S-bonustili ja toimeentulotuki

Anonyymi

Mulla on oman pankkitilin lisäksi tili s pankissa . Tämä on jääny ilmoittamatta ja nyt sieltä ilmeisesti on alettu etsimään onko minulla ylimääräisiä tilejä. No on tämä s pankin tili. Mihin lähinnä 1€/ kuukausi mennyt rahaa s-bonusta . Tämän lisäksi muutama tilinsiirto on kyllä.. ei mitään suurta kyllä koskaan. Kuinka pahassa pulassa oon ja mitä tehdä ? Onko vastaavaa kokemusta ?

13

1206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      EHE EHHEHE IHI IHHIHI?!

    • Anonyymi

      Hyhhahihihihiiiiiiii

    • Anonyymi

      Verottaja voi olla kiinnostunut 😂😂😂😂😂😂

    • Verottaja tietää ja vie osuusmaksun korosta omansa joka on pääomaveroa, mulla viime vuonna vei noin 3€.
      S-bonukset ja tuo osuusmaksun korko ei ole tuloa toimeentulotuessa ihan Kelan oman ohjenkaan mukaan joten varsinaista rikosta tuosta tilin ilmoittamatta jättämisestä ei saa kun ei ole vahinkoakaan tullut.
      https://www.kela.fi/documents/10192/3464829/Toimeentulotuki.pdf

      Ohjeen sivu 95
      "Esimerkkejä muista tuloista, joita ei huomioida
      • kanta-asiakkuusohjelmien käytöstä kertyvät bonukset (K-plussa, S-bonus yms.)"

      Tuossa tuo "yms." ei tarkoittane YnnäMuutaSontaa vaan ilmeisesti tuota osuusmaksun korkoa.

    • Anonyymi

      Eipä siinä mitään ihmeitä tapahdu. Jos pyytävät tiliotteita, toimita Kelalle ja sillä selvä muttei niitä tarvi toimittaa jos eivät pyydä. Ei tässä suurempaa vahinkoa ole tapahtunut. Minulta vuosi sitten pyytelivät S- pankin tiliotteita muttei enään tarvi lähetellä kun ei siellä mitään tapahtumia minulla ole.

    • Anonyymi

      Itse jouduin aikoinaan toimittamaan sosiaalitoimistoon verotustodistuksen, siitä ilmeni että oli maksettu osuusmaksun korkoa, ja niin toimisto halusi myös S-Pankin tiliotteen. No, siitä lähin se on liitetty hakemukseen.

      Bonuksia tulee noin 4 €/kk, ja niillä ostaa vuodessa parin viikonlopun ruoat.

      Jos tilillä ei ole kuukauden aikana mitään tapahtumia, silloin ei voi tulostaa tiliotettakaan.

      • Anonyymi

        Ei ihme että porukka on persaukisia, sinäkin laitat ruokaan tolkuttomia summia..4€/vkl olisi kohtuullista...


    • Anonyymi

      Itse toimitan pankin tiliotteet jokaisen toimeentulotukihakemuksen yhteydessä. Jonkin aikaa halusivat myös PayPalin tilitiedot, mutta se tietojen saaminen otteeksi oli niin hankalan tuntuista että sovin Kelan kanssa että laitan PP tietoja vasta sitten jos sieltä on jotain tuloja, koska itse käytän sitä vain ostosten maksamiseen enkä rahan vastaanottamiseen lainkaan.

      Näillä on menty jo pitkään, kannattaa kuitenkin tileistään ja raha-asioistaan antaa se tieto mitä kuuluu, kun ei ole tarkoitus sekään että tukien hakijat jemmailee jotain rahakasoja samalla kun hakevat tukia lisäksi.

      Pääpiirteittäin Kelan kanssa asiat sujuneet ihan ok, tosin jotain virheitä joskus ollut ja joku valituskin pitänyt tehdä, mutta ne on sitten kuitenkin korjattu kun virheistä on ollut kyse. Ei ne yleensä ottaen kiusantekoa tee mutta lähinnä haluavat varmistaa sen että asiakas ei pyri piilottelemaan esim. varallisuutta joka vaikuttaa asioihin.

    • Anonyymi

      "kun ei ole tarkoitus sekään että tukien hakijat jemmailee jotain rahakasoja samalla kun hakevat tukia lisäksi. "

      Niitähä on...vähän rehellisyyttäkin pitäis olla kun ei tunnu edes hävettävän

      • Anonyymi

        Rahakasojen piilottelu on kompensaatiota työkkärin ja kelan aiheuttamasta stressistä. Ei kannata antaa rangaista itseään jos on jotain sukanvarteen tai pahvilaatikkoihin kertynyt pahan päivän varalle vaan ottaa ne fyrkat veks mitä irti lähtee kelalta.

        tulonsiirtomies


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Eikä kenenkään muunkaan.

    • Anonyymi

      Jotkut ne vielä koittaa muihin purkaa tuota kelan pyöritystä niin kannattas harkita vaikka psykologille akeutumista prkl.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      260
      2832
    2. 197
      2822
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      67
      2395
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      207
      1886
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1364
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1348
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1307
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      23
      1275
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      49
      1245
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      159
      1162
    Aihe