Uusi kammotus, jouluneule

Anonyymi

Olen nähnyt niitä kaupoissa . Räikeitä poron ja pukin kuvia huonolaatuisissa paidoissa, kimalletta ja jopa jouluvaloja niissä. Amerikasta tullut älytön villitys kuten halloween. Onko sinulla jo jouluneule ?

9

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minulla pomppaa koko ajan kuvaruutuun mainoksia jouluneuleista. Ei tulis mieleenkään ostaa vain jouluksi jotain rättiä.

    • "Vanhakin nyt nuortuu kuin lapsi leikkimään…." Onko sitä nyt pakko olla aina yhtä hapan ja kurantti, jospa nyt pikkujoulujen aikaan hellittäisi vähän ja vaihtaisi vähemmän kiristävään pipoon.
      Ei ole jouluneuletta, enkä ostaisikaan itselleni enkä muillekaan, mutta en mene tuomitsemaan niitä jotka leikkimielellä pukevat Petteri punakuono-paidan päälleen jouluaaton lahjacembaloihin.
      On minulla punainen jouluyöpaita jossa on jättimäinen tontunkuva ja jopa kultahileitä. Sain lahjaksi vuosia sitten jenkkilästä ja käytän sitä kerran vuodessa, jouluviikolla.

      • Anonyymi

        Petteri Punakuono on minun inhokkini nro 1. Kaikeksi onneksi ei kukaan ole lahjoittanut minulle yöpaitaa, jossa Petteri leventelee.
        Inhoni on kaikkien tiedossa. Olin aikoinani työtehtävissä paikassa, jossa soitettiin musakkina joululauluja putkeen aamusta iltaan, ja yksi oli tämä Petteri, noin tunnin välein. Muut joululaulut pystyin unohtamaan, mutta en tätä. Laulut muutenkin loppuivat siihen. En suostu laulamaan yhtäkään joululaulua enää elämäni aikana.
        Olen muuten pannut merkille, että jatkuvaa soitantaa ei enää kuule esim. tavarataloissa, vai olenko tullut valikoivasti kuuroksi?

        Mkr.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Petteri Punakuono on minun inhokkini nro 1. Kaikeksi onneksi ei kukaan ole lahjoittanut minulle yöpaitaa, jossa Petteri leventelee.
        Inhoni on kaikkien tiedossa. Olin aikoinani työtehtävissä paikassa, jossa soitettiin musakkina joululauluja putkeen aamusta iltaan, ja yksi oli tämä Petteri, noin tunnin välein. Muut joululaulut pystyin unohtamaan, mutta en tätä. Laulut muutenkin loppuivat siihen. En suostu laulamaan yhtäkään joululaulua enää elämäni aikana.
        Olen muuten pannut merkille, että jatkuvaa soitantaa ei enää kuule esim. tavarataloissa, vai olenko tullut valikoivasti kuuroksi?

        Mkr.

        No Mutta!
        Ei minullakaan ole Petteri-paitaa, mutta miksi se ärsyttäisi en kyllä ymmärrä. Siinähän on aivan ihana jouluinen viesti siitä miten koulukiusatusta porosta tulee johtotähti, kun olosuhteet muuttuvat. :)
        Mites olisi vähän eteläisempää jouluiloa pikkukaloista jotka juovat vettä iloisina jeesuslapasen syntymästä.
        https://www.youtube.com/watch?v=L6_nZapQyps


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        No Mutta!
        Ei minullakaan ole Petteri-paitaa, mutta miksi se ärsyttäisi en kyllä ymmärrä. Siinähän on aivan ihana jouluinen viesti siitä miten koulukiusatusta porosta tulee johtotähti, kun olosuhteet muuttuvat. :)
        Mites olisi vähän eteläisempää jouluiloa pikkukaloista jotka juovat vettä iloisina jeesuslapasen syntymästä.
        https://www.youtube.com/watch?v=L6_nZapQyps

        Hahahahahaha piti sanomani "jeesuslapsen" ei jeesuslapasen :)


    • Anonyymi

      Kauppiaat on keksineet keinon päästä eroon niistä räteistä ja lumpuista
      joita ei millään saa kaupaksi muuten:
      On luotu "uusi muoti": Maailman rumin joulupaita.

      • Kuka nyt rumia joulun alla katselisi ? Toki niitä on hassuja varmaan, mutta suotakoon kullekin tonttuiloa piposta tai pusakasta jos se ilahduttaa! Kauppa käy ja jokaiselle jotakin!

        Itselle ja lahjaksi ostin Gurun Sjöden'in jouluesiliinan, kaunis ja jouluinen kietaista eteeni kun vieraani käväisevät!. Läheiseni saa kolme Gugrud'in puurokippoa ja sen toisen essun 🤶)) Minusta ihanat!
        Muistan miten tonttulakki oli hauska milloin isällä tai pojallani,..siinä ne hiippailivat vuolemassa kinkusta viipaletta,..yömyöhään ja lauloivat " tonttujoukko silloin varpasillaan,..puukko sojossa 🤣)))


      • Anonyymi
        sini.s kirjoitti:

        Kuka nyt rumia joulun alla katselisi ? Toki niitä on hassuja varmaan, mutta suotakoon kullekin tonttuiloa piposta tai pusakasta jos se ilahduttaa! Kauppa käy ja jokaiselle jotakin!

        Itselle ja lahjaksi ostin Gurun Sjöden'in jouluesiliinan, kaunis ja jouluinen kietaista eteeni kun vieraani käväisevät!. Läheiseni saa kolme Gugrud'in puurokippoa ja sen toisen essun 🤶)) Minusta ihanat!
        Muistan miten tonttulakki oli hauska milloin isällä tai pojallani,..siinä ne hiippailivat vuolemassa kinkusta viipaletta,..yömyöhään ja lauloivat " tonttujoukko silloin varpasillaan,..puukko sojossa 🤣)))

        Jouluessu minullakin on, Marimekon vanha puna-oranssiraitainen pitkä Liisan jouluessu, jossa on kapeat frillat olkapäillä ja helmassa leveämpi, takana napit, joten käy teepaidan kanssa mekosta. Meillä ei ole koskaan uskoteltu lapsille joulupukin olemassaoloa, vaan joku on pukeutunut tontuksi ja jakanut lahjat ja joskus olen tuossa essussani joulumuorina häärinyt.
        Minulla on Aarikat puiset tonttukorvikset, kyllä siinä on tarpeeksi tonttumaisuuutta asuun, enkä muutenkaan ala joulukuusen kanssa kilpailla. Tonttulakkeja on kyllä iso valikoima mummolaan kertynyt, jos jotain tontuttaa. 12-vuotiaalla tyttärentyttärellä oli viime vuonna hieno tonttuovi kotinsa yläkerran porrastasanteella. , olivat ainakin silloin muotia. Noin 15-senttinen ovi, postilaatikko, rappuharja , kelkka, lyhty, kuusi , tonttu , kissa ja muuta sellaista miniatyyrirekvisiittaa vastaavassa mittakaavassa.

        Vieras ilmiö on minulle tuonkaltainen amerikkalaistyylinen joulupaita, enpä ole sattunut sellaista kenenkään päällä näkemään. Joskus on tullut joulukortteja, joissa koko perhe on käynyt potretissa punaista yllään ja tonttulakeissa. Mikäs siinä, kunhan kenellekään ei pakolla pueta erityisiä jouluvermeitä.

        Ramoona


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jouluessu minullakin on, Marimekon vanha puna-oranssiraitainen pitkä Liisan jouluessu, jossa on kapeat frillat olkapäillä ja helmassa leveämpi, takana napit, joten käy teepaidan kanssa mekosta. Meillä ei ole koskaan uskoteltu lapsille joulupukin olemassaoloa, vaan joku on pukeutunut tontuksi ja jakanut lahjat ja joskus olen tuossa essussani joulumuorina häärinyt.
        Minulla on Aarikat puiset tonttukorvikset, kyllä siinä on tarpeeksi tonttumaisuuutta asuun, enkä muutenkaan ala joulukuusen kanssa kilpailla. Tonttulakkeja on kyllä iso valikoima mummolaan kertynyt, jos jotain tontuttaa. 12-vuotiaalla tyttärentyttärellä oli viime vuonna hieno tonttuovi kotinsa yläkerran porrastasanteella. , olivat ainakin silloin muotia. Noin 15-senttinen ovi, postilaatikko, rappuharja , kelkka, lyhty, kuusi , tonttu , kissa ja muuta sellaista miniatyyrirekvisiittaa vastaavassa mittakaavassa.

        Vieras ilmiö on minulle tuonkaltainen amerikkalaistyylinen joulupaita, enpä ole sattunut sellaista kenenkään päällä näkemään. Joskus on tullut joulukortteja, joissa koko perhe on käynyt potretissa punaista yllään ja tonttulakeissa. Mikäs siinä, kunhan kenellekään ei pakolla pueta erityisiä jouluvermeitä.

        Ramoona

        Omistan tyytyväisen mielen enkä tarvitse kehumaanne tavarapaljoutta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1955
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      109
      1035
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      633
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      556
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe