Uusinta, teknisesti kehittyneintä ja kestävintä hybriditekniikkaa

Anonyymi

Toyotan hybridit ovat uusinta, teknisesti kehittyneintä, kestävintä pienikulutuksisinta ja päästöiltään ympäristöystävällisintä polttomoottorien ja hybridijärjestelmän tekniikkaa.

Mitkään muut polttomoottorilla varustetut autot eivät voita niitä kulutuksen ja päästöjen pienuudessa. Tutkimalla voit todeta asian todeksi.

Uudet moottorit

Kaikki kolme vapaasti hengittävää moottoria eli 1,8, 2,0 ja 2,5 litraiset moottorit on uudistettu ja niiden hyötysuhde on nostettu markkinoiden korkeimmaksi. Toisin sanoen Toyota on kehittänyt maailman energiatehokkaimmat bensiinimoottorit. Atkinson-syklillä toimivat bensiinimoottorit toimivat kehitystyön tuloksena maailmanennätyksellisellä 41 % hyötysuhteella. Luku kertoo, minkä määrän moottori pystyy muuntamaan polttoaineen energiasisällöstä liike-energiaksi.

Muiden valmistajien bensiinimoottorien hyötysuhde on nykyään 20-30 prosenttia, joten kyseessä on selvä ero kilpailijoiden moottoreihin nähden. Toyota tietysti yhdistää nämä Dynamic Force Engine -sarjaan kuuluvat todella energiatehokkaat moottorinsa uuteen todella energiatehokkaaseen hybridijärjestelmäänsä.

https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/toyota-vaittaa-kehittaneensa-maailman-energiatehokkaimman-bensiinimoottorin-hyotysuhde-40-6704876

Uusi hybridijärjestelmä

Toyotan uusi hybridijärjestelmä tarjoaa entistä paremman kiihtyvyyden ja auto on entistä vähemmän riippuvainen polttomoottorista. Uusi hybridijärjestelmä siis takaa, että auto kiihtyy nopeasti ja sähköllä pääsee pitkälle. Järjestelmä mahdollistaa yhdessä uusien energiatehokkaiden moottorien kanssa reippaat säästöt kulutuksessa ja päästölukemissa.

Uusi pohjaratkaisu

Uusi hybridijärjestelmä ja hyvän hyötysuhteen bensiinimoottorit on nyt lisäksi yhdistetty käyttöön otettuun uuteen TNGA-pohjaratkaisuun. Tuloksena on ennätyksellisen pienellä polttoaineen kulutuksella kulkevat, entistä ajettavammat, tilavammat ja näyttävämmät autot.

Uusi akku

Tämän lisäksi akkutekniikassa on otettu askel eteenpäin, sillä akku on aiempaa pienempi ja energiatiheydeltään parempi. Uusi akku on entistä kompaktimpi ja parempi energiatiheydeltään. Akku on takaistuimen alla, joten se ei vaadi mitään lisätilaa.

Jo aiemmat Toyotan hybridit olivat kulutukseltaan voittamattomia, mutta nyt kulutusta on onnistuttu pudottamaan selvästi lisää. Toyotan teknisen kehityksen etumatka muihin valmistajiin on siis hyvin huikea. Eräänkin autovalmistajan useiden automallien valmistaminen jouduttiin keskeyttämään uuden WLTP-päästömittaustavan astuttua voimaan 1.9.2018.
.

86

176

    Vastaukset

    • Tosi on,

      Toyota ei koskaan väitä tehneensä mitään, vaan se tekee. Oikeammin sanottuna se ilmoittaa ja esittelee vasta sitten kun on tehnyt:

      TOYOTA ON KEHITTÄNYT MAAILMAN ENERGIATEHOKKAIMMAN BENSIINIMOOTTORIN HYBRIDIENSÄ YHTEYTEEN.

      Toyotan mukaan hybridikäytössä uudella moottorilla saavutetaan jopa 41 prosentin hyötysuhde ja samalla suurempia tehoja kuin nykyiset hybridiautomoottorit.

      Jos sinulla on kielitaitoa niin voit tutustua kaikkein ajanmukaisimpaan, pienipäästöisimpään ja pienikulutuksisimpaan ja ympäristöystävällisimpään polttomoottoritekniikkaan:

      https://www.autoblog.com/2018/02/28/toyota-thermally-efficient-engine/?guccounter=1

      https://www.greencarcongress.com/2018/03/201080326-tnga.html

      https://jalopnik.com/heres-how-toyotas-new-dynamic-force-engine-is-engineere-1824090404

      https://autoweek.com/article/technology/toyotas-new-dynamic-force-engines-promise-more-power-more-efficiency

      • Hihii, Toyota lupaa ja lupaa, mutta valmista ei tahdo tulla. Vanhaa surkeaa hybridiä monistetaan kaikkiin malleihin ja jopa uusiin malleihin, mutta kaikki on sitä samaa surkeaa rupua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hihii, Toyota lupaa ja lupaa, mutta valmista ei tahdo tulla. Vanhaa surkeaa hybridiä monistetaan kaikkiin malleihin ja jopa uusiin malleihin, mutta kaikki on sitä samaa surkeaa rupua.

        Maailman suurimman autonvalmistajan autot ovat tietysti moderneinta tekniikkaa. Eihän se muuten olisi suurin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Maailman suurimman autonvalmistajan autot ovat tietysti moderneinta tekniikkaa. Eihän se muuten olisi suurin.

        Ai niinkö, ei kait nyt sentään.
        Olet uskomattoman sinisilmäinen (lue hölmö)Toyota fani


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hihii, Toyota lupaa ja lupaa, mutta valmista ei tahdo tulla. Vanhaa surkeaa hybridiä monistetaan kaikkiin malleihin ja jopa uusiin malleihin, mutta kaikki on sitä samaa surkeaa rupua.

        Milloi se Vw ID3 tulee myyntiin? Sitähän valmistetaan täyttäpäätä varastoon vaikkei auton tietokoneohjelmistoa ole saatu toimimaan. Samanlaista oli alussa Volkkarin hybridien kanssa koska ne eivät osanneet ladata ilmaista energiaa alamäessä tai jarrutuksessa. Tuon valmistajan kanssa on aina jotain todella noloa ilmassa, aivan samalla lailla kuten täällä Toyotaa haukkuvalla trollilla. Molemmat täydellisiä epäonnistujia.


    • Muut menivät ohi jo aikaa sitten ja se tiedetään kyllä.
      Muilla vaan kestää tuotannon laajentaminen tovin aikaa ja sitten Toyota kyykkää syväkyykyn.

      • Pelkkää haavetta ohimenosta. Toyotan moderni tekniikka on sellaista johon muut eivät pysty.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pelkkää haavetta ohimenosta. Toyotan moderni tekniikka on sellaista johon muut eivät pysty.

        Toyota on antanut hybriditekniiknsa ilmaisjakeluun mutta kukaan ei sitä jhalua.
        Kuka tahansa voisi rakentaa tojon hybridivoimalinjan ilman kuluja. Ei vaan ketään kiinnosta tuollainen 90 luvun muinaistekniikka.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pelkkää haavetta ohimenosta. Toyotan moderni tekniikka on sellaista johon muut eivät pysty.

        Lue myös testejä ja vertailuja, eli muutakin kuin Toyotan asiakaslehteä, niin maailmasi avautuu, tosin myös uskosi särkyy, mutta se olisi jopa tervettä ja hyväksi sinulle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on antanut hybriditekniiknsa ilmaisjakeluun mutta kukaan ei sitä jhalua.
        Kuka tahansa voisi rakentaa tojon hybridivoimalinjan ilman kuluja. Ei vaan ketään kiinnosta tuollainen 90 luvun muinaistekniikka.

        " Toyota on antanut hybriditekniiknsa ilmaisjakeluun mutta kukaan ei sitä jhalua.
        Kuka tahansa voisi rakentaa tojon hybridivoimalinjan ilman kuluja. Ei vaan ketään kiinnosta tuollainen 90 luvun muinaistekniikka. "

        Pieni kertaus on taas paikallaan, jotta totuus ei pääsisi kokonaan unohtumaan.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16126150/tojota-kampitti-mersun


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on antanut hybriditekniiknsa ilmaisjakeluun mutta kukaan ei sitä jhalua.
        Kuka tahansa voisi rakentaa tojon hybridivoimalinjan ilman kuluja. Ei vaan ketään kiinnosta tuollainen 90 luvun muinaistekniikka.

        Älä valehtele. Toyota tekee valtavasti rahaa hybrideillään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lue myös testejä ja vertailuja, eli muutakin kuin Toyotan asiakaslehteä, niin maailmasi avautuu, tosin myös uskosi särkyy, mutta se olisi jopa tervettä ja hyväksi sinulle.

        Lue sinä tuo aloitus ja toisen viestin linkit. Äläkä valehtele.



    • Tojo pelaa vanhentuneella tekniikalla peliä joka ei kiinnosta ketään. Tojo yrittää tyrkyttää tekniikkaansa ilmaiseksi mutta kuka haluaisi tuollaista vanhentunutta roskaa?
      VW on esitellyt jotoisen sukupolven sähköautot. Lisäksi ladattavat hybridit ja kaasuautot.
      Kaikki nämä pieksevät tojon hybridit selkeästi.

    • Silti peräti 38 prosenttia olisi valmis ottamaan ladattavan hybridin. Ei-ladattavaan hybridiin tyytyisi 17 prosenttia ostajista.

    • Aloituksessa on näköjään kaikki todistettu. Sen jälkeiset Skoda-porukan höpinät eivät totuutta toiseksi muuta.

    • Se että tojolla on parhaat ei-ladattavat hybridit on sama juttu kuin olisi vanhainkodin vetrein vanhus. Aika on ajanut ohi tojosta.

      • Markkkinoilla ei ole montaa mallia muilta valmistajilta. Ne harvat ovat voittaneet tojon vertailuissa. Mondeo voitti juuri camryn.
        Aikaisemmin Kia ja Hyny jättivät tojot tuplajumboiksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Markkkinoilla ei ole montaa mallia muilta valmistajilta. Ne harvat ovat voittaneet tojon vertailuissa. Mondeo voitti juuri camryn.
        Aikaisemmin Kia ja Hyny jättivät tojot tuplajumboiksi.

        Vasta markkinoilta poistuva Skodakin pieksi vasta lansaaratun Toyotan.
        Markkinoilla paljon malleja jotka luutuavat Toyotalla pöytää.


    • Olen nyt vajaa kaksi kuukautta ajellut hybridi-Tojotalla ja nyt voin jo esittää ensimmäisen lyhyeen kokemukseen perustuvan arvion auton laadusta.
      Auton käyttöominaisuudet ovat erinomaiset, ja kun taloudellisuuskin on aivan huippuluokkaa, niin yleisarvosana autosta on täysi kymppi. Kaikesta huomaa sen, että autoa on riittävästi testattu, ja jo ensimetreillä tulee sellainen vaikutelma, että kyseessä on täysin valmis tuote. Näin talven tullen on oikein kiva asia, että auto vielä lämpeneekin nopeasti, joten hybridi-Tojota on aivan erinomainen ajopeli Suomen vaativissa olosuhteissa.

      • Varmaan aivan hyvä peli ja silä pärjää.
        Kuitenkin kun saman hintaluokan autot laitetaan riviin ja mitataan ominaisuudet niin tojolla ei löydy paikkaa korkeimmalta korokkeelta. Jopa eläkkeelle siirtyvä Octavia rankattiin paremmaksi kuin upouusi maailman paras Corolla. Ja nyt Octaviasta on esitelty jo seuraava versio joka on elkeästi rrittäin onnistunut malli. Ero voittajan eduksi kasvaa kun Octaviasta saa edelleen kaasuversion ja lisäksi lataushybridin.


      • Sitten rehellinen vastaus todellisesta kulutuksesta tankkausten mukaan laskettuna?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitten rehellinen vastaus todellisesta kulutuksesta tankkausten mukaan laskettuna?

        Sekä tankkausten mukaan laskettuna että mittarin mukaan kulutus on matka-ajossa 4,3 l/100 km ja taajamssa pyöriessä 4,7 l/100 km. Todella vähillä mennään. Kumpaakaan lukemaa ei voita toinen auto, jossa on polttomoottori. Paitsi tietysti toinen Toyota, esim Yaris.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sekä tankkausten mukaan laskettuna että mittarin mukaan kulutus on matka-ajossa 4,3 l/100 km ja taajamssa pyöriessä 4,7 l/100 km. Todella vähillä mennään. Kumpaakaan lukemaa ei voita toinen auto, jossa on polttomoottori. Paitsi tietysti toinen Toyota, esim Yaris.

        Työmatka-ajossa vaikea päästä nyt syksymmällä alle 5 litran.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Työmatka-ajossa vaikea päästä nyt syksymmällä alle 5 litran.

        Aina menee alle viiden litran. Miksi keksit tuon?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitten rehellinen vastaus todellisesta kulutuksesta tankkausten mukaan laskettuna?

        Kaikenkaikkiaan bensankulutuksesta puhuminen on niin mennyttä elämää kun puhutaan missä autotekniikka menee. Ladattavat autot, kaasuautot, biopolttoaineet. Ne eivät enää ole tulvaisuutta vaan nämä autot ovat jo liikenteessä.
        Paljon kiinnostavampia puheenaiheita kuin 90-luvun hybriditekniikka.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sekä tankkausten mukaan laskettuna että mittarin mukaan kulutus on matka-ajossa 4,3 l/100 km ja taajamssa pyöriessä 4,7 l/100 km. Todella vähillä mennään. Kumpaakaan lukemaa ei voita toinen auto, jossa on polttomoottori. Paitsi tietysti toinen Toyota, esim Yaris.

        "Kumpaakaan lukemaa ei voita toinen auto, jossa on polttomoottori."

        Äläpä taas höpötä tyhjää. Kaasuautolla pääsee selkeästi pienemmillä kustannuksilla ja kaasuautossa on polttomoottori.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan aivan hyvä peli ja silä pärjää.
        Kuitenkin kun saman hintaluokan autot laitetaan riviin ja mitataan ominaisuudet niin tojolla ei löydy paikkaa korkeimmalta korokkeelta. Jopa eläkkeelle siirtyvä Octavia rankattiin paremmaksi kuin upouusi maailman paras Corolla. Ja nyt Octaviasta on esitelty jo seuraava versio joka on elkeästi rrittäin onnistunut malli. Ero voittajan eduksi kasvaa kun Octaviasta saa edelleen kaasuversion ja lisäksi lataushybridin.

        " Varmaan aivan hyvä peli ja silä pärjää.
        Kuitenkin kun saman hintaluokan autot laitetaan riviin ja mitataan ominaisuudet niin tojolla ei löydy paikkaa korkeimmalta korokkeelta. Jopa eläkkeelle siirtyvä Octavia rankattiin paremmaksi kuin upouusi maailman paras Corolla. Ja nyt Octaviasta on esitelty jo seuraava versio joka on elkeästi rrittäin onnistunut malli. Ero voittajan eduksi kasvaa kun Octaviasta saa edelleen kaasuversion ja lisäksi lataushybridin. "

        Olen jo monta kertaa aiemminkin sanonut, että minua ei pätkääkään kiinnosta se, minkä auton TM-lehti laittaa korkeimmalle korokkeelle. Minä suoritin itse vanhalle Tojotalleni 28 vuotta kestäneen käyttötestin, ja sen perusteella jouduin laittamaan Tojotan korkeimmalle korokkeelle. Sen testin perusteella valitsin uuden (tietysti käytetyn) hybridi Tojotan itselleni. Päätökseni oli siis hyvin perusteltu.

        Ei minulla ole mitään Skodaakaan vastaan, mutta sehän on tyypillinen WAG-konsernin auto kaikkine asiaan kuuluviene heikkouksineen. Sen lisäksi olen perinteisiä arvoja kunnioittava mies, joten en oikein mielelläni aja näillä YYA-ajan itäautoilla. Tojotalla liikkuessani en herätä niin paljon pahennusta isänmaallisten tuttavieni keskuudessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sekä tankkausten mukaan laskettuna että mittarin mukaan kulutus on matka-ajossa 4,3 l/100 km ja taajamssa pyöriessä 4,7 l/100 km. Todella vähillä mennään. Kumpaakaan lukemaa ei voita toinen auto, jossa on polttomoottori. Paitsi tietysti toinen Toyota, esim Yaris.

        "Sekä tankkausten mukaan laskettuna että mittarin mukaan kulutus on matka-ajossa 4,3 l/100 km ja taajamssa pyöriessä 4,7 l/100 km."
        Täältähän varsinainen taikuri löytyi! Vaatii todella harrasta paneutumista aiheeseen, tuhansien kilometrien ajoa ja lukuisia tankkauksia, että pystyy joltisellakin tarkkuudella erottelemaan tankkauksista lasketut kulutukset kaupunkiajolle ja matka-ajolle.
        Siinä ei enää jokapäiväiset työmatka-ajot riitäkään!

        Mieluummin uskon joulupukkiin kuin noihin erillisiin lukuihin.
        TM ei Auris hybridin 60000km:n käyttötestissä päässyt alle viiden litran keskikulutuksella. Ja he eivät edes yritä mitata tankkauksista kaupunkiajon ja matka-ajon kulutuksia erikseen kun se lähes mahdotonta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Sekä tankkausten mukaan laskettuna että mittarin mukaan kulutus on matka-ajossa 4,3 l/100 km ja taajamssa pyöriessä 4,7 l/100 km."
        Täältähän varsinainen taikuri löytyi! Vaatii todella harrasta paneutumista aiheeseen, tuhansien kilometrien ajoa ja lukuisia tankkauksia, että pystyy joltisellakin tarkkuudella erottelemaan tankkauksista lasketut kulutukset kaupunkiajolle ja matka-ajolle.
        Siinä ei enää jokapäiväiset työmatka-ajot riitäkään!

        Mieluummin uskon joulupukkiin kuin noihin erillisiin lukuihin.
        TM ei Auris hybridin 60000km:n käyttötestissä päässyt alle viiden litran keskikulutuksella. Ja he eivät edes yritä mitata tankkauksista kaupunkiajon ja matka-ajon kulutuksia erikseen kun se lähes mahdotonta.

        "Täältähän varsinainen taikuri löytyi! Vaatii todella harrasta paneutumista aiheeseen, tuhansien kilometrien ajoa ja lukuisia tankkauksia, että pystyy joltisellakin tarkkuudella erottelemaan tankkauksista lasketut kulutukset kaupunkiajolle ja matka-ajolle."

        Tämä on kyllä totta. Pitäisi ajaa koko tankillisia pelkästään maantieajoa ja kaupunkiajoa että pystyisi antamaan tankkauksesta mitatut arvot erikseen. Hyvin hoksattu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        " Varmaan aivan hyvä peli ja silä pärjää.
        Kuitenkin kun saman hintaluokan autot laitetaan riviin ja mitataan ominaisuudet niin tojolla ei löydy paikkaa korkeimmalta korokkeelta. Jopa eläkkeelle siirtyvä Octavia rankattiin paremmaksi kuin upouusi maailman paras Corolla. Ja nyt Octaviasta on esitelty jo seuraava versio joka on elkeästi rrittäin onnistunut malli. Ero voittajan eduksi kasvaa kun Octaviasta saa edelleen kaasuversion ja lisäksi lataushybridin. "

        Olen jo monta kertaa aiemminkin sanonut, että minua ei pätkääkään kiinnosta se, minkä auton TM-lehti laittaa korkeimmalle korokkeelle. Minä suoritin itse vanhalle Tojotalleni 28 vuotta kestäneen käyttötestin, ja sen perusteella jouduin laittamaan Tojotan korkeimmalle korokkeelle. Sen testin perusteella valitsin uuden (tietysti käytetyn) hybridi Tojotan itselleni. Päätökseni oli siis hyvin perusteltu.

        Ei minulla ole mitään Skodaakaan vastaan, mutta sehän on tyypillinen WAG-konsernin auto kaikkine asiaan kuuluviene heikkouksineen. Sen lisäksi olen perinteisiä arvoja kunnioittava mies, joten en oikein mielelläni aja näillä YYA-ajan itäautoilla. Tojotalla liikkuessani en herätä niin paljon pahennusta isänmaallisten tuttavieni keskuudessa.

        Jos ajaa 28 vuotta yhdellä autolla niin silloin ei tule kokemusta mistään muusta kuin siitä autosta. On selvää että yhden auton kisassa tojo nousee ykköstilalle.
        Itsellä on kokemusta reilut 30 vuotta neljästä eri automerkistä ja vuokra-autot siihen päälle. Tojollakin olen ajanut tuhansia kilometrejä ja kun laajentaa vähän skaalaansa niin tojolla ei kyllä ole asiaa kärkeen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aina menee alle viiden litran. Miksi keksit tuon?

        Taitaa olla meillä hieman erilaiset ajot ja eri nopeuksilla. Itse tiedän paremmin autoni kulutuksen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos ajaa 28 vuotta yhdellä autolla niin silloin ei tule kokemusta mistään muusta kuin siitä autosta. On selvää että yhden auton kisassa tojo nousee ykköstilalle.
        Itsellä on kokemusta reilut 30 vuotta neljästä eri automerkistä ja vuokra-autot siihen päälle. Tojollakin olen ajanut tuhansia kilometrejä ja kun laajentaa vähän skaalaansa niin tojolla ei kyllä ole asiaa kärkeen.

        Kyllä minulla on kokemusta muistakin autoista kuin vanhasta Tojotasta. Minulla on aina ollut käytössä kaksi autoa, joten olen pystynyt hyvin tekemään vertailuja autojen välillä. Tojotaa olen pitänyt kyläautona, mutta samanaikaisesti minulla on ollut kaksi isohkoa saksalaista autoa sekä yksi amerikkalainen auto. Kaikkiin näihin autoihin verrattuna Tojota on ollut selvästi parempi melkein kaikissa ominaisuuksissa. Ainoastaan reippaassa maantieajossa isommat ja voimakkaammat autot ovat olleen parempia, mutta kaikissa muissa ominaisuuksissa Tojota on perinyt voiton.


      • No eitodellakaan tuon artikkelin mukaan.
        "Ladattavalla hybridillä ajaminen on kalliimpaa kuin dieselillä, mutta halvempaa kuin bensiinillä."

        Tojon hybridi on se kallein mahdollinen eli bensa-auto.

        "Esimerkiksi Vernen laskelmissa 30 000 kilometriä vuodessa ajava sähköautoilija pääsee kaikkein halvimmalla. "

        Sähköautoilija ei maksa veroja niin rankasti kuin bensalla ajava. Siinä se juju josta myös lataushybridillä ajava hyötyy. Bensamies on valtion lypsylehmä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No eitodellakaan tuon artikkelin mukaan.
        "Ladattavalla hybridillä ajaminen on kalliimpaa kuin dieselillä, mutta halvempaa kuin bensiinillä."

        Tojon hybridi on se kallein mahdollinen eli bensa-auto.

        "Esimerkiksi Vernen laskelmissa 30 000 kilometriä vuodessa ajava sähköautoilija pääsee kaikkein halvimmalla. "

        Sähköautoilija ei maksa veroja niin rankasti kuin bensalla ajava. Siinä se juju josta myös lataushybridillä ajava hyötyy. Bensamies on valtion lypsylehmä.

        Sähköllä ajaminen on todella edullista, 91 senttiä/100 km.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16124861/sahkolla-ajaminen-on-todella-edullista-91-senttia100-km-

        Seuraavaksi halvin on Toyotan hybridi. Sen pientä kulutusta ja pieniä päästöjä ei pysty mikään muu kuin sähköauto alittamaan.



    • Aloitushan ei pidä mitenkään paikkaansa, vaikka yksi Toyota omapoika sokeana ja tietämättömänä kaiket päivät yrittää vääntää.

      • Saksan sätöksillä suhaavat höynäytetyt hönöt ovat katkeran kateellisia Toyotalle, joissa on parasta ja edistyksellisintä tekniikkaa. Ei vaan muut pääse samaan kestävyyteen ja taloudellisuuteen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saksan sätöksillä suhaavat höynäytetyt hönöt ovat katkeran kateellisia Toyotalle, joissa on parasta ja edistyksellisintä tekniikkaa. Ei vaan muut pääse samaan kestävyyteen ja taloudellisuuteen.

        Tojon hybridi vie bensaa noin viisi litraa ja maksaa 7,5 euroa. Voidaan vaikka sopia epärealistisesti että kulutus on neljä litraa ja kulu siitä on kuusi euroa per 100km.

        Kaasuauton kulut samalta matkalta on noin neljä euroa

        Ladattavalla hybridillä noin kolmen euron luokkaa

        Sähköautolla alle euro.

        Olisiko aika tajuta että tojotistin puheet alhaisista päästöistä ja kustannuksista ovat samaa tavaraa kuin vanha juoppo kertoo paikallisesssa siitä miten se kerran 90-luvulla oli kova sana kulmilla. Me emme enää elä 90-lukua.


    • Aloitus vapisuttaa minua, minua Skoda-pösilöä.

    • Toyotalla on tosiaan viimeisimmän teksnisen kehityksen moottorit ja hybridijärjestelmä kuten aloituksesta voimme lukea.

      • Tojoleirissä on näköjään jo kova pelko persiissä, että mukahybrid on ensi vuonna mennyttä aikaa.


    • Tojon tekniikka on niin ysäriä. Pelkästään bensalla kulkevia härpäkkeitä.
      Ladattavat ja kaasuautot ovat tätä päivää ja Toyotalla ei ole mitään tarjottavaa tällä saralla.
      OK. Yksi ladattava Prius, mutta se on autona aivan surkea.

      • Alempi käyrä on mielenkiintoinen. Sen mukaan ladattavien hybridiautonen kysyntähuippu on jo ohitettu ja nyt mennään kovasti alamäkeä. Tojotan itselataavien hybridiautojen kysyntä vastaavasti nousee entistä jyrkemmin ylöspäin. Tämä kertoo siitä, kummassa ajoneuvotyypissä on parempi tekniikka. KYLLÄ KANSA TIETÄÄ!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Alempi käyrä on mielenkiintoinen. Sen mukaan ladattavien hybridiautonen kysyntähuippu on jo ohitettu ja nyt mennään kovasti alamäkeä. Tojotan itselataavien hybridiautojen kysyntä vastaavasti nousee entistä jyrkemmin ylöspäin. Tämä kertoo siitä, kummassa ajoneuvotyypissä on parempi tekniikka. KYLLÄ KANSA TIETÄÄ!

        Olisit käynyt Specsaversillä!


    • Tämä aloitus vapisuttaa Skoda- ja Volkswagen-nössöjä.

      Toyota on siirtänyt joulukuussa 700 autoa rekisteröitäväksi tammikuussa. Toyotan vuosi alkaa valtavalla lukemalla sekä merkki- että mallitilastossa.

      • Hihii, niinpä niin.
        Eipä Toyota ole auto lainkaan, vanhaa jälkeen jäänyttä tekniikka ja ruostuva kori, tuhnu voimalinja ja se melu jota ei voi kun kauhistella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hihii, niinpä niin.
        Eipä Toyota ole auto lainkaan, vanhaa jälkeen jäänyttä tekniikka ja ruostuva kori, tuhnu voimalinja ja se melu jota ei voi kun kauhistella.

        Moottori-lehti sen sijaan kirjoittaa Corollan koeajon jälkeen (KOEAJO 10.4.2019)

        Hyvää: alhainen kulutus ja päästöt, suorituskyky, vaivattomuus, mukavuus, hiljaisuus.

        On aikamoinen ero tuohon sinun valheelliseen tekstiisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Moottori-lehti sen sijaan kirjoittaa Corollan koeajon jälkeen (KOEAJO 10.4.2019)

        Hyvää: alhainen kulutus ja päästöt, suorituskyky, vaivattomuus, mukavuus, hiljaisuus.

        On aikamoinen ero tuohon sinun valheelliseen tekstiisi.

        Noitahan täällä on. Noiota Toyotaa pilkkaavan trollin tekstejä. Innostui kun lulee joulukuun rekisteröintitilastoa aivan aidoksi. Toyotat siirrettiin tammmikuussa rekisteröitäväksi. Aamulla Toyota-liikkeessä oli vielä 15 joulukuussa myytyä uutta autoa odottamassa luovutusta.

        Nöyrtyy kunhan hirveä Toyota-tilasto maanantaina 3.2. julkaistaan. Voisi vilkaista vähän esimakua viime vuoden tammikuun tilastosta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noitahan täällä on. Noiota Toyotaa pilkkaavan trollin tekstejä. Innostui kun lulee joulukuun rekisteröintitilastoa aivan aidoksi. Toyotat siirrettiin tammmikuussa rekisteröitäväksi. Aamulla Toyota-liikkeessä oli vielä 15 joulukuussa myytyä uutta autoa odottamassa luovutusta.

        Nöyrtyy kunhan hirveä Toyota-tilasto maanantaina 3.2. julkaistaan. Voisi vilkaista vähän esimakua viime vuoden tammikuun tilastosta.

        15 tojoa sinne tai tänne kuukausitilastoissa ei tee mitään vaikutusta mihinkään.
        VW Groupin autoja ostettiin 2019 Suomessa 30.000 kappaletta. Tojo jäi pikkufisuna puoleen siitä eli Tojoja ja Leluxeja myytiin vain 15.000 kappaletta.
        Voit sätkiä sen minkä tunnet tarpeelliseksi mutta tiedät miten VW vie ja Toyota vikisee. Näin on menty jo monta vuotta.
        Miksi edes teet itsestäsi tuollaisen pellen kun Traficomin tilastot kertovat miten VW:n valistamat autot nöyryyttävät Tojoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        15 tojoa sinne tai tänne kuukausitilastoissa ei tee mitään vaikutusta mihinkään.
        VW Groupin autoja ostettiin 2019 Suomessa 30.000 kappaletta. Tojo jäi pikkufisuna puoleen siitä eli Tojoja ja Leluxeja myytiin vain 15.000 kappaletta.
        Voit sätkiä sen minkä tunnet tarpeelliseksi mutta tiedät miten VW vie ja Toyota vikisee. Näin on menty jo monta vuotta.
        Miksi edes teet itsestäsi tuollaisen pellen kun Traficomin tilastot kertovat miten VW:n valistamat autot nöyryyttävät Tojoa.

        Traficom ei laske eri merkkejä yhteen. Siellä ei yritetä huijata. On uskottava virallinen tilasto.


      • Anonyymi kirjoitti:

        15 tojoa sinne tai tänne kuukausitilastoissa ei tee mitään vaikutusta mihinkään.
        VW Groupin autoja ostettiin 2019 Suomessa 30.000 kappaletta. Tojo jäi pikkufisuna puoleen siitä eli Tojoja ja Leluxeja myytiin vain 15.000 kappaletta.
        Voit sätkiä sen minkä tunnet tarpeelliseksi mutta tiedät miten VW vie ja Toyota vikisee. Näin on menty jo monta vuotta.
        Miksi edes teet itsestäsi tuollaisen pellen kun Traficomin tilastot kertovat miten VW:n valistamat autot nöyryyttävät Tojoa.

        Katsokaapas hyvät ihmiset tästä tätä Traficomin tilastoa.. Siellä on Toyota kärjessä eikä mikään Volkswagen. Toyotia on myyty viime vuonna 3400 autoa enemmän kuin Volkswageneita.

        http://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2019


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hihii, niinpä niin.
        Eipä Toyota ole auto lainkaan, vanhaa jälkeen jäänyttä tekniikka ja ruostuva kori, tuhnu voimalinja ja se melu jota ei voi kun kauhistella.

        Hihii, oli pakko kommentoida itselleni 9 minuutin kuluttua oksennuksestani.


    • "Traficom ei laske eri merkkejä yhteen. Siellä ei yritetä huijata. On uskottava virallinen tilasto."

      Tojoteron mielestä matematiikka ja yhteenlasku on huijausta ja noituutta. Kertoo hyvin pitkälti millainen porukkaa ajaa tojoilla.

      • Eikö pikkusintit pärjää toyotalle suosiossa muuten kuin laskemalla kaikki eri merkit yhteen?


    • Toyotan autot ovat kaikkein kehittyneimpiä ja teknisesti edistyksellisimpiä.

    • Toyotissa on kaikki modernit hienoudet, joita muissa autoissa ei ole.

      • Esim?


      • Tojolla ei ole ladattavia autoja, ei kaasuautoja eikä biodieselillä kulkevia autoja. Vain ja ainoastaan bensalla käyviä fossiilipolttimia.


    • Volkswagen-konserni on jäänyt saattutavine pikkuturboineen kauaksi menneisyyteen verrattuna Toyotan hybrideihin.

    • Toyotan ns. moderniin edistykselliseen tekniikkaan kuuluu 100% mukaan aina iso polttomoottori.

    • Taistelu hupenevaa Skoda-myyntiä vastaan haukkumalla Toyotaa on täysin turhaa.

    • Toyotan hybridit ovat uusinta ja kehittyneintä tekniikkaa kuten aloitus osoittaa.. Skoda ja Volkswagen pikkututurboineen kuuluvat menneisyyden ja saasteiden maailmaan.

      • Pikkuturbot eivät kestä:

        Nykyisin nopeasti yleistyvät ja suositut, iskutilavuudeltaan pienet moottorit voivat tulla omistajilleen kalliiksi, sillä niiden eliniän ennustetaan olevan aiemmin totuttua huomattavasti lyhyempi.

        Downsizing-moottoreiden elinikä on huomattavan lyhyt, varoittaa saksalaisinsinööri:

        "- Nykyiset moottorit ovat herkempiä, eivätkä kestä yhtä pitkään kuin mihin olemme tottuneet iskutilavuudeltaan suurempien moottoreiden yhteydessä. Ne kestävät kyllä noin 150 000 kilometriä ja edullisessa tapauksessa 200 000 kilometriä, Schittenhelm arvioi."

        Pikkuturbojen kulutus on hyvin korkea:

        "Pienellä iskutilavuudella varustetut turbomoottorit kärsivät eritoten uudesta WLTP-päästömittausmenetelmästä. Kovalla kohinalla viimeisen kymmenen vuoden aikana markkinoille tuodut turbomoottorit ovat osoittautuneet sellaisiksi että todelliset kulutuslukemat ovat olleet kaukana ilmoitetuista."


      • " Toyotan hybridit ovat uusinta ja kehittyneintä tekniikkaa kuten aloitus osoittaa.. Skoda ja Volkswagen pikkututurboineen kuuluvat menneisyyden ja saasteiden maailmaan. "

        Vaikka pikkuturbot joissakin tapauksissa sattuisivatkin kestämään kasassa, niin ongelmaksi niillä tulee kaikissa tilanteissa tolkuttoman suuret pienhiukkaspäästöt. Tojotan suuren iskutilavuuden ja hyvän hyötysuhteen Atkinson-moottorit sen sijaan tuprauttavat pakoputkesta vain vähän hiilidioksidia ja vesihöyryä, mutta pienhiukkaset puuttuvat melkein kokonaan. Siksi hybridi-Tojotat sopivatkin hyvin kaupunkiajoon.


      • Se on ollut erikoista, että Toyota on ollut aina noissa JDbowerin jutuissa häntäpäässä ja kaikissa muissa aidoissa tutkimuksissa ykkönen. Todella erikoista.


      • Peugeot ykkösenä.

        Hyvät veljet, NAURAKAA!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Peugeot ykkösenä.

        Hyvät veljet, NAURAKAA!!

        Aika naurettava lista. Todellakin minulla oli kaksi Peogeotia enkä viatonta päivää nähnyt.


    • Tämän kehittyneempää ja uudempaa polttomoottori- ja hybridi ekniikkaa ei löydy keneltäkään muulta autonvalmistajlta.

    • Oli mahtava ajella pari tuntia, sielu lepää Toyotan ratissa.
      Sääliksi käy muilla rakkineilla ajavia, kehityksen kelkasta pudonneita.

    • Toyota ei ole koskaan väistyvä automerkki. Se aloitti vasta vuonna 1938 autojen valmistuksen ja on noussut maailman suurimmaksi autojen valmistajaksi nopeasti.



      • Anonyymi kirjoitti:

        Lokakuun lopussa viime vuonna Toyota oli ykkösenä ja Rellu viimeisenä:

        https://dailykanban.com/2019/11/race-for-worlds-largest-automaker-2019-now-with-added-excitement/

        https://focus2move.com/world-car-group-ranking/

        Japanialaisten oma lähde on ainoa joka pitää Toyotaa suurimpana. Kaikki muut tilatot kertovat VW:n olevan suurin myös vuonna 2019.


    • Aloituksessa on kerrottu totuus. Pikkuturbot ovat jääneet kehityksessä kauaksi menneisyyteen. Uuden WLTP-päästömittaustavan häntäpäässä sekä kulutuksessa että tietysti sen vuoksi myös päästöissä

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ei näin Lidl! Ei! Ei! Ei!

      Voi ei. Älkää lähtekö tähän leikkiin! Ei mitään sovelluskorttipeliä! // Lidl aikoo tuoda asiakkailleen etukortin – bonuksista ei vielä tietoa // http
      Maailman menoa
      192
      4862