Mikä siinä on, kun en keksi mitään joululahjoja? Kukaan ei sano, mitä edes oikeastaan haluaa, enkä itse näe keneltäkään mitään puuttuvan.
Lapsille jotain pientä! Mitä? Eivät oikein halua mitään. En itsekään mitään halua, enkä tarvitse.
Kummallista!
Joulahjoista!
29
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Aikuisten kesken emme ole ostaneet mitään vuosikymmeniin.
Kaikilla on kaikkea. Lapsenlapsille laitamme paketin kullekin.
Lahjojen ostaminen aikuisten kesken tuntuu hölmöltä,
ei se lisää joulufiilistä kuin kauppiaille. Lahjat lapsille ja lapsenmielisille. Itselle paras lahja yhteinen jouluateria läheisimpien kanssa, hiljaisuus ja joulurauha. Kaunerimmat joululaulut kirjossa. Mitäpä sitä muuta.
Jouluiloa.- Anonyymi
Vähintään kymmenen vuotta olen painottanut ja alleviivannut, minä en tarvitse mitään, minulla on kaikkea mitä tarvitsen.
Joillekin omille (ja suomen vähävaraisille) annan raakaa rahaa kohtuullisesti. Ensi sijaisesti henk koht. Ja se olkoon siinä.
Jouluni on sauna ja kuppi pari hyvää kahvia kera savukkeen ja parin leivoksen sekä piparien.
Ei jaksa vaatia enempää kun ei tuo mielentilani ole ostettavissa vaikka joulukuusella hutkisi. - Anonyymi
Miksi vaivaat päätäsi mokomalla? Tähän 76v ikään mennessä en ole ostanut joulu- enkä muitakaan kalenteriin sidottuja lahjuksia. Vaimoni on hoitanut sen puolen viimeiset 50 vuotta etupäässä puiloilla.
Lasten tarpeisiin hankittiin mitä tenavat tarvitsivat silloin kun tarvitsivat. Vaimoni on ostanut omat lahjuksensa itse = ei ole ollut kalenteririippuvainen.- Anonyymi
Oletko käynyt koskaan katsomassa ja kuuntelemassa Kauneimmat joulukinkut potpuria. Mielenkiintoinen tapahtuma. Siihen lisukkeeksi kauneimmat joulupiparit (naisilla) ja kauneimmat joululerpat (miehillä).
- Anonyymi
Kahdelle kasvavalle lapsenlapselle ostan vaatteita mieltymyksiensä mukaisia ja lupauksen ensivuoden elämystekoihin. On toiminut jo muutaman vuoden.
Heidän vanhemmilleen annan lupauksen silloin tällöin antaa vapaa-aikaa ensivuonna.
Pysyisinpä hengissä, että voin lupaukset toteuttaa.
Itselleni en kaipaa muilta lahjoja. En edes vielä tiedä missä joulun vietän. Luulen, kotonani. - Anonyymi
Joululaahjaojen ostelu on jäänyt sitten kun lapsemme aikuistuivat.
Ainoa mitä kukin voi toivoa on enemmän yhteistä aikaa. Se on kaikista arvokkainta.
Ystäville ja sukulaisille lähetämmee sähkosenä viestinä hyvän joulun toivotukset ( varsinkin kun tuo maapostikin siityi kivikauteen, pulupostikin toimisi nopeammin!!!). Läheisimmille soitamme nopean äänipuhelun.- Anonyymi
Lyhyt ja ytimekäs puhelu "Haista Joulua senkin sukulainen" ei vie kummankaan arvokasta aikaa.
En ole enää vuosiin ostanut lahjoja.
Minä kirjoitan riimejä jokaiselle.
Aika varma olen siitä että riimeistäni monet löytävät käsin-kosketeltavaakin.
H.- Anonyymi
Saatko lahjoja kun et muille hanki?
Anonyymi kirjoitti:
Saatko lahjoja kun et muille hanki?
"Anonyymi"
Koeta onneasi.
Kirjoita kaunista ja odota.
Voit tietenkin kirjoittaa toisen-laistakin.
Kyllä minä sitten kerron mitä tunnen saaneeni.
H.- Anonyymi
hunksz kirjoitti:
"Anonyymi"
Koeta onneasi.
Kirjoita kaunista ja odota.
Voit tietenkin kirjoittaa toisen-laistakin.
Kyllä minä sitten kerron mitä tunnen saaneeni.
H.Noh, ei kiitos, mulla ei ole tapana kerjätä lahjoja mielistelemällä ja anelemalla.
Saan lahjoja pyytämättäkin, vastalahjoja vaatimatta. Anonyymi kirjoitti:
Noh, ei kiitos, mulla ei ole tapana kerjätä lahjoja mielistelemällä ja anelemalla.
Saan lahjoja pyytämättäkin, vastalahjoja vaatimatta."Anonyymi"
Eihän sinun tarvitse kerjätä ei anella.
Ei edes mielistellä.
Sen enenpää kuin muissakaan kommenteissasi.
Olet tietenkin huomannut jo, että kommentteihinsa saa vastauksia muutenkin.
Tietenkään ei aina niin nautinnollisia.
Etenkin silloin kun ei osaa kirjoittaa kuin töksäytellen, kökösti.
H.- Anonyymi
hunksz kirjoitti:
"Anonyymi"
Eihän sinun tarvitse kerjätä ei anella.
Ei edes mielistellä.
Sen enenpää kuin muissakaan kommenteissasi.
Olet tietenkin huomannut jo, että kommentteihinsa saa vastauksia muutenkin.
Tietenkään ei aina niin nautinnollisia.
Etenkin silloin kun ei osaa kirjoittaa kuin töksäytellen, kökösti.
H.Sovitaan että olen kökkö töksäyttelijä, enkä tarvitse lahjaa.
- Anonyymi
Jos ei mitään tarvitse tai halua, miksi silloin ostaa lahjoja? Meillä annetaan ja saadaan lahjoja, joskus itsetehtyjä, joskus aineettomia, joskus ostettuja, mutta jokainen tekee kuten itse parhaaksi tahtoo. Minusta lahjan ei tarvitse olla tarpeellinen, annan mieluummin tyttärelle kirjan, vaikka paistinpannu saattaisi olla tarpeellisempi. Pyrin antamaan lahjoja joista saajat tykkää, itsekin saan aina mieluisia.
- Anonyymi
Ihmiset toitottavat, tälläkin palstalla, marttyyyriyteen asti etteivät tarvitse mitään ja kuinka ei vuosikymmeniin ole lahjoja hankkinut. Minun korvaani tuossa on pieni katkeruuden sävy, minä ainakin reilusti myönnän, että tykkään saada ja antaa lahjoja.
- Anonyymi
Minä myönnän reilusti, että koen kiusalliseksi saada lahjoja, koska kertakaikkiaan en, en todellakaan tarvitse mitään. Sen tietävät ne, jotka lahjojaan hankkivat mutta kuitenkin niitä antavat, minullekin. Tosin muodollisesti ja kohtuullisesti. Esimerkiksi hanskat. Tai pipon. Villasukkiakin olen saanut. Kiitos niistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä myönnän reilusti, että koen kiusalliseksi saada lahjoja, koska kertakaikkiaan en, en todellakaan tarvitse mitään. Sen tietävät ne, jotka lahjojaan hankkivat mutta kuitenkin niitä antavat, minullekin. Tosin muodollisesti ja kohtuullisesti. Esimerkiksi hanskat. Tai pipon. Villasukkiakin olen saanut. Kiitos niistä.
Jo kauan eläneet ihmiset, iäkkäät, eivät todellakaan enää kaipaa tavaralahjoja. Mutta on olemassa muunkin laisia, mukavampia: elämyksiä ja palveluita. On mukavaa mennä joskus ns. ilmaiseksi lahjakortin kanssa hierojalle, kampaajalle, luontais- tai kauneushoitolaan, jalkahoitoon ... Tai teatteriin, konsertiin, matkalle tai vain pikku tripille. - Nm. Tavarataivas on out
- Anonyymi
Vinkki.
En vietä joulua, ei siis lahjaongelmiakaan. Jotenkin sai aikanaan kystä kyllin siitä touhusta. Kakaroille ehkä helppokin jotain laittaa, ne yleensä tarviikin kaikenlaista. Paljon ongelmallisempia on loispummieläkeläiset. Niillä on jo kaikkea, mutta kai ikäystymisensä johdosta net tahtoo tolskata konfettirasioittensa kanssa. Ja jotain kai niille laitetaan. En juuri syö suklaata, tahtoo mennä rasiat ylivuotisiksi. Aikanaan kertyi valtava määrä kerrastoja, en käytä kerrastoja.
Niettä järkevintä jättää lahjashow väliin. Säästyy rahaa, aikaa, hermojakin. Ehkä itelle tulee ostettua ajankulukseen jokin kirja tai levy. Aikaa lukea tai kuunnella musaa, kun rauhallista.
Ai niin lahjavinkkiä. suosittelen savusiikaa. Kympillä saa hyvänkokoisen kalan. Yleensäkin ruokalahja, vaikka juustokori toimii. Kaikki kuitenkin syö jotain. Konjakkiin turha rahojaan haaskata, usein menee hyvät konjakit joutaville väärinkäyttäjille, jotka ei tajua jalon juoman arvostamisesta mitään.
=DW= Kenellekään ei pitäisi antaa lahjoja pelkästä velvollisuudesta.
Tai noh, minä en ainakaan halua sellaisia lahjoja, joitten antaminen minulle on ollut jollekin velvollisuus. Vain sellaisia lahjija osaan arvostaa, jotka ovat tulleet sydämestä ja antamisen halusta.- Anonyymi
Mistä tietää lahjan tulleen velvollisuudesta? Jospa taustalla kuitenkin on antamisen halu, et vain huomaa sitä?
Minä arvostan kaikkia saamiani lahjoja, joku on edes hetken ajatellut minua, olipa se tapahtunut mistä syystä tahansa. - Anonyymi
Vähät lahjukseni olen antanut ilman varsinaista syytä. Vain siksi, että tiedän saajan ilahtuvan ja osa ilahtumista on lahjuksen yllätyksellisyys.
Nimimerkki: Kalenterista riippumaton Anonyymi kirjoitti:
Mistä tietää lahjan tulleen velvollisuudesta? Jospa taustalla kuitenkin on antamisen halu, et vain huomaa sitä?
Minä arvostan kaikkia saamiani lahjoja, joku on edes hetken ajatellut minua, olipa se tapahtunut mistä syystä tahansa.Sellaiselta ihmiseltä en halua mitään, jonka olen kertaakaan kuullut voivottelevan, että "pitäisi kai sillekin jotain, mutta kun en minä tiedä mitä". Minun neuvoni on, että älä anna mitään, jos sinusta tuntuu että pitäisi ... Yleensä sitten kuulee vastaan, että "mutta eihän sitä voi olla jotain antamatta". Antamisen haluako?
- Anonyymi
Vaimolle tilasin 2 viikon etelänmatkan kaikilla herkuilla loistohotellista Teneriffalla.
Pojalle ostin lahjaksi pienen järvenrantahuvilan, vesijetin, moottorikelkan ja uuden Teslan.
Molemmat tytöt saavat Maseratit ja turkisviitat, sekä sekalaista jalokivikoristetta.
Täytyyhän sitä edes Jouluna hemmotella lähimmäisiään, vaikka näinkin pienillä ja vaatimattomilla lahjoilla.
Joulun jälkeen tilanne voi kyllä olla hieman erilainen, sillä maksoin nuo kaikki lahjat vaimoni luottokortilla...- Anonyymi
Oletko Pohjanmaan poikia?
- Anonyymi
Suorastaan inhoan joululahjoja. Tämä jouluna tein päätöksen. Käyn muutamissa pikkujouluissa jonne viedään 5 euron lahja. En vie enkä tahdo mitään, ihan typerää krääsää paketeista avaavat.
Lapsille ja lapsenlapsille laitan vähän rahaa. No mieheni on kun lapsi, hän tykkää lahjoista. Niinpä hellyn ostamaan sellaista mitä tiedän hänen tarvitsevan; uuden pipon, somat kalsarit tai hänen lempijuuston. Hän tulee niin kovin iloiseksi. - Anonyymi
Elämä on muuttunu,
joulu lahjoineen ja kortteineen on menneisyyttä,
-
joulua vietän yksikseni, toivo ettei kukkaan kävis kattomassa, en halua vieraita,
riittää jos puhelimella kyselevät olenko vielä hengissä,
puoliso nkkkuu ijäistä untaan hautuumalla,
vien ehkä kynttilän jos jaksan ja uskallan lähteä haahuileen lumisateeseen ja autojen tungokseen parkkipaikalla,
yksin olen viettäny jo usemamman joulun
käsitöitä tehden ja TV:tä katellessa,
välliin ehkä käyn ulkona syömässä jotain kivaa,
en pidä juhlapäivistä,,, menis vaan pian ohi,
tavallisen arjen pyörittämkine on parasta mitä tiedän ,,, - Anonyymi
Vie saunavasta, shampoo ja muutama olut...
- Anonyymi
puolisoni aikoinaan tykkäsi pikku napsuista iltaisin,
veisinkö napsu-lasin ja kynttilän,
kaatasin napsun kurkuuni ja sanoisin hyvää joulua rakkaimpani,
sitten viluissani köpittäisin kotiin yksinäisyyteeni,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 652957
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252083Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671668Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t241520- 281281
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161267Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61196Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281150Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101107Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621001