Astran tuulilasinpyyhkimet pilalla.

Anonyymi

Kun yksi pakkasaamu käynnistin auton ja pyyhkimenkytkin oli jäänyt päälle edellisestä vesisateesta, niin sulat olivat tietystikin jäätyneet kiinni lasin alareunaan. Oikeanpuoleinen pyyhin kylläkin lähti liikkumaan, mutta kuskinpuoleinen vaan nytkähti hieman. Kun revin sulan irti lasista , tuo pyyhkimenvarsi on ikäänkuin halvaantunut. Se saattaa mennä puoliväliin lasia ja sitten se törmää toiseen sulkaan. Se on siis epäsynkronissa ja ihan veltto ja tiedoton akselinsa päässä. Tutkin, että pyyhkimen vetoakselin päässä on kartiokiinnitys mutterin alla, mutta pinnat ovat tasaiset eikä niissä näy mitään lukitusuritusta.

13

166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kartion siis ilmeisesti pitäisi itsestään lukittua, kuten raidetangon päät, kun 13-millisen mutterin kiertää tarpeeksi tiukalle?

      • Anonyymi

        Korkannut rihlat sileiksi ei muuta kun uusi varsi vipu romikselta??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korkannut rihlat sileiksi ei muuta kun uusi varsi vipu romikselta??

        Tuskin siinä rihloja on alunperinkään, kun ei akselinpäässäkään ole. Kartiokiinnitys sen paikallaan pitää ja päästää tarvittaessa , ettei vivut mene solmuun, jos sulat jäätyvät lasiin kiinni. Siis eräänlainen turvaratkaisu kuten sulake sähkövehkeissä.
        Itseltäni taas oli Avensiksen sulat jäätyneet jumiin. Kun käynnistin moottorin, paloi 20A:n sulake välittömästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin siinä rihloja on alunperinkään, kun ei akselinpäässäkään ole. Kartiokiinnitys sen paikallaan pitää ja päästää tarvittaessa , ettei vivut mene solmuun, jos sulat jäätyvät lasiin kiinni. Siis eräänlainen turvaratkaisu kuten sulake sähkövehkeissä.
        Itseltäni taas oli Avensiksen sulat jäätyneet jumiin. Kun käynnistin moottorin, paloi 20A:n sulake välittömästi.

        Mul on toyotaa ja pyyhkijät🤣🤣😂😭


    • Anonyymi

      Akselin päässä on spoorit ja jos ne on kuluneet pois niin peli on menetetty.

      • Anonyymi

        Ei kartiokiinnitys vaadi spooreja. Ei raidetangonpäissä ja alapallonivelissäkään ole. Jossain mopossa lukitus on ratkaistu lisäkiilalla, ettei vauhtipyörässä
        oleva sytytyksen ajoituksen epäkesko mene pieleen, kun ketjut lentävät magneettoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kartiokiinnitys vaadi spooreja. Ei raidetangonpäissä ja alapallonivelissäkään ole. Jossain mopossa lukitus on ratkaistu lisäkiilalla, ettei vauhtipyörässä
        oleva sytytyksen ajoituksen epäkesko mene pieleen, kun ketjut lentävät magneettoon.

        Tuo nyt vielä on pieni murhe, mutta kun tahtoo kampiakseli mennä vääräksi tai jopa katketa tuossa tilanteessa. Myös vaihteiston rattaat ja akselit voivat pettää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kartiokiinnitys vaadi spooreja. Ei raidetangonpäissä ja alapallonivelissäkään ole. Jossain mopossa lukitus on ratkaistu lisäkiilalla, ettei vauhtipyörässä
        oleva sytytyksen ajoituksen epäkesko mene pieleen, kun ketjut lentävät magneettoon.

        Huono yritys. Pyyhkijän akselissa on aina spoorit, muuta en ole nähnyt.
        Voithan tarkastaa asian helposti ottamalla sen terveen pyyhkijänvarren irti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huono yritys. Pyyhkijän akselissa on aina spoorit, muuta en ole nähnyt.
        Voithan tarkastaa asian helposti ottamalla sen terveen pyyhkijänvarren irti.

        Kyllä vain on terävällä piikillä putsaat rihlat joissa on hapettumaa alumiinistä, tappi on aina kestävää terästä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huono yritys. Pyyhkijän akselissa on aina spoorit, muuta en ole nähnyt.
        Voithan tarkastaa asian helposti ottamalla sen terveen pyyhkijänvarren irti.

        Huono yritys. Pyyhkijän akselissa on aina spoorit, Ei vai aina ole , sanon se 35 vuoden remontivuosien jälkeen !!!!!!!


    • Anonyymi

      "sulat olivat tietystikin jäätyneet kiinni lasin alareunaan"

      Jos tuossa tilanteessa käynnistää (vahingossa) tuulilasinpyyhkijät, niin hyvässä tapauksessa palaa sulake, huonossa tapauksessa palaa tuulilasinpyyhkijämoottorin käämitykset.

      Onko markkinoilla tosiaan niin huonoja autoja, että sulakkeen sijasta palaa tuulilasinpyyhkijämoottorin käämitykset ?

      Toki sulaketta ei pidä vaihtaa arvoltaan suurempaan, sillä liian iso sulake ei välttämättä pala silloin , kun pitäisi, ja sitten palaa jotain muuta.

    • Anonyymi

      Mopon magneetto on asia jota en ymmärrä laisinkaan. Sehän antaa kynttilälle tärskyskyn ja valoille virtaa. En vaan ymmärrä miten.

      • Anonyymi

        Mopon magneetto on asia jota en ymmärrä laisinkaan. Jos mopossa olis tullilasin pyyhkijä niin kai se antais virtaa sillekkin !!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaivattusi

      Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      181
      8407
    2. En löydä sinua

      En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4558
    3. Ketä julkkista

      kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4118
    4. Tunniste

      Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      54
      3572
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

      ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3136
    6. Miten, milloin

      Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2880
    7. Ne oli ne hymyt

      Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2586
    8. Haluan huomiota sulta

      nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      36
      2325
    9. Mitä haluat oikeasti

      Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2046
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

      niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2043
    Aihe