Arkun muodossa heietään n 1000 e

Anonyymi

Rematorion uuniin
Mistä edullisempi arkku löytys?

38

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      HOK-Elannon hautaustoimistossa on puolta halvempia.

      • Ilmaston muutosta torjuen vanha Kreikkalainen tapa heittää ruumis paljaana vuorelta lienee säästeliäin tapa.


    • Anonyymi

      Esim Lautturi mikkelistä hoitaa koko homman arkkuineen alle 700€

    • Anonyymi

      Miksi tuollaisia pitää nyt miettiä, pienet on murheet jos ei muuta....................

      • Anonyymi

        Jos on läheinen kuollut, joutuu ajattelemaan arkku-asioita.
        Tuttua juttua monelle tässä iässä olevalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on läheinen kuollut, joutuu ajattelemaan arkku-asioita.
        Tuttua juttua monelle tässä iässä olevalle.

        Jouduin asian kanssa tekemisiin elämäni ensimmäisen kerran kun vanhempani kuolivat, liki 40 vuotta sitten. Täytyy sanoa, ettei siinä ensimmäiseksi tullut mieleen arkun kalleus, oli tärkeää löytää kaunis arkku jossa rakas vanhempi ikilepoon lasketaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jouduin asian kanssa tekemisiin elämäni ensimmäisen kerran kun vanhempani kuolivat, liki 40 vuotta sitten. Täytyy sanoa, ettei siinä ensimmäiseksi tullut mieleen arkun kalleus, oli tärkeää löytää kaunis arkku jossa rakas vanhempi ikilepoon lasketaan.

        "Täytyy sanoa, ettei siinä ensimmäiseksi tullut mieleen arkun kalleus, oli tärkeää löytää kaunis arkku jossa rakas vanhempi ikilepoon lasketaan."

        Se oli varmaan silloin, mutta jo 2004 ja 2009 olivat vanhempani valmeutuneet.
        ohje oli; "millään ei ole mitään väliä, halvimmalla tavalla maan alle, kiveä ei saa laittaa"

        Ja iskä oli sitten hoitanut kaikki hommat niin pitkälle kun voi, koko paketti maksoi jotain,,,, alta tonnin.
        Myös perunkitjat ja virkatodistusten pyyntöosoitteet oli tietsikalla.

        Kyllä meillä ostellaan aina upouusi auto, mutta silti usein köyhäillään, juuri perjantaina ostettiin 80" ja 65 " tv "pimeesti".


    • Anonyymi

      Minulle kelpaisi pahvilaatikko. Vaikkapa 100 tuuman televisiosta säästetty.
      Mielellään aitoa pahvia eikä jotain kierrätys pehmistä.
      Hoitotestamentin puitteissa minut saa pätkiä osittain, että mahdun laatikkoon. Esimerkiksi urheilulliset pitkänhuiskeat jalkani voi asettaa kainaloihini.
      Rintakehäni päälle voi asettaa mukillinen kahvia ja tupakkiaski. Sytkäriä ei tarvitse, luulen että uunissa on valkeaa sen verran.

    • Anonyymi

      Uurnat ja tuhkaus on edullisempaa.

      • Anonyymi

        tuhkausta varten tarvitaan arkku, uurnaa ei tarvitse ostaa jos tuhka ripotellaan


    • Kilpailuta hautaustoimistot paikkakunnallasi,
      ei kait siinä muu auta.

      Muistan kerran kuulleeni, kansanradiokohan oli, jossa joku mummo taivasteli arkkujen hintoja ja kertoi lopuksi antaneensa jälkipolvelle ohjeeksi,
      että hänet pitää pistää komeroon ja haudata siinä,

      Miten mahtaa krematorio suhtautua, jos komerossa mummo tuodaan poltettavaksi, tuleeko liikaa myrkkyjä jos on halpaa lastulevyä arkkuna.

    • Anonyymi

      alottajalle ja muillekkin ajattelemisen aihetta :

      oletteko koskaan ajatelleet
      ostatte kalliin arkun
      maksaa 1000- 2000 euroa,
      rakkallenne haluatte parasta parhaan arkun,


      mutta,


      sitten kun se on siunattu jäähyväiset jätetty,
      ja jätetty hautaustoimiston huoleksi
      viedä arkku grematorioon, poistutte paikalta juhlimaan suru-juhlaa,

      arkun viejä takahuoneessa tai missä se nyt sitten onkaan koko geramatorio vaihtaakin vainajan
      johonkin pahvilaatikkoon
      ja se työnnetään grematorioon palamaan, ( näin kuvittelen )


      kallis arkku tai tammiarkku viedäänkin hautaustoimistoon myymälään takaisi jälleen myyntiin,

      asiakas ei ole ollenkaan tämmösestä tietoinen
      tämmösestä mahdollisesta hautaustoimiston liike-ideasta,

      kauhistus,,, tämmönen tominta on tullu likaseen mieleen, ku omaa vilkaan mielikuvituksen,

      on omakohtainen epäily tapahtumasta,
      mutta en koskaan ole ottanu asiasta oikeesti selvää,

      mutta kun omainen kuoli
      etsin arkkuja monestakin liikeestä,

      kunkas ollakaa yhteen liikkeeseen oliki yllättäin tullut myyntiin
      YKSI kaunis hyvin arvokas kallis-arvoinen arkku
      vain yksi kappale,
      kuinkas ollakaa ostin sen
      koska halusin kaikkein parasta omalle rakkaimalleni,

      HYMMMMM,,, asia kaihertaa joskus kun alotuksen johdosta tommonen mahdollinen kierous tuli mielee,,,,

      toivottavasti kukaan ei kuitenkaan syylisty noin kieroon
      hyvä-tuottoiseen kaupankäyntiin,

      onhan se melkonen keksintö jos arku onki jatkuvassa kierrätyksessä

      ja rahaa tulee rutkasti tonnikaupalla s a m a s t a arkusta,
      vainaja vaan vaihtuu välillä,
      ja arkku on taas myynnissä ,,,,

      anteeksi ruma mielikuvitus,
      se ny vaan tuli mieleen jostain selittämättömästä syystä,
      ku on vilkas mielikuvitus,,,,

      alottajalle,,,,,
      osta joku valkonen arkku , ne on kauniita,
      ne on hinnaltaa edullisimpia,
      ainaki silloin oli kun minä etsin omalle rakkaalleni arkkua,

      • Anonyymi

        Amerikassa tapahtui tuolla tavalla.
        Ongelmaksi muodostui, että jo lopettaneen hautaustoimiston takapihalta alkoi löytyä ruumiita, joita ei ollut toimitettu eteenpäin. Arkut oli viety kyllä uudelleen myyntiin.
        Lopettanut hautaustoimisto oli kulissi bisneksille.


      • Anonyymi

        Tosta kierrätyksestä tuli mieleen.Täällä meilläpäin yksi tyyppi teki yhden luudan ja lähti sitten sitä myymään mummoille.Kun oli saanut luudan myytyä mummolle mummo laittoi luudan ovenpieleen.Kun mummo veti oven kiinni luutakauppias otti luudan mukaansa ja reuraavaan paikkaan.


    • Ei se arkun hinta ihan tuhkana hukkaan mene.

      Joku sillä aina tienaa leipää suuhunsa, ettei tarvitse sossun luukulla roikkua. Hän tienaa rahat, maksaa niistä verot ja niin se pyörii.
      Elinkeinoelämäksi sitä sanotaan.

      • Anonyymi

        HALOOOO,,,, on kysessä outo toiminta,,, mieti,,,


        NO mitä sanot jos yhtä ja samaa arkkua myydään aina uudestaan ja uudestaan jatkuvasti
        ja peritään normaali hinta jokakerta 1000 -3000 euroa
        siis on kyseessä vain 1 arkku yksi ja sama joka aina tuodaan hautajaisten loputtua takasi myymälään

        tätäkö pidät normaalina liiketomintana

        ja maksetaanko tommosesta toiminnasta oikeesti veroja ????

        ymmärsikö lukemsai, vai mistä puhut ????


      • Anonyymi kirjoitti:

        HALOOOO,,,, on kysessä outo toiminta,,, mieti,,,


        NO mitä sanot jos yhtä ja samaa arkkua myydään aina uudestaan ja uudestaan jatkuvasti
        ja peritään normaali hinta jokakerta 1000 -3000 euroa
        siis on kyseessä vain 1 arkku yksi ja sama joka aina tuodaan hautajaisten loputtua takasi myymälään

        tätäkö pidät normaalina liiketomintana

        ja maksetaanko tommosesta toiminnasta oikeesti veroja ????

        ymmärsikö lukemsai, vai mistä puhut ????

        Ymmäränhän minä.
        Sepä se vasta oivallista liiketoimintaa olisikin.

        Minä olen ollut näkemässä, kun arkku ruumiineen on työnnetty uuniin. Ei sieltä paluuta ole.
        Ei ne kelpuuta krematorioon pahviarkkua, koska se palaa tuhahtaa ruumiin ympäriltä ja ruumis jää vain kytemään. Se on kokeiltu ja huonoksi havaittu. Puuarkku se pitää olla kunnon sytykkeenä.
        Pelkkää vainoharhaisuutta sinulla tuo arkun uusiokäyttö.

        Se kyllä olisi aivan kätevää, että maahan haudattaessa olisi yksi ja sama sellainen perintöarkku, joka kulkisi suvusta toiseen. Miksi maahan kaivetaan hyvä puulaatikko? Sehän hidasta vain matojen pääsyä aterialleen ja ruumiin mätänemistä.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ymmäränhän minä.
        Sepä se vasta oivallista liiketoimintaa olisikin.

        Minä olen ollut näkemässä, kun arkku ruumiineen on työnnetty uuniin. Ei sieltä paluuta ole.
        Ei ne kelpuuta krematorioon pahviarkkua, koska se palaa tuhahtaa ruumiin ympäriltä ja ruumis jää vain kytemään. Se on kokeiltu ja huonoksi havaittu. Puuarkku se pitää olla kunnon sytykkeenä.
        Pelkkää vainoharhaisuutta sinulla tuo arkun uusiokäyttö.

        Se kyllä olisi aivan kätevää, että maahan haudattaessa olisi yksi ja sama sellainen perintöarkku, joka kulkisi suvusta toiseen. Miksi maahan kaivetaan hyvä puulaatikko? Sehän hidasta vain matojen pääsyä aterialleen ja ruumiin mätänemistä.

        Pitkä odotteluaika.

        Noissa kuumissa maissa raadot hävitetään hyvin nopeasti, suomessa odotteluaika voi olla viikkojakin. No raadot tahtoo mädäntyä. Toki talvella pakkasta, mutta ruumiiden pakasteleminenkaan nyt ei kovin järkevää. Ihan hygienia syitä.

        Ja sitten on logistiikka. Arkkua helpompi roudata paikasta toiseen, ruumissäkki hankalampi.

        Mikään ihme ei ole, että polttohautaus yleistyy ja siinä just tarvitaan sytykkeeksi puuta. Isoilla rovioillahan net muualla maapallolla ruumiinsa polttelevat.

        Kumma, suomessa ei oikein ole keskustelua hapossa liuottamisesta, sitä käytetään maailmalla jonkin verran. Se voi yleistyä täälläkin, ei paljoa eroa polttamisesta, Kilpaileva menetelmä, mistä kai ei jätettä jää oikein mitään.

        Sinällään kalman hävittäminen ihme ongelma, ei luonnossa näe oikein koskaan kuolleita elukoita. Vois niinkuin miettiä kierrättämistä, proteiinia se ihminenkin on. Pataan vaan.

        =DW=


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitkä odotteluaika.

        Noissa kuumissa maissa raadot hävitetään hyvin nopeasti, suomessa odotteluaika voi olla viikkojakin. No raadot tahtoo mädäntyä. Toki talvella pakkasta, mutta ruumiiden pakasteleminenkaan nyt ei kovin järkevää. Ihan hygienia syitä.

        Ja sitten on logistiikka. Arkkua helpompi roudata paikasta toiseen, ruumissäkki hankalampi.

        Mikään ihme ei ole, että polttohautaus yleistyy ja siinä just tarvitaan sytykkeeksi puuta. Isoilla rovioillahan net muualla maapallolla ruumiinsa polttelevat.

        Kumma, suomessa ei oikein ole keskustelua hapossa liuottamisesta, sitä käytetään maailmalla jonkin verran. Se voi yleistyä täälläkin, ei paljoa eroa polttamisesta, Kilpaileva menetelmä, mistä kai ei jätettä jää oikein mitään.

        Sinällään kalman hävittäminen ihme ongelma, ei luonnossa näe oikein koskaan kuolleita elukoita. Vois niinkuin miettiä kierrättämistä, proteiinia se ihminenkin on. Pataan vaan.

        =DW=

        On niillä ruumishuoneilla nykyisin niin hyvät kylmiöt, ettei ne ruumiit pääse pilaantumaan.

        Monta viikkoa lasteni isäkin oli ollut kuolleena ennenkuin haudattiin. Vaimonsa oli ortodoksi ja niitten tapoihin näkyy kuuluvan, että vainaja käydään hyvästelemässä avonaisen arkun ääressä. Enemmän hän monesti elävänä haisi kuin siinä arkussa. En kyllä ihan nenääni kiinni laittanut niinkuin leski, mutta en huomannut hänenkään nenäänsä nyrpistelevän. Ei siis haissut märäntyneelle.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        On niillä ruumishuoneilla nykyisin niin hyvät kylmiöt, ettei ne ruumiit pääse pilaantumaan.

        Monta viikkoa lasteni isäkin oli ollut kuolleena ennenkuin haudattiin. Vaimonsa oli ortodoksi ja niitten tapoihin näkyy kuuluvan, että vainaja käydään hyvästelemässä avonaisen arkun ääressä. Enemmän hän monesti elävänä haisi kuin siinä arkussa. En kyllä ihan nenääni kiinni laittanut niinkuin leski, mutta en huomannut hänenkään nenäänsä nyrpistelevän. Ei siis haissut märäntyneelle.

        Kylläpä sinullekin on sattunut erehdyksiä, kuten lastesi isän valitseminen haisunäätien pesästä :D Kuinka kestit sängyssä miestä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpä sinullekin on sattunut erehdyksiä, kuten lastesi isän valitseminen haisunäätien pesästä :D Kuinka kestit sängyssä miestä?

        Näin jälkeenpäin en ainakaan sanoisi olleen paha erehdys, sillä minulla on kaksi kaunista vaaleahiuksista ja sinisilmäistä tytärtä. Huumorintajuisia ja lahjakkaitakin ovat.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ymmäränhän minä.
        Sepä se vasta oivallista liiketoimintaa olisikin.

        Minä olen ollut näkemässä, kun arkku ruumiineen on työnnetty uuniin. Ei sieltä paluuta ole.
        Ei ne kelpuuta krematorioon pahviarkkua, koska se palaa tuhahtaa ruumiin ympäriltä ja ruumis jää vain kytemään. Se on kokeiltu ja huonoksi havaittu. Puuarkku se pitää olla kunnon sytykkeenä.
        Pelkkää vainoharhaisuutta sinulla tuo arkun uusiokäyttö.

        Se kyllä olisi aivan kätevää, että maahan haudattaessa olisi yksi ja sama sellainen perintöarkku, joka kulkisi suvusta toiseen. Miksi maahan kaivetaan hyvä puulaatikko? Sehän hidasta vain matojen pääsyä aterialleen ja ruumiin mätänemistä.

        Kyllä se ruumis poltetaan kaasulla oli arkku pahvia tai kumia-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se ruumis poltetaan kaasulla oli arkku pahvia tai kumia-

        Montakohan linkkiä tuosta asiasta on laitettava

        https://yle.fi/uutiset/3-6727341

        "Krematoriossakaan ei suosita pahviarkkua. Jalosen sanoo vettyneen pahviarkun palavan nihkeästi.
        - Jotta palamisprosessi olisi puhdas, pitää siinä olla enemmän materiaalia ympärillä. Krematoriot suosittelevat puuarkkua ja niistä on olemassa halvempia vaihtoehtoja."


    • Anonyymi

      Senhän voi tehdä itse ja pitää vaatekaappina tai säilytysarkkuna siihen asti kunnes se aika koittaa.

    • Anonyymi

      Anonyymi Eilen 19:12 kirjoitti arkun uudelleen maksattamisesta. Uskon siihen. Joku kirjoitti että puuarkku pitää olla koska pahvilaatikko palaa liian nopeasti. Tämä ei voi pitää paikkaansa, koska halvimmat arkutkin menevät polttohautaukseen eivätkä ole puuta, en kyllä tiedä mitä ainetta.
      Mutta narraukseen, olen tämän ennenkin tänne kirjoittanut. Läheiseni kuoli tapaturmaisesti ja avattiin. Hautaustoimistoon maksettiin valkoinen kuolinpaita, 58 euroa. Siunaustilaisuudessa arkun päällä luki, ei saa avata. Vaimo vaati ja avattiin. Paitaa ei ollut, hirveä sideharsotuppura kaulan ympärillä. Hautaustoimisto ei palauttanut rahaa, vaan sanoi että omaiset ovat yleensä niin järkyttyneitä, etteivät huomaa onko paita vai sideharso. Ei jaksanut vaimo, siihen jätti.
      Joku tuolla sanoi että se on Elinkeinotoimintaa ja sai sanomastaan kaksi pointtia. Olen oikeistoon päin kallellaan mutta joku roti.

      • Anonyymi

        Kuka kuolemisissa sen ilmoituksen lehteen hoitaa?


      • Anonyymi

        Kuolinpaidathan tehdään nykyisin ns. lumpuista eli eri paikoista kerätyt vanhat lakanat jne.
        Maksaa hautaustoimistolle 1 - 5 eur max 10. Helppoa rahaa ottaa omaisilta monin verroin.
        Kuka niitä enää arkusta nypläilee mitä laatua kangas on, ja onko edes paidan näköinen? Että saattaa olla suikale lakanaa.


      • Jos ihminen on noin epäluuloinen, niin miksi ei mene itse katsomaan, kun arkku työnnetään uuniin. Kyllä se on omaisille sallittua.

        https://yle.fi/uutiset/3-10489288

        "Pahvinen arkku ei Ylähollon mukaan sovellu tuhkaukseen.
        – Asiaa on kokeiltu, mutta pahviarkku ei anna tarpeeksi lämpöä tuhkaukselle. Pahviarkku palaa nopeasti ja sammuttaa prosessin."

        Ruumiin pukemisessakin saa olla omainen mukana ja ruumiin saa pukea vaikka hänen omiin vaatteisiinsa. Lasteni isä haudattiin/tuhkattiin puku päällä (harvemmin hän muuten pukua käyttikään).

        Mites se on muuten, tehdäänkö yleensä ruumiinavaus, jos on kuollut tapaturmaisesti? Eikö siinä kuolinsyy ole selvä ilman ruumiinavaustakin? Vai epäiltiinkö siinä murhaa, että vainaja olisi huumattu tai myrkytetty ensin, ennenkuin ruumis tyrkättiin tapaturmaan?
        Ja se sideharsotuppo kaulan ympärillä on ollut selvästikin peittämässä jotain rumaa jälkeä. Nostiko vaimosi vainajan päältä sitä lakanaa nähdäkseen, että oliko paitaa vai oliko alasti siellä alla? Tapaturmasta kysymys, niin ruumis on voinut olla siinä kunnossa, ettei pukeminen ollut mahdollistakaan.

        Nimim. Joku


      • Anonyymi

        niimpä,,,, jos kallis tammi-arkkuki on vain kirkossa nähtävänä,
        ja kun sitten jätetään hautaustoimiston tehtäväksi viedä krematorioon,

        tuhmasti aateltuna
        onkin kenties tammiarkku tyhjennetty ruumiista,
        ruuis laitettukin johonkin pahvilaatikkon, ja se polttouuniin,

        ja s a m a tammi-arkku meneekin hautaustoimiston myymälään UUDELLEEN myyntiin
        seuraavalle asiakkaalle täydestä hinnasta,
        maksaa taas 1000-3000 euroa asiakkaalle jälleen
        tämmönen LIIKE-IDEA on todella TUOTTOISAA

        rahaa tulee ikkunoista ja ovista
        eikä tarvi hankintahintaa enään maksaa
        kun se kerran on vain maksettu,

        onkohan kukaan koskaan oikeesti seurannu hautaustoimistojen touhuja ?????

        olisko syytä seurata, onko toiminta rehellistä vilpitöntä,


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Jos ihminen on noin epäluuloinen, niin miksi ei mene itse katsomaan, kun arkku työnnetään uuniin. Kyllä se on omaisille sallittua.

        https://yle.fi/uutiset/3-10489288

        "Pahvinen arkku ei Ylähollon mukaan sovellu tuhkaukseen.
        – Asiaa on kokeiltu, mutta pahviarkku ei anna tarpeeksi lämpöä tuhkaukselle. Pahviarkku palaa nopeasti ja sammuttaa prosessin."

        Ruumiin pukemisessakin saa olla omainen mukana ja ruumiin saa pukea vaikka hänen omiin vaatteisiinsa. Lasteni isä haudattiin/tuhkattiin puku päällä (harvemmin hän muuten pukua käyttikään).

        Mites se on muuten, tehdäänkö yleensä ruumiinavaus, jos on kuollut tapaturmaisesti? Eikö siinä kuolinsyy ole selvä ilman ruumiinavaustakin? Vai epäiltiinkö siinä murhaa, että vainaja olisi huumattu tai myrkytetty ensin, ennenkuin ruumis tyrkättiin tapaturmaan?
        Ja se sideharsotuppo kaulan ympärillä on ollut selvästikin peittämässä jotain rumaa jälkeä. Nostiko vaimosi vainajan päältä sitä lakanaa nähdäkseen, että oliko paitaa vai oliko alasti siellä alla? Tapaturmasta kysymys, niin ruumis on voinut olla siinä kunnossa, ettei pukeminen ollut mahdollistakaan.

        Nimim. Joku

        Ei ollut vaimo ruumiin pukemisessa mukana, hautaustoimisto hoiti.
        En tiedä mitä yleensä ruumiinavaus tehdään, mutta tälle vainajalle tehtiin, oli kävelyllä puistossa ja sinne kuoli, siihen mennessä erityisiä sairauksia ei ollut, sydäri lukee epikriisissa. Nyt puhutaan vainajan vaimosta, joka jätti asian silleen. minä olin läheinen. Selvästi näkyi että paitaa ei ollut, kuolinpaidassa on kaulus, sitä ei ollut, ei ollut mitään peiteltävää. Pukeminen oli mahdollista. Olin itse paikalla arkun avaamisessa, sitä paitaa vaan ei ollut, paperilakana köyhästi vedetty vainajan peitoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut vaimo ruumiin pukemisessa mukana, hautaustoimisto hoiti.
        En tiedä mitä yleensä ruumiinavaus tehdään, mutta tälle vainajalle tehtiin, oli kävelyllä puistossa ja sinne kuoli, siihen mennessä erityisiä sairauksia ei ollut, sydäri lukee epikriisissa. Nyt puhutaan vainajan vaimosta, joka jätti asian silleen. minä olin läheinen. Selvästi näkyi että paitaa ei ollut, kuolinpaidassa on kaulus, sitä ei ollut, ei ollut mitään peiteltävää. Pukeminen oli mahdollista. Olin itse paikalla arkun avaamisessa, sitä paitaa vaan ei ollut, paperilakana köyhästi vedetty vainajan peitoksi.

        Niin vielä sanon että mitään syytä arkun päälle kirjoitukseen "ei saa avata" ei mielestäni ollut.


    • Hukkaan menee arkkurahat maan allakin jos noin ajattelee.
      Kuoleminen on kallista, pari vuotta sitten jouduin järjestämään kahdet hautajaiset peräkkäin.
      Kylässä oli vain yksi hautaustoimisto joten hinnat olivat sen mukaiset.
      Toiselle ostettiin kallis arkku ja pidettiin iso muistotilaisuus, yli kymppitonni meni.
      Toiselle halpa arkku mutta panostin muistotilaisuuteen, arkku oli ihan kaunis ja ajoi hyvin asiansa.
      Kaikkineen lähes saman hintaiseksi tuli nämä toisetkin hautajaiset.
      Jälkeenpäin on vielä kuluja, perunkirjoitukset ym...

    • Anonyymi

      Sitä mieltä,,,,

      jos esm tammi-arkku viedään uudelleen liikeeseen myyntiin
      niin hinta EI pitäisi enään olla 1000-3000 euroa, vaan hinta pitäisi olla kirpputori-hinta siis kierrätystä vastaava hinta, jotain esm 300- 500 euroa joska se taas seuravan siunauksen jälkeen olisi palautettavaissa jälleenmyyntiin,,
      siis täyttä uuden arkun hintaa ei pidä enään periä,
      olisi monelle köyhemälle perheellekki parempi, hautajaiset on aina liian kallista puuhaa suomessa,

    • Anonyymi

      Ja kyllä maailma pelastuu,,, On se kumma ,kun vouhkataan tuosta ilmastonmuutoksesta ja kuitenkin poltetaan kalliita tammiarkkuja. Sehän olisi tavattoman ekologista siirtää vainaja ennen uuniin laitamista köykäseen pahvilaatikkoon ja totta tosiaan kierrättää se arkku takaisin ruumisarkkuliikeeseen.

      Kierrätystä totta tosiaan, kannattais laittaa asiasta kansalaisadressi.
      Nykyinen toiminta on törkeää tuhlausta.

    • Anonyymi

      Sääli höyhiä.....

    • Anonyymi

      Laitoin viime viikolla aloituksen ja ihmettelin minne se hurahti. Myöhemmin löysin sen väärältä palstalta, josta sen nyt poimin tähän aloitukseen sopivaksi.

      Kaksi hautausmenetelmää, joita käytetään mutta eivät ole vielä tulleet Suomeen. On mahdollista että meidän ikäiset saavat jo näistä valita.
      Biogrematointi; ruumis laitetaan hajoamaan liuokseen muutamaksi tunniksi, jonka jälkeen luut jauhetaan ja annetaan omaiselle.
      Kompostointi; Teräslieriössä ruumin omat mikrobit kompostoivat ruumiin kuukaudessa. Tämä menetelmä on egologisin keksintö tässä vaiheessa.
      Kaikkein suuripäästöisin on tänä päivänä polttohautaus.
      Minulle tämä juttu Hesarissa on kiinnostava ja vaihtelu politiikkariidoille. Kyllä ne viisaat keksivät.

    • Anonyymi

      Vieläkö on myynnissä pitkiä keittiösohvia kannella. ? Eikö sitä voisi jo eläessään ostaa ja kun krematoorioon aika niin lykkää ruumiin sohvan sisään ja uuniin. Täytyisi varmaan olla ilman maalia se sohva ettei saastuttaisi luontoa
      Hytinäx1

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1535
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1107
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1006
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      674
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe