unihäiriöt herään aikaisin

Anonyymi

Illalla nukuttaa jo yhdeksän aikoihin, herään aikaisin aamuneljältä...unta kertyy n 6 tuntia...yritän aamuyöllä jatjaa unia mutta ei onnistu...onko muilla samaa että vaihdevuosissa etenkin aamuyön uni heikkoa

5

167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En tiedä johtuuko vaihdevuosista, mutta samaan tapaan menee. Yleensä herään nukuttuani noin 2h ja valvon jonkun aikaa, ehkä syönkin ja sitten uudestaan nukkumaan. Uni tulee jos tulee. Olen kuitenkin tyytyväinen, että nukahdan yleensä hyvin tuolle ensimmäiselle pätkälle, kun aina ei edes se onnistu.

• Anonyymi

Minulla samat kuviot. Hyvä jos kympin uutiset jaksaa katsoa ja nukahdan heti sänkyyn päästyäni. Herään yleensä n. klo 4 (plus-miinus puoli tuntia), enkä saa uudelleen unta. Nousen siis ylös, syön varhaisaamiaisen ja takaisin nukkumaan 1,5-2 tunniksi.

Omat heräämiseni ei johdu ainakaan vaihdevuosista koska käytän vahvaa hormoonikorvausta. Itse pistän tuon iän syyksi koska alan olla jo muutenkin ohi vaihdevuosi-iän.

Käytän aktiivisuusranneketta ja olen antanut sen seurata muutaman kerran untani. Käyrät on melkoista vuoristorataa ja ranneke kertoo että olen heräillyt monta kertaa yön aikana, ne on niin lyhyitä että uni jatkuu heti. Joku tuollainen havahtuminen johtaa sitten kunnolla heräämiseen.

• Anonyymi

Mitä enemmän ulkoilee, sitä paremmin nukkuu.
      Pitää yrittää joka päivä saada aikaiseksi edes yksi pitkä kävely.
      Mutta tuo aikaisemmin herääminen taitaa kuulua vääjäämättä vanhenemiseen. Ja aamuyön heräilyt vaihdevuosiin.

• Anonyymi

Onko se aivan mahdoton pitkittää sitä nukkumaan menoa vaikkapa parilla tunnilla.

• Anonyymi

Samat systeemit täälläkin. Se hyöty on että voi mennä klo 7 aikoihin kuntosalille ja on tilaa kuntoilla, ihan yksikseen saa yleensä olla paikallisella salilla siihen aikaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      177
      4995
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4376
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3107
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      253
      2952
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2892
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2501
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27