Reilu 2 vuota sitten jäin työttömäksi ja sen jälkeen en ole töhin päässyt, no ihan sama en enää viitsi töitä etsiä ja olen mielummin koko loppuelämän luottotiedoton kuin etsisin töitä jonka seurauksena saisin niitä töitä ehkä, ja pääsisin maksamaan velkaa pois.
Mutta en tee sitä elän kelan rahoilla enkä maksa ulosottovelkaa pois, olen mielummin kokoloppuelämän ilman luottotietoja ei paljoon enää kiinnosta IHAN SAMA
luotto tiedot meni 4vuotta sitten ja velkaa ulosotossa on viellä päälle 35tuhatta euroa
luottotiedotmenny
10
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Siis joku anonyymi jossain päin maailmaa, mahdollisesti Suomessa, on velkaa 35 000 euroa, jota ei aio maksaa takaisin.
Ei meille ole mitään hyötyä tiedonannostasi, koska emme tiedä kuka olet.
Tiesi valitsit jo silloin, kun nostit 50 paikasta pikavippiä etkä käynyt kouluja nuorena. - Anonyymi
Asenne se on tuokin. Mulla on myös noin 35 000€ ulosotossa velkaa, mutta jokaisen sentin maksan korkojen kera pois.
Elämä on valintoja täynnä. - Anonyymi
Jos terveyttä riittää, mieti nyt uudestaan jospa sittenkin kannattaa maksaa ettei mene lopuuelämä pilalle. Tuo 35k€ on vielä aika maltillinen velka ja sen maksaa vähän pienemmälläkin palkalla pois vajaassa 10 vuodessa. Kuukausi kuukaudelta näkymä kirkastuu ja lopulta velkaa on 0 euroa!
lajijasuris- Anonyymi
Entäpä jos on jo 70 v?
80v. vanhana vainhainkodissa vuodepotilaana on kivaa kun velka on maksettu. Kenen kannalta katsottuna? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entäpä jos on jo 70 v?
80v. vanhana vainhainkodissa vuodepotilaana on kivaa kun velka on maksettu. Kenen kannalta katsottuna?Kaikkien kannalta. Oikeus ja kohtuus on, että toisten rahat palautetaan. Jos ei muuta, niin voi kuolla puhtaalla omallatunnolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkien kannalta. Oikeus ja kohtuus on, että toisten rahat palautetaan. Jos ei muuta, niin voi kuolla puhtaalla omallatunnolla.
Rahojen palautuksen ymmärrän, mutta en korkoja jotka ylittää 7%. Yli sen menevät korot on kiskurikorkoja.
Jos on lainannut 10.000 euroa maksan mielelläni takaisin pää- oman 700 euroa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rahojen palautuksen ymmärrän, mutta en korkoja jotka ylittää 7%. Yli sen menevät korot on kiskurikorkoja.
Jos on lainannut 10.000 euroa maksan mielelläni takaisin pää- oman 700 euroa.8 prosentin korko ei täytä vielä koronkiskonnan tuntomerkkejä, etkä edes saisi siihen hintaan mistään lainaa, tuskin edes 20 prosentillakaan.
Kyse ei ole välttämättä siitä mitä maksat mielelläsi, vaan mitä joudut maksamaan. Tosin ne takuueläkeläiset ja muut Kelan tukien varassa elelevät, joilla ei ole omaisuutta, saavat kyllä itse päättää mitä maksavat takaisin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entäpä jos on jo 70 v?
80v. vanhana vainhainkodissa vuodepotilaana on kivaa kun velka on maksettu. Kenen kannalta katsottuna?Jos itsekäs on niin varmaan parempi jättää maksamatta tuossa tilanteessa. Oletan aloittajan olevan pikkuisen nuorempi ja vastasin siltä pohjalta aika yleisellä tasolla. Olisi kiinnostavaa tietää mikä on velkaantumisen syy. Valitettavan usein velkaantuminen on vähän kevyttä noin kuten tuossa kirjoitetaan "elämä on valintoja täynnä".
lajijasuris - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos itsekäs on niin varmaan parempi jättää maksamatta tuossa tilanteessa. Oletan aloittajan olevan pikkuisen nuorempi ja vastasin siltä pohjalta aika yleisellä tasolla. Olisi kiinnostavaa tietää mikä on velkaantumisen syy. Valitettavan usein velkaantuminen on vähän kevyttä noin kuten tuossa kirjoitetaan "elämä on valintoja täynnä".
lajijasurisAloittaja on kaksinkertainen petturi, kun ei edes yritä etsiä työtä, vaan elelee surutta yhteiskunnan tuilla.
Onneksi Suomeen tuli uusi korkokattolaki ja onneksi Suomeen ovat tulossa myös lainakatto ja positiivinen luottorekisteri. Em. uudistukset aikaansaavat sen, että pienituloiset eivät enää pääse ylivelkaantumaan holtittomasti. Jos kyseiset uudistukset olisi tehty jo kymmenen vuotta sitten, tätäkään ketjua ei olisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja on kaksinkertainen petturi, kun ei edes yritä etsiä työtä, vaan elelee surutta yhteiskunnan tuilla.
Onneksi Suomeen tuli uusi korkokattolaki ja onneksi Suomeen ovat tulossa myös lainakatto ja positiivinen luottorekisteri. Em. uudistukset aikaansaavat sen, että pienituloiset eivät enää pääse ylivelkaantumaan holtittomasti. Jos kyseiset uudistukset olisi tehty jo kymmenen vuotta sitten, tätäkään ketjua ei olisi.Niin vähän taitaa olla mutten tuomitse suoraan, koska en tiedä mistä kyse. Minä olen mentaalisesti ehkä vastakohta, jolla olisi jotain kykyjä ja haluja. Mutta nämä on jäänyt hyödyntämättä tai likimain torpattu, koska olen "vaikeasti kehityshäiriöinen" ja asennevikainen. Löydökset, oirekehitys ja se mitä olen saanut aikaiseksi osoittavat kylläkin jotain muuta.
Pääoireet raajoissa, cauda, neste- ja Na-tasapaino. Depistäkin on, mutta sitä en koe isoksi rajoitteeksi. Stressiäkin varmaan, mutta en menetä toimintakykyä ja ajattelua. Tätä enimmäkseen jossain sosiaalisissa tilanteissa, kun fyysiset oireet jotenkin provosoituu, ehkä eniten kankeus. Jännityskin mutta minulla se on enemmän seuraus. Lihasrasitus ja vesitalous, siinä tärkeimmät. Minä tunnistan nuo ja pyrin ottamaan huomioon suhteessa arjen tekemisiin ja menoihin. Jos on väsynyt, nälkäinen ja janoinen niin sitten on vähän muutakin. Tänään taas kaupassa huomasi kyykyt, punnerrukset, vatsarutistukset ja se janontunne sekä sitten myös muuta. Silti pitäisi mennä helletöihin, raksalle ym. fyysiseen mitkä provosoi oireita vaikka kyvyt nimenomaan riittäisi siihen niin raskaaseen toimistotyöhön ja tällöin on myös fyysisiä oireita on helpompi säädellä.
Tuli vähän pitkästi selostettua, mutta siksi että lukija saa paremman käsityksen sen sijaan että kerrottaisiin vain parilla rivillä eikä yhtään taustoja.
lajijasuris
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 14010166
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1485393Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p404040Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1323602Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352654Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191906Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3591572Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?981567Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?731428Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311386