Mulla on oman pankkitilin lisäksi tili s pankissa . Tämä on jääny ilmoittamatta ja nyt sieltä ilmeisesti on alettu etsimään onko minulla ylimääräisiä tilejä. No on tämä s pankin tili. Mihin lähinnä 1€/ kuukausi mennyt rahaa s-bonusta . Tämän lisäksi muutama tilinsiirto on kyllä.. ei mitään suurta kyllä koskaan. Kuinka pahassa pulassa oon ja mitä tehdä ? Onko vastaavaa kokemusta ?
S-bonustili ja toimeentulotuki
13
1659
Vastaukset
- Anonyymi
EHE EHHEHE IHI IHHIHI?!
- Anonyymi
Hyhhahihihihiiiiiiii
- Anonyymi
Verottaja voi olla kiinnostunut 😂😂😂😂😂😂
Verottaja tietää ja vie osuusmaksun korosta omansa joka on pääomaveroa, mulla viime vuonna vei noin 3€.
S-bonukset ja tuo osuusmaksun korko ei ole tuloa toimeentulotuessa ihan Kelan oman ohjenkaan mukaan joten varsinaista rikosta tuosta tilin ilmoittamatta jättämisestä ei saa kun ei ole vahinkoakaan tullut.
https://www.kela.fi/documents/10192/3464829/Toimeentulotuki.pdf
Ohjeen sivu 95
"Esimerkkejä muista tuloista, joita ei huomioida
• kanta-asiakkuusohjelmien käytöstä kertyvät bonukset (K-plussa, S-bonus yms.)"
Tuossa tuo "yms." ei tarkoittane YnnäMuutaSontaa vaan ilmeisesti tuota osuusmaksun korkoa.- Anonyymi
Eipä siinä mitään ihmeitä tapahdu. Jos pyytävät tiliotteita, toimita Kelalle ja sillä selvä muttei niitä tarvi toimittaa jos eivät pyydä. Ei tässä suurempaa vahinkoa ole tapahtunut. Minulta vuosi sitten pyytelivät S- pankin tiliotteita muttei enään tarvi lähetellä kun ei siellä mitään tapahtumia minulla ole.
- Anonyymi
Itse jouduin aikoinaan toimittamaan sosiaalitoimistoon verotustodistuksen, siitä ilmeni että oli maksettu osuusmaksun korkoa, ja niin toimisto halusi myös S-Pankin tiliotteen. No, siitä lähin se on liitetty hakemukseen.
Bonuksia tulee noin 4 €/kk, ja niillä ostaa vuodessa parin viikonlopun ruoat.
Jos tilillä ei ole kuukauden aikana mitään tapahtumia, silloin ei voi tulostaa tiliotettakaan.- Anonyymi
Ei ihme että porukka on persaukisia, sinäkin laitat ruokaan tolkuttomia summia..4€/vkl olisi kohtuullista...
- Anonyymi
Itse toimitan pankin tiliotteet jokaisen toimeentulotukihakemuksen yhteydessä. Jonkin aikaa halusivat myös PayPalin tilitiedot, mutta se tietojen saaminen otteeksi oli niin hankalan tuntuista että sovin Kelan kanssa että laitan PP tietoja vasta sitten jos sieltä on jotain tuloja, koska itse käytän sitä vain ostosten maksamiseen enkä rahan vastaanottamiseen lainkaan.
Näillä on menty jo pitkään, kannattaa kuitenkin tileistään ja raha-asioistaan antaa se tieto mitä kuuluu, kun ei ole tarkoitus sekään että tukien hakijat jemmailee jotain rahakasoja samalla kun hakevat tukia lisäksi.
Pääpiirteittäin Kelan kanssa asiat sujuneet ihan ok, tosin jotain virheitä joskus ollut ja joku valituskin pitänyt tehdä, mutta ne on sitten kuitenkin korjattu kun virheistä on ollut kyse. Ei ne yleensä ottaen kiusantekoa tee mutta lähinnä haluavat varmistaa sen että asiakas ei pyri piilottelemaan esim. varallisuutta joka vaikuttaa asioihin. - Anonyymi
"kun ei ole tarkoitus sekään että tukien hakijat jemmailee jotain rahakasoja samalla kun hakevat tukia lisäksi. "
Niitähä on...vähän rehellisyyttäkin pitäis olla kun ei tunnu edes hävettävän- Anonyymi
Rahakasojen piilottelu on kompensaatiota työkkärin ja kelan aiheuttamasta stressistä. Ei kannata antaa rangaista itseään jos on jotain sukanvarteen tai pahvilaatikkoihin kertynyt pahan päivän varalle vaan ottaa ne fyrkat veks mitä irti lähtee kelalta.
tulonsiirtomies - Anonyymi
Ei näytä päättäjiä hävettävän se että Euroopan neuvostolta tulee toistuvasti kritiikkiä Suomen perusturvan liian alhaisesta tasosta
https://ihmisoikeusliitto.fi/euroopan-neuvostolta-kritiikkia-suomen-perusturvan-liian-alhaisesta-tasosta/
Säästettyjen tukien laittaminen sukanvarteen ei ole rikos vaan varotoimi jossa varaudutaan viranomaisten mielivaltaiseen toimintaan.
- Anonyymi
Eikä kenenkään muunkaan.
- Anonyymi
Jotkut ne vielä koittaa muihin purkaa tuota kelan pyöritystä niin kannattas harkita vaikka psykologille akeutumista prkl.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894170
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032343Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?312238Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell952058Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281867- 311850
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91557- 281521
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881330- 721142