilauma niin että olisimme perikadossa jos joulupukeiksi niille alkaisimme,

    • Anonyymi

      Jo olette tyhmiä niin että itse ette saa mitään muuta kuin rahoitatte toisten perheitä.

      Jos aikuisten kesken on lopetettu lahjat niin teidän ei tarvitse mitään lahjoja ostella. Teillä ei ole omia lapsia niin lahjoja ei tarvitse ostaa. Vain lapsille jos ostetaan lahjat niin ne ostavat joilla lapsia on. Olettekohan ymmärtäneet väärin ja teitä käyetään hyväksi.

      Me emme rahoita toisten lapsiperheitä lapsettomina siis emmekä osta lahjoja heille. Lapsiperheet kun ovat vielä varakkaampia kuin me lapsettomat.

    • Anonyymi

      Älä puhu tuollaista paskaa sillä meillä lapsettomillakin vietään joulua eikä se ole mikään ainoastaan lasten juhla. Alan laittamaan joulua jo marraskuussa ja somistamaan kotia joulukoristeilla. Joulukuu vietetään pikkujouluja joka viikonloppu huipentuen sitten jouluun. Olen jouluhullu eikä siihen tunnelmaan mitään lapsia tarvittu ole koskaan. Miehelläni ei ole mitään sitä vastaan että saa kuunnella joululauluja ja koti on somistettu jouluiseksi jo marraskuussa kun alkaa pimeä aika. Heti saa alkaa punaisia tunnelma valoja laittamaan pihalle ja sisälle.

    • Anonyymi

      Ihan omaa tyhmyyttänne syydätte rahaa, eikä kukaan todella sano tai kysy että onko teillä varaa. Jos ihminen on tyhmä niin saahan sitä antaa vaikka kalsarinsa jalasta eikä kukaan valita siitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1919
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      126
      1381
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1333
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      927
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe