unihäiriöt herään aikaisin

Anonyymi

Illalla nukuttaa jo yhdeksän aikoihin, herään aikaisin aamuneljältä...unta kertyy n 6 tuntia...yritän aamuyöllä jatjaa unia mutta ei onnistu...onko muilla samaa että vaihdevuosissa etenkin aamuyön uni heikkoa

5

125

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En tiedä johtuuko vaihdevuosista, mutta samaan tapaan menee. Yleensä herään nukuttuani noin 2h ja valvon jonkun aikaa, ehkä syönkin ja sitten uudestaan nukkumaan. Uni tulee jos tulee. Olen kuitenkin tyytyväinen, että nukahdan yleensä hyvin tuolle ensimmäiselle pätkälle, kun aina ei edes se onnistu.

• Anonyymi

Minulla samat kuviot. Hyvä jos kympin uutiset jaksaa katsoa ja nukahdan heti sänkyyn päästyäni. Herään yleensä n. klo 4 (plus-miinus puoli tuntia), enkä saa uudelleen unta. Nousen siis ylös, syön varhaisaamiaisen ja takaisin nukkumaan 1,5-2 tunniksi.

Omat heräämiseni ei johdu ainakaan vaihdevuosista koska käytän vahvaa hormoonikorvausta. Itse pistän tuon iän syyksi koska alan olla jo muutenkin ohi vaihdevuosi-iän.

Käytän aktiivisuusranneketta ja olen antanut sen seurata muutaman kerran untani. Käyrät on melkoista vuoristorataa ja ranneke kertoo että olen heräillyt monta kertaa yön aikana, ne on niin lyhyitä että uni jatkuu heti. Joku tuollainen havahtuminen johtaa sitten kunnolla heräämiseen.

• Anonyymi

Mitä enemmän ulkoilee, sitä paremmin nukkuu.
      Pitää yrittää joka päivä saada aikaiseksi edes yksi pitkä kävely.
      Mutta tuo aikaisemmin herääminen taitaa kuulua vääjäämättä vanhenemiseen. Ja aamuyön heräilyt vaihdevuosiin.

• Anonyymi

Onko se aivan mahdoton pitkittää sitä nukkumaan menoa vaikkapa parilla tunnilla.

• Anonyymi

Samat systeemit täälläkin. Se hyöty on että voi mennä klo 7 aikoihin kuntosalille ja on tilaa kuntoilla, ihan yksikseen saa yleensä olla paikallisella salilla siihen aikaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      147
      2455
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      176
      1694
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1578
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1533
    5. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      79
      914
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      875
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      851
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      59
      825
    9. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      798
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      152
      745
    Aihe