Olisinko OIKEASTI tervetullut tutustumaan lestadiolaisuuteen seuroihin tai muihin tilaisuuksiin osallistumalla? Minulla ei ole perheen kautta eikä muutenkaan mitään aiempia kytköksiä liikkeeseenne. Olen jo pidemmän aikaa etsiskellyt hengellistä kotia eri seurakunnista, ja lestadiolaisuuskin kovasti kiinnostaa, mutta en ole tohtinut ovesta sisään tulla, koska touhu vaikuttaa niin eksklusiiviselta ja suvuittain kulkevalta. Voisiko ulkoa tuleva koskaan oikeasti päästä uskonyhteisön jäseneksi ilman lestadiolaista perhettä vai olisiko aina kuitenkin jollain tavoin ulkopuolinen? Tapahtuuko tämänsuuntaista liikennettä ylipäätään (lähtijöitähän tuntuu riittävän)?
Saako tulla tutustumaan?
14
52
Vastaukset
- Anonyymi
JOS kiinnostaa niin mene terveeseen Kristilliseen seurakuntaan !
- Anonyymi
Kaikki ovat lämpimästi tervetulleita seuratilaisuuksiin!
- Anonyymi
Tilaisuudet ovat kaikille avoimia, niistähän ilmoitetaan ev.lut.seurakuntien kirkollisten ilmoitusten yhteydessäkin.
Seuroihin jopa toivotaan tulevaksi vielä uskosta osattomia ihmisiä. Toivomme, että Jumalan sanan kuuleminen saisi ihmisen tunnon heräämään, hän tuntisi katumusta synneistään ja haluaisi uskoa ne anteeksi, päästä Jumalan lasten vapauteen. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, onko jonkun lestadiolaisen suvun jäsen vai ei, Jeesus on ristinkuolemallaan lunastanut kaikki ihmiset.
Silloin tällöin vielä Suomessakin löytyy parannuksen tekijöitä. Ulkomailla Srk:n lähetystyön yhteydessä heitä on enemmän, siellä on Jumalan armon kaipuuta.- Anonyymi
On ihme? - Seuroihin jopa toivotaan tulevaksi vielä uskosta osattomia ihmisiä?
Tämäkin osoittaa, että se on koko homma "sukrutsaa", älä mene naureskelemisen kohteeksi.
Käy vapaissa suunnissa, jossa on Kristus, ja sileelä siunataan seurakuntiin, pieniinkin kuukausittain uusia jäseniä, ja kysymys on vain; - Tunnustatko Jeesuksen Herraksi ja lupaat lähteä seuraamaan Häntä.
Tämän tunnustuksen jälkeen saat uskovien kasteen, joka on pelastava, sekä pesee synnin pois.
Missään Raamatussa ei mainita "Jumalan lasten vapautta", mutta sitä vastoin Jeesuksen antaman vapauden ja rauhan, joka kantaa lopun elämän, ja on tie Iankaikkisuuteen.
Jos luet tuonkin vastauksen, ettei ole merkitystä, onko VL suvun jäsen, kertoo mihin jengiin olet menossa? Valehteluiden klubiin.
Seura tekee kaltaisekseen, pitää supatta kaverille, käsisyrjää apuna käyttäen.
Tuokin lähetystö, naurettavaa. Ei yhtään nimettyä lähetyntekijää.
Pienneissäkin vapain suuntien paikallisseurakunnissa on 1- 5 lähetystyön perheitä, joka asuvat vuosikausia auttamassa siellä ihmisiä.
Karta joukkoja, joilla ei ole Jeesusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämäkin osoittaa, että se on koko homma "sukrutsaa", älä mene naureskelemisen kohteeksi.
Käy vapaissa suunnissa, jossa on Kristus, ja sileelä siunataan seurakuntiin, pieniinkin kuukausittain uusia jäseniä, ja kysymys on vain; - Tunnustatko Jeesuksen Herraksi ja lupaat lähteä seuraamaan Häntä.
Tämän tunnustuksen jälkeen saat uskovien kasteen, joka on pelastava, sekä pesee synnin pois.
Missään Raamatussa ei mainita "Jumalan lasten vapautta", mutta sitä vastoin Jeesuksen antaman vapauden ja rauhan, joka kantaa lopun elämän, ja on tie Iankaikkisuuteen.
Jos luet tuonkin vastauksen, ettei ole merkitystä, onko VL suvun jäsen, kertoo mihin jengiin olet menossa? Valehteluiden klubiin.
Pienneissäkin vapain suuntien paikallisseurakunnissa on 1- 5 lähetystyön perheitä, joka asuvat vuosikausia auttamassa siellä ihmisiä.
Karta joukkoja, joilla ei ole Jeesusta.Aloittajahan on kiinnostunut lestadiolaisuudesta, Saalemista tullaan heti tyrkyttämään heidän ekslusiivista harhaansa. Vain sukeltamalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Karta joukkoja, joilla ei ole Jeesusta.Olipa siinä "uskovaisen" nöyrää tekstiä. Taidat itse sitä me me
- Anonyymi
Niin kauan kuin veeälmainoksissa esiintyy sanoja...jumalanvaltakunta,... usko syntisi anteeksi..on viisainta kiertää kaukaa moinen systeemi !
kumpaakaan ei Raamatusta löydy näissä konteksteissa.- Anonyymi
jaa, se on kontekstimies Kempeleestä taas remmissä. Mites kettinkihommat ovat sujuneet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jaa, se on kontekstimies Kempeleestä taas remmissä. Mites kettinkihommat ovat sujuneet?
Mitä tuo tarkoittaa, kokeiletko epävakaalla luonteella vastata johonkin?
Ei hyvältä vaikuta, mutta outo tuo kettinki?
Kuitenkin sillä tavalla oikein, että Ylin johto pyysi minua lakaa vangita (käsirudat) lestadiolisia pedofiilejä.
Aloittaminen alkaa Lempäälästä ei Kempeleeltä.
r. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tuo tarkoittaa, kokeiletko epävakaalla luonteella vastata johonkin?
Ei hyvältä vaikuta, mutta outo tuo kettinki?
Kuitenkin sillä tavalla oikein, että Ylin johto pyysi minua lakaa vangita (käsirudat) lestadiolisia pedofiilejä.
Aloittaminen alkaa Lempäälästä ei Kempeleeltä.
r.Mikähän saalemin kirjoitustaidoton hörhö mahdat olla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikähän saalemin kirjoitustaidoton hörhö mahdat olla?
Varmaan joku pedofilian tulos, ja katkera.
Niitä on ja tulee lisää.
- Anonyymi
JOS aloittaja on oikeasti kiinnostunut VL- yhteisöstä, niin tottakai voi mennä mille paikkakunnalle tahansa rauhanyhdistyksen seuroihin, kirkko tapahtumiin, yms. Netistä voi seurata nettiseuroja ja sitä kautta jo "tutustua" mitä seuroissa puhutaan. Tilaisuuksista ei ajeta ketään pois ja voi vapaasti keskustella ihmisten kanssa asioista. Tälläkin palstalla on esitetty paljon väärää kuvaa VL- yhteisöstä ja ihmiset tekevät vääriä tulkintoja vl_stä, jotka perustuvat usein ihan huhupuheisiin. Onko monikaan koskaan käynyt vl:n rauhanyhdistyksen tilaisuuksissa ? Kuuntele ja katsele ja tee oma käsitys ja katsantokanta mitä väkeä tuo rauhanyhdistys porukka lienee !?!
Ei siellä olevilla, kaikilla, ole perhetaustaa ennestään, vaan joku elämäntilanne on johtanut ihmisiä joukkoon, siitä sitten on tullut oma uskonyhteisö. Usko tulee kuulosta ja kuulo Jumalan sanan kautta....Olet tervetullut !! - Anonyymi
lesutytöillä on parhaat
jumalanvaltakunnan siijjonin tyttölöillä on parraat pullat ja piirakat. Katri Kulmuni liennöö näitä lessutyttölöitä. On ainakin oikia puoluve.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 945372
- 564161
- 292292
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282138Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161825- 151484
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹331312Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201128- 211020
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431011