Jätän tän palstan

Anonyymi

Tää palsta on ihan täynnä sairaita ihmisiä. Kaikki keskustelut on negatiivisia, valitetaan että millon naapuri sitä ja millon tätä. Meluherkkyyskin on itseasiassa sairaus, jos siis ärsyyntyy aivan tavallisista äänistä, kuten suurin osa kerrostaloissa ja rivitaloissa pidettävistä äänistä on tavallisia elämänääniä, harvoin kellään kotonaan mitään puutyöpajaa on, se ei kuulu kerrostaloon tai rivitaloon... Mulla on ihanat naapurit, vaikka on huono äänieristys tässä kerrostalossa niin silti saa musiikkia kuunnella ja tv:tä katsoa ilman kuulokkeita kohtuudella, ei kukaan valita! Kun otan pitkiä suihkuja niin saattaa naapuri välillä oireilla kohinan äänestä ja osoittaa lapsellisesti ärtymystään, mutta en jaksa tuollaisesta häiriintyä kun ilmiselvästi mielenterveys tapaus kun pelkkä veden laskemisesta lähtevä ääni häiritsee, ei voi olla niin kamalaa ja en myöskään käy hiljaisuusaikaan suihkussa joten siitäkään ei voi olla kysymys kun ärsyyntyy. Tää palsta on täynnä sellasia ihmisiä jotka tarviis mielialalääkityksen, varsinaisia kauhunaapureita, kytätään kaikki naapurin tekemiset, ei osata elää huonosta äänieristyksestä huolimatta niin kuin ei ois kuullutkaan mitä naapurissa tapahtuu vaikka parhain neuvo mitä voi ihmiselle antaa on että keskity omaan elämääsi ja tällä palstalla olevat ihmiset rakastaa valittamista ja sitä jos saavat jonkun ihmisen potkittua kodistaan kadulle vaikka hän eläisi aivan tavallista elämää mutta joka kuuluu huonon äänieristyksen takia naapuriin! Ei kai mun tarvitse alkaa aikuisille ihmisille neuvomaan mitä tavallinen elämä on, mutta sanon nyt vaikka 3 asiaa jotka on aivan tavallista elämää eikä mene minkään mielenterveysongelman piikkiin... eli on tavallista ottaa pitkiä suihkuja ja antaa lämpimän veden virrata pitkin vartaloa ja rentoutua, on tavallista ettei kotona ollessaan käytä kuulokkeita kun kuuntelee musaa mutta jos esim lähtee lenkille ja haluaa samalla kuunnella musaa niin sit laittaa kuulokkeet korviin, on tavallista elämää myös välillä ottaa kaapista vaatteita ja laittaa sinne takas vaatteita ja jos kaapin oven aukaisu ja sulkeminen kuuluu naapurin puolelle huonon äänieristyksen takia niin se on voi voi...

Mikä sitten ei ole normaalia elämää niin esimerkiksi se että käy yöllä suihkussa, koska yöt on tehty nukkumista varten, ihmiset jotka tulee yötöistä ovat poikkeus. Ei ole normaalia huudattaa musiikkia ja tv:tä, jos joku huudattaa, voi kysyä että onko sulla kuulo mennyt kun et normaalin puheen voimakkuudella kuule musiikkia ja tv:tä. Kaappeihin on myös välillä laitettava ja otettava ulos astioita, vaatteita, tavaroita.. ei niiden voi antaa lojua pitkin lattioita, mutta kaappien ovia ei tarvitse paiskoa

Kyllä muakin v.ituttaa kun kerrostalossa kuuluu seinän läpi naapurin puhe ynnä muuta sellaista, mutta realiteetit on ne ettei mulla oo varaa omakotitaloon, suurin osa kerrostaloista on rakennettu niin että niissä on huono äänieristys ja siihen on vaan sopeuduttava. Eriasia on selkeät häiriköt eli juopporemmit ja kun naapurissa vaimoa hakataan sellasista pitääkin tehdä valitus ja mielellään poliisille asti, mutta jos normaalin puheen voimakkuudella oleva musiikki kuuluu naapuriin päiväsaikaan niin siitä on kohtuutonta valittaa. Mä en tajua mitä nipojen päässä liikkuu. Mulla on todella suuri kynnys siihen kenestä alan valittamaan, jos valittaisin niin syy olisi se että musiikkia soitetaan hiljaisuusaikaan klo 22-7, naapurissa tapellaan, naapuri uhkailee minua... muissa tapauksissa en ala valittamaan, vaan elän itse ja annan muiden myös elää omalla tyylillään. Jos kerrostaloissa ja rivitaloissa kielletään tavallinen elämä niin kyllähän siitä ahdistus kasvaa ja hyvinvointivaltio muuttuu entistä enemmän pahoinvointivaltioksi. Mutta taitaa sitä jotkut ihmiset vaan olla häiriintyneitä päästään, rakastaa kiusata, siksi osoittaa lapsellisesti mieltään tai tekee valituksia.

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olet oikeassa joissakin asioissa, jotakuinkin kaikissa. Olen samaa mieltä mutta riippuu myös siitä, asuuko talossa lapsia, teinejä, nuoria aikuisia vai asuuko talossa enimmäkseen keski-ikäisiä ja keski-iän ylittäneitä ihmisiä. Tästä riippuu useimmiten äänen käyttö. Vanhemmat metelöi harvemmin kuin nuoret aikuiset. Yöjuoksuja, oven paiskaamista, jatkuvaa musiikkia, jumputtavaa musiikkia, perheriitoja, lasten ääniä, yövieraita... Niitä yleensä löytyy nuorelta parilta. Valittavia on ja löytyy.

    • Anonyymi

      Mä yhdyn tähän kans täysillä... Kaikesta valitetaan, mikään ei oo hyvin.eikä vahingossakaan voida ketään kannustaa :D
      Siihen kylkeen vielä kaikki itekin sekasin päästää omassa kuplassaa

    • Anonyymi

      JÄTÄN TÄMÄN PALSTAN,horo haukkuu täällä ihmisiä.Oletkin jotekin.....arvaa

    • Anonyymi

      Mikä mielenterveyspotilas se täällä kirjoittaa,vituttaako noin kovin?

    • Anonyymi

      Älä kirjoita paskaa,meluherkkyys ei ole mikään sairaus.Sairaus taitaa olla siellä,pitää haukkua täällä .

      • Meluyliherkkyys on sairaus ja vielä paha sellainen. Kun minä kuulen aamulla naapurin keveät askeleet porraskäytävästä hänen lähtiessään töihin, niin meluyliherkkä kuulee sarjan pommiräjähdyksiä. Kun minä kesällä ikkunan ollessa auki kuulen kahden pihalla keskustelevan naapurin muminan, niin meluyliherkkä kuulee heidän huutavan jne...

        Kaikkein pahinta kyseisessä sairaudessa on se, että sitä ei pääse pakoon edes täydellisessä hiljaisuudessa. Täydellisessä hiljaisuudessa me terveet kuulemme oman veren virtaamisen suonissa kevyenä huminana, meluyliherkkä kuulee sen sadan suihkuhävittäjän tuottamana meluna.

        Eli apua kannattaa hakea, sairaus kun tekee arkielämästäkin täyttä tuskaa eikä sitä "melua" pääse koskaan pakoon!


      • Anonyymi
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Meluyliherkkyys on sairaus ja vielä paha sellainen. Kun minä kuulen aamulla naapurin keveät askeleet porraskäytävästä hänen lähtiessään töihin, niin meluyliherkkä kuulee sarjan pommiräjähdyksiä. Kun minä kesällä ikkunan ollessa auki kuulen kahden pihalla keskustelevan naapurin muminan, niin meluyliherkkä kuulee heidän huutavan jne...

        Kaikkein pahinta kyseisessä sairaudessa on se, että sitä ei pääse pakoon edes täydellisessä hiljaisuudessa. Täydellisessä hiljaisuudessa me terveet kuulemme oman veren virtaamisen suonissa kevyenä huminana, meluyliherkkä kuulee sen sadan suihkuhävittäjän tuottamana meluna.

        Eli apua kannattaa hakea, sairaus kun tekee arkielämästäkin täyttä tuskaa eikä sitä "melua" pääse koskaan pakoon!

        Oletko kymenlaakson p...an jauhaja?


      • Anonyymi
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Meluyliherkkyys on sairaus ja vielä paha sellainen. Kun minä kuulen aamulla naapurin keveät askeleet porraskäytävästä hänen lähtiessään töihin, niin meluyliherkkä kuulee sarjan pommiräjähdyksiä. Kun minä kesällä ikkunan ollessa auki kuulen kahden pihalla keskustelevan naapurin muminan, niin meluyliherkkä kuulee heidän huutavan jne...

        Kaikkein pahinta kyseisessä sairaudessa on se, että sitä ei pääse pakoon edes täydellisessä hiljaisuudessa. Täydellisessä hiljaisuudessa me terveet kuulemme oman veren virtaamisen suonissa kevyenä huminana, meluyliherkkä kuulee sen sadan suihkuhävittäjän tuottamana meluna.

        Eli apua kannattaa hakea, sairaus kun tekee arkielämästäkin täyttä tuskaa eikä sitä "melua" pääse koskaan pakoon!

        Suurepia juorukelloja on kiinteistöhuollon UKOT,kuultu on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko kymenlaakson p...an jauhaja?

        Olen minä nyt varmaan viisi kertaa elämäni aikana käynyt Kymeenlaaksossa, eli runsaat 1/käynti/10 elettyä vuotta kohden.


    • Anonyymi

      Mitäs vittua luet?

    • Anonyymi

      Asumisviihtyvyyttä lisää selvästi jos omaa paksun pään, huonon kuulon, tai täysinäiset korvakäytävät.

    • Anonyymi

      Meluasiaan sen verran, että suomalainen ajattelee asumismuodosta riippumatta asuvansa siinä punaisessa mökissään keskellä ei mitään. Tämä harha on varsinkin vanhenevien asujien ongelma, kaikki muiden ihmisten asunnoista kuuluvat äänet koetaan hyökkäyksiksi yksityisyyttä kohtaan ja kerrostalossakin pitäisi vallita tyhjiömäinen hiljaisuus vuorokauden ympäri.

    • Anonyymi

      Tykkäiskö alottaja vispata kikulia mun kaa? Määki asun kerros talos.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2813
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2390
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2160
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1954
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1806
    6. 157
      1795
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1767
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe