Mikä helpoin ja kevein?

Anonyymi

Ja vanhin vieläpä kaikista linukseista, jossa prossu menee bencmarkin taulukossa 550 hujakoilla ja muistia 2Gt DDR-2:sta.
Sen parempaa konetta ei ole nyt antaa linuksille. Olen ymmärtänyt, että vanhemmat linuksit olisivat kevyempiä kuin uudet. Tällä koneella hoidettaisiin vain välttämättömät pankki- ym. asiat. Muu surffailu sitten muilla vehkeillä.

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Helppoudesta en tiedä, mutta ei nuo liene kovin vaikeita mikään, missä grafiikka pyörii.

      Voit kokeilla vaikka tätä:
      https://www.mikrobitti.fi/neuvot/suositusta-linux-mintista-on-tarjolla-nelja-erilaista-versiota-mutta-mita-eroa-niilla-on-nain-valitset-kayttoosi-sopivan-version/8c5d4345-e149-4231-baf2-518f747c99d0

      Voit myös etsiä haulla kevyt linux. Löydät 50 vaihtoehtoa, joista valita.
      On myös sellaisia, joita ei tarvitse asentaa, vaan ajetaan CD:ltä tai USB-tikulta.
      CD-versioon ei voi tehdä muutoksia, mutta siihen ei mikään viruskaan pysty käytön aikana pesiytymään.

    • Anonyymi

      Onko tuo nyt prosessorin Passmark pistemäärä tuo 550 vai mikä?

      Joka tapauksessa kone vaikuttaa hitaalta Core 2:lta tai yhtä vanhalta AMD:n pros. olevalta.

      Lubuntu saattaisi toimia jotenkuten tuossa. Ja sitten vielä Lubuntua keveämmät. Kuten esim.Puppy Linux ja moni muu, jos silmätkestää hirveän näköistä käyttöliittymää.

      • Anonyymi

        Itse olen Lubuntuun tykästynyt ajoilta jolloin mulla oli huono kone. Uudet LXQT-versiot on jopa nätin näköisiä. Mutta en siitä keveydestä nyt sitten tiedä. Jossain se raja pitää kuitenkin vetää keveyden ja käytettävyyden välille. Onhan joku Puppu kevyt, mutta ei sen käytettävyys kovin hyvä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen Lubuntuun tykästynyt ajoilta jolloin mulla oli huono kone. Uudet LXQT-versiot on jopa nätin näköisiä. Mutta en siitä keveydestä nyt sitten tiedä. Jossain se raja pitää kuitenkin vetää keveyden ja käytettävyyden välille. Onhan joku Puppu kevyt, mutta ei sen käytettävyys kovin hyvä ole.

        Lupuntu vaatisi n PM 1000 koneen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen Lubuntuun tykästynyt ajoilta jolloin mulla oli huono kone. Uudet LXQT-versiot on jopa nätin näköisiä. Mutta en siitä keveydestä nyt sitten tiedä. Jossain se raja pitää kuitenkin vetää keveyden ja käytettävyyden välille. Onhan joku Puppu kevyt, mutta ei sen käytettävyys kovin hyvä ole.

        Lubuntu on aivan mukava ja sievä vaikka olisi nopeakin kone.


    • Anonyymi

      Mikäköhän Benchmark-luku kyseessä?
      -CPU Blowfish
      -CPU CryptoHash
      -CPU Fibonacci
      -CPU N-Queens
      -CPU Zlib

      Tuollaisia System Profile and Benchmark kertoo.

      • Anonyymi

        Prosessorin lukema, en tiedä tarkemmin, mutta kone on sellainen E-Machines, joita aikoinaan oli paljonkin käytössä.
        Prossu tosiaan AMD ja löytyy se sieltä bencmarkista sijaluvulta 550 (vai mikä luku se on).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Prosessorin lukema, en tiedä tarkemmin, mutta kone on sellainen E-Machines, joita aikoinaan oli paljonkin käytössä.
        Prossu tosiaan AMD ja löytyy se sieltä bencmarkista sijaluvulta 550 (vai mikä luku se on).

        Katsopa systeemin asetuksista mikä se prosessori oikeasti on ja sen Passmark pistemäärä tuolta:

        https://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php


    • Anonyymi

      eli siis joku HT pena 4
      Lite linux.

    • Anonyymi

      Opettele aluksi alan termistö. Sellaista kun "linuks" ei käytä kuin yksi tyhmä hihhuli maailmassa.
      Nimet myös pitää kirjoittaa täsmälleen oikein.

      • Anonyymi

        Minkähän "alan" termistöstä nyt olisi kyse?

        ...alan mies....


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2986
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2731
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1469
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe