Palsta ja Gaussin käyrä

Lucky Man In the Life

Niin se on vähän joka asiassa. Gaussin käyrä pätee erilaisiin asioihin. Keskivertoa on paljon, surkeita ja erinomaisia on vähän, olennaista on tietysti mihin käyrä asettuu.

Itse etsin tältä palstalta niitä kirjoituksia, jotka asettuvat sinne käyrän yläpäähän, kirjoituksia jotka pistävät ajattelemaan, muuttamaan ajatteluani tai edes herättämään ajatuksen siitä, voisiko se olla noin. Joo, huumoria ja kepeyttäkin pitää olla vastapainoksi.

Täällä on muutama hyvä kirjoittaja. Kuitenkin sellaista todellista keskustelua on vaikea synnyttää tai löytää, itseasiassa noi E.H:n uskonnolliset julistukset kaikessa raskaudessaan ja toistossaankin voisivat olla ihan hyvä aihe pohtia asioita, ihan esimerkkinä mainitakseni, ne vain sensuroidaan alta aikayksikön, mikä toisaalta saattaa olla ihan hyväkin asia, muuten palsta täyttyisi moskasta.

Ehkä se on niin, että ihmiset kaipaavat vain leipää ja sirkushuveja tälläkin palstalla. Kiva provokatorinen heitto, jo on innokkaita vastaajia. Gallupit tuntuvat kans olevan suosittuja, niihinhän on kiva vastata. Ihan kuin oikeassa elämässä. Gaussin käyrä kertoo totuuden, eläköön keskinkertaisuus!

A Day In The Life

I read the news today oh boy
About a lucky man who made the grade
And though the news was rather sad
Well I just had to laugh
I saw the photograph.
He blew his mind out in a car
He didn't notice that the lights had changed
A crowd of people stood and stared
They'd seen his face before
Nobody was really sure
If he was from the House of Lords.
I saw a film today oh boy
The English Army had just won the war
A crowd of people turned away
but I just had to look
Having read the book.
I'd love to turn you on
Woke up, fell out of bed,
Dragged a comb across my head
Found my way downstairs and drank a cup,
And looking up I noticed I was late.
Found my coat and grabbed my hat
Made the bus in seconds flat
Found my way upstairs and had a smoke,
Somebody spoke and I went into a dream
I read the news today oh boy
Four thousand holes in Blackburn, Lancashire
And though the holes were rather small
They had to count them all
Now they know how many holes it takes to fill the Albert Hall.
I'd love to turn you on

3

425

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Iiris

Minua kiinnostaisi keskustella ihmisen muuttumisesta neljänkympin korvissa. Miten sen muut kokevat? Kun minusta tuntuu, että monesssa suhteessa olen alkanut vasta nähdä neljänkympin jälkeen. Tulee perspektiiviä ja itsetuntemusta ihan eri tavalla kuin ennen. Ja oma sukupuoli-identiteettikin vahvistuu oikein todella. Onko se yleistä? Olenko poikkeus? Ja ajatelkaa nyt, tilastollisesti puolet elämästä vähintäin on mennyttä ja nyt vasta alkaa päästä jyvälle! Jungillahan on näkemys, jonka mukaan varhainen keski-ikä on ihmisen uusi mahdollisuus saada ote elämästä. Minulle on tainnut käydä juuri niin, vaikka ulkoa päin katsottaessa en suinkaan ole ajelehtinut tähänkään asti. Mutta olen elänyt jotenkin kaavassa, muiden mallin mukaan, ahtaasti. Nyt alkaa olla uskallusta omiin näkemyksiin ja omana itsenään esiin tulemiseen.

• Mooli

Terveydenhoitajani sanoi, että neljänkympin jälkeen ihminen alkaa tähyillä uusia ulottuvuuksia ja muutosta elämäänsä. Katsotaan taaksepäin ja ihmetellään, etteikö tätä enenpää olla saatu aikaiseksi. Kuitenkin meillä on koti, lapset, ihmissuhde, oikeastaan kaikki mitä tähän ikään mennessä pitääkin olla. Vai pittäkö? Olenko huono, jos minulla ei jotain noista ole? Uskallanko ottaa riskin ja vaihtaa alaa, tai hyppään uuteen suhteeseen? Lapsia ei varmaan enää kannata tehdä, jos niitä ei ole tähän mennessä tullut tehtyä. Minua omakohtaisesti mietityttää eniten työelämän kuviot.
        Pitääkö minun tosiaan tehdä tätä työtä 65-vuotaaksi asti? Miten asiaa voisi muuttaa?
        Paljon pohdittavaa, mutta tuntuu, että nyt sitä on aikaa pohdiskellakkin.

• mirham

keskinkertaisuus!(sitä kait suurimmaksi osaksi ollaan).Mielestäni täällä on ihan fiksuja keskustelijoita ja aiheetkin on välistä ihan ok.
      Siitä että elämä alkaisi uudelleen 40 ölen samaa mieltä,nuoruusvuosien ristiriidat on takana ...kyllä sitä katselee elämää eri tavalla ja kokemuksella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      103
      3121
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1167
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1142
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      52
      1055
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      32
      997
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      868
    7. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      852
    8. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      847
    9. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      44
      832
    10. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      24
      801
    Aihe