Joo tänne tulee paljon kirjoitusvirheitä ja sen semmosia mutta ihan sama :)
Eli siis ylihuomenna alkaa koulu ja mua ahdistaa/pelottaa ihan sikana. En yhtään tiiä että mikä pelottaa koska kaikki on hyvin ja mulla on kavereita. Osaan vaan sanoa että en tykkää ku siellä on niin paljon ihmisiä. Meidän koulu on tosiii pieni eikä siellä oo ku jotain 30 oppilasta.
Oon tosi kauan haaveillu kotikoulusta/kotiopetuksesta. Ois ihanaa että siellä ois vaan minä ja joku erityisopettaja. Se ois niin kivaa mutta mun äiti ei varmaan suostu. Oon yhen kerran kieltäytynyt menemään kouluun ja se kesti jonku viikon. Mie menin piiloon saunan alle ja pysyin siellä ja juttelin äidin ja siskon kanssa whatsapissa. Mie koko ajan jankutin että halusin kotikouluun mutta ne vaan sano että mulla ei ole syytä siihen. Sitten perjantaina äiti otti minut autoon ja vei kouluun. Itketti kauheesti silloin mutta en halunnut itkeä ku silloin muut oppilaat näkis.
Eli siis pyytäisin apua siihen että miten pääsisin kotikouluun/kotiopetukseen. Ja myös selvittämään mikä mulla on.
Tarvitsisin apua
4
51
Vastaukset
Jos ahdistut jo 30 oppilaan "ihmispaljoudesta", niin kotiin jääminen voisi syrjäyttää sinut kokonaan ihmiskontakteista.
Elämässä ei voi aina paeta epämiellyttäviä asioita. Siksi sitä tapaa ei kannata opetella. Vaikeudet pitää koettaa ratkaista ja erilaisiin tilanteisiin pitää sopeutua.
Kotiopetuksessa opettaja olisi todennäköisesti joku perheenjäsenistäsi, koska yksityinen oma opettaja on todella kallis ja vanhempasi joutuisivat maksamaan sen kokonaan itse. Kunta ei maksa opettajaa kotiisi.
Käy juttelemassa asiasta kouluterkkarin kanssa. Kai siellä pikkukoulussakin joskus sellainen käy? Kysy tarvittaessa opettajalta, että miten terkkarille pääsee.- Anonyymi
Okei no nyt kun ajattelen tarkemmin asiat on oikeastaan paremmin kun luulin. Mutta mua pelottaa tällä hetkellä eniten maanantai, tiistai ja torstai. Maanantaina on äikkää jossa olen ihan surkea. Opetellaan just uutta asiaa jota tottakai en tajua/osaa yhtään. Ja lisäksi on ruotsin koe. En osaa yhtään ruotsiakaan ja siitä tekee pahemmaksi se että kaikki mun muut luokkalaiset on hyviä siinä. Ne muistaa aina kaikki sanat ja mun pitää opetella niitä viikkoja että muistan ne. En ees muista viime kappaleen sanoja melkein yhtään. Tiistaina on tunti jolloin me ollaan tietokoneilla. En osaa käyttää sitä yhtään ja lisäksi se kone on itsestään huono. Kestää ikuisuuksia että se käynnistyy. Ja meillä on semmoinen esitys jossa pitää lukea kemijoesta semmoinen teksti. Siinä on paljon isoja numeroita esim. 1347. Menen aina sekaisin niistä enkä osaa lukea niitä. Torstai on kyllä pahin. Yleensä mie olen tyttöjen kanssa ja me esim. neulotaan. Ja pojat on puukässässä. Joskus me mennään puukässään tekemään jotain työn loppuhommia. Me tällä hetkellä ollaan tehty semmoset tyynyt ja niihin pitäis tehä joku noja. Oon uus siinä koulussa niin en tiiä missä kaikki jutut on siellä puukässässä. Ja kaikki on mua edellä siinä työssä ku olin kipeä viime torstaina. Kamalinta siinä on että oon jäljessä ja en tiiä yhtään mitä pitäis tehä ekana. Avun pyytäminen on mulle tosi vaikeeta ja sen takia tää tilanne on kamala.
Anonyymi kirjoitti:
Okei no nyt kun ajattelen tarkemmin asiat on oikeastaan paremmin kun luulin. Mutta mua pelottaa tällä hetkellä eniten maanantai, tiistai ja torstai. Maanantaina on äikkää jossa olen ihan surkea. Opetellaan just uutta asiaa jota tottakai en tajua/osaa yhtään. Ja lisäksi on ruotsin koe. En osaa yhtään ruotsiakaan ja siitä tekee pahemmaksi se että kaikki mun muut luokkalaiset on hyviä siinä. Ne muistaa aina kaikki sanat ja mun pitää opetella niitä viikkoja että muistan ne. En ees muista viime kappaleen sanoja melkein yhtään. Tiistaina on tunti jolloin me ollaan tietokoneilla. En osaa käyttää sitä yhtään ja lisäksi se kone on itsestään huono. Kestää ikuisuuksia että se käynnistyy. Ja meillä on semmoinen esitys jossa pitää lukea kemijoesta semmoinen teksti. Siinä on paljon isoja numeroita esim. 1347. Menen aina sekaisin niistä enkä osaa lukea niitä. Torstai on kyllä pahin. Yleensä mie olen tyttöjen kanssa ja me esim. neulotaan. Ja pojat on puukässässä. Joskus me mennään puukässään tekemään jotain työn loppuhommia. Me tällä hetkellä ollaan tehty semmoset tyynyt ja niihin pitäis tehä joku noja. Oon uus siinä koulussa niin en tiiä missä kaikki jutut on siellä puukässässä. Ja kaikki on mua edellä siinä työssä ku olin kipeä viime torstaina. Kamalinta siinä on että oon jäljessä ja en tiiä yhtään mitä pitäis tehä ekana. Avun pyytäminen on mulle tosi vaikeeta ja sen takia tää tilanne on kamala.
Olet vielä kasvava nuori. Sinun ei tarvitse olla vielä "valmis". Sinulla on oikeus olla epävarma. Ja sinulla on oikeus saada sitä apua, mutta avuntarvettasi voi olla vaikeaa tunnistaa sivusta, jos et itse siitä kerro.
Ymmärrän sun tilanteen hyvin, koska en tienny et mua ahdistaa "pieni"poruka, mut tää lukuvuosi on ollu ihan kamala kun oon 32 oppilaan luokassa. Haluisin aina vaan rynnätä ovesta ulos pois ihmisten läheltä, mut oon liian tunnollinen opilas nii en pysty vaikka kuinka paljon ahdistais. En tiiä onks tästä mitään apua, mut nyt ainakin tiiät ettet oo yksin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433594Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4423197Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan292885Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!831947- 871537
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541390- 1281380
- 1101320
SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs721163Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.341039