Uuden koneen käyttöönotto.

Anonyymi

Varmin keino uuden koneen oston yhteydessä:
1. Kun saat uuden koneen, älä käynnistä sitä.
2. Irroita koneen käyttöjärjestelmän sisältävä kiintolevy.
3. Laita levy komeroon turvalliseen paikkaan.
4. Osta uusi samanlainen kiintolevy kun alkuperäinenkin, voi olla tilavampikin.
5. Asenna sama käyttöjärjestelmä, kun on alkuperäisellä levyllä.
6. Ja näin sinulla on hyvin toimiva tietsikka.
7. Jos myyt koneen, vaihda siihen se komerossa ollut kiintolevy.
8. Koneesta ei saa irti mitään sinun tietoja.

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos Windows on kysymyksessä, niin sitähän ei pysty asentamaan toiselle levylle.

      • Anonyymi

        Pystyy asentamaan. Lisenssikoodi on emolevysidonnainen, ei kiintolevyyn sidottu. Toinen helppo keino on kloonata tämä alkuperäinen levy toiselle levylle.


      • Anonyymi

        Pystyy asentamaan samaan koneeseen uudelleen ( uudelle kovalevyllekin ) mutta uuden koneen kyseessä ollen se täytyy ensin käynnistää ja varmistaa että tiedot ovat päätyneet Microsoftin syövereihin.


      • Anonyymi

        Minä ainakin ensimaäisellä käynistyksellä teen ubuntu asennuksen.


    • Anonyymi

      Aivan jonninjoutavaa touhua! Jos hankkii markettikoneen jossa on jo riittävän iso SSD niin riittää että asentaa siihen Windowsin uusiksi puhtaalta asennusmedialta niin häviää valmistajan turhat mainos ja kokeiluohjelmat.

      • Anonyymi

        Parempi on vaan heti asentaa Ubuntu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parempi on vaan heti asentaa Ubuntu.

        Se on parastapa ottaa uusi kone käyttöön.


    • Anonyymi

      Kyllä minäkin kun ostin HP koneen ensi töisekseni tein siihen puhtaan asennuksen. Säästyi niiltä turhilta hp jutuilta ja mitä lienee muuta turhaa levyllä ollutkaan.

      • Anonyymi

        HP on muistanut kunnostautua tällä saralla oikein kunnolla. Harva konevalmistaja tuuppaa yhtä paljon tarpeettomia ohjelmia koneidensa mukana. Ainoa edes hieman hyödyllinen softa on HP Support Assistant. Eli tuolla saa päivitettyä koneen ajurit, BIOS:in nopeasti ajantasalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HP on muistanut kunnostautua tällä saralla oikein kunnolla. Harva konevalmistaja tuuppaa yhtä paljon tarpeettomia ohjelmia koneidensa mukana. Ainoa edes hieman hyödyllinen softa on HP Support Assistant. Eli tuolla saa päivitettyä koneen ajurit, BIOS:in nopeasti ajantasalle.

        Vaan sillekään ei ole pahemmin tarvetta. Oikeastaan vain näytönohjaimen ajuri kannattaa pitää ajantasalla. Muut Windows hoitaa itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan sillekään ei ole pahemmin tarvetta. Oikeastaan vain näytönohjaimen ajuri kannattaa pitää ajantasalla. Muut Windows hoitaa itse.

        Jotkut asentaa heti Ubuntun!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut asentaa heti Ubuntun!

        Jotkut läppärit hajoavat, jos niihin asentaa ubuntun (bios menee). Kannattaa varmistaa ensin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut asentaa heti Ubuntun!

        Kuinka monta?


    • Anonyymi

      Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille Linux-käyttäjille!
      On isänmaallinen teko käyttää Suomalaista Linuxia!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      279
      3060
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1555
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      38
      1288
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1097
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe