Kuinka suuri levy kannattaa hankkia eli paljonko mahtuu hd kuvaa esim. 1000gt levylle, montako tuntia?
Entä 4K ? Meneekö noin neljänneksen vähemmän, meneekö noin? Kiitos hyvistä vastauksista!
Löytyyk linkki josta voi tutkia lisää?
Digiboksin kovalevyn koko?
11
367
Vastaukset
- Anonyymi
- Riippuu boksisi pakkauksesta.
- 4K vie enemmän, ei vähemmän.- Anonyymi
""""- 4K vie enemmän, ei vähemmän."""""
Joo, mutta menee vähemmän, kuten kysymyksessäkin oli.
- Anonyymi
Ihan sama minkä kokoinen levy on. Sinne ne tallenteet unohtuvat ja jäävät katsomatta. Kokemuksesta tiiän.
- Anonyymi
Näin se menee. Isoisäni oli kuvannut kaitafilmille kymmeniä keloja alkaen 50-luvulta ja päätyen 60-luvun puoliväliin. Siellä olisi kuulemma kuvaa Toijalasta, Valkeakoskelta ja Pälkäneeltä, mutta ketä sellaiset kiinostaa? Nämä paikathan on nytkin samanlaisia kuin silloinkin, niitä voi paikanpäällä käydä halukkaat katsomassa. Eikä ole enään edes konetta millä niitä filmejä katsotaan. Olisi edes täältä Hämeenlinnasta ne kuvat, saattaisin kiinostuakin kotipaikkani muuttumisesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin se menee. Isoisäni oli kuvannut kaitafilmille kymmeniä keloja alkaen 50-luvulta ja päätyen 60-luvun puoliväliin. Siellä olisi kuulemma kuvaa Toijalasta, Valkeakoskelta ja Pälkäneeltä, mutta ketä sellaiset kiinostaa? Nämä paikathan on nytkin samanlaisia kuin silloinkin, niitä voi paikanpäällä käydä halukkaat katsomassa. Eikä ole enään edes konetta millä niitä filmejä katsotaan. Olisi edes täältä Hämeenlinnasta ne kuvat, saattaisin kiinostuakin kotipaikkani muuttumisesta.
Tuollaiset filmit pitäisi laittaa historian tutkijoille. Maisemat muuttuvat, ja niiden mukana mm. arkkitehtuurit, tyylit jne jne. Itse tuollaisia ei viitsi katsoa, mutta historian tutkijat, esimerkiksi pukututkijat, tai arkkitehdit jne jne, haluavat tietää miten historia on muuttunut muutamassa vuosikymmenessä ja nimenomaan se käyttöhistoria, ei mitkään muotikatalogit joissa on täysin valheellinen kuva sen ajan pukeutumisesta esimerkiksi.
Eli ellet tee niillä itse mitään tai sinulla ei ole mitään millä niitä katsoa, niin anna ne johonkin arkistoon. Museovirasto taatusti neuvoo paikan johon sellaisia tarjota. Älä kuitenkaan jätä niitä "homehtumaan" viitsimisen puutteessa sillä filmillä on rajallinen aika jonka jälkeen se menee pilalle ja sitten sitä ei pelasta enää mikään. Arkistossa ne osataan säilyttää oikein ja digitoida ja parhaimmassa tapauksessa voit saada sieltä muistitikun jossa ne on sellaisessa muodossa että voit katsoa niitä tietokoneelta.
Aloittajalle summittainen vastaus.
Tavallinen tunnin mittainen ohjelma, eli SD lähetys, vie noin 500 megatavua tilaa. HD laatuinen kuva vie taas 1000Megatavua. 4K lähetys taas vie aivan tajuttomasti tilaa ja sillä ei oikeastaan mitään tee, sillä siitä ei ole mitään hyötyä että pystyy laskemaan jonkun haastateltavan nenäkarvat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ilman muuta nuo kannattaa digitoida. monia kiinnostaa muuttuva maailma ja saattaa lapsuusmuistotkin viehättää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaiset filmit pitäisi laittaa historian tutkijoille. Maisemat muuttuvat, ja niiden mukana mm. arkkitehtuurit, tyylit jne jne. Itse tuollaisia ei viitsi katsoa, mutta historian tutkijat, esimerkiksi pukututkijat, tai arkkitehdit jne jne, haluavat tietää miten historia on muuttunut muutamassa vuosikymmenessä ja nimenomaan se käyttöhistoria, ei mitkään muotikatalogit joissa on täysin valheellinen kuva sen ajan pukeutumisesta esimerkiksi.
Eli ellet tee niillä itse mitään tai sinulla ei ole mitään millä niitä katsoa, niin anna ne johonkin arkistoon. Museovirasto taatusti neuvoo paikan johon sellaisia tarjota. Älä kuitenkaan jätä niitä "homehtumaan" viitsimisen puutteessa sillä filmillä on rajallinen aika jonka jälkeen se menee pilalle ja sitten sitä ei pelasta enää mikään. Arkistossa ne osataan säilyttää oikein ja digitoida ja parhaimmassa tapauksessa voit saada sieltä muistitikun jossa ne on sellaisessa muodossa että voit katsoa niitä tietokoneelta.
Aloittajalle summittainen vastaus.
Tavallinen tunnin mittainen ohjelma, eli SD lähetys, vie noin 500 megatavua tilaa. HD laatuinen kuva vie taas 1000Megatavua. 4K lähetys taas vie aivan tajuttomasti tilaa ja sillä ei oikeastaan mitään tee, sillä siitä ei ole mitään hyötyä että pystyy laskemaan jonkun haastateltavan nenäkarvat.Mulla digiboksi transkoodaa tallennusta seuraavan yön aikana HD-tallenteetkin SD-laadulle, koska se on ihan riittävä laatu mulle. Mua kiinnostaa enemmän sisältö kuin bitrate.
Ja satelliitin puolella SD ei siis tarkoita sitä pikselimössösuttua, jota se Digitalla on.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla digiboksi transkoodaa tallennusta seuraavan yön aikana HD-tallenteetkin SD-laadulle, koska se on ihan riittävä laatu mulle. Mua kiinnostaa enemmän sisältö kuin bitrate.
Ja satelliitin puolella SD ei siis tarkoita sitä pikselimössösuttua, jota se Digitalla on..Sama minulla. Minua ei kiinnosta kenenkään yksittäiset naamakarvat, näppylät tai vastaavat, sillä kuvasta saa kyllä heikommallakin laadulla selvää.
Yhden ainoan kerran näinä vuosina kun on ollut digiboksi käytössä, on SD kuva ollut sen verran heikko etten saanut selvää mitä jossakin palkissa luki. Se tapahtui viime kesänä kun katsoin jotain Eurosportin pyöräilykisaa. Siitä syystä se muistuukin mieleen, kun se on tapahtunut vain ja ainoastaan kerran.
Onko tuo muuttaminen heikommalle laadulle jotain insinöörihommaa, vai miten saat sen HD kuvan koodattua heikommalle laadulle boksissa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama minulla. Minua ei kiinnosta kenenkään yksittäiset naamakarvat, näppylät tai vastaavat, sillä kuvasta saa kyllä heikommallakin laadulla selvää.
Yhden ainoan kerran näinä vuosina kun on ollut digiboksi käytössä, on SD kuva ollut sen verran heikko etten saanut selvää mitä jossakin palkissa luki. Se tapahtui viime kesänä kun katsoin jotain Eurosportin pyöräilykisaa. Siitä syystä se muistuukin mieleen, kun se on tapahtunut vain ja ainoastaan kerran.
Onko tuo muuttaminen heikommalle laadulle jotain insinöörihommaa, vai miten saat sen HD kuvan koodattua heikommalle laadulle boksissa?eipä se niin monimutkainen homma ole. mulla on crontabissa skripti, joka käynnistyy klo 03.00. se käy läpi tallennuskansion ja jos uusia tallenteita on, se transkoodaa ne tilapäiseen kansioon pienemmälle koolle ja sitten kun transkoodaus on valmis, siirtää alkuperäisen tilalle.
ffmpeg on se ohjelma, joka sen varsinaisen paskaisen työn boksissa tekee.
- Anonyymi
Minulla on 160 Gigan levy ja alan pyyhkiä vanhimpia tallenteita pois, kun tulee 80 kpl listaan. Ei niitä kuitenkaan kukaan enää katso. HD-kuvaa on vielä todella vähän lähetyksessa. Vanhat hyvät elokuvat on filmattu aikoinaaan yksinkertaisella tarkkuudella.
- Anonyymi
1000gb boksi vähintään kannattaa ottaa . Teräväpiirto kanavat vie maksimissaan 4kertaisen tallennustilan Sd laatuun verrattuna. Kannattaakin virittää boksin kanavat perusdigikanaville niin säästyy tallennustilaa enemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569