Astran tuulilasinpyyhkimet pilalla.

Anonyymi

Kun yksi pakkasaamu käynnistin auton ja pyyhkimenkytkin oli jäänyt päälle edellisestä vesisateesta, niin sulat olivat tietystikin jäätyneet kiinni lasin alareunaan. Oikeanpuoleinen pyyhin kylläkin lähti liikkumaan, mutta kuskinpuoleinen vaan nytkähti hieman. Kun revin sulan irti lasista , tuo pyyhkimenvarsi on ikäänkuin halvaantunut. Se saattaa mennä puoliväliin lasia ja sitten se törmää toiseen sulkaan. Se on siis epäsynkronissa ja ihan veltto ja tiedoton akselinsa päässä. Tutkin, että pyyhkimen vetoakselin päässä on kartiokiinnitys mutterin alla, mutta pinnat ovat tasaiset eikä niissä näy mitään lukitusuritusta.

13

127

    Vastaukset

    • Kartion siis ilmeisesti pitäisi itsestään lukittua, kuten raidetangon päät, kun 13-millisen mutterin kiertää tarpeeksi tiukalle?

      • Korkannut rihlat sileiksi ei muuta kun uusi varsi vipu romikselta??


      • Anonyymi kirjoitti:

        Korkannut rihlat sileiksi ei muuta kun uusi varsi vipu romikselta??

        Tuskin siinä rihloja on alunperinkään, kun ei akselinpäässäkään ole. Kartiokiinnitys sen paikallaan pitää ja päästää tarvittaessa , ettei vivut mene solmuun, jos sulat jäätyvät lasiin kiinni. Siis eräänlainen turvaratkaisu kuten sulake sähkövehkeissä.
        Itseltäni taas oli Avensiksen sulat jäätyneet jumiin. Kun käynnistin moottorin, paloi 20A:n sulake välittömästi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin siinä rihloja on alunperinkään, kun ei akselinpäässäkään ole. Kartiokiinnitys sen paikallaan pitää ja päästää tarvittaessa , ettei vivut mene solmuun, jos sulat jäätyvät lasiin kiinni. Siis eräänlainen turvaratkaisu kuten sulake sähkövehkeissä.
        Itseltäni taas oli Avensiksen sulat jäätyneet jumiin. Kun käynnistin moottorin, paloi 20A:n sulake välittömästi.

        Mul on toyotaa ja pyyhkijät🤣🤣😂😭


    • Akselin päässä on spoorit ja jos ne on kuluneet pois niin peli on menetetty.

      • Ei kartiokiinnitys vaadi spooreja. Ei raidetangonpäissä ja alapallonivelissäkään ole. Jossain mopossa lukitus on ratkaistu lisäkiilalla, ettei vauhtipyörässä
        oleva sytytyksen ajoituksen epäkesko mene pieleen, kun ketjut lentävät magneettoon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kartiokiinnitys vaadi spooreja. Ei raidetangonpäissä ja alapallonivelissäkään ole. Jossain mopossa lukitus on ratkaistu lisäkiilalla, ettei vauhtipyörässä
        oleva sytytyksen ajoituksen epäkesko mene pieleen, kun ketjut lentävät magneettoon.

        Tuo nyt vielä on pieni murhe, mutta kun tahtoo kampiakseli mennä vääräksi tai jopa katketa tuossa tilanteessa. Myös vaihteiston rattaat ja akselit voivat pettää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kartiokiinnitys vaadi spooreja. Ei raidetangonpäissä ja alapallonivelissäkään ole. Jossain mopossa lukitus on ratkaistu lisäkiilalla, ettei vauhtipyörässä
        oleva sytytyksen ajoituksen epäkesko mene pieleen, kun ketjut lentävät magneettoon.

        Huono yritys. Pyyhkijän akselissa on aina spoorit, muuta en ole nähnyt.
        Voithan tarkastaa asian helposti ottamalla sen terveen pyyhkijänvarren irti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huono yritys. Pyyhkijän akselissa on aina spoorit, muuta en ole nähnyt.
        Voithan tarkastaa asian helposti ottamalla sen terveen pyyhkijänvarren irti.

        Kyllä vain on terävällä piikillä putsaat rihlat joissa on hapettumaa alumiinistä, tappi on aina kestävää terästä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huono yritys. Pyyhkijän akselissa on aina spoorit, muuta en ole nähnyt.
        Voithan tarkastaa asian helposti ottamalla sen terveen pyyhkijänvarren irti.

        Huono yritys. Pyyhkijän akselissa on aina spoorit, Ei vai aina ole , sanon se 35 vuoden remontivuosien jälkeen !!!!!!!


    • "sulat olivat tietystikin jäätyneet kiinni lasin alareunaan"

      Jos tuossa tilanteessa käynnistää (vahingossa) tuulilasinpyyhkijät, niin hyvässä tapauksessa palaa sulake, huonossa tapauksessa palaa tuulilasinpyyhkijämoottorin käämitykset.

      Onko markkinoilla tosiaan niin huonoja autoja, että sulakkeen sijasta palaa tuulilasinpyyhkijämoottorin käämitykset ?

      Toki sulaketta ei pidä vaihtaa arvoltaan suurempaan, sillä liian iso sulake ei välttämättä pala silloin , kun pitäisi, ja sitten palaa jotain muuta.

    • Mopon magneetto on asia jota en ymmärrä laisinkaan. Sehän antaa kynttilälle tärskyskyn ja valoille virtaa. En vaan ymmärrä miten.

      • Mopon magneetto on asia jota en ymmärrä laisinkaan. Jos mopossa olis tullilasin pyyhkijä niin kai se antais virtaa sillekkin !!!


    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Stefulla miljoonavelat

      Seiska kertoo Stefun lainanneen hurjan summan pokerimiljonääri jens kyllöseltä. Stefulla saattaa mennä kuulemma kymmeniä tuhansia strippibaareihin. Ku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      6296
    2. Jaksamista Sofia ja Stefan!!

      Voimia molemmille. Stefu päivä kerrallaan. Sofialle kiitos, että olet kunnioittanut Stefania, etkä ole ruotinut hänen asioitaan julkisuudessa, mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      95
      2823
    3. Tutkittu on: talviaika parempi

      Puoliin päiviin makaavat vätykset tietysti ovat eri mieltä, mutta työtätekeville ihmisille uutinen on hyvä. "Pysyvään kesäaikaan siirtymistä on kokei
      Maailman menoa
      293
      1546
    4. BB-Sini puhuu tiukkaa asiaa BB-julkkisten kohtelusta somessa

      Tullut itsekin kolmekymppisenä somen suurkuluttajana todella kauhisteltua tätä järkyttävää lynkkausta ja syitä siihen. Netissä liian monilla ihmisillä
      17
      1264