Uusinta, teknisesti kehittyneintä ja kestävintä hybriditekniikkaa

Anonyymi

Toyotan hybridit ovat uusinta, teknisesti kehittyneintä, kestävintä pienikulutuksisinta ja päästöiltään ympäristöystävällisintä polttomoottorien ja hybridijärjestelmän tekniikkaa.

Mitkään muut polttomoottorilla varustetut autot eivät voita niitä kulutuksen ja päästöjen pienuudessa. Tutkimalla voit todeta asian todeksi.

Uudet moottorit

Kaikki kolme vapaasti hengittävää moottoria eli 1,8, 2,0 ja 2,5 litraiset moottorit on uudistettu ja niiden hyötysuhde on nostettu markkinoiden korkeimmaksi. Toisin sanoen Toyota on kehittänyt maailman energiatehokkaimmat bensiinimoottorit. Atkinson-syklillä toimivat bensiinimoottorit toimivat kehitystyön tuloksena maailmanennätyksellisellä 41 % hyötysuhteella. Luku kertoo, minkä määrän moottori pystyy muuntamaan polttoaineen energiasisällöstä liike-energiaksi.

Muiden valmistajien bensiinimoottorien hyötysuhde on nykyään 20-30 prosenttia, joten kyseessä on selvä ero kilpailijoiden moottoreihin nähden. Toyota tietysti yhdistää nämä Dynamic Force Engine -sarjaan kuuluvat todella energiatehokkaat moottorinsa uuteen todella energiatehokkaaseen hybridijärjestelmäänsä.

https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/toyota-vaittaa-kehittaneensa-maailman-energiatehokkaimman-bensiinimoottorin-hyotysuhde-40-6704876

Uusi hybridijärjestelmä

Toyotan uusi hybridijärjestelmä tarjoaa entistä paremman kiihtyvyyden ja auto on entistä vähemmän riippuvainen polttomoottorista. Uusi hybridijärjestelmä siis takaa, että auto kiihtyy nopeasti ja sähköllä pääsee pitkälle. Järjestelmä mahdollistaa yhdessä uusien energiatehokkaiden moottorien kanssa reippaat säästöt kulutuksessa ja päästölukemissa.

Uusi pohjaratkaisu

Uusi hybridijärjestelmä ja hyvän hyötysuhteen bensiinimoottorit on nyt lisäksi yhdistetty käyttöön otettuun uuteen TNGA-pohjaratkaisuun. Tuloksena on ennätyksellisen pienellä polttoaineen kulutuksella kulkevat, entistä ajettavammat, tilavammat ja näyttävämmät autot.

Uusi akku

Tämän lisäksi akkutekniikassa on otettu askel eteenpäin, sillä akku on aiempaa pienempi ja energiatiheydeltään parempi. Uusi akku on entistä kompaktimpi ja parempi energiatiheydeltään. Akku on takaistuimen alla, joten se ei vaadi mitään lisätilaa.

Jo aiemmat Toyotan hybridit olivat kulutukseltaan voittamattomia, mutta nyt kulutusta on onnistuttu pudottamaan selvästi lisää. Toyotan teknisen kehityksen etumatka muihin valmistajiin on siis hyvin huikea. Eräänkin autovalmistajan useiden automallien valmistaminen jouduttiin keskeyttämään uuden WLTP-päästömittaustavan astuttua voimaan 1.9.2018.
.

231

1138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tosi on,

      Toyota ei koskaan väitä tehneensä mitään, vaan se tekee. Oikeammin sanottuna se ilmoittaa ja esittelee vasta sitten kun on tehnyt:

      TOYOTA ON KEHITTÄNYT MAAILMAN ENERGIATEHOKKAIMMAN BENSIINIMOOTTORIN HYBRIDIENSÄ YHTEYTEEN.

      Toyotan mukaan hybridikäytössä uudella moottorilla saavutetaan jopa 41 prosentin hyötysuhde ja samalla suurempia tehoja kuin nykyiset hybridiautomoottorit.

      Jos sinulla on kielitaitoa niin voit tutustua kaikkein ajanmukaisimpaan, pienipäästöisimpään ja pienikulutuksisimpaan ja ympäristöystävällisimpään polttomoottoritekniikkaan:

      https://www.autoblog.com/2018/02/28/toyota-thermally-efficient-engine/?guccounter=1

      https://www.greencarcongress.com/2018/03/201080326-tnga.html

      https://jalopnik.com/heres-how-toyotas-new-dynamic-force-engine-is-engineere-1824090404

      https://autoweek.com/article/technology/toyotas-new-dynamic-force-engines-promise-more-power-more-efficiency

      • Anonyymi

        Hihii, Toyota lupaa ja lupaa, mutta valmista ei tahdo tulla. Vanhaa surkeaa hybridiä monistetaan kaikkiin malleihin ja jopa uusiin malleihin, mutta kaikki on sitä samaa surkeaa rupua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihii, Toyota lupaa ja lupaa, mutta valmista ei tahdo tulla. Vanhaa surkeaa hybridiä monistetaan kaikkiin malleihin ja jopa uusiin malleihin, mutta kaikki on sitä samaa surkeaa rupua.

        Maailman suurimman autonvalmistajan autot ovat tietysti moderneinta tekniikkaa. Eihän se muuten olisi suurin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailman suurimman autonvalmistajan autot ovat tietysti moderneinta tekniikkaa. Eihän se muuten olisi suurin.

        Ai niinkö, ei kait nyt sentään.
        Olet uskomattoman sinisilmäinen (lue hölmö)Toyota fani


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihii, Toyota lupaa ja lupaa, mutta valmista ei tahdo tulla. Vanhaa surkeaa hybridiä monistetaan kaikkiin malleihin ja jopa uusiin malleihin, mutta kaikki on sitä samaa surkeaa rupua.

        Milloi se Vw ID3 tulee myyntiin? Sitähän valmistetaan täyttäpäätä varastoon vaikkei auton tietokoneohjelmistoa ole saatu toimimaan. Samanlaista oli alussa Volkkarin hybridien kanssa koska ne eivät osanneet ladata ilmaista energiaa alamäessä tai jarrutuksessa. Tuon valmistajan kanssa on aina jotain todella noloa ilmassa, aivan samalla lailla kuten täällä Toyotaa haukkuvalla trollilla. Molemmat täydellisiä epäonnistujia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloi se Vw ID3 tulee myyntiin? Sitähän valmistetaan täyttäpäätä varastoon vaikkei auton tietokoneohjelmistoa ole saatu toimimaan. Samanlaista oli alussa Volkkarin hybridien kanssa koska ne eivät osanneet ladata ilmaista energiaa alamäessä tai jarrutuksessa. Tuon valmistajan kanssa on aina jotain todella noloa ilmassa, aivan samalla lailla kuten täällä Toyotaa haukkuvalla trollilla. Molemmat täydellisiä epäonnistujia.

        VW on luontainen huijari, ei jatkoon.


    • Anonyymi

      Muut menivät ohi jo aikaa sitten ja se tiedetään kyllä.
      Muilla vaan kestää tuotannon laajentaminen tovin aikaa ja sitten Toyota kyykkää syväkyykyn.

      • Anonyymi

        Pelkkää haavetta ohimenosta. Toyotan moderni tekniikka on sellaista johon muut eivät pysty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkkää haavetta ohimenosta. Toyotan moderni tekniikka on sellaista johon muut eivät pysty.

        Toyota on antanut hybriditekniiknsa ilmaisjakeluun mutta kukaan ei sitä jhalua.
        Kuka tahansa voisi rakentaa tojon hybridivoimalinjan ilman kuluja. Ei vaan ketään kiinnosta tuollainen 90 luvun muinaistekniikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkkää haavetta ohimenosta. Toyotan moderni tekniikka on sellaista johon muut eivät pysty.

        Lue myös testejä ja vertailuja, eli muutakin kuin Toyotan asiakaslehteä, niin maailmasi avautuu, tosin myös uskosi särkyy, mutta se olisi jopa tervettä ja hyväksi sinulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on antanut hybriditekniiknsa ilmaisjakeluun mutta kukaan ei sitä jhalua.
        Kuka tahansa voisi rakentaa tojon hybridivoimalinjan ilman kuluja. Ei vaan ketään kiinnosta tuollainen 90 luvun muinaistekniikka.

        " Toyota on antanut hybriditekniiknsa ilmaisjakeluun mutta kukaan ei sitä jhalua.
        Kuka tahansa voisi rakentaa tojon hybridivoimalinjan ilman kuluja. Ei vaan ketään kiinnosta tuollainen 90 luvun muinaistekniikka. "

        Pieni kertaus on taas paikallaan, jotta totuus ei pääsisi kokonaan unohtumaan.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16126150/tojota-kampitti-mersun


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on antanut hybriditekniiknsa ilmaisjakeluun mutta kukaan ei sitä jhalua.
        Kuka tahansa voisi rakentaa tojon hybridivoimalinjan ilman kuluja. Ei vaan ketään kiinnosta tuollainen 90 luvun muinaistekniikka.

        Älä valehtele. Toyota tekee valtavasti rahaa hybrideillään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue myös testejä ja vertailuja, eli muutakin kuin Toyotan asiakaslehteä, niin maailmasi avautuu, tosin myös uskosi särkyy, mutta se olisi jopa tervettä ja hyväksi sinulle.

        Lue sinä tuo aloitus ja toisen viestin linkit. Äläkä valehtele.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Tojo pelaa vanhentuneella tekniikalla peliä joka ei kiinnosta ketään. Tojo yrittää tyrkyttää tekniikkaansa ilmaiseksi mutta kuka haluaisi tuollaista vanhentunutta roskaa?
      VW on esitellyt jotoisen sukupolven sähköautot. Lisäksi ladattavat hybridit ja kaasuautot.
      Kaikki nämä pieksevät tojon hybridit selkeästi.

      • Anonyymi

        Naurettavia ovat tekstisi. Saahan sitä esitellä sellaista, jota kukaan ei osta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naurettavia ovat tekstisi. Saahan sitä esitellä sellaista, jota kukaan ei osta.

        Sekä ID.3 että Mii on loppuunmyyty jo ensi vuoden tuotannon osalta. Tojo vasta yrittää saada ensimmäistä sähkautoaan toimimaan.


      • Anonyymi

        Toisessa valossa katseltuna VW:n tekniikka on vanhaa ja yhtiö on siksi pulassa. Päästömanipuloidut dieselit olivat toiseksi viimeinen olenkorsi. Nyt on laitettava kädet ristiin.

        https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/95-gramman-paastorajan-alitus-on-tiukka-tehtava-autonvalmistajille-uhkana-miljardisakot/2d48da00-261f-490c-9eb0-7435fa05ccd8

        VW:llä on kädet on muutenkin täynnä töitä, jotta vuoden 2021 päästötavoitteet voitaisiin saavuttaa ja sakoilta voitaisiin välttyä. Sen sijaan Toyota voi kekittyä jo seuraavaan siirtoon ja tulevaisuuden tekniikkaan.

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/toyotan-vastaus-tulevaisuuden-haasteisiin-on-kinto-lentava-pilvi/489e107c-e328-4d16-84fa-307545142ba5?ref=iltalehti:bcaf&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=almainternal&utm_campaign=kiintea_kauppalehti_ohjausboksi&utm_content=ohjausboksi


      • Anonyymi

        Toyotan tekniikkaa:

        https://www.is.fi/autot/art-2000006375640.html

        https://www.is.fi/autot/art-2000006373013.html

        Kysyntä ratkaisee tekniikan. Ei väittely tai vähättely.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisessa valossa katseltuna VW:n tekniikka on vanhaa ja yhtiö on siksi pulassa. Päästömanipuloidut dieselit olivat toiseksi viimeinen olenkorsi. Nyt on laitettava kädet ristiin.

        https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/95-gramman-paastorajan-alitus-on-tiukka-tehtava-autonvalmistajille-uhkana-miljardisakot/2d48da00-261f-490c-9eb0-7435fa05ccd8

        VW:llä on kädet on muutenkin täynnä töitä, jotta vuoden 2021 päästötavoitteet voitaisiin saavuttaa ja sakoilta voitaisiin välttyä. Sen sijaan Toyota voi kekittyä jo seuraavaan siirtoon ja tulevaisuuden tekniikkaan.

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/toyotan-vastaus-tulevaisuuden-haasteisiin-on-kinto-lentava-pilvi/489e107c-e328-4d16-84fa-307545142ba5?ref=iltalehti:bcaf&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=almainternal&utm_campaign=kiintea_kauppalehti_ohjausboksi&utm_content=ohjausboksi

        "Sen sijaan Toyota voi kekittyä jo seuraavaan siirtoon ja tulevaisuuden tekniikkaan."
        Toyota on jo ilmoittanut että sen seuraava siirto on sähköautot.

        https://ww.electrek.co/2019/06/07/toyota-electric-car-images-accelerate-plan/#

        VW on menossa jo toisen sukupolven sähköautoissa joten Tojo on reilut kaksi siirtoa VW:tä jäljessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sen sijaan Toyota voi kekittyä jo seuraavaan siirtoon ja tulevaisuuden tekniikkaan."
        Toyota on jo ilmoittanut että sen seuraava siirto on sähköautot.

        https://ww.electrek.co/2019/06/07/toyota-electric-car-images-accelerate-plan/#

        VW on menossa jo toisen sukupolven sähköautoissa joten Tojo on reilut kaksi siirtoa VW:tä jäljessä.

        Sähköauto on yksinkertaisempaa tekniikkaa kuin itselataava hybridi. Polttomoottori ja vaihteisto voidaan jättää pois. Samoin polttoainejärjestelmä.

        Ei ole Toyotalle ongelma tehdä kokonaan sähköautoa- Ongelma sen sijaan on kaikille valmistajille yhteinen: saada riittävästi akkuja nopeasti kasvavan kysynnän vuoksi. Vain oma tehdas voi varmistaa saatavuuden.

        Toinen ongelma voi olla myydä näitä autoja, jos hinnat eivä asetu kuluttajien kukkarolle sopivalle tasolle. Kuluttaja päättää, onko hinta kohdallaan. Hallitukset voi auttaa päätöksenteossa tekemällä polttomoottorista kaliin käyttää tai antamalla verohelpotuksia sähköautoille.

        Kolmas ongelma on latauspaikkojen puute kaupunkiautoilijoille, jota asuvat taloyhtiöissä. Kaikilla ei ole eikä kaikille riitä omaa autopaikkaa vaan auto säilytetään kadun varressa tai sähköttömällä paikalla.

        Toyotan ratkaisu on ollut järkevä. Pitäytyä aluksi hybridimoottoreiossa, jolla voi ajaa pitkiä matkoja. Samalla päästöt on alhaisempia kuin perinteisessä moottorissa, missä moottori toimii laajalla kierroslukualueella mutta hyötysyhde on alhaisempi eikä vauhdin hidastumisessa vapautuvaa energiaa oteta talteen. Hydridien myötä autonvalmistaja saa arvokasta tietoa ja kokemusta sähköautoissakin käytettävästä tekniikasta ja sen toimivuudesta eri ilmasto-olosuhteissa.

        Sähköautojen kysynnän kasvaessa, niitä valmistetaan ja tuodaan markkinoille kysynnän mukaan. Kenties polttokennot ottavat paikan sähköautoilta, jos akkuteknologia ei ota riittävän suuria harppauksia lähitulevaisuudessa.

        Myös vw on ilmoittanut aikeensa aloittaa polttokennomallien valmistuksen lähiaikoina. Japanipaiset Toyota ja Honda ovat tässäkin asiassa monta askelta edellä.

        https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/vetyauto-karkkyy-jo-vuoroaan-yli-500-km-tankillisella-ja-paastot-vain-vetta/2e83b7c6-aa43-3fd1-b729-f35086b6bb46

        Mikään autovalmistaja - ei edes Toyota - hirttäydy vain yhteen teknologiaan. Kaikilla on takataskussa uusia suunnitelmia. Siksi on kyseenalaista väittää mitään autonvalmistaa edistykselliseksi tai jälkeenjääneeksi. Tilanne muuttu.u koko ajan ja nopeasti. Kaikkien autonvalmistajien on seurattava tilannetta ja yritettävä pysyä mieluiten askeleen edellä kuin jäljessä. Toyta onnistui hybridien ajoituksessa. Nyt on arvattava ladattavien hybridien ja sähköautojen kysynnän kehitys. Vasta vuosien kuluttua tiedämme, veikkasivatko autonvalmistajat oikeaa hevosta.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Silti peräti 38 prosenttia olisi valmis ottamaan ladattavan hybridin. Ei-ladattavaan hybridiin tyytyisi 17 prosenttia ostajista.

    • Anonyymi

      Aloituksessa on näköjään kaikki todistettu. Sen jälkeiset Skoda-porukan höpinät eivät totuutta toiseksi muuta.

    • Anonyymi

      Se että tojolla on parhaat ei-ladattavat hybridit on sama juttu kuin olisi vanhainkodin vetrein vanhus. Aika on ajanut ohi tojosta.

      • Anonyymi

        Markkkinoilla ei ole montaa mallia muilta valmistajilta. Ne harvat ovat voittaneet tojon vertailuissa. Mondeo voitti juuri camryn.
        Aikaisemmin Kia ja Hyny jättivät tojot tuplajumboiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Markkkinoilla ei ole montaa mallia muilta valmistajilta. Ne harvat ovat voittaneet tojon vertailuissa. Mondeo voitti juuri camryn.
        Aikaisemmin Kia ja Hyny jättivät tojot tuplajumboiksi.

        Vasta markkinoilta poistuva Skodakin pieksi vasta lansaaratun Toyotan.
        Markkinoilla paljon malleja jotka luutuavat Toyotalla pöytää.


    • Anonyymi

      Olen nyt vajaa kaksi kuukautta ajellut hybridi-Tojotalla ja nyt voin jo esittää ensimmäisen lyhyeen kokemukseen perustuvan arvion auton laadusta.
      Auton käyttöominaisuudet ovat erinomaiset, ja kun taloudellisuuskin on aivan huippuluokkaa, niin yleisarvosana autosta on täysi kymppi. Kaikesta huomaa sen, että autoa on riittävästi testattu, ja jo ensimetreillä tulee sellainen vaikutelma, että kyseessä on täysin valmis tuote. Näin talven tullen on oikein kiva asia, että auto vielä lämpeneekin nopeasti, joten hybridi-Tojota on aivan erinomainen ajopeli Suomen vaativissa olosuhteissa.

      • Anonyymi

        Varmaan aivan hyvä peli ja silä pärjää.
        Kuitenkin kun saman hintaluokan autot laitetaan riviin ja mitataan ominaisuudet niin tojolla ei löydy paikkaa korkeimmalta korokkeelta. Jopa eläkkeelle siirtyvä Octavia rankattiin paremmaksi kuin upouusi maailman paras Corolla. Ja nyt Octaviasta on esitelty jo seuraava versio joka on elkeästi rrittäin onnistunut malli. Ero voittajan eduksi kasvaa kun Octaviasta saa edelleen kaasuversion ja lisäksi lataushybridin.


      • Anonyymi

        Sitten rehellinen vastaus todellisesta kulutuksesta tankkausten mukaan laskettuna?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten rehellinen vastaus todellisesta kulutuksesta tankkausten mukaan laskettuna?

        Sekä tankkausten mukaan laskettuna että mittarin mukaan kulutus on matka-ajossa 4,3 l/100 km ja taajamssa pyöriessä 4,7 l/100 km. Todella vähillä mennään. Kumpaakaan lukemaa ei voita toinen auto, jossa on polttomoottori. Paitsi tietysti toinen Toyota, esim Yaris.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekä tankkausten mukaan laskettuna että mittarin mukaan kulutus on matka-ajossa 4,3 l/100 km ja taajamssa pyöriessä 4,7 l/100 km. Todella vähillä mennään. Kumpaakaan lukemaa ei voita toinen auto, jossa on polttomoottori. Paitsi tietysti toinen Toyota, esim Yaris.

        Työmatka-ajossa vaikea päästä nyt syksymmällä alle 5 litran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työmatka-ajossa vaikea päästä nyt syksymmällä alle 5 litran.

        Aina menee alle viiden litran. Miksi keksit tuon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten rehellinen vastaus todellisesta kulutuksesta tankkausten mukaan laskettuna?

        Kaikenkaikkiaan bensankulutuksesta puhuminen on niin mennyttä elämää kun puhutaan missä autotekniikka menee. Ladattavat autot, kaasuautot, biopolttoaineet. Ne eivät enää ole tulvaisuutta vaan nämä autot ovat jo liikenteessä.
        Paljon kiinnostavampia puheenaiheita kuin 90-luvun hybriditekniikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekä tankkausten mukaan laskettuna että mittarin mukaan kulutus on matka-ajossa 4,3 l/100 km ja taajamssa pyöriessä 4,7 l/100 km. Todella vähillä mennään. Kumpaakaan lukemaa ei voita toinen auto, jossa on polttomoottori. Paitsi tietysti toinen Toyota, esim Yaris.

        "Kumpaakaan lukemaa ei voita toinen auto, jossa on polttomoottori."

        Äläpä taas höpötä tyhjää. Kaasuautolla pääsee selkeästi pienemmillä kustannuksilla ja kaasuautossa on polttomoottori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan aivan hyvä peli ja silä pärjää.
        Kuitenkin kun saman hintaluokan autot laitetaan riviin ja mitataan ominaisuudet niin tojolla ei löydy paikkaa korkeimmalta korokkeelta. Jopa eläkkeelle siirtyvä Octavia rankattiin paremmaksi kuin upouusi maailman paras Corolla. Ja nyt Octaviasta on esitelty jo seuraava versio joka on elkeästi rrittäin onnistunut malli. Ero voittajan eduksi kasvaa kun Octaviasta saa edelleen kaasuversion ja lisäksi lataushybridin.

        " Varmaan aivan hyvä peli ja silä pärjää.
        Kuitenkin kun saman hintaluokan autot laitetaan riviin ja mitataan ominaisuudet niin tojolla ei löydy paikkaa korkeimmalta korokkeelta. Jopa eläkkeelle siirtyvä Octavia rankattiin paremmaksi kuin upouusi maailman paras Corolla. Ja nyt Octaviasta on esitelty jo seuraava versio joka on elkeästi rrittäin onnistunut malli. Ero voittajan eduksi kasvaa kun Octaviasta saa edelleen kaasuversion ja lisäksi lataushybridin. "


        Olen jo monta kertaa aiemminkin sanonut, että minua ei pätkääkään kiinnosta se, minkä auton TM-lehti laittaa korkeimmalle korokkeelle. Minä suoritin itse vanhalle Tojotalleni 28 vuotta kestäneen käyttötestin, ja sen perusteella jouduin laittamaan Tojotan korkeimmalle korokkeelle. Sen testin perusteella valitsin uuden (tietysti käytetyn) hybridi Tojotan itselleni. Päätökseni oli siis hyvin perusteltu.

        Ei minulla ole mitään Skodaakaan vastaan, mutta sehän on tyypillinen WAG-konsernin auto kaikkine asiaan kuuluviene heikkouksineen. Sen lisäksi olen perinteisiä arvoja kunnioittava mies, joten en oikein mielelläni aja näillä YYA-ajan itäautoilla. Tojotalla liikkuessani en herätä niin paljon pahennusta isänmaallisten tuttavieni keskuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekä tankkausten mukaan laskettuna että mittarin mukaan kulutus on matka-ajossa 4,3 l/100 km ja taajamssa pyöriessä 4,7 l/100 km. Todella vähillä mennään. Kumpaakaan lukemaa ei voita toinen auto, jossa on polttomoottori. Paitsi tietysti toinen Toyota, esim Yaris.

        "Sekä tankkausten mukaan laskettuna että mittarin mukaan kulutus on matka-ajossa 4,3 l/100 km ja taajamssa pyöriessä 4,7 l/100 km."
        Täältähän varsinainen taikuri löytyi! Vaatii todella harrasta paneutumista aiheeseen, tuhansien kilometrien ajoa ja lukuisia tankkauksia, että pystyy joltisellakin tarkkuudella erottelemaan tankkauksista lasketut kulutukset kaupunkiajolle ja matka-ajolle.
        Siinä ei enää jokapäiväiset työmatka-ajot riitäkään!

        Mieluummin uskon joulupukkiin kuin noihin erillisiin lukuihin.
        TM ei Auris hybridin 60000km:n käyttötestissä päässyt alle viiden litran keskikulutuksella. Ja he eivät edes yritä mitata tankkauksista kaupunkiajon ja matka-ajon kulutuksia erikseen kun se lähes mahdotonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sekä tankkausten mukaan laskettuna että mittarin mukaan kulutus on matka-ajossa 4,3 l/100 km ja taajamssa pyöriessä 4,7 l/100 km."
        Täältähän varsinainen taikuri löytyi! Vaatii todella harrasta paneutumista aiheeseen, tuhansien kilometrien ajoa ja lukuisia tankkauksia, että pystyy joltisellakin tarkkuudella erottelemaan tankkauksista lasketut kulutukset kaupunkiajolle ja matka-ajolle.
        Siinä ei enää jokapäiväiset työmatka-ajot riitäkään!

        Mieluummin uskon joulupukkiin kuin noihin erillisiin lukuihin.
        TM ei Auris hybridin 60000km:n käyttötestissä päässyt alle viiden litran keskikulutuksella. Ja he eivät edes yritä mitata tankkauksista kaupunkiajon ja matka-ajon kulutuksia erikseen kun se lähes mahdotonta.

        "Täältähän varsinainen taikuri löytyi! Vaatii todella harrasta paneutumista aiheeseen, tuhansien kilometrien ajoa ja lukuisia tankkauksia, että pystyy joltisellakin tarkkuudella erottelemaan tankkauksista lasketut kulutukset kaupunkiajolle ja matka-ajolle."

        Tämä on kyllä totta. Pitäisi ajaa koko tankillisia pelkästään maantieajoa ja kaupunkiajoa että pystyisi antamaan tankkauksesta mitatut arvot erikseen. Hyvin hoksattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Varmaan aivan hyvä peli ja silä pärjää.
        Kuitenkin kun saman hintaluokan autot laitetaan riviin ja mitataan ominaisuudet niin tojolla ei löydy paikkaa korkeimmalta korokkeelta. Jopa eläkkeelle siirtyvä Octavia rankattiin paremmaksi kuin upouusi maailman paras Corolla. Ja nyt Octaviasta on esitelty jo seuraava versio joka on elkeästi rrittäin onnistunut malli. Ero voittajan eduksi kasvaa kun Octaviasta saa edelleen kaasuversion ja lisäksi lataushybridin. "


        Olen jo monta kertaa aiemminkin sanonut, että minua ei pätkääkään kiinnosta se, minkä auton TM-lehti laittaa korkeimmalle korokkeelle. Minä suoritin itse vanhalle Tojotalleni 28 vuotta kestäneen käyttötestin, ja sen perusteella jouduin laittamaan Tojotan korkeimmalle korokkeelle. Sen testin perusteella valitsin uuden (tietysti käytetyn) hybridi Tojotan itselleni. Päätökseni oli siis hyvin perusteltu.

        Ei minulla ole mitään Skodaakaan vastaan, mutta sehän on tyypillinen WAG-konsernin auto kaikkine asiaan kuuluviene heikkouksineen. Sen lisäksi olen perinteisiä arvoja kunnioittava mies, joten en oikein mielelläni aja näillä YYA-ajan itäautoilla. Tojotalla liikkuessani en herätä niin paljon pahennusta isänmaallisten tuttavieni keskuudessa.

        Jos ajaa 28 vuotta yhdellä autolla niin silloin ei tule kokemusta mistään muusta kuin siitä autosta. On selvää että yhden auton kisassa tojo nousee ykköstilalle.
        Itsellä on kokemusta reilut 30 vuotta neljästä eri automerkistä ja vuokra-autot siihen päälle. Tojollakin olen ajanut tuhansia kilometrejä ja kun laajentaa vähän skaalaansa niin tojolla ei kyllä ole asiaa kärkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina menee alle viiden litran. Miksi keksit tuon?

        Taitaa olla meillä hieman erilaiset ajot ja eri nopeuksilla. Itse tiedän paremmin autoni kulutuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ajaa 28 vuotta yhdellä autolla niin silloin ei tule kokemusta mistään muusta kuin siitä autosta. On selvää että yhden auton kisassa tojo nousee ykköstilalle.
        Itsellä on kokemusta reilut 30 vuotta neljästä eri automerkistä ja vuokra-autot siihen päälle. Tojollakin olen ajanut tuhansia kilometrejä ja kun laajentaa vähän skaalaansa niin tojolla ei kyllä ole asiaa kärkeen.

        Kyllä minulla on kokemusta muistakin autoista kuin vanhasta Tojotasta. Minulla on aina ollut käytössä kaksi autoa, joten olen pystynyt hyvin tekemään vertailuja autojen välillä. Tojotaa olen pitänyt kyläautona, mutta samanaikaisesti minulla on ollut kaksi isohkoa saksalaista autoa sekä yksi amerikkalainen auto. Kaikkiin näihin autoihin verrattuna Tojota on ollut selvästi parempi melkein kaikissa ominaisuuksissa. Ainoastaan reippaassa maantieajossa isommat ja voimakkaammat autot ovat olleen parempia, mutta kaikissa muissa ominaisuuksissa Tojota on perinyt voiton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekä tankkausten mukaan laskettuna että mittarin mukaan kulutus on matka-ajossa 4,3 l/100 km ja taajamssa pyöriessä 4,7 l/100 km. Todella vähillä mennään. Kumpaakaan lukemaa ei voita toinen auto, jossa on polttomoottori. Paitsi tietysti toinen Toyota, esim Yaris.

        Pösö 2008 Hdi-e diiselini menee pienemmällä . Matka-ajossa alle 4 , kaupungissa vajaa 4,5 . Tankkauksista laskettu .


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        No eitodellakaan tuon artikkelin mukaan.
        "Ladattavalla hybridillä ajaminen on kalliimpaa kuin dieselillä, mutta halvempaa kuin bensiinillä."

        Tojon hybridi on se kallein mahdollinen eli bensa-auto.

        "Esimerkiksi Vernen laskelmissa 30 000 kilometriä vuodessa ajava sähköautoilija pääsee kaikkein halvimmalla. "

        Sähköautoilija ei maksa veroja niin rankasti kuin bensalla ajava. Siinä se juju josta myös lataushybridillä ajava hyötyy. Bensamies on valtion lypsylehmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eitodellakaan tuon artikkelin mukaan.
        "Ladattavalla hybridillä ajaminen on kalliimpaa kuin dieselillä, mutta halvempaa kuin bensiinillä."

        Tojon hybridi on se kallein mahdollinen eli bensa-auto.

        "Esimerkiksi Vernen laskelmissa 30 000 kilometriä vuodessa ajava sähköautoilija pääsee kaikkein halvimmalla. "

        Sähköautoilija ei maksa veroja niin rankasti kuin bensalla ajava. Siinä se juju josta myös lataushybridillä ajava hyötyy. Bensamies on valtion lypsylehmä.

        Sähköllä ajaminen on todella edullista, 91 senttiä/100 km.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16124861/sahkolla-ajaminen-on-todella-edullista-91-senttia100-km-

        Seuraavaksi halvin on Toyotan hybridi. Sen pientä kulutusta ja pieniä päästöjä ei pysty mikään muu kuin sähköauto alittamaan.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Aloitushan ei pidä mitenkään paikkaansa, vaikka yksi Toyota omapoika sokeana ja tietämättömänä kaiket päivät yrittää vääntää.

      • Anonyymi

        Saksan sätöksillä suhaavat höynäytetyt hönöt ovat katkeran kateellisia Toyotalle, joissa on parasta ja edistyksellisintä tekniikkaa. Ei vaan muut pääse samaan kestävyyteen ja taloudellisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saksan sätöksillä suhaavat höynäytetyt hönöt ovat katkeran kateellisia Toyotalle, joissa on parasta ja edistyksellisintä tekniikkaa. Ei vaan muut pääse samaan kestävyyteen ja taloudellisuuteen.

        Tojon hybridi vie bensaa noin viisi litraa ja maksaa 7,5 euroa. Voidaan vaikka sopia epärealistisesti että kulutus on neljä litraa ja kulu siitä on kuusi euroa per 100km.

        Kaasuauton kulut samalta matkalta on noin neljä euroa

        Ladattavalla hybridillä noin kolmen euron luokkaa

        Sähköautolla alle euro.

        Olisiko aika tajuta että tojotistin puheet alhaisista päästöistä ja kustannuksista ovat samaa tavaraa kuin vanha juoppo kertoo paikallisesssa siitä miten se kerran 90-luvulla oli kova sana kulmilla. Me emme enää elä 90-lukua.


    • Anonyymi

      Aloitus vapisuttaa minua, minua Skoda-pösilöä.

    • Anonyymi

      Toyotalla on tosiaan viimeisimmän teksnisen kehityksen moottorit ja hybridijärjestelmä kuten aloituksesta voimme lukea.

      • Anonyymi

        Tojoleirissä on näköjään jo kova pelko persiissä, että mukahybrid on ensi vuonna mennyttä aikaa.


    • Anonyymi

      Tojon tekniikka on niin ysäriä. Pelkästään bensalla kulkevia härpäkkeitä.
      Ladattavat ja kaasuautot ovat tätä päivää ja Toyotalla ei ole mitään tarjottavaa tällä saralla.
      OK. Yksi ladattava Prius, mutta se on autona aivan surkea.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Alempi käyrä on mielenkiintoinen. Sen mukaan ladattavien hybridiautonen kysyntähuippu on jo ohitettu ja nyt mennään kovasti alamäkeä. Tojotan itselataavien hybridiautojen kysyntä vastaavasti nousee entistä jyrkemmin ylöspäin. Tämä kertoo siitä, kummassa ajoneuvotyypissä on parempi tekniikka. KYLLÄ KANSA TIETÄÄ!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alempi käyrä on mielenkiintoinen. Sen mukaan ladattavien hybridiautonen kysyntähuippu on jo ohitettu ja nyt mennään kovasti alamäkeä. Tojotan itselataavien hybridiautojen kysyntä vastaavasti nousee entistä jyrkemmin ylöspäin. Tämä kertoo siitä, kummassa ajoneuvotyypissä on parempi tekniikka. KYLLÄ KANSA TIETÄÄ!

        Olisit käynyt Specsaversillä!


    • Anonyymi

      Tämä aloitus vapisuttaa Skoda- ja Volkswagen-nössöjä.

      Toyota on siirtänyt joulukuussa 700 autoa rekisteröitäväksi tammikuussa. Toyotan vuosi alkaa valtavalla lukemalla sekä merkki- että mallitilastossa.

      • Anonyymi

        Hihii, niinpä niin.
        Eipä Toyota ole auto lainkaan, vanhaa jälkeen jäänyttä tekniikka ja ruostuva kori, tuhnu voimalinja ja se melu jota ei voi kun kauhistella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihii, niinpä niin.
        Eipä Toyota ole auto lainkaan, vanhaa jälkeen jäänyttä tekniikka ja ruostuva kori, tuhnu voimalinja ja se melu jota ei voi kun kauhistella.

        Moottori-lehti sen sijaan kirjoittaa Corollan koeajon jälkeen (KOEAJO 10.4.2019)

        Hyvää: alhainen kulutus ja päästöt, suorituskyky, vaivattomuus, mukavuus, hiljaisuus.

        On aikamoinen ero tuohon sinun valheelliseen tekstiisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moottori-lehti sen sijaan kirjoittaa Corollan koeajon jälkeen (KOEAJO 10.4.2019)

        Hyvää: alhainen kulutus ja päästöt, suorituskyky, vaivattomuus, mukavuus, hiljaisuus.

        On aikamoinen ero tuohon sinun valheelliseen tekstiisi.

        Noitahan täällä on. Noiota Toyotaa pilkkaavan trollin tekstejä. Innostui kun lulee joulukuun rekisteröintitilastoa aivan aidoksi. Toyotat siirrettiin tammmikuussa rekisteröitäväksi. Aamulla Toyota-liikkeessä oli vielä 15 joulukuussa myytyä uutta autoa odottamassa luovutusta.

        Nöyrtyy kunhan hirveä Toyota-tilasto maanantaina 3.2. julkaistaan. Voisi vilkaista vähän esimakua viime vuoden tammikuun tilastosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noitahan täällä on. Noiota Toyotaa pilkkaavan trollin tekstejä. Innostui kun lulee joulukuun rekisteröintitilastoa aivan aidoksi. Toyotat siirrettiin tammmikuussa rekisteröitäväksi. Aamulla Toyota-liikkeessä oli vielä 15 joulukuussa myytyä uutta autoa odottamassa luovutusta.

        Nöyrtyy kunhan hirveä Toyota-tilasto maanantaina 3.2. julkaistaan. Voisi vilkaista vähän esimakua viime vuoden tammikuun tilastosta.

        15 tojoa sinne tai tänne kuukausitilastoissa ei tee mitään vaikutusta mihinkään.
        VW Groupin autoja ostettiin 2019 Suomessa 30.000 kappaletta. Tojo jäi pikkufisuna puoleen siitä eli Tojoja ja Leluxeja myytiin vain 15.000 kappaletta.
        Voit sätkiä sen minkä tunnet tarpeelliseksi mutta tiedät miten VW vie ja Toyota vikisee. Näin on menty jo monta vuotta.
        Miksi edes teet itsestäsi tuollaisen pellen kun Traficomin tilastot kertovat miten VW:n valistamat autot nöyryyttävät Tojoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        15 tojoa sinne tai tänne kuukausitilastoissa ei tee mitään vaikutusta mihinkään.
        VW Groupin autoja ostettiin 2019 Suomessa 30.000 kappaletta. Tojo jäi pikkufisuna puoleen siitä eli Tojoja ja Leluxeja myytiin vain 15.000 kappaletta.
        Voit sätkiä sen minkä tunnet tarpeelliseksi mutta tiedät miten VW vie ja Toyota vikisee. Näin on menty jo monta vuotta.
        Miksi edes teet itsestäsi tuollaisen pellen kun Traficomin tilastot kertovat miten VW:n valistamat autot nöyryyttävät Tojoa.

        Traficom ei laske eri merkkejä yhteen. Siellä ei yritetä huijata. On uskottava virallinen tilasto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        15 tojoa sinne tai tänne kuukausitilastoissa ei tee mitään vaikutusta mihinkään.
        VW Groupin autoja ostettiin 2019 Suomessa 30.000 kappaletta. Tojo jäi pikkufisuna puoleen siitä eli Tojoja ja Leluxeja myytiin vain 15.000 kappaletta.
        Voit sätkiä sen minkä tunnet tarpeelliseksi mutta tiedät miten VW vie ja Toyota vikisee. Näin on menty jo monta vuotta.
        Miksi edes teet itsestäsi tuollaisen pellen kun Traficomin tilastot kertovat miten VW:n valistamat autot nöyryyttävät Tojoa.

        Katsokaapas hyvät ihmiset tästä tätä Traficomin tilastoa.. Siellä on Toyota kärjessä eikä mikään Volkswagen. Toyotia on myyty viime vuonna 3400 autoa enemmän kuin Volkswageneita.

        http://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2019


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hihii, niinpä niin.
        Eipä Toyota ole auto lainkaan, vanhaa jälkeen jäänyttä tekniikka ja ruostuva kori, tuhnu voimalinja ja se melu jota ei voi kun kauhistella.

        Hihii, oli pakko kommentoida itselleni 9 minuutin kuluttua oksennuksestani.


    • Anonyymi

      "Traficom ei laske eri merkkejä yhteen. Siellä ei yritetä huijata. On uskottava virallinen tilasto."

      Tojoteron mielestä matematiikka ja yhteenlasku on huijausta ja noituutta. Kertoo hyvin pitkälti millainen porukkaa ajaa tojoilla.

      • Anonyymi

        Eikö pikkusintit pärjää toyotalle suosiossa muuten kuin laskemalla kaikki eri merkit yhteen?


    • Anonyymi

      Toyotan autot ovat kaikkein kehittyneimpiä ja teknisesti edistyksellisimpiä.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Toyotissa on kaikki modernit hienoudet, joita muissa autoissa ei ole.

      • Anonyymi

        Esim?


      • Anonyymi

        Tojolla ei ole ladattavia autoja, ei kaasuautoja eikä biodieselillä kulkevia autoja. Vain ja ainoastaan bensalla käyviä fossiilipolttimia.


    • Anonyymi

      Volkswagen-konserni on jäänyt saattutavine pikkuturboineen kauaksi menneisyyteen verrattuna Toyotan hybrideihin.

    • Anonyymi

      Toyotan ns. moderniin edistykselliseen tekniikkaan kuuluu 100% mukaan aina iso polttomoottori.

    • Anonyymi

      Taistelu hupenevaa Skoda-myyntiä vastaan haukkumalla Toyotaa on täysin turhaa.

    • Anonyymi

      Toyotan hybridit ovat uusinta ja kehittyneintä tekniikkaa kuten aloitus osoittaa.. Skoda ja Volkswagen pikkututurboineen kuuluvat menneisyyden ja saasteiden maailmaan.

      • Anonyymi

        Pikkuturbot eivät kestä:

        Nykyisin nopeasti yleistyvät ja suositut, iskutilavuudeltaan pienet moottorit voivat tulla omistajilleen kalliiksi, sillä niiden eliniän ennustetaan olevan aiemmin totuttua huomattavasti lyhyempi.

        Downsizing-moottoreiden elinikä on huomattavan lyhyt, varoittaa saksalaisinsinööri:

        "- Nykyiset moottorit ovat herkempiä, eivätkä kestä yhtä pitkään kuin mihin olemme tottuneet iskutilavuudeltaan suurempien moottoreiden yhteydessä. Ne kestävät kyllä noin 150 000 kilometriä ja edullisessa tapauksessa 200 000 kilometriä, Schittenhelm arvioi."

        Pikkuturbojen kulutus on hyvin korkea:

        "Pienellä iskutilavuudella varustetut turbomoottorit kärsivät eritoten uudesta WLTP-päästömittausmenetelmästä. Kovalla kohinalla viimeisen kymmenen vuoden aikana markkinoille tuodut turbomoottorit ovat osoittautuneet sellaisiksi että todelliset kulutuslukemat ovat olleet kaukana ilmoitetuista."


      • Anonyymi

        " Toyotan hybridit ovat uusinta ja kehittyneintä tekniikkaa kuten aloitus osoittaa.. Skoda ja Volkswagen pikkututurboineen kuuluvat menneisyyden ja saasteiden maailmaan. "

        Vaikka pikkuturbot joissakin tapauksissa sattuisivatkin kestämään kasassa, niin ongelmaksi niillä tulee kaikissa tilanteissa tolkuttoman suuret pienhiukkaspäästöt. Tojotan suuren iskutilavuuden ja hyvän hyötysuhteen Atkinson-moottorit sen sijaan tuprauttavat pakoputkesta vain vähän hiilidioksidia ja vesihöyryä, mutta pienhiukkaset puuttuvat melkein kokonaan. Siksi hybridi-Tojotat sopivatkin hyvin kaupunkiajoon.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Se on ollut erikoista, että Toyota on ollut aina noissa JDbowerin jutuissa häntäpäässä ja kaikissa muissa aidoissa tutkimuksissa ykkönen. Todella erikoista.


      • Anonyymi

        Peugeot ykkösenä.

        Hyvät veljet, NAURAKAA!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peugeot ykkösenä.

        Hyvät veljet, NAURAKAA!!

        Aika naurettava lista. Todellakin minulla oli kaksi Peogeotia enkä viatonta päivää nähnyt.


    • Anonyymi

      Tämän kehittyneempää ja uudempaa polttomoottori- ja hybridi ekniikkaa ei löydy keneltäkään muulta autonvalmistajlta.

    • Anonyymi

      Oli mahtava ajella pari tuntia, sielu lepää Toyotan ratissa.
      Sääliksi käy muilla rakkineilla ajavia, kehityksen kelkasta pudonneita.

    • Anonyymi

      Toyota ei ole koskaan väistyvä automerkki. Se aloitti vasta vuonna 1938 autojen valmistuksen ja on noussut maailman suurimmaksi autojen valmistajaksi nopeasti.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Aloituksessa on kerrottu totuus. Pikkuturbot ovat jääneet kehityksessä kauaksi menneisyyteen. Uuden WLTP-päästömittaustavan häntäpäässä sekä kulutuksessa että tietysti sen vuoksi myös päästöissä

      • Anonyymi

        Tollolootan itsesaatuttava hybridi kulutti pääkaupunkiseudun työmatkaliikenteessä 7,6 l/100 km,


    • Anonyymi

      Saksalaiskonsernin autot ovat kaukaa menneestä maailmasta. Hevospuomien jälkeisiä surkeita tekeleitä.

      • Anonyymi

        Saksalaisia kivihiilenpolttajia ei ole koskaan kiinnostanut ympäristöystävällisyys. Koko kansa on menneestä maailmasta.


    • Anonyymi

      Helmikuun esirekisteröintilukemasta näkyy tulevan kaikkien aikojen suurin. Vielä viikko aikaa ja lukema on jo yli puolta suurempi verrattuna kakkoseen.

      • Anonyymi

        Toyotan suosion nousuprosentti helmikuussa on aivan huikea verrattuna edelliseen vuoteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan suosion nousuprosentti helmikuussa on aivan huikea verrattuna edelliseen vuoteen.

        Japsit tekee parhaimmat autot.


    • Anonyymi

      Vain Toyota osaa tehdä hybridit. Muut ovat harjoitelleet pitkään, mutta ei onnistu vieläkään.

    • Anonyymi

      Kilpailijoiden leireissä on itku herkässä. Maanantaina julkaistaan Toyotien myynnin aivan uskomattoman suuri nousu.

      • Anonyymi

        Melua on taas levitetty kunnolla Suomen teille. Otan osaa.


    • Anonyymi

      Eniten käy sääliksi Yarikseen erehtyneitä. Ei tippaakaan ajonautintoa tai mukavuutta.

    • Anonyymi

      Kaikki Toyotan Hybridien osat on moderneja ja hiottu viimeisen päälle kulutuksen optimoimiseksi.

      • Anonyymi

        Painoakin pudotettu ohuilla pelleillä ja jättämällä ruostesuojaus ja äänieristeet pois.


    • Anonyymi

      Eikö kukaan voi estää toijotan voitto kulkua kysyy dsg, tsii, abceevolkkaristi??

      • Anonyymi

        Tuskin pääsee edes puoleen VWn luvuista.


    • Anonyymi

      Toyotia on myyty kahden kuukauden eli tammi- helmikuun aikana 1008 autoa enemmän kuin toisena olevaa saksalaikonsernin vikapesää.

      Se on hirveä lukema. Aivan hirveä.

    • Anonyymi

      Kun jää kyhäämään päästöhuijausohjelmia ja rakentelemaan dieseleitä niin eihän siitä mitään hyvää seuraa.

    • Anonyymi

      Toyotan Hybridivoimalinja on tällä hetkellä maailman paras tekninen innovaatio, kirjoittaa AutoToday.

      Se on totta.

      • Anonyymi

        .....näin näkyy olevan.


    • Anonyymi

      Toyotassa on uudet tuoreet kaikkein enegiatehokkaimmat moottorit ja jo neljännen sukupolven hybridijärjestelmä. Kaikki uusinta uutta.

      • Anonyymi

        Tojon hybridit ovat 90-luvun tekniikka.
        2020 auto kulkee verkosta ladatulla sähköllä. Viisi kertaa halvemmalla kuin tojo ja päästöt nolla. Tojo on niin passee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojon hybridit ovat 90-luvun tekniikka.
        2020 auto kulkee verkosta ladatulla sähköllä. Viisi kertaa halvemmalla kuin tojo ja päästöt nolla. Tojo on niin passee.

        Ensioireina ilmenevät kiinnostumattomuus normaalista elämästä ja vetäytyminen ullakkokamarin yksinäisyyteen tuijottamaan kauaksi autojen historiaan.


    • Anonyymi

      Toyotan hybridejä on myyty HS:n etusivun mukaan jo 15 miljoona autoa.

      • Anonyymi

        Joka kuudes kuukausi täyttyy tällä hetkellä uusi miljoona. Kovaa menoa.


    • Anonyymi

      Toyotan Hybrideillä ajetaan eniten sähköisiä kilometrejä maailmassa.

    • Anonyymi

      Volkswagenin autot ovat jääneet kauaksi taakse kehityksessä.

    • Anonyymi

      Toyotalla on kaikkein energiatehokkaimmat moottori ja jo neljännen sukupolven hybridijärjestelmä.

      • Anonyymi

        Se on sama juttu kuin olisi paras höyrykoneiden tekijä. Muilla on jo paljon parempia ladattavia autoja ja kaasuautoja.


    • Anonyymi

      Kestävintä tekniikkaa?
      Miksi sitten vain 5 vuoden / 100 000 km hybridijärjestelmän takuu.

      • Anonyymi

        Toyota piste fi 10 v. takuuta, Toyota korjataan takuulla vaikka takuuaika olisi mennytkin, niin kova on luotto tehtaalla Toyotaan, kuluttaja kiittää ja kumartaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota piste fi 10 v. takuuta, Toyota korjataan takuulla vaikka takuuaika olisi mennytkin, niin kova on luotto tehtaalla Toyotaan, kuluttaja kiittää ja kumartaa.

        Akkutakuu, kun käy täsmällisesti merkkihuollossa 15 tkm välein


    • Anonyymi

      Aloitus kertoo totuuden ei Toyotan pilkkaajat.

      • Anonyymi

        Ei kukaan ole kiistänyt etteikö Toyotan hybriditekniikka olisi edistyksellistä lajissaan. Aivan samoin Mazda oli edistyksellinen Wankel-koneiden tekijä. Kuten myös Tuukkasen Matti Nilsiältä on edistyksellisin pärekoppien tekijä.

        Kaikille on yhteistä että ne ovat hyviä asiassa joka on ollutta ja mennyttä.
        Toyata oli edistykselline hybridiensä kanssa 90-luvulla. Muut ovat menneet eteenpäin ja tarjoavat nyt arsenaalin ladattavia autoja jotka pieksevät Tojon sen kotikentällä eli kulutuksessa ja päästöissä satanolla. Tojo jäi 90-luvulle, muut eivät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan ole kiistänyt etteikö Toyotan hybriditekniikka olisi edistyksellistä lajissaan. Aivan samoin Mazda oli edistyksellinen Wankel-koneiden tekijä. Kuten myös Tuukkasen Matti Nilsiältä on edistyksellisin pärekoppien tekijä.

        Kaikille on yhteistä että ne ovat hyviä asiassa joka on ollutta ja mennyttä.
        Toyata oli edistykselline hybridiensä kanssa 90-luvulla. Muut ovat menneet eteenpäin ja tarjoavat nyt arsenaalin ladattavia autoja jotka pieksevät Tojon sen kotikentällä eli kulutuksessa ja päästöissä satanolla. Tojo jäi 90-luvulle, muut eivät.

        Lue aloitus uudelleen niin ymmärrät, että Toyotan tekninen ylivoima on luotu juuri nyt eikä 90-luvulla. Aloitus kertoo, että Toyotan on juuri nyt teknisesti ylivoimaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue aloitus uudelleen niin ymmärrät, että Toyotan tekninen ylivoima on luotu juuri nyt eikä 90-luvulla. Aloitus kertoo, että Toyotan on juuri nyt teknisesti ylivoimaisin.

        Toyotalla ei ole sähköautoa ja ladattaviakin vain yksi surkea kajakki. Tuo on takapajuista jos joku.
        Pelkkiä vapari-fossiilipolttimia. Ei noilla eväillä jää muuta kuin takarivin paikkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotalla ei ole sähköautoa ja ladattaviakin vain yksi surkea kajakki. Tuo on takapajuista jos joku.
        Pelkkiä vapari-fossiilipolttimia. Ei noilla eväillä jää muuta kuin takarivin paikkoja.

        Toyotan uudest autot ovat uusinta uuttaa. Täysin uutta moottori- ja hybridijärjestelmien tekniikkaa ja uusin uutta varusteiden ja turvavarusteiden tekniikkaa perehtykää.

        Toyota teki kaiken ensin.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/14742965/toyota-teki-kaiken-ensin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotalla ei ole sähköautoa ja ladattaviakin vain yksi surkea kajakki. Tuo on takapajuista jos joku.
        Pelkkiä vapari-fossiilipolttimia. Ei noilla eväillä jää muuta kuin takarivin paikkoja.

        RAV4 plugari on myynnissä. Jos haluat sellaisen niin syys-lokakuussa on toimitukset Suomess.

        65km sähköllä, 9s sataseen pelkällä sähköllä. nelivetoinen myös pelkällä sähköllä. 6.2s sataseen kun myös bensa mukana kuviossa.

        Ensi vuonna alkaa toimitukset Camry ja Corolla töpseleille.
        Myös sähköautoja alkaa tulla.

        Ei silti et sinä ole sähköautoa ostamassakaan. Kunhan haluat valittaa. Miksi muuten olet Tojo-palstalla? taitaa merkki kiinnostaa kovasti. Ei kai muuta syytä täällä pomppimiseen ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        RAV4 plugari on myynnissä. Jos haluat sellaisen niin syys-lokakuussa on toimitukset Suomess.

        65km sähköllä, 9s sataseen pelkällä sähköllä. nelivetoinen myös pelkällä sähköllä. 6.2s sataseen kun myös bensa mukana kuviossa.

        Ensi vuonna alkaa toimitukset Camry ja Corolla töpseleille.
        Myös sähköautoja alkaa tulla.

        Ei silti et sinä ole sähköautoa ostamassakaan. Kunhan haluat valittaa. Miksi muuten olet Tojo-palstalla? taitaa merkki kiinnostaa kovasti. Ei kai muuta syytä täällä pomppimiseen ole.

        Karsin täällä pois pahimpia valheita ja väitteitä ilman mitään perusteluja.

        Sinunkin postauksesi toistelee Tojon lupauksia että joskus tulee plugareita. Ei ole kuin yksi joka ei kelpaa kenellekään vaan pölyttyvät marmoripalatsin halleissa.
        Sähköautoista ei puhettakaan.
        Ei noilla eväillä voi väittää olevansa eturivissä tekniikan osalta. b-sarjan porukkaa.
        Ei auta hurmospuheet kun tojolla ei ole eväistä pysyä muiden vauhdissa. Koeta niellä totuus äläkä inise ja keksi päättömiä tarinoita. Sun puheilta puuttu pohja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        RAV4 plugari on myynnissä. Jos haluat sellaisen niin syys-lokakuussa on toimitukset Suomess.

        65km sähköllä, 9s sataseen pelkällä sähköllä. nelivetoinen myös pelkällä sähköllä. 6.2s sataseen kun myös bensa mukana kuviossa.

        Ensi vuonna alkaa toimitukset Camry ja Corolla töpseleille.
        Myös sähköautoja alkaa tulla.

        Ei silti et sinä ole sähköautoa ostamassakaan. Kunhan haluat valittaa. Miksi muuten olet Tojo-palstalla? taitaa merkki kiinnostaa kovasti. Ei kai muuta syytä täällä pomppimiseen ole.

        Palstalla trollaamiseen on täällä kerrottu syy ja se on skitsofrenia. Mielestäni oireet viittaavat enemmänkin Aspergerin syndroomaan, vrt Gretan ilmastonsuojeluinto. Samalla tasolla on myös trollin into solvata Toyotaa.


    • Anonyymi

      Toyotan tekniikka on muille tulevaisuuden tekniikkaa.

    • Anonyymi

      Aloitus kertoo aidosti, että Toyotat ovat uutta tämän päivän tekniikkaa vaikka Skoda-hörhö väittää toista. Hän uskoo pystyvänsä myös lentämään ilman mitään apuvälineitä.

    • Anonyymi

      "Toyotan tekniikka on muille tulevaisuuden tekniikkaa."
      Tojo yrittää epätoivoisesti tuoda markknoille sähköauton, Muille se ei ole tulevaisuuden tekniikkaa vaan ne ovat tehneet sähköautoja jo monta vuotta.
      Tojo on se joka haahuilee menneisyydessä. Perässähiihtäjien vinopää kirvesniemi. Junttien kuningas.

    • Anonyymi

      "Toyotan tekniikka on muille tulevaisuuden tekniikkaa."

      Toyota on antanut kaikki patenttinsa vapaaseen jakeluun. Silti kukaan ei halua käyttää niitä. Aika sevä osoitus kuinka arvotonta tojon tekniikka on 2020.

      Sen sijaan Ford on ostanut Volsulta isolla rahalla yli miljoona MEB-kittiä. Tuohon ei tojo pysty millään.

      • Anonyymi

        Surkeita ovat konsernin autot, Surkeita ja vanhanaiokaisia. todella surkeita. Bensasyöppöjä ja resuja edelleen.


      • Anonyymi

        Kaikki hybritekniikan patentit kyllä.
        Mistä sinä tiedät mitä ne patentit ovat? Jos ole ne käynyt läpi niin teepä pieni kooste ja sivistä meitä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kuinka outoon valoon joutuvatkaan Toyotaa pilkkavan kirjoitukset tämän ketjun aloitusta lukiessa.

      • Anonyymi

        Ainoastaan tojotisti joutuu valehtelemaan koko ajan.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Sille nyt vaan ei mitään voi. Kun asia tutkitaan niin totuus löytyy aloituksesta.

    • Anonyymi

      Toyotan itselataavat hybridijärjestelmät ovat tällä hetkellä jo neljännen sukupolven järjestelmiä. Samanlaisesta toimintaperiaatteesta huolimatta tämän päivän järjestelmällä on yhtä paljon yhteistä ensimmäisen sukupolven Priukseen kuin uusimmilla älypuhelimilla ensimmäisiin GSM-puhelimiin.

      • Anonyymi

        wv-e on kuin lankapuhelin, piuhan päässä.
        Hihii.


    • Anonyymi

      Toyota on koko ajan kehityksessä mukana uusimmalla tekniikallaan.

    • Anonyymi

      Toyota on kaikessa johtava autonvalmistaja, myös ympäristöystävällisyydessä.

    • Anonyymi

      Ne ovat jo neljännen sukupolven hybridijärjestelmiä. Tämän päivän uudella järjestelmällä on yhtä paljon yhteistä ensimmäisen sukupolven Priukseen kuin uusimmilla älypuhelimilla ensimmäisiin GSM-puhelimiin.

    • Anonyymi

      Onpa aloituksessa hieno ja todella mukava teksti sillä sain juuri uuden Toyotani.

      • Anonyymi

        Onnittelen.


    • Anonyymi

      Toyotaa pilkkaava trolli yrittää ratsastaa ikivanhoilla täysin perustettomilla väittämillään.

    • Anonyymi

      Toyotaa pilkaava trolli valehtelee koko ajan ja syyttää oikeaa asiaa kirjoittavia valehtelijoiksi.

      • Anonyymi

        Toyotan hybridit ovat jo neljännen sukupolven hybridijärjestelmiä. Tämän päivän uudella hybridijärjestelmällä on yhtä paljon yhteistä ensimmäisen sukupolven Priukseen kuin uusimmilla älypuhelimilla ensimmäisiin GSM-puhelimiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan hybridit ovat jo neljännen sukupolven hybridijärjestelmiä. Tämän päivän uudella hybridijärjestelmällä on yhtä paljon yhteistä ensimmäisen sukupolven Priukseen kuin uusimmilla älypuhelimilla ensimmäisiin GSM-puhelimiin.

        GSM on oikea vertaus. Tojon hybridit ovat samaa sukupolvea kuin GSM ja jääneet täysin kehityksen kelkasta. Nykyaikainen auto on ladattava auto. Tojon latauskelvottomat ovat historic-luokan menopelejä.
        Tojo itsekin on älynnyt mokansa ja kehittää nyt täysillä sähköautoja. Näiden höpöhybridien kehitystyö on jo lopetettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        GSM on oikea vertaus. Tojon hybridit ovat samaa sukupolvea kuin GSM ja jääneet täysin kehityksen kelkasta. Nykyaikainen auto on ladattava auto. Tojon latauskelvottomat ovat historic-luokan menopelejä.
        Tojo itsekin on älynnyt mokansa ja kehittää nyt täysillä sähköautoja. Näiden höpöhybridien kehitystyö on jo lopetettu.

        Joku täällä joskus ennusti että Toyota tuo oman TOIMIVAN sähköauton ennenkuin Vw saa omansa toimimaan. Kun seuraa Vw:n rämpimistä ohjelmisto-ongelmiensa kanssa alkaa tuntua siltä että tuo ennustus tulee toteutumaan.


    • Anonyymi

      Toyotan itselataavat hybridijärjestelmät ovat tällä hetkellä jo neljännen sukupolven järjestelmiä. Samanlaisesta toimintaperiaatteesta huolimatta tämän päivän järjestelmällä on yhtä paljon yhteistä ensimmäisen sukupolven Priukseen kuin uusimmilla älypuhelimilla ensimmäisiin GSM-puhelimiin.

      Trolli kirjoittaa kuitenkin kuinka Toyotan hybridit ovat 1990-luvun tekniikaa. Siinäkin näkyy hänen valheellisuutensa.

    • Anonyymi

      Lue aloituksesta minkälaisia nykyiset uudet Toyotat ovat.

    • Anonyymi

      Kirjoita lisää. Jokainen Toyotan mollaamisyritys on helppo takoa suohon, sillä positiivista tietoa Toyotasta on maailma täynnä.

      Volkswagen-konsernin tuotteista on pelkkää moitetta lehdissä.

      • Anonyymi

        Riittää kun pysyy perusasioissa jotka on helppo todentaa.
        -Toyotan hybridit kulkevat 100% bensalla. Niitä ei voi ladata.
        -VW:n ladattavat käyttävät verkosta ladattua halpaa sähköä.
        -VW:llä on markkinoilla toisen sukupolven sähköautot kun tojolla ei ole ensimmäistäkään sähköautoa.
        - VW tekee biokaasulla kulkevia autoja kun tojolla on vain fossiilipolttimia.

        Tojo on niin jäljessä aikaansa. Ei ihme että niitä meni kaupaksi viime vuonna vain 15.000 kpl kun VW:n autoja ostettiin 30.000. Kyllä Suomen kansa ymmärtää hyvän päälle.


      • Anonyymi

        Kertoi toyota konsernin auto myyjä..


    • Anonyymi

      Ne ovat Tojodan moottorit ja koko autokki epäsikiö keskonen, toisten avulla kuluttaa vähempi, varsinkin kun mennä körötellään hinausauton lavalla. Mikä mallia, kuin romuläjä mennä köröttää autojen perässä.

    • Anonyymi

      Toyota on keskittänyt voimavaratransa autojensa kehittämiseen, joten sillä kaikki on teknisesti kehittyneintä.

    • Anonyymi

      Toyotalla on kaikkein uusimmat moottorit ja uusin neljännen sukupolven upea ja kestävä hybridijärjestelmä, koska se on keskittynyt kehittämään ympäristöystävällistä tekniikkaa eikä päästöhuijausohjelmistoja.

      • Anonyymi

        Tojo tekee edelleen vain 90-luvun fossiilipolttimia jotka kulkevat pelkästään bensalla.
        VW:llä on markkinoilla jo toisen sukupolven sähköautot. Missä on Tojon sähköautot ja miksi tojot ovat edelleen tuollaisia fossiilipolttimia? Miksi Tojo ei kulje oikeasti sähköllä?


    • Anonyymi

      Aloitus kertoo totuuden. Saksalaiset elävät kaukana menneisyydessä.

    • Anonyymi

      Jokaisen pitäisi ymmärtää, että tässä ajassa vain Toyotalla on oikea ja ympäristöystävällinen tekniikka jos ei oleta lukuun sähköautoja. Muut ovat jääneet pikkuturboineenn pahasti jälkeen.

      • Anonyymi

        Saas nähdä, saako vikavaagekonserni idioot kolmosta koskaan toimimaan? Polttomoottorien kanssa kun ei mennyt aivan niinkuin Strömsösssä. Kallista tuli , järkyttävän paljon typen oksideja ja kymmenien miljardien sakot ja korvaukset päälle. Jakopää ja öljynsyöntiremontitkin ovat vielä tätä päivää jonka maksajasta kättä väännetään. Söhkömootori on kyllä jo niin yksinkerainen että onnistumisen mahdollisuudet on konsernillakin jo olemassa.


    • Anonyymi

      Toyotan latauskelvottomat höpöhybridit ovat muinaisjäänne 90-luvulta. VW:llä on iso kattaus ladattavia autoja ja biokaasu tietenkin on paljon parempi kuin tojon fossiilipolttimet.

      • Anonyymi

        Ymmärrys hoi!!

        Toyotan hybridijärjestelmät ovat tällä hetkellä jo neljännen sukupolven järjestelmiä. Samanlaisesta toimintaperiaatteesta huolimatta tämän päivän järjestelmällä on yhtä paljon yhteistä ensimmäisen sukupolven Priukseen kuin uusimmilla älypuhelimilla ensimmäisiin GSM-puhelimiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrys hoi!!

        Toyotan hybridijärjestelmät ovat tällä hetkellä jo neljännen sukupolven järjestelmiä. Samanlaisesta toimintaperiaatteesta huolimatta tämän päivän järjestelmällä on yhtä paljon yhteistä ensimmäisen sukupolven Priukseen kuin uusimmilla älypuhelimilla ensimmäisiin GSM-puhelimiin.

        Eipä ole mitään oikeaa kehitystä tapahtunut. Samat vaparivinguttimet fossiilipolttimet ja ei latausmahdollisuutta. Samanlainen kuminauha-vaihdelaatikko kun 90-luvulla jo oli.
        Mikä muka on muuttunut 90-luvulta? Jotain pikkuviilausta ehkä, mutta perusmokat ovat vielä jäljellä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten mun itseeni tutustuminen tekisi tojosta kehittyneemmän auton?
        Sama vaparivingutin ja kuminauha vaihteisto siinä on edelleen. Eikä sitä pysty lataamaan.
        90-luvun kamaa vaikka kuinka tutkiskelisin itseäni.

        Missä mallissa on kuminauhavaihteisto?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä mallissa on kuminauhavaihteisto?

        Kaikissa hybrideissä. Kun painaa kaasua niin ainoa asia mitä tapahtuu on se että vapari alkaa huutamaan sikana. Tojo kiihdytää vauhtiaan sitten joskus seuraavana päivänä.
        Niinkuin jossain välissä voimalinjaa olisi kuminauha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten mun itseeni tutustuminen tekisi tojosta kehittyneemmän auton?
        Sama vaparivingutin ja kuminauha vaihteisto siinä on edelleen. Eikä sitä pysty lataamaan.
        90-luvun kamaa vaikka kuinka tutkiskelisin itseäni.

        Onko sinulla plugari? Millainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikissa hybrideissä. Kun painaa kaasua niin ainoa asia mitä tapahtuu on se että vapari alkaa huutamaan sikana. Tojo kiihdytää vauhtiaan sitten joskus seuraavana päivänä.
        Niinkuin jossain välissä voimalinjaa olisi kuminauha.

        Mitäs jos ei aja seuraavana päivänä? Eikai tojo kiihdytä parkkikselta karkuun?


    • Anonyymi

      Skoda taisi vallata hybridimarkkinatkin.

      • Anonyymi

        Skodan myynti on ollut heinäkuussa hurjasta mainonnasta huolimatta todella vähäistä.


      • Anonyymi

        Puuttuu se neliveto plugari edelleen. ja kulutus sähkön loputtua on litran pari liian suuri jotta olisi kehittynyttä tekniikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puuttuu se neliveto plugari edelleen. ja kulutus sähkön loputtua on litran pari liian suuri jotta olisi kehittynyttä tekniikkaa.

        Tojon nelivetoplugari on vasta promiswarea. Tojon hybridit kulkevat bensalla 100% matkasta.
        Skodan plugari kulkee pääosin ladatulla sähköllä joten tojo häviää jo kättelyssä. Latauskelvoton höpöhybridi on 90-luvun muinaisjäänne.


    • Anonyymi

      Tojolle on noloa että sillä ei ole yhtään sähköautoa kun VW tekee jo toisen sukupolven sähköautoja.
      Tojo on juuttunut 90-luvun ladauskelvottomaan tekniikkaan kun Skoda on hypännyt tuon vaiheen yli ja tekee suoraan ladattavia hybrideja ja sähköautoja.

    • Anonyymi

      Ja kohta tulee uusi Yaris Hybrid, sen kulutus on pienentynyt 20% eli nyt jo alle 3 l/100 km.

      • Anonyymi

        Latauskelvotgon hybridi on 90-luvun turhake. Nykyaikaisella hybridillä ajaa 50-70km ennenkuin polttis käynnistyy ekan kerran Kulutus päivittisessä ajossa NOLLA litraa.


    • Anonyymi

      Toyotalla menee nyt hyvin, mutta niille käy kuten Nokian puhelimille.

    • Anonyymi

      Toyotan ihybridijärjestelmät ovat tällä hetkellä jo neljännen sukupolven järjestelmiä. Samanlaisesta toimintaperiaatteesta huolimatta tämän päivän järjestelmällä on yhtä paljon yhteistä ensimmäisen sukupolven Priukseen kuin uusimmilla älypuhelimilla ensimmäisiin GSM-puhelimiin.

    • Anonyymi

      Itse ajelen uudella Corollalla jossa on tuo uusi energiatehokas 2.0 moottori ja uusin hybridjärjestelmä. Kulutus ensimmäisen 7.000 km aikana on ollut 4,6 l/100 km.

      Vähällä mennään.

    • Anonyymi

      Toyota on teknisesti kaikkein edistynein autonvalmistaja.

    • Anonyymi

      Toyota on noussut suuruuteensa ja sen markkinaosuudet nousevat kaikissa maanosissa.

      • Anonyymi

        Toyotaan kohdistetaan tällä palstalla Skodajormien toimesta valtavaa valehtelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotaan kohdistetaan tällä palstalla Skodajormien toimesta valtavaa valehtelua.

        skodajorma ja skodakeijo heiluvat täällä läpeensä sairaina.


    • Anonyymi

      Älä Toyotaa pilkkaava trolli valehtele Toyotan tekniikasta. Se on kymmen vuotta Volkswagen-konsernin autojen polttomoottoritekniikkaa edellä. Lue aloitus huolellisesti.

      Toyotan hybridijärjestelmät ovat tällä hetkellä jo neljännen sukupolven järjestelmiä. Samanlaisesta toimintaperiaatteesta huolimatta tämän päivän järjestelmällä on yhtä paljon yhteistä ensimmäisen sukupolven Priukseen kuin uusimmilla älypuhelimilla ensimmäisiin GSM-puhelimiin.

    • Anonyymi

      Toyota on modernein ja parhaiten kehityksen mukana pysynyt autonvalmistaja.

      • Anonyymi

        Pikkuturboihin liitetty sähkömottori ja pieni akku ovat paikka ratkaisu ikivanhoihin teknisesti vanhenbtuneisiin pikkuturboihin.


    • Anonyymi

      Perehdy. Huomaat, että Toyota on ainut teknisen kehityksen mukana pysynyt automerkki.

    • Anonyymi

      Aloituksen teksti näyttää olevan edelleen epäselvä Skoda-hörhölle.

    • Anonyymi

      Toyotan tekniikka on kaikkein uusinta, mutta saksalaiskonserni liittelee jotain surkean pieniä sähkömoottoreita pikkuturbojen kylkiin. Se teksniikka on ikivanhaa ja saastuttavaa.

    • Anonyymi

      Eiköhän tämä aloituksen teksti ala pikkuhiljaa mennä Toyotaa pilkkaavan trollin päähän.

    • Anonyymi

      Lisäys aloitukseen, Toyotat ovat myös kauneimpia.

      • Anonyymi

        Skoda-pösilö valehtelee ja kirjoittaa 90-luvun tekniikasta


    • Anonyymi

      Tälle aloitustekstille näköjään löytyy käyttöä koko ajan, koska Toyotan mustaajat eivät pysy totuudessa.

    • Anonyymi

      Volkswagen-konsernin pikkuturbot ja sen yhteyteen lisätty kevythybridiviritelmä ovat todella surkea välikauden viritys.

    • Anonyymi

      Aloitus kertoo totuuden, ei Toyotan pilkkaaja.

    • Anonyymi

      On taas joltakulta unohtunut tämän ketjun aloituksen totuus.

      • Anonyymi

        Jaksaa vaan vääntää juttua tuon valheellisen ketjunsa tekstin perään Toyotan vanhentuneisuudesta, vaikka eurooppalaiset ovat Toyotaan verrattuna antiikkisia.


    • Anonyymi

      Toyota johtaa teknistä kehitystä.

      • Anonyymi

        Jotkut ostajat eivät tajua tuota aloituksen totuutta.


      • Anonyymi

        Topyota on aina johtanut teknistä kehitystä.


      • Anonyymi

        Valheet silti lentävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valheet silti lentävät.

        Saksalaisten autojen moottorit ja muu tekniikka ovat peräisin viime vuosituhannelta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saksalaisten autojen moottorit ja muu tekniikka ovat peräisin viime vuosituhannelta.

        Toyotan tekniikka on nykyaikaisinta.


    • Anonyymi

      Tässä huhtikuussa Toyotien ensirekisteröintilukemat ovat todella huikeat kun kaikki uutuudet ovat nyt saatavilla.

    • Anonyymi

      Eurooppalaisten autojen polttomoottorit ovat todella antiikkisia.

      • Anonyymi

        Pikkuturboon on nyt lisätty pieni sähköpurkki moottorin kylkeen, jolla ei voi ajaa sähköllä metriäkään. Kutsuvat sitä kevythybridiksi vaikka se ei ole hybridi ollenkaan.


      • Anonyymi

        Ajatella , että sellainkin kuin pikkuturbo elää vielä nykypäivänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatella , että sellainkin kuin pikkuturbo elää vielä nykypäivänä.

        Ei ne pitkään, turpo rikki alle 100 000km ja kulutus 8-10 l/100 km


    • Anonyymi

      Toyotan pilkkaajat menevät valheesta valheeseen koko ajan kuten Purra ja Orpo.

      • Anonyymi

        Purra, Orpo, kokoomus ja Putin. Heidän maailmansa on valetta ja pahuutta täynnä.


      • Anonyymi

        Tojouskovaiselle valehtelu ja muitten pilkkaaminen on toinen luonto. Heidän autoiluun liittyvä maailmankuvansa on niin vääritynyt ja irti todellisuudesta etteivät he edes koe valehtelevansa jopa itselleenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojouskovaiselle valehtelu ja muitten pilkkaaminen on toinen luonto. Heidän autoiluun liittyvä maailmankuvansa on niin vääritynyt ja irti todellisuudesta etteivät he edes koe valehtelevansa jopa itselleenkin.

        Tuollaista on sokeus. Itse pilkkaa ja valehtellee ja sitten syyttää muita.


    • Anonyymi

      Toyota herättää katkeraa kateutta.

    • Anonyymi

      TRÖÖÖÖLLL ! ! TROOOOOLLLL ! ! TROLLITAHTAAN MASSAPOSTAUS KURAPASKOO AVAUS ! ! ÄLÄ KOMMENTOI MOISELLE NARSU KEEHARI AAUUTISTI SEEKOPÄÄ HUL. . .LULLE MITÄÄN ! !

    • Anonyymi

      Skoda-porukan leuka väväväväväväväväpätpätpätpättätätätätääää ja kädet tätätätätätätäriririririseseseseseeeee.

    • Anonyymi

      Haluan bensaa käyttämättömän itselataavan Toyotan, todellisen uutuuden.

    • Anonyymi

      Eurooppa on nopeiten lämpiävä maanosa, mutta ei haittaa kun voi Toyotalla polttaa bensaa.

      • Anonyymi

        Kyllä se lämpö näin vanhalle tekee hyvää kun kuplavolkkarin kylmyyden muistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se lämpö näin vanhalle tekee hyvää kun kuplavolkkarin kylmyyden muistaa.

        Millaisia autoja Toyota silloin valmisti? Taisi tehdä ihmisvetoisia riksoja.


    • Anonyymi

      Muut menivät hybrid osaamisessa Toyotan ohi jo vuosia sitten. Toyota yrittää tehdä vastaavaa halvalla, mutta osaaminen ja osissa säästäminen ei oikein ole toimiva konsepti.

    • Anonyymi

      Marraskuun myynti meni tojon suvereeniin tahtiin. Paukahti kärkitila, taas.

    • Anonyymi

      Itselataava on vielä pari vuosikymmentä järkevin ostos.

      • Anonyymi

        Viiden vuoden päästä kaikki "itselataavat" ovat vaihtuneet Toyotan ladattaviin hybrideihin ja sähköautoihin.


    • Anonyymi

      Lue tuo ketjun aloitus ja huuda tuskasta.

    • Anonyymi

      Ensi vuonna Toyotalla on Euroopan markkinoilla kolme upeaa teknisesti kaikkein edistyneintä ladatavaa hybridiä ja kaksi täyssähköautoa.

    • Anonyymi

      Skodan aikamiespikkupoika se vaan valehtelee 90-luvusta.

      • Anonyymi

        Toyotan 90-luvun hybrideillä ei ole mitään tekemistä tämän hetken pitkälle kehitettyjen hybridien kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan 90-luvun hybrideillä ei ole mitään tekemistä tämän hetken pitkälle kehitettyjen hybridien kanssa.

        Hybridit ovat polttomoottorisia dinosauruksia. Koko Aasia on Saatanasta.


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      20
      6476
    2. Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella

      No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus
      Kasinopelit
      0
      4687
    3. Minä häviän tämän taistelun

      Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      60
      3617
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      228
      2937
    5. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

      En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      34
      2692
    6. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

      Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      45
      2476
    7. Sydän karrella

      Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      25
      2275
    8. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1767
    9. Miksi halusit

      Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      40
      1733
    10. Jos jokin ihme

      Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      24
      1568
    Aihe