Unikuvia

Nanni

Millaisia unia näette? Onko niillä mielestänne
psykologinen merkitys vai ovatko unet pelkästään kertausta päivän tapahtumista tai enne tulevasta?

Itse aika usein liitelen yläilmoissa tai yritän kerätä epätoivoisesti matkatavaroitani jotka ovat levällään ympäriinsä. Useimmiten olen silloin jossain junassa ja pelkään että en ehdi poistua siitä ajoissa.

35

1524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hymy

      Osa unista on pelkojen ja toiveiden käsittelyä ja sisäistä päivän tapahtumien purkua. Osa on enneunia. Enneunet voivat olla varoittavia tai tulevaan varautumista. Kaikki eivät näe enneunia tai eivät osaa niitä tulkita siksi.

      Itse osaan tulkita vain omia uniani. Unessa nähtävillä yksityiskohdilla on tietyt symbolit, jonkun verran saan vihjettä katsomalla niitä unikirjasta, jos uni ei muuten aukee. Unien tulkintaa voi myös opetella.

      • Nanni

        on ollut jos jonkinlaisia unikirjoja mutta
        ei niistä saa mitään tolkkua.
        Yhdessä vaiheessa näin usein jonkin sortin enneunia mutta en osannut tulkita niitä oikein.
        Olen aika usein nähnyt yhden ja saman unen -
        olen myrskyssä uppoavassa laivassa mutta se ei ehdi koskaan upota vaan aina herään ennen sitä.


      • 50jarisat
        Nanni kirjoitti:

        on ollut jos jonkinlaisia unikirjoja mutta
        ei niistä saa mitään tolkkua.
        Yhdessä vaiheessa näin usein jonkin sortin enneunia mutta en osannut tulkita niitä oikein.
        Olen aika usein nähnyt yhden ja saman unen -
        olen myrskyssä uppoavassa laivassa mutta se ei ehdi koskaan upota vaan aina herään ennen sitä.

        Unet päättyvät aina kesken! Tuota olen ihmetellyt; ratkaisua tai tilanteen päättymistä onnellisesti/onnettomasti ei koskaan näe. Vaikka kävisi nukkumaan hyvissähyvissä ajoin että uni ehtisi näkyä autuaaseen loppuun, siitäkään ei ole apua. Eikä auta vaikka makaisi väkisin (köh) ja katsoisi unen jatko-osan, ei auta!

        Ja unissa kaikki toiminta vaikuttaa täysin loogiselta, kun herää, kaikki mitä unesta muistaa on täyttä hepreaa. Sekoboltsikoheltamista alusta loppuun...

        Mutta luojankiitos, unet eivät jää muistiin...

        *nukkuu*


      • uskoo...
        50jarisat kirjoitti:

        Unet päättyvät aina kesken! Tuota olen ihmetellyt; ratkaisua tai tilanteen päättymistä onnellisesti/onnettomasti ei koskaan näe. Vaikka kävisi nukkumaan hyvissähyvissä ajoin että uni ehtisi näkyä autuaaseen loppuun, siitäkään ei ole apua. Eikä auta vaikka makaisi väkisin (köh) ja katsoisi unen jatko-osan, ei auta!

        Ja unissa kaikki toiminta vaikuttaa täysin loogiselta, kun herää, kaikki mitä unesta muistaa on täyttä hepreaa. Sekoboltsikoheltamista alusta loppuun...

        Mutta luojankiitos, unet eivät jää muistiin...

        *nukkuu*

        se varjoaan pelkää...


      • Nanni
        50jarisat kirjoitti:

        Unet päättyvät aina kesken! Tuota olen ihmetellyt; ratkaisua tai tilanteen päättymistä onnellisesti/onnettomasti ei koskaan näe. Vaikka kävisi nukkumaan hyvissähyvissä ajoin että uni ehtisi näkyä autuaaseen loppuun, siitäkään ei ole apua. Eikä auta vaikka makaisi väkisin (köh) ja katsoisi unen jatko-osan, ei auta!

        Ja unissa kaikki toiminta vaikuttaa täysin loogiselta, kun herää, kaikki mitä unesta muistaa on täyttä hepreaa. Sekoboltsikoheltamista alusta loppuun...

        Mutta luojankiitos, unet eivät jää muistiin...

        *nukkuu*

        mukavaa jos saisi aina jatkaa onnellista unta
        seuraavana yönä. Saisi tehdä siitä vaikka
        minisarjan itselleen.
        Ei ole muuten kivaa herätä omaan huutoonsa.
        Lapsena myös kävelin aika paljon unissani, se
        voi olla aika vaarallista. Olen kuullut jopa
        unissaan pyöräilevistä, olis aika hurjaa herätä
        polkupyörän selästä tai rullaluistimilta peräti.


      • Hymy
        Nanni kirjoitti:

        on ollut jos jonkinlaisia unikirjoja mutta
        ei niistä saa mitään tolkkua.
        Yhdessä vaiheessa näin usein jonkin sortin enneunia mutta en osannut tulkita niitä oikein.
        Olen aika usein nähnyt yhden ja saman unen -
        olen myrskyssä uppoavassa laivassa mutta se ei ehdi koskaan upota vaan aina herään ennen sitä.

        Katsoin parista unikirjasta ja tässä molemmista keskeiset tulkinnat:

        - "Unen laiva tarkoittaa yleensä elämänlaivaasi, vellovien aaltojen kuljettamaa omaa persoonallisuuttasi. Unen perusteella jokainen voi helposti itse tulkita, onko elämänmatka menossa huonoon tai hyvään suuntaan."

        - "Laivamatka myrskyineen ja haaksirikkoineen viittaa elämänvaiheisiin. Merimatka voi kertoa tarpeesrta muuttaa elämäntilanne, päästä pois hankalasta tilanteesta tai se kertoo unennäkijän uskosta päämäärään pääsystä tai uskostaan siihen että pitäisi edetä kohti tiettyä päämäärää."

        Itse olen nähnyt laivaunia ikään kuin enteinä. Ennen leikkausta näin unen, että Estonia tuli rannalle, mutta sanoin, etten nouse siihen, koska sehän on Estonia, kuoleman laiva. Siitä arvelin, että selviän leikkauksesta ja uskallan yleensä mennä.

        Toisen kerran näin, että unohdin mustan pleiserini suureen valkoiseen laivaan, josta olin satamaan jo noussut. Pyysin päästä takkiani hakemaan, koska tarvitsisin sitä. Ei annettu mennä, vaikka kuinka pyysin, suorastaan painostin. Samana yönä päättyi erittäin läheisen sukulaiseni elämä.


      • Nanni
        Hymy kirjoitti:

        Katsoin parista unikirjasta ja tässä molemmista keskeiset tulkinnat:

        - "Unen laiva tarkoittaa yleensä elämänlaivaasi, vellovien aaltojen kuljettamaa omaa persoonallisuuttasi. Unen perusteella jokainen voi helposti itse tulkita, onko elämänmatka menossa huonoon tai hyvään suuntaan."

        - "Laivamatka myrskyineen ja haaksirikkoineen viittaa elämänvaiheisiin. Merimatka voi kertoa tarpeesrta muuttaa elämäntilanne, päästä pois hankalasta tilanteesta tai se kertoo unennäkijän uskosta päämäärään pääsystä tai uskostaan siihen että pitäisi edetä kohti tiettyä päämäärää."

        Itse olen nähnyt laivaunia ikään kuin enteinä. Ennen leikkausta näin unen, että Estonia tuli rannalle, mutta sanoin, etten nouse siihen, koska sehän on Estonia, kuoleman laiva. Siitä arvelin, että selviän leikkauksesta ja uskallan yleensä mennä.

        Toisen kerran näin, että unohdin mustan pleiserini suureen valkoiseen laivaan, josta olin satamaan jo noussut. Pyysin päästä takkiani hakemaan, koska tarvitsisin sitä. Ei annettu mennä, vaikka kuinka pyysin, suorastaan painostin. Samana yönä päättyi erittäin läheisen sukulaiseni elämä.

        tuo tulkinta pitää paikkansa liiankin hyvin omalla kohdallani.
        Sen laivaunen aikoihin olin päättämässä 10-vuotista suhdettaní ja kun sain ratkaisuni tehtyä
        en ole juuri nähnyt tuota laivaunta enää???
        Viime aikoina olen nähnyt sellaista unta että
        lentokone tipahtaa asuntoni yläpuolella ja siitä
        tippuu osia katostani läpi.
        Nuo sinun unesi ovat olleet aika mielenkiintoisia.


      • Hymy
        Nanni kirjoitti:

        tuo tulkinta pitää paikkansa liiankin hyvin omalla kohdallani.
        Sen laivaunen aikoihin olin päättämässä 10-vuotista suhdettaní ja kun sain ratkaisuni tehtyä
        en ole juuri nähnyt tuota laivaunta enää???
        Viime aikoina olen nähnyt sellaista unta että
        lentokone tipahtaa asuntoni yläpuolella ja siitä
        tippuu osia katostani läpi.
        Nuo sinun unesi ovat olleet aika mielenkiintoisia.

        Talo ja asuntohan unessa symbolisoi sinua itse. Ja asunnon kunnosta ym. voi sitten tulkita omaa fyysistä ja psyykkistä tilaansa.

        Mutta tuosta lentokoneesta on monia selityksiä, riippuen missä asemessa sinä olet siihen ja minkä värinen se on ja muuta pitkää sepustusta. Kuitenkin tässä toisessa kirjassa (mielestäni paremmassa) lento-onnettomuuteen liittyen (se kait tuo on)on näin:

        "Jos näkee unta lentoturmasta, se voi viitata pelkoon äkillisestä tuhosta, totaalisesta epäonnistumisesta. Jos uneksii lentokoneesta, jolla on laskeutumisvaikeuksia, se voi viitata pelkoon, että uneksija ei pysty saattamaan loppuun jotain tärkeää tehtävää."

        Ja tässä toisessä kirjassa on alku näin:

        "Ne ampaisevat läpi pääsi, syöksyvät ylitsesi, panevat sinut aivan sekaisin." (Ettäs tiedät.) Ja sitten tässä käsitellään lentokoneen värejä, jonka jälkeen:

        "Yleensä kuitenkin kaikenväriset lentokoneet liittyvät siihen pelkoon, jota on pidettävä sielun antamana varoitusmerkkinä: sinun pitäisi luopua liian riehakkasta elämsätä ja tyytyä kohtuuteen."

        Revi sitten tulkinta noista vihjeistä...

        Unien maailma on mielenkiintoinen.


    • Riwka

      Minkähän alkavan dementian oireita lienee nykyiset uneni.
      Unet ovat värillisiä, hyvin yksityiskohtaisia.
      Muistan herättyäni kaiken viimeistä piirtoa myöten.
      Aikaisemmin unet unohtuivat saman tien, ja olivat hyvin epäselviä.
      Näitä nykyisiä on melkein vaikea erottaa todellisuudesta.

      • Kakku

        Mistäs se sitten johtuu, kun ei näe unia ollenkaan? En edes muista, koska olisin viimeksi nähnyt unta.


      • Nanni

        saattavat joskus olla niin todellisen oloisia
        että herättyään täytyy pitkän aikaa kelata oliko
        joku totta vai pelkästään unta.
        Olen myös huomannut että mitä vanhemmaksi tulee,
        sitä todellisemman oloiseksi unet tulevat.
        Tuota "väriasiaa" en ole muuten hirveästi miettinytkään. Täytyypä katsella tarkasti seuraavat unet, oikein lasit päässä!


    • n52

      ovat oikeastaan upea juttu.
      Olen oppinut hiukan "lukemaan"uniani.
      Minulla oli mummo joka näki enneunia ja äitini näkee myös.
      Joskus on todella niin höperöitä,että voi vain itsekkin ihmetellä uniaan.
      Painajaisia näen todella harvoin,mutta miksi se paras uni jää aina kesken =)

      • Hymy

        Enneunien näkeminen on sukuvika. Niin minullakin, ainakin äiti ja mummi kertoivat niitä jo lapsena.

        Unesta tietää yleensä, mikä on ennettä. Silloin uni on tarkka ja yksityiskohtainen, järkevän tuntuinen, todellinen. Myös tunnelma on aistittavissa, ahdistava tai ilonen. Jokainen yksityiskohta siitä jää mieleen.

        Sitten on niitä unia, joilla ihminen purkaa sisintään. Monesti ne ovat mielikuvituksellisia ja sekaviakin.


      • n52
        Hymy kirjoitti:

        Enneunien näkeminen on sukuvika. Niin minullakin, ainakin äiti ja mummi kertoivat niitä jo lapsena.

        Unesta tietää yleensä, mikä on ennettä. Silloin uni on tarkka ja yksityiskohtainen, järkevän tuntuinen, todellinen. Myös tunnelma on aistittavissa, ahdistava tai ilonen. Jokainen yksityiskohta siitä jää mieleen.

        Sitten on niitä unia, joilla ihminen purkaa sisintään. Monesti ne ovat mielikuvituksellisia ja sekaviakin.

        monia mitkä minä ymmärrän vasta kun se tapahtuma tapahtuu.
        Esim.Kun olin ilmoittautumassa iltalukioon niin yhtä äkkiä muistin unen laivasta ja laagongista.Se uni ei edes ollut kunnolla muistissa,mutta sinä hetkenä tiesin tarkasti mitä se minulle tarkoitti.
        Jänskii juttui =)


      • Hymy
        n52 kirjoitti:

        monia mitkä minä ymmärrän vasta kun se tapahtuma tapahtuu.
        Esim.Kun olin ilmoittautumassa iltalukioon niin yhtä äkkiä muistin unen laivasta ja laagongista.Se uni ei edes ollut kunnolla muistissa,mutta sinä hetkenä tiesin tarkasti mitä se minulle tarkoitti.
        Jänskii juttui =)

        Ihan samoin. Yks, kaks huomaa, että taivaan tähden, tätähän se tarkoitti.

        Usein ei unessa sanota suoraan ketä se koskee, vaikka osaisi tulkita tarkoituksen. Toisinaan saattaa mennä pitkäkin aika ennen kuin uni "toteutuu". Parhaimmillan mulla on mennyt vuosi, yleensä on vain päiviä tai viikkoja unennäön jälkeen. Jskus pelottaa odottaa kun on pahaa tiedossa.


      • n52
        Hymy kirjoitti:

        Ihan samoin. Yks, kaks huomaa, että taivaan tähden, tätähän se tarkoitti.

        Usein ei unessa sanota suoraan ketä se koskee, vaikka osaisi tulkita tarkoituksen. Toisinaan saattaa mennä pitkäkin aika ennen kuin uni "toteutuu". Parhaimmillan mulla on mennyt vuosi, yleensä on vain päiviä tai viikkoja unennäön jälkeen. Jskus pelottaa odottaa kun on pahaa tiedossa.

        sais sitä koisaussoraa joku tulla mättelee,kun tuo viikonloppu pisti tunnit väärinpäin niinkuin alkaa kirjoituskin mennä.
        Hitto!
        Haastan nukkavierun Nukku-Mattini oikeuteen!!


        UNIA!!!


    • Rihmankiertämä

      Juna on kuulemani mukaan seksinhurmaa joko puuttuu tai usein siihen liittyy

      • Nanni

        myös kuulemma seksualisuuteen liittyvää.
        Uneksin kerran olevani huoneessa joka oli täynnä
        käärmeitä ja kun pyrin sieltä pakoon joku aina
        kiskaisi minut jaloista takaisin ( ei käärmeet vaan joku ihminen) Huh, se oli karmiva uni, en halua moista enää nähdä koskaan.


      • sinih52
        Nanni kirjoitti:

        myös kuulemma seksualisuuteen liittyvää.
        Uneksin kerran olevani huoneessa joka oli täynnä
        käärmeitä ja kun pyrin sieltä pakoon joku aina
        kiskaisi minut jaloista takaisin ( ei käärmeet vaan joku ihminen) Huh, se oli karmiva uni, en halua moista enää nähdä koskaan.

        Käärmeellä on monta unisymbolia.
        viekkauden.
        kavaluuden.
        viisauden symboli.
        käärme kuvastaa myös seksuaalisuutta, intohimoa.
        käärmeen purema elämäsi kannalta hyvin tärkeä henkilö pettää luottamuksesi...


    • sinih52

      öisin kun lapsellani menee huonosti,on sairas,
      tulee erinlaisia unia ja sisälle paha olo aamulla noustessani tiedän soittaa mikä mättää ei juurikaan erehdyksiä vaistossa.psykologinen merkitys minun mielestä unilla on ei ole vain päivän kertausta....mutta enne tulevasta tosi

      • Hymy

        On niin erilaisia unia ja tuntemuksia. Vaistoon pitää kyllä luottaa, kellä sellainen on. Ei muuten läheskään kaikilla ole.


      • n52
        Hymy kirjoitti:

        On niin erilaisia unia ja tuntemuksia. Vaistoon pitää kyllä luottaa, kellä sellainen on. Ei muuten läheskään kaikilla ole.

        minä tulen sitä enemmän luotan vaistooni.
        Nuorempana tuli usein ajateltua,että voinko minä olla noin hölmö kun noin tunnen vaikka ei ole totuuspohjaa ja sitten se taas oli edessä ja totesin itselleni,että näinhän se minun tunteeni(vaistoni)sanoi!

        Vaistoillaan =)


      • sinih52
        Hymy kirjoitti:

        On niin erilaisia unia ja tuntemuksia. Vaistoon pitää kyllä luottaa, kellä sellainen on. Ei muuten läheskään kaikilla ole.

        että meillä jokaisella on vaisto mutta miten sitä kuuntelee se on se juttu opi kuuntelemaan itseäsi
        aika hyvä motto..


      • Nanni
        n52 kirjoitti:

        minä tulen sitä enemmän luotan vaistooni.
        Nuorempana tuli usein ajateltua,että voinko minä olla noin hölmö kun noin tunnen vaikka ei ole totuuspohjaa ja sitten se taas oli edessä ja totesin itselleni,että näinhän se minun tunteeni(vaistoni)sanoi!

        Vaistoillaan =)

        melkein aina elänyt vaiston varassa.
        Joskus se on johtanut harhaan ja toisinaan taas
        mennyt "nappiin", mutta eikö tämä elämä ole
        muutenkin iso rulettipöytä ja toisinaan oikein
        "venäläistä rulettia"?


      • n52
        Nanni kirjoitti:

        melkein aina elänyt vaiston varassa.
        Joskus se on johtanut harhaan ja toisinaan taas
        mennyt "nappiin", mutta eikö tämä elämä ole
        muutenkin iso rulettipöytä ja toisinaan oikein
        "venäläistä rulettia"?

        kivasti ytimen ilmaisit =)


      • Nanni

        usein isäni unessa silloin kun itselläni on paha olla ja se on rauhoittanut ja aamulla on ollut toisin.
        Olen myös aina vaistonnut jos läheisilläni on ollut vaikeuksia ja soittanut heille usein oikealla hetkellä.


      • sinih52
        Nanni kirjoitti:

        usein isäni unessa silloin kun itselläni on paha olla ja se on rauhoittanut ja aamulla on ollut toisin.
        Olen myös aina vaistonnut jos läheisilläni on ollut vaikeuksia ja soittanut heille usein oikealla hetkellä.

        no niin arvasin että osaat käyttää tunteitasi vaistoasi ja kuunella itseäsi. jatketaan unien katseluja ja opetellaan niiden tulkitsemista..
        oikein hyvää aurinkoista päivää sinulle


      • Nanni
        sinih52 kirjoitti:

        no niin arvasin että osaat käyttää tunteitasi vaistoasi ja kuunella itseäsi. jatketaan unien katseluja ja opetellaan niiden tulkitsemista..
        oikein hyvää aurinkoista päivää sinulle

        sinulle myös oikein hyvää päivänjatkoa, nyt täytyy rientää!


    • T.R.maalari.N

      Olen sellainen aborginaali, leikittelen tietoisesti unilla. Parhaimmat ja selkeimmät unikuvat, tai sellaiset jotka ainakin muistaa, syntyvät silloin kun on aivan unen ja valvetilan rajamailla. Niillä kuvilla maalaillaan taivaanrantoja.
      En ajattele uniani enneuniksi, ennemminkin seurusteluksi oman mielen kanssa. Oikeastaan uskon että ns. enneunetkin ovat nimenomaan seurustelua oman alitajunnan kanssa. Olemme arjessamme tehneet havaintoja joita emme ole tiedostaneet, ja unien kautt niitä käsittelemme.

      Ohessa yksi uni...
      *Nainen nukkui levottomasti. Unessaankin hamusi miestä lähemmäs itseään. Rauhoitti levotonta untaan, painamalla kasvonsa vasten villapaitaa, uneksimalla syksyn kirpeydestä, merenrannan kallioiden kiiltävistä pinnoista, kirkuvista lokeista ja tuulesta joka piiskasi sadepisaroita vasten naisen kasvoja.

      Mieli oli ystävä ja mieli oli vihollinen, se oli aina läsnä. Sitä ei voinut paeta, kun sen kanssa kerran oli lähtenyt seurustelemaan.

      Unessa mies viilteli naisen ihoa, kuori appelsiinia. Nainen oli lahtivalas rantakalliolla. Sateen piiskatessa, saadessa veren valumaan mereen, värjäten sen rannasta punaiseksi, paloitteli mies valasta, suurella pitkävartisella veitsellään. Siistejä paloja pinoon, valaan haukkoessa vielä happea keuhkoihinsa.

      Valas kykeni ajattelemaan mutta ei liikkumaan. Kuivalla maalla, se osasi huutaa vain äänettömästi. Se kaipasi meren syliin. Miten nainen kaipasikaan miehen syliin. Hengitystä iholleen, sielun kosketusta. Vain syvissä vesissä osaavat valaat puhua. Kuivalla maalla, niistä kelpaa vain rasvaiset palat pyyntimiesten ravinnoksi.
      Säpsähtäen nainen heräsi, omaan äänettömään huutoonsa.


      Naisen oli kuuma, peitto oli kiertynyt, vanginnut naisen hikiseen kohtuunsa. Villapaita oli vasten kasvoja, sydän takoi levottomasta unesta.

      Tuntui vapauttavalta, heittää peitto pois päältä, antaa viileän aamuilman kuivattaa hikeä. Puoliksi unessa, nainen mietti, jaksaisiko nousta avaamaan ikkunan. ’On laitettava ikkunaan verkko’, hän ajatteli, ’en voi nukkua ikkuna suljettuna ja ilman verkkoa, kissa karkaa’.

      Hän ei enää nukkunut. Tuntui paremmalta nousta vuoteesta, vetäistä ylle ihoa kuivaava, puuvillainen yöpaita ja hiipiä aamuhämärissä keittiöön.

      Linnut lauloivat ulkona, kesäaamun äänekäs hiljaisuus. ’Olisipa hämärämpää’ nainen ajatteli. ’Sytyttäisin kynttilän lyhtyyn. Minun on sinua ikävä.’ Nainen käpertyi nojatuoliin, painoi päänsä vasten selkämystä, tuuditti itseään hiljaa. Selviän tästä, tiedän, että selviän. Mutta, sattuu se silti.

      Uni eli naisen mielessä, oli muuttumassa kuvaksi. Kuvaksi jonka nainen vielä maalaisi. ’Delfiinillä ratsastava kissa, ei saa valasta vetää maan pinnalle, ei saa minusta pilkkoa paloja’, vaelsivat ajatukset. ’Ota minut kokonaisena, ota, anna minun asua meressäsi. Kuvasta tulisi kaunis. Tänään alkaisivat kuukautiset.’ * ;))

      • MiinaNraivaaja

        ahdistavasta unesta..useinhan nuo unemme kuvastavat tunnetilojamme, tässä kaipuu ja ikävä raastavat,onko mukana pettymystäkin... kiitos kirjoituksestasi.


      • Nanni

        kyllä tempaisi mukaansa.
        Juuri kesken tuollaisten unien olisi hyvä herätä
        omasta sängystään!


      • Tuulikki
        Nanni kirjoitti:

        kyllä tempaisi mukaansa.
        Juuri kesken tuollaisten unien olisi hyvä herätä
        omasta sängystään!

        Näen usein unta että olen jossain ulkomailla ja eksyksissä.En muista hotellin nimeä,en uskalla lähteä kauemmas kulkemaan,että osaisin takaisin.Kun en osaa paljoa kieliäkään,epävarmuus siitä miten osaisin selvitä kaikesta.
        Oma tulkintani on oma elämäni.
        Joskaan viimeaikoina en ole nähnyt enää unta...?
        Kummallista..?!
        Ja sitten näen unta koirastani,olen huolissani,kuka siitä huolta pitää,miten se pärjää,missä se on ja väliinn kun näen sen - mietin onko se varmasti sama koira,joskus en saa sitä kiinni,pysy perässä,sillä on omat menot ja mami on jäänyt.Loogista.Näin koirien taivaassa varmaan onkin...


      • Nanni
        Tuulikki kirjoitti:

        Näen usein unta että olen jossain ulkomailla ja eksyksissä.En muista hotellin nimeä,en uskalla lähteä kauemmas kulkemaan,että osaisin takaisin.Kun en osaa paljoa kieliäkään,epävarmuus siitä miten osaisin selvitä kaikesta.
        Oma tulkintani on oma elämäni.
        Joskaan viimeaikoina en ole nähnyt enää unta...?
        Kummallista..?!
        Ja sitten näen unta koirastani,olen huolissani,kuka siitä huolta pitää,miten se pärjää,missä se on ja väliinn kun näen sen - mietin onko se varmasti sama koira,joskus en saa sitä kiinni,pysy perässä,sillä on omat menot ja mami on jäänyt.Loogista.Näin koirien taivaassa varmaan onkin...

        usein olevani lapsuuden maisemissa ulkomailla
        ja petyn hirveästi herätessäni kun ulkona pakkasta
        ja kylmä tuuli.
        Hulluimpia uniani ovat olleet kun lentelen
        puhelinlankojen yläpuolella ja teen sitä usein.
        Luulin nytkin uneksivani kun Tuulikki on taas
        palstalla. Missä olet ollut, vaikka en minäkään
        ole täällä viime aikoina seikkaillut.
        Onko sulla kaikki hyvin?


      • täällä uneksin
        Nanni kirjoitti:

        usein olevani lapsuuden maisemissa ulkomailla
        ja petyn hirveästi herätessäni kun ulkona pakkasta
        ja kylmä tuuli.
        Hulluimpia uniani ovat olleet kun lentelen
        puhelinlankojen yläpuolella ja teen sitä usein.
        Luulin nytkin uneksivani kun Tuulikki on taas
        palstalla. Missä olet ollut, vaikka en minäkään
        ole täällä viime aikoina seikkaillut.
        Onko sulla kaikki hyvin?

        Kaikki on hyvin,nautin pakkaspäivistä ja auringonpaisteesta ja nytkin ajattelin lähteä kävelemään kohti aurinkoa,niin pitkälle kuin jaksan!
        Minäkin lentelen usein unissani,ja hassusti ollen kyykyssä,menen lujaa ja kurvailen!
        Mies lähti joogaan joten nautin kun saan välillä olla omien ajatusten kanssa,olen sellainen pohdiskelija.
        Olen kyllä näillä palstoilla,lueskelen vain,mut kun kuulen sinusta,on kuin tutun tapaisi!

        Nautitaan kevään tulosta,molemmat!
        Ja ollaan linjoilla.Kaikkea hyvää...


      • Nanni
        täällä uneksin kirjoitti:

        Kaikki on hyvin,nautin pakkaspäivistä ja auringonpaisteesta ja nytkin ajattelin lähteä kävelemään kohti aurinkoa,niin pitkälle kuin jaksan!
        Minäkin lentelen usein unissani,ja hassusti ollen kyykyssä,menen lujaa ja kurvailen!
        Mies lähti joogaan joten nautin kun saan välillä olla omien ajatusten kanssa,olen sellainen pohdiskelija.
        Olen kyllä näillä palstoilla,lueskelen vain,mut kun kuulen sinusta,on kuin tutun tapaisi!

        Nautitaan kevään tulosta,molemmat!
        Ja ollaan linjoilla.Kaikkea hyvää...

        ystäväni siitä auringosta minunkin puolesta,
        tänään en ehdi kun on niin kiireinen päivä
        iltaan 21.00 saakka.
        Kevyttä liitoa sinulle!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Peltotien ammuskelu

      Mitähän välien selvittelyä siellä käytiin?
      Jämsä
      88
      3871
    2. Tappelen mielelläni palstalla

      Itseäni älyllisesti päätä lyhyempien kanssa, ei nukuta ja telkkarissa ei ole mitään. Riidellään vaan.
      Ikävä
      74
      3502
    3. Onko hänellä jotain sellaisia ominaisuuksia

      joiden kenties mietit voivan olla haaste teidän mahdolliselle suhteelle?
      Ikävä
      39
      3012
    4. Näkymätön mies

      Illat pimenee, yöt mustenee. Hyvää yötä ja lohdullisia unia. 🌃✨🐺🖤
      Ikävä
      160
      2950
    5. Olen todella

      Ahdistunut tästä. Koen sen paineen mitä hän haluaa. Tunnen todella paljon häntä kohtaan enkä uskonut että elämä toisi mi
      Ikävä
      53
      2716
    6. Iida Vainio

      Raskaana. Lapsi syntyy jouluna. Siinä syy tähän häätouhuun.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      59
      2592
    7. Miten toivoisit

      Teidän välien olevan tällä hetkellä? Tässä tilanteessa?
      Ikävä
      50
      2174
    8. Miten olet

      Ajatellut kosia häntä? Romanttisesti vai arkisesti?
      Ikävä
      36
      1970
    9. Keksitkö keinon

      Miten voin nähdä ihastusta joka ei myönnä tunteitaan.
      Ikävä
      43
      1908
    10. Kun näen sinut

      Kun näen sinut, vapisen sisäisesti. Ulkoisesti yritän sen peittää. Niin voimakas on vaikutuksesi minuun. Pieni kosketus
      Ikävä
      59
      1728
    Aihe