Aiheuttaneet lapsille ahdistusoireita, keskittymiskyvyttömyyttä ja opettajille migreeniä ja tinnitusta, joka on kuulovaurio. Aika iso luokkakoko tuo joku 900 oppilasta.
Avoimet oppimisympäristöt
15
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Tuon voi kiertää. Itse asun perheeni kanssa hirsimäessä mutta olen lasteni kanssa kirjoilla ruununmyllyllä vanhempieni kotona. Tämä mahdollistaa sen että lapset pääsivät automaattisesti runskille. Vaihtoehtona olisi ollut muutto kokonaan muualle.
- Anonyymi
Rimpelä tässäkin takapiruna
- Anonyymi
On se kyllä kumma, että Nummen rehtori ja vararehtori HäSa:n jutussa vain kiittelevät avointa oppimisympäristöä, vaikka opettajat ja oppilaat kärsivät ja oireilevat. Oppilaat eivät edes kuule opettajien ohjeita siinä melussa ja opeilla on tinnitusta ym. vaivoja. JOTAIN TARTTIS TEHDÄ!!!
- Anonyymi
Ylimielisyys ja irrallisuus todellisuudesta haisee kyllä nyt. Miten muka kyseinen meteli voisi olla oppilaan edun mukaista?
Itselläni on kokemusta avokonttorimiljööstä omalla työpaikallani. Moni työkavereistani on valinnut etätyön myös siitäkin syystä, mutta työyhteisön kannalta olisi hyvä tavata työkavereitaan edes välillä. Viimeaikoina tämä on kyllä huomioitu työnantajallani: Äänieristettyjä tiloja ollaan nyt ruvettu hankkimaan ja väliseiniä rakentamaan. Yrityksen johto on vakuuttunut, että näin tulee toimia. Jokaisen työntekijän on oltava tehokas kilpailukyvyn takia. Ei ole varaa ottaa sellaista riskiä, että altistetaan työntekijät sellaiselle mikä on omiaan aiheuttamaan keskittymisvaikeuksia ja huonoa suoritusta. Voin todistaa, että keskittymiseen vaikuttaa hälinä. Avokonttorin hälinässä unohdan helposti mitä olin tekemässä ja olen päivän päätteeksi erittäin väsynyt. Haluan siksi välttää avokonttoreita. Mutta yritymaailmaa ei ilmeisesti saa verrata kouluihin? - Anonyymi
En ymmärrä sitä reksin ja varareksin hehkutusta ja puolustuspuheita. Kamala ympäristö lapsille ja aikuisille. Äkkiä rakentamaan väliseiniä ja turvaamaan työrauha kaikille.
- Anonyymi
Joo mutkun on jo vuokrattu ties monenko markun kautta ja ylläpitosoppariin ei varmaan kuulu väliseinien rakentelu kesken kaiken. Jännä että opettajat aikoinaan suljettiin pois suunnitelusta mutta totta kai sekaan mahtui ainaskin sata konshulttiota.
- Anonyymi
Kantsii lukea, mitä työsuojelutarkastaja sanoi HäSa:ssa Nummen avoimesta oppimisympäristöstä. Tuomitsi kokeilun varsin suorin sanoin. Miksei ammatti-ihmistä uskota?
- Anonyymi
Tuskin sillä on ees kovin arvokas pukukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin sillä on ees kovin arvokas pukukaan.
Onko Lulun puvusta tai Sartsan puvusta , tullut avoin oppimisympäristö?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko Lulun puvusta tai Sartsan puvusta , tullut avoin oppimisympäristö?
Opettajat pukeutuvat arvokkaasti.
- Anonyymi
Jos ei aikuiset kykene työskentelemään avokonttorissa, niin miten lasten keskittymiskyky siihen riittää. Suomeen tuotiin näitä ruotsalaismalleja jostain syystä opetukseen ja opetusympäristöön. Sen jälkeen alkoi pisatulokset romahtamaan. Mikähän järki tällä sillosella opetusministerillä, kokoomuslaisella sanni farssilla oikein siihen oli. jopa ruotsalaisopettajat parahtivat että härre gyyd älkää tuhotko omaa hienoja opetusmetodejanne. ilmeisesti monikylddyyrin takia halutaan kaikki samalla adhd -tasolle meluisine ympäristöineen. toisaalta kaikilla ei ole sellaisia vanhempia, jotka opastaisivat lasta tuolla opi -itse-viidakossa.
- Anonyymi
Sinä olet varmaan opiskellut peruskoulusi avoimessa oppimisympäristössä, kun et ole oppinut kirjoittamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet varmaan opiskellut peruskoulusi avoimessa oppimisympäristössä, kun et ole oppinut kirjoittamaan.
Mitä siinä oli vaikeaa ymmärtää " Oi saan 5 senttiä per kirjoitettu viesti demareiden kahvikassasta."
- Anonyymi
Ihmetyttää reksien vähättely. Näkeehän sen mol.fi:sta, että opettajat eivät koulussa pysy ja jatkuvasti on haku päällä. Lapsilla tilanne kurjempi, vaihtoehdot vähissä:(
- Anonyymi
Tilanne on todella paha. Yksityiset rakentanut koulun ja kaupunki maksaa pari vuosikymmentä vuokraa epäkelvosta tilasta. Sopimuksesta on tietty lähes mahdotonta päästä eroon ja kaikki muutokset rakennukseen ja rakenteisiin maksaa kaupunki. Pahimmassa tapauksessa rakennus on suunniteltu niin että luokkien teko ei onnistu ihan vaan seinien teolla. Kaikkien on siis pakko ihan viran puolesta sanoa että hyvä se on.
Hyvää tässä on se että tuota avointa oppimisympäristö nummen koulua ei meillä ole enää kymmenen vuoden päästä. Tavalla tai toisella siitä päästään eroon. Sääli että se tulee maksamaan miljoonia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1165040Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293623No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452460- 501578
- 411560
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241474- 141272
- 181198
- 271178
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221107