Mitä tilkkeeksi kun mökillä kurkihirren sivuun on tullut useiden senttien aukko ulos ja sisällä hiirennakit ovat napsunet. Olisi kummallekkin osapuolelle parempi että reitti sisään olisi tukittu. Milläköhän hirren välin voisi tukkia helposti? Villat ne vie vain talvipesiinsä.
Hiiret tulloo sisälle
15
58
Vastaukset
- Anonyymi
Vaihda ne pehkuvillasi teräsvillaan niin alkaa mikit pysyyn ulkona,,, tai etsivät toisen reitin.
- Anonyymi
Tätä pitää kokeilla
- Anonyymi
Jos kurkihirren pieleen on ilmestynyt "useiden senttien rako" niin teillä on isompiakin huolenaiheita kuin hiiret.
- Anonyymi
Kurkihirren viereen. Kurkihirren alapuolinen hirsi on painunut ja yläpuolinen jostain syystä ei joten on tullut rako. Jotain on tehty aikoinaan väärin. Mutta nyt tilanne on tämä.
- Anonyymi
Itse laitoin uretaanivaahtoa reikiin, siihen loppui sisääntulo. Se ei ilmeisesti ole kovin maittavaa, parissa kohtaa olen ulkona huomannut vähän päältä syödyn, mutta sitten ei ole enää reikä edennyt.
- Anonyymi
Juuri noin. Lisäksi ulos 10 pyydystä tasaisesti mökin ympärille.
- Anonyymi
Jos on iso reikä, jossa vaahto ei pysy itsestään, tee puunpalasista muotti, jonka voi ruutata täyteen
- Anonyymi
Rautakaupasta saa myös tiheäsilmäistä teräsverkkoa, sekä n. 10 cm leveänä nauhana että leveämpänä (olisko jotain 600-800 mm ... ole rulla nyt käsillä). Silmäkoko 5 mm tai pienempi, niin toimii. Sentin reijistähän jo tulevat läpi.
- Anonyymi
Puuttuvatko mökkisi räystäiltä liukuraudat, kun kurkihirsi ei ole painunut muiden mukana. Vaikuttaa siltä että kattotuolit eivät liiku, ja kannattelevat siten kurkihrttä.
- Anonyymi
En ole ollut mökkiä tekemässä mutta voi olla että puuttuu. Joku virhe on tehty. Mökki on rakennettu 90 luvulla, saattaa olla että silloin rakennettiin enemmän "järjellä" kuin tiedolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole ollut mökkiä tekemässä mutta voi olla että puuttuu. Joku virhe on tehty. Mökki on rakennettu 90 luvulla, saattaa olla että silloin rakennettiin enemmän "järjellä" kuin tiedolla.
Loivakattoiset pelaavat jotenkin ilman että kattotuolit liukuisivat.
Tähän kotikylääni rakensivat 50-luvulla rukoushuoneen, jyrkkäkattoisen, eikä tekijöillä ollut tietoa siitä mitä tapahtuu kun hirret painuvat. Siinä rakennuksessa alkoivat seinät pullistua ulospäin. Ongelma hoidettiin laittamalla rakennuksen läpi rautatangot estämään pullistumisen. Kai hirsiseinissä rakoja on, koska rakennus pitää huonosti lämpöä. Hirret eivät ole näkyvissä.
- Anonyymi
Laita sitä samaa vaahtoa jota käytetään ikkuna-asennuksessa.
Sisälle voit laittaa pyydyksiä, jokaiseen pyydykseen pala juustoa.- Anonyymi
Sisällä on ollut pyydyksiä joiden saldo on 9 hiirtä., mutta nyt on laitettu teräsvillaa koloihin niin on suljettu ainakin tuo reitti.
Hiiren papanat on sillein ikäviä että vaatii aina vähän suuremman siivouksen että viitsii asettua taloksi.
- Anonyymi
Täältä poistetaan aina ohjeet hiirien torjunnasta, kun jotkut haluavat suojella pikku jyrsijöitä.
On turha päästää hiiriä sisään rakennukseen, ne pitää torjua rakennuksen ulkopuolella.
Kesällä tontin ympärille torjunta niin ei niitä ole tulemaan syksyllä sisätiloihin.- Anonyymi
Eipä ole tullut mieleenkään että hiiriä voi torjua jo ennemmin kun tulevat sisälle. Pitääpä laittaa myös mökin seinustalle muutama hiirennakki ja puuvarastoon missä on ollut myöskin papanoita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734529Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202205- 1021376
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos181231- 711168
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia123999Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel66998Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75925Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi255884- 65876