Uusi kammotus, jouluneule

Anonyymi

Olen nähnyt niitä kaupoissa . Räikeitä poron ja pukin kuvia huonolaatuisissa paidoissa, kimalletta ja jopa jouluvaloja niissä. Amerikasta tullut älytön villitys kuten halloween. Onko sinulla jo jouluneule ?

9

52

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minulla pomppaa koko ajan kuvaruutuun mainoksia jouluneuleista. Ei tulis mieleenkään ostaa vain jouluksi jotain rättiä.

• "Vanhakin nyt nuortuu kuin lapsi leikkimään…." Onko sitä nyt pakko olla aina yhtä hapan ja kurantti, jospa nyt pikkujoulujen aikaan hellittäisi vähän ja vaihtaisi vähemmän kiristävään pipoon.
      Ei ole jouluneuletta, enkä ostaisikaan itselleni enkä muillekaan, mutta en mene tuomitsemaan niitä jotka leikkimielellä pukevat Petteri punakuono-paidan päälleen jouluaaton lahjacembaloihin.
      On minulla punainen jouluyöpaita jossa on jättimäinen tontunkuva ja jopa kultahileitä. Sain lahjaksi vuosia sitten jenkkilästä ja käytän sitä kerran vuodessa, jouluviikolla.

• Anonyymi

Petteri Punakuono on minun inhokkini nro 1. Kaikeksi onneksi ei kukaan ole lahjoittanut minulle yöpaitaa, jossa Petteri leventelee.
        Inhoni on kaikkien tiedossa. Olin aikoinani työtehtävissä paikassa, jossa soitettiin musakkina joululauluja putkeen aamusta iltaan, ja yksi oli tämä Petteri, noin tunnin välein. Muut joululaulut pystyin unohtamaan, mutta en tätä. Laulut muutenkin loppuivat siihen. En suostu laulamaan yhtäkään joululaulua enää elämäni aikana.
        Olen muuten pannut merkille, että jatkuvaa soitantaa ei enää kuule esim. tavarataloissa, vai olenko tullut valikoivasti kuuroksi?

Mkr.

• Anonyymi kirjoitti:

Petteri Punakuono on minun inhokkini nro 1. Kaikeksi onneksi ei kukaan ole lahjoittanut minulle yöpaitaa, jossa Petteri leventelee.
        Inhoni on kaikkien tiedossa. Olin aikoinani työtehtävissä paikassa, jossa soitettiin musakkina joululauluja putkeen aamusta iltaan, ja yksi oli tämä Petteri, noin tunnin välein. Muut joululaulut pystyin unohtamaan, mutta en tätä. Laulut muutenkin loppuivat siihen. En suostu laulamaan yhtäkään joululaulua enää elämäni aikana.
        Olen muuten pannut merkille, että jatkuvaa soitantaa ei enää kuule esim. tavarataloissa, vai olenko tullut valikoivasti kuuroksi?

Mkr.

No Mutta!
        Ei minullakaan ole Petteri-paitaa, mutta miksi se ärsyttäisi en kyllä ymmärrä. Siinähän on aivan ihana jouluinen viesti siitä miten koulukiusatusta porosta tulee johtotähti, kun olosuhteet muuttuvat. :)
        Mites olisi vähän eteläisempää jouluiloa pikkukaloista jotka juovat vettä iloisina jeesuslapasen syntymästä.
        https://www.youtube.com/watch?v=L6_nZapQyps

• Paloma.se01
        Paloma.se01 kirjoitti:

No Mutta!
        Ei minullakaan ole Petteri-paitaa, mutta miksi se ärsyttäisi en kyllä ymmärrä. Siinähän on aivan ihana jouluinen viesti siitä miten koulukiusatusta porosta tulee johtotähti, kun olosuhteet muuttuvat. :)
        Mites olisi vähän eteläisempää jouluiloa pikkukaloista jotka juovat vettä iloisina jeesuslapasen syntymästä.
        https://www.youtube.com/watch?v=L6_nZapQyps

Hahahahahaha piti sanomani "jeesuslapsen" ei jeesuslapasen :)

• Anonyymi

Kauppiaat on keksineet keinon päästä eroon niistä räteistä ja lumpuista
      joita ei millään saa kaupaksi muuten:
      On luotu "uusi muoti": Maailman rumin joulupaita.

• Kuka nyt rumia joulun alla katselisi ? Toki niitä on hassuja varmaan, mutta suotakoon kullekin tonttuiloa piposta tai pusakasta jos se ilahduttaa! Kauppa käy ja jokaiselle jotakin!

Itselle ja lahjaksi ostin Gurun Sjöden'in jouluesiliinan, kaunis ja jouluinen kietaista eteeni kun vieraani käväisevät!. Läheiseni saa kolme Gugrud'in puurokippoa ja sen toisen essun 🤶)) Minusta ihanat!
        Muistan miten tonttulakki oli hauska milloin isällä tai pojallani,..siinä ne hiippailivat vuolemassa kinkusta viipaletta,..yömyöhään ja lauloivat " tonttujoukko silloin varpasillaan,..puukko sojossa 🤣)))

• Anonyymi
        sini.s kirjoitti:

Kuka nyt rumia joulun alla katselisi ? Toki niitä on hassuja varmaan, mutta suotakoon kullekin tonttuiloa piposta tai pusakasta jos se ilahduttaa! Kauppa käy ja jokaiselle jotakin!

Itselle ja lahjaksi ostin Gurun Sjöden'in jouluesiliinan, kaunis ja jouluinen kietaista eteeni kun vieraani käväisevät!. Läheiseni saa kolme Gugrud'in puurokippoa ja sen toisen essun 🤶)) Minusta ihanat!
        Muistan miten tonttulakki oli hauska milloin isällä tai pojallani,..siinä ne hiippailivat vuolemassa kinkusta viipaletta,..yömyöhään ja lauloivat " tonttujoukko silloin varpasillaan,..puukko sojossa 🤣)))

Jouluessu minullakin on, Marimekon vanha puna-oranssiraitainen pitkä Liisan jouluessu, jossa on kapeat frillat olkapäillä ja helmassa leveämpi, takana napit, joten käy teepaidan kanssa mekosta. Meillä ei ole koskaan uskoteltu lapsille joulupukin olemassaoloa, vaan joku on pukeutunut tontuksi ja jakanut lahjat ja joskus olen tuossa essussani joulumuorina häärinyt.
        Minulla on Aarikat puiset tonttukorvikset, kyllä siinä on tarpeeksi tonttumaisuuutta asuun, enkä muutenkaan ala joulukuusen kanssa kilpailla. Tonttulakkeja on kyllä iso valikoima mummolaan kertynyt, jos jotain tontuttaa. 12-vuotiaalla tyttärentyttärellä oli viime vuonna hieno tonttuovi kotinsa yläkerran porrastasanteella. , olivat ainakin silloin muotia. Noin 15-senttinen ovi, postilaatikko, rappuharja , kelkka, lyhty, kuusi , tonttu , kissa ja muuta sellaista miniatyyrirekvisiittaa vastaavassa mittakaavassa.

Vieras ilmiö on minulle tuonkaltainen amerikkalaistyylinen joulupaita, enpä ole sattunut sellaista kenenkään päällä näkemään. Joskus on tullut joulukortteja, joissa koko perhe on käynyt potretissa punaista yllään ja tonttulakeissa. Mikäs siinä, kunhan kenellekään ei pakolla pueta erityisiä jouluvermeitä.

Ramoona

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jouluessu minullakin on, Marimekon vanha puna-oranssiraitainen pitkä Liisan jouluessu, jossa on kapeat frillat olkapäillä ja helmassa leveämpi, takana napit, joten käy teepaidan kanssa mekosta. Meillä ei ole koskaan uskoteltu lapsille joulupukin olemassaoloa, vaan joku on pukeutunut tontuksi ja jakanut lahjat ja joskus olen tuossa essussani joulumuorina häärinyt.
        Minulla on Aarikat puiset tonttukorvikset, kyllä siinä on tarpeeksi tonttumaisuuutta asuun, enkä muutenkaan ala joulukuusen kanssa kilpailla. Tonttulakkeja on kyllä iso valikoima mummolaan kertynyt, jos jotain tontuttaa. 12-vuotiaalla tyttärentyttärellä oli viime vuonna hieno tonttuovi kotinsa yläkerran porrastasanteella. , olivat ainakin silloin muotia. Noin 15-senttinen ovi, postilaatikko, rappuharja , kelkka, lyhty, kuusi , tonttu , kissa ja muuta sellaista miniatyyrirekvisiittaa vastaavassa mittakaavassa.

Vieras ilmiö on minulle tuonkaltainen amerikkalaistyylinen joulupaita, enpä ole sattunut sellaista kenenkään päällä näkemään. Joskus on tullut joulukortteja, joissa koko perhe on käynyt potretissa punaista yllään ja tonttulakeissa. Mikäs siinä, kunhan kenellekään ei pakolla pueta erityisiä jouluvermeitä.

Ramoona

Omistan tyytyväisen mielen enkä tarvitse kehumaanne tavarapaljoutta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      75
      4537
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      105
      3769
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      142
      3473
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1970
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1921
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1229
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      118
      1035
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      129
      950
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      55
      925
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      837
    Aihe